Metrooliinid kulgesid paar striidi jaamast kõigisse suundadesse ja moodustasid keeruka, teravmeelselt läbi põimitud võrgu. Tagavaratee ühendalt lips, Mori liini lõunasse viiva Esshmandi liiniga ning põhjaviiva forist hilin liiniga. Horvaadi ja Brucline liinid olid ühendatud tunneliga, mis sügaval maa all lõikus kenmoori liiniga ning tippkoormuse tundel suunati sellele liinile igat teile rong, mis sõitis illustauni suunas. Fils Connery lähedal lõikus, ken Mori linn veel ühe tunneliga ja tõusnud maapinnale, ühendas kooli narri kaupli mahapealse liimiga. Edasi kulges ta jälle maa all ning ühinesboidus taunis kämbridžiliniga. Võõrustauni linna lähedal Ringtee ühendas aga neljal tasandil kõik seitse metroo pealiini. See liin avati, nagu te mäletate, kolmandal märtsil. Ja sellest alates võisid kõik rongid takistuseta pääseda metroovõrgu, ükskõik millisesse jaama. Laupäeviti kursseeris kõigil metroo liinidel kokku 227 rongi mis vedasid ligikaudu poolteist miljonit reisijat. Algul ei märganud keegi selle rongi kadumist õhtustel tippkoormuse tundide loll, tõsi küll, reisijate hulk sellel liinil tavalisest hoopis suurem kuid rahvasumm on rahvasumm. Alles kell seitse. 30 õhtul hakkasid dispetšer tablood kutsuma 80 kuuendat kuid möödus veel hulk aega, enne kui aru saadi, et see rong kadunud. Enne seda palus Street krossikontrolör horvaadi liini korrapidajad, et too annaks hokimassi lõppemise ajaks veel ühe lisarongi Araabia ja andis tema soovi edasi depoosse. Dispetšer kutsus liinile rongid number 87 mis tavaliselt läks kell 10 õhtul depoosse, kuid isegi siis ei avastanud. Järgmisel hommikul reisijate suurima tulva ajal helistas Tsäkko, prajempaar streidi dispetšer punktist orel suinlile foris tšillidepoosse palus andeklambritsi liinile täiendava rongi. Rong ei olnud ja sundi tahtis töötajate registreerimistahvli kontrollida, kas brigaadis on veel vabu ronge ja siis ta aastas, et masinist kalledžar polnud vahetuse lõpule oma numbrit tahvlile riputanud. Asetanud Gallagheri numbrisse kohale, kinnitas suinisele juurdessedeni. Kalle Cherry. Vahetus algas kell 10 hommikul. Kell 10 30 käis sunni taas registreerimistahvli juures. Number ja sedelid rippusid endiselt kohal. Rahulolematult Torisedes läks sunn korrapidaja juurde, nõudis, et selgitataks, miks hilineb tööle. Korrapidaja vastas, et ta ei ole seal üldse näinud, sellel hommikul. Siis tekkis sundinud huvi, kes pealegi veel teenindab 80 kuuendat. Ja paari minuti pärast ta juba teadis. Konduktor tootil polnud samuti töölt lahkumist registreerinud. Alles kell 11 30 tuli sundi lõpuks mõttele, et rong on kaotsi läinud. Järgmise poolteist tundi seda telefoni juures helistas kõigile dispetšerite kontrolöridele korrapidajatele. Naasnud kell pool kaks lõunalt istus ta uuesti telefoni juurde. Lõpetanud kell pool viis vahetuse, kandis ta kõigest ette peavalitsusele. Nüüd helisesid telefonid metroo kõigis tunnelites jaamades poodes ning alles pärast keskööd otsustati tülitada metrooülemat mister vaeti. Ning helistati talle koju. Pea dispetšerpunkti tehnik oli esimene, kes kuuenda märtsi hommikul seostas rongi kadumist enneolematult suure hulga kuulutustega selle