Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Banketil juhtub tihti nii, et kohale saabunud ja ilmselt pisut näljaste külaliste hordid palun vaata vastava märguande peale toitu pakkuvad lauad. Ja mõni minut hiljem taandub siis parvvarblased erinevast massvärgist täis taldrikutele kogutud kuhugi nosima. Teises suhtluses võib märgata, kuidas esmase nälja kustutamine, protest mahajäetud taldrikutel hakkavad silma vähem maitsnud palad. Kuna vahepeal tegelevad ettekandjaid uue kattega ja lauad on jälle maitsva kraamiga ostetud, võib nüüd juba täheldada, kuidas osa taldrikutele esimese ründega hangitud Kuitsemad jäänud sisust jäetakse neid juba eos puutumata. Sest sööjate mass õppis head vähem heast eristama. Värske kattega kandikud tühjenevad ebaühtlaselt. Vahest aitab taolise episoodi meenutus mõista, mis on toimumas kantava elektroonikaga. Peamiselt käib siis jutt randmele asetatavatest nutikelladest. Apple'i juht Tim Cook teatas äsja, et neil läks uue, kolmanda põlvkonna kellade müügiga väga hästi raku vältist avaldamast. Konkreetseid arve. Sõnum puudutas nõndanimetatud musta meediaperioodi, kui novembri viimasel reedel ründavad kaupmehed võistlevad või hinnapakkumistega teineteisest jõuluperioodi klientide raha ära krabama. Kliendid omakorda ründavad kaupmehi otsides soodsamaid pakkumisi. Just seetõttu meenutab olukord näljaste külalistega banketi, milles kaks võimsat jõudu nälgi ahnus dikteerivad tegutsemisviisi. Ja seetõttu võib spekuleerida miksist. Tim Cook ei soovi rääkida nutikella müügiarvudest sest vaat mõjuda isu langetavalt nagu kandikutele jäänud kraana sest põhimõtteliselt on tegemist nüüd toitlustuse sõnastuses, teise kattega. 2014. aastal septembris Apple'i avalikkusele kulutatud nutikell täitma tehnikahuviliste esimest suuremat isu millegi uue järele. Kuigi spordifunktsionaalsusega kellasid oli valmistatud paarkümmend aastat, siis need olid suhteliselt callida kitsa funktsionaalsusega ning leidsid kasutust tõsisemate sportlaste seas. Veetarbekasutaja ootas midagi nutikamad ja atraktiivsemad, midagi lähedasemat, elu osa, kas muutunud telefonile ja seda himu asusite rahuldama mitmed ettevõtjad. Nelja suurusest saab aimu näiteks 2012. aastal kickstarteri rahadega oma ideed lahendama asunud Pebli juhtumist. Kuna suurte rahadega investorit tuld võtnud lootsid firma asutajad avalikku raha korjandusega saada kokku 100000 dollarit ja see summa tuligi kokku paari tunniga. Nädal hiljem oli raha kogunenud pea viis miljonit USA dollarit. Taotluse perioodiks oli üks kuu ja selle lõppedes oli peaaegu et 70000 investori abil kogunenud üle 10,2 miljoni USA dollari. Järgmisel aastal müüdigi juba 400000 nutikella ja aasta hiljem saavutati miljoni kella müügipiir. Tagasi Apple'i juurde. Hoolimata. Peply on paljude teiste püüdlustest läbisid pidevalt kuuldused Apple'i kella plaanidest. Sellelt firmalt loodeti revolutsioonilist hiigelnagu öeldud. Siis 2014. aasta sügisel Ajal, kui Peblil täitus miljoni müüdud kella piir sisenes turule äpi. Pool aastat hiljem oli õunalogoga Kelly müüdud juba pea viis miljