Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Alustavatesse startup ettevõtete ja turul tegutsevate suurte firmade erinevuseks pidevalt. Ma nende elu mõtestab ajamääratlus. Alustavat ettevõtmiste jaoks asub õnnis elu tulevikus hetkel veel kättesaamatu, motiveerib kannatama vaesust ja ülekoormust. Suured kompaniid aga elavad mõtetega edukas minevikus kuna teinud neist suured, samas kui tulevik paistab peamiselt kostitavat juba saavutatud ohustavate riskidega. Ajaloopimedus on jäädavalt kadunud lugematu arv suuri ja edukaid, keda hiljem on hakatud arusaadavatel põhjustel nimetama kas dinosaurust, eks võit itaanikuteks. Ühest küljest on suurte firmade raskused mõistetavalt neisse palju panustada ja neis on palju panustajaid. Organisatsiooni vaim kaldub ettevaatlikkusele kapitali efektiivsuse parandamisele ja kasumi vaktsineerimisele. Ebaõnnestumisega kaasneb tavaliselt suur skandaal. Samas kui alustavas ettevõttes tegutseb päike, hingesugulaste seltskond palgatu eneseohverduse meeleolus. Ebaõnnestumine on emotsionaalselt raske, aga soovimatu boonusena saab jälle kauem magada ning vanemate juures sooja toitu. Süüa paralleelselt erineva aja mõtestamisega kulgeb erisus ka suhtumises innovatsiooni. Väikestele dünaamiliste ettevõtmistele on innovatsioon tegevuse keskmeks suurtele katsega vabaks. Tülinaks, kus peamiselt poleeritakse uuenduste ainega juba töötavat erimudelit kusjuures suurtel ettevõtetel oleks innovatsiooni teostamiseks piisavalt raha ja pehmed ning kõva kapitali. Aga neid Camitseb ettevaatlikkus ja võimalik, et suurus õigemini vale suurus või isegi suhteline väiksus võib innovatsioon kas väikestele või väga suurtele, aga mitte keskmiselt suurtele. Nagu näiteks 1892. aastal USA-s Thomas Edisoni leiutatud elektrivalgustuse edendamiseks vajalike vahendite valmistamiseks asutatud General Electric. Tänaseks on see oma Sõnade järgi digitaalse tööstuse kompanii arvukates valdkondades tegutsevad rahvusvaheline hiigel konglomeraat. Firma ei jäänud esialgse eduloo juurde, bait laienes julgelt, riskides uute sfääridesse. Paljusid sama aega ja võimalusi elanud suuri ettevõtteid tänapäevaga enam ei tunnegi. Nad elasid minevikus ja on sinna ka jäänud. Meie ajastu suurtest ettevõtetest sobivad näidetena nimed, Google, Microsoft ja Apple. Neid iseloomustavaid julgus lisaks minevikku edule proovidega tulevikku oma kätte saada. Microsoft on hea näide juhtkonna pimedusest tuleviku osas ja sellest suhteliselt kiiresti õppimisest. Firma ju ignoreeris Interneti ja püüdis mahajäämust trotsida innovaatilist. Korientsi jõuliselt maha surudes. See aga lõppes ebamugava kohtulooga ja seejärel asuti. Sellise ettevõtteid sisse ostma sellest etapist oma kuulsaimaks nokia fiasko. Aga samal ajal peab tunnistama julgeid ja edu toonud samme. Konsoolide ja viimasel ajal virtuaalreaalsuse ning sülearvutite rindel. Google'i innovaatilisus on otsinguteenuste pakkujast teinud kirjude onlain teenuste pakkuja olulisem nutitelefonide tehnoloogia kujundaja ja viimase aja märksõnaks on autonoomsed autod. Neid firmas iseloomustab suur hulk vaba raha. Seda on rohkem, kui on vaja aktsionäride rõõmustamiseks ja hoida varuks ootamatute muutuste haldamiseks siis ülejäänu tekitab rahutust ja toidab uljust. Mis toob meid nüüd seekordse. Apple'iga seotud uudise juurde. Arvuteid ehitanud firma ei jäänud loorberitele ja uuendas maailma muusika tarbimise harjumusi. Siis muutis suhtumist telefonidesse. Vahepeal üllatas plaat raaliga niivist kõlab õiges eesti keeles. Tahvelarvuti aga ülejäänud sammud on neid tooteid kõigest lihvinud ja maailm muutus kannatamatuks uue kingituse ootel. Sest alternatiiviks on hingepugev, nördimus nagu siis, kui jõuluvana vaatab viimast korda koti ja ütleb, et. Rohkem polegi aga noh, nüüd võib jälle hakata nägema Apple'i und, sest ettevõte pöördus. Sa liiklusohutuse eest vastutava ameti poole kirjaga mille sisuks on palve lihtsustada uute soovijate puhul isejuhtivate autode testimist reaalses liikluses. Seega võib spekulatsioonide ajastu lõpetada ning asuda ootama Apple'i autot. Huvitav, kas ka Microsoft näeb oma tulevikku päris kobis midagi nelja rattaga?