Tere eetris portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port. Euroopa Liidu liikmesriikides muutub igal aastal prügiks hulganisti telefonide akulaadijaid. Probleem pole niivõrd selles, et iga telefoniga tuleb kaasa. Uus tuleneb hoopiski sellest, et erinevate telefonide jaoks loodi erinevaid ja omavahel mitte kokkusobivaid laadijaid. Tänamobiilsusele peab omanik kaasas kandma siis paru laadijat, kuna kaugetes asukohtades pole kindel, kas seal leidub häda saabudes teema mudelile sobivat abi. Sündiva ebaefektiivsuse märgiks oli käibes ja enamasti kusagil vedelemas rohkem laadijaid, kuid telefone. Peretavalt kulutati neist tal 51000 tonni elektrooniliseks prügiks. Tõenäoliselt on paljudel koduski kusagil sahtlites umbes ühe kilogrammi eest kasutuid laadijaid. 2014. aasta kevadel otsustas Euroopa Parlamendi uue raadioseadmete direktiivi raames omada õigust asuda nõudma kõikidelt telefonitootjatelt ühte tüüpi laadija kasutamist. Täpsemalt on selles öeldud, et Euroopa komisjon võib vastavalt direktiivi punktile kolm punkt kolm nõuda tootjatelt hull. Ja kaupmeestelt, et nende müüdavad raadius, võtjaid sisaldavate seadmete lisaseadmed nagu näiteks akulaadijad vastaksid omavahelise kokkusobivuse nõuetele. Seni kehtis 2009. aastal sätestatud vabatahtlik soovitus Euroopa liidus müüdavatele välistele toite plokkidele. 14 suurimat telefoni valmistati jõudsidki toona ühisele meelele ja allkirjastasid. Ühiste arusaamade memorandumi ning asusid looma ühisel laadi ja tehnilist kirjeldust. Paljudele on see juba tuttav seina pistikuga blokina, milles USB A-tüüpi liides juhtme ühendamiseks mille teises otsas on siis USB-tüüpi liides telefoniga kontakteerumisega. Ühiste arusaamade memorandum aegus aastal 2012. Kuigi selleks ajaks oli toiteploki tehniline kirjeldus kokku lepitud, otsustasid kaheksa telefonitootjad. Töötahet pikendada ja nad sõlmisid seekord siis juba kinnituseks ühiste kavatsuste memorandumi kehtivuse ka 2000 neljateistkümnendat aasta lõpuni. Nüüd võinuks arvata, et sellega sai probleem lahendatud ja kõigil telefonide omanikel on võimalik leida kõikjal Euroopas sobiv. Kui laadija paraku aga kehtis kokkulepe vaid käes hoitavatele ja andmevahetusega metele ning samuti ei olnud kokku lepitud toiteploki võimsuses, mistõttu näiteks tahvelarvutiomanikud pidid endiselt eraldi toiteploki kaasas kandma. Ja siis oli veel üks huvitav telefonivalmistaja, mis kuulus küll arusaamiste ühiste kavatsuste vennaskonda aga valmistas ikkagi vaid tema seadmete põhiseid, unikaalseid toiteplokke. Apple'i lahendus vastast formaalselt kokkulepitule, kui kasutada täiendavat adapterit. Sellest poliitikutele ei piisanud ja nagu märgitud Sõnastati 2014. aastal uus direktiiv ähvardavam Ast toonis. Ühinenud kuningriigi iseseisvuspartei jõuki. Pill saadik pool nutul hääletas seaduse vastu, kuna pidas seda innovatsiooni pidurdavaks. Olgu öeldud, et samast mees sai äsja jõukipi esimees. Kes peab oma liitlasteks Putinit ja assaadi sama nuttali toonas arvamuse järgi stimuleerivad erinevalt toiteseadmed, tehnoloogia arengut. Euroopa Parlamendi hääletamise ajal olid ühisel turul müügis hinnanguliselt 30 erinevat tüüpi toite sellelt ning pool miljardit mobiiltelefoni. Hetkel formaalselt seega keegi mobiilsetele seadmetele ühist toiteploki seaduse jõuga ei nõua sest selle nõude peavad ratifitseerima liikmesriigid. Ja siis antakse veel aega seadustesse. Kooskõlastamiseks jalt tehniliste probleemide silumiseks. Ja seda kõike arvestades tundub lausa Imena maailma nelja olulise autovalmistaja vabatahtlik kokkulepe arendada üheskoos välja Euroopat kattev elektriautode akude laadimise. Muide, võrgustik kokku leppijateks olid. Konkurendid Volkswagen, Daimler Mercedes, BMW ja Ford Motor Company. Selle Euroopa haru. Eesmärgi nimel luuakse ühisettevõtte 400 kiirlaadimisjaama püstipanekuks, nii et elektriautode omanikel ei oleks kõhe. Mõelda autosõidule Euroopas, töödega alustatakse 2000 seitsmeteistkümnenda aasta esimeses kvartalis. Noh, loodetavasti ei palka nad nõustajaid telefonide maailmast.