päeva ajalehtedes, milles otsiti taga sugulasi ja tuttavaid. Oma kahtlustest teatas ta kellelegi ajalehe transkrid toimetusest ja juba keskpäeval ilmusid kolme ajalehe eriväljaanded. Nii sai avalikkus teada bostoni metroorongid number 86 kadumisest. Kalvi vait. Linna metroo ülem veetis terve hommikupooliku politsei valitsuses. Kuulati üle kalledžerilt ookeani, naised. Õhtupoolikuks oli linna politsei kindlaks koos rongiga kadus ka vähemalt 350 Bostollast. Telefonid helisesid lakkamatult vait pidi, peaaegu lõhkame jõuetust vihast kuid rong oli otsekui õhku ajunud. Roger tüpe luu, Harvardi Ülikooli matemaatik, ilmus sündmuste areenile kuuendal märtsil. Hilisõhtul helistas ta läheb koju ja teatas, et tal on mõningad oletused rongi kadumise kohta võtnud takso sõitis ta vadi juurde, njuuton eeslinna ning siin toimus matemaatiku ja metrooülema esimene vestlus kadunud rongist. Vait ei olnud rumal inimene. Ta oli küllalt haritud ja kogenud administraator ning loodus ei olnud teda kujutlusvõimelist silma jätnud. Mitte ei taipa, millest te räägite. Ärritustas siiski CPU otsuses igal juhul mitte ägestuda, mitte kaotada kannatust. Seda on tõepoolest väga raske taibata, mis seal, vaid ma ei vaidle vastu. Kuid siiski on see ainult põhjendus. Rong koos reisijatega on ju päris kindlasti kadunud. Kui metroo on suletud süsteem rongi saanud sellest lahkuda. Ta peab olema kusagil metrooliinide süsteemis. Vait, tõstis uuesti häält. Ma ju räägin teile, mis seal tüppel uued rongi meie liinidel ei ole. Ei ole. Sadade reisijatega rong ei saa kaduda nagu nõel, heinakuhja. Kogu metroosüsteem on läbi kammitud. Kas sa tõesti arvad, et mulle pakub lõbu peita kuhugi terve rong? Loomulikult mitte, kuid arutagem kainelt. Me teame, et neljanda märtsi hommikul kell kaheksa 40 pidi rongi jõudma kämbritsi jaama. Mõni minut enne seda istus sellele Washingtoni ja paak Strid jaamadest ligikaudu 60 reisijat ja mõned inimesed arvatavasti väljusid ja see on kõik, mida me teame. Mitte keegi nendest, kes tahtsid sõit akendali või kämbritsi jaama jõudnud pärale lõppjaama, kämbertsi, rongi saabunud. Kõike seda tean ma ilma teietagi suurepäraselt, missartypelloo uniseeris vaid vaevand vaos hoides. Tunnelis jõe all muutus rongegi Aurikuks sõitis Aafrikasse, kas v? Ei, minister, vaid. Ma püüan teid kogu aeg selgeks teha, et ronge jõudnud sõlmituseni. Vaiti nägu tõmbus kurjakuulutavalt punaseks. Millises sõlveni, pahvatas ta kogu meie süsteemi kõik teedel eeskujulikult korras, mitte mingisuguseid takistusi ega sõlmi ei ole. Rongid pursseerivad häireteta. Kõrgema astmepoolus, kõik tüpelluuseletused ei viinud sellel õhtul kuhugi. Kalvi vait, ei taibanud nendest mitte midagi. Siiski otsustas ta kell kaks öösel tutvustada matemaatikut linna metrooplaaniga. Enne seda helistas ta siiski korraks politseisse, kuid politsei ei saanud kuidagi aidata tal tungida sellisesse ülitarkusesse, nagu seda topoloogia siis leida. Ega, ja helistas metroo peavalitsusse. GPU võtnud takso kihutas sinna ja istus hommikul bostoni metrooplaanide ja kaartide taga. Seejärel joonud kiiruga kohvi ja söödud võileiva asfalti juurde, kes oli vahepeal jõudnud oma kontorisse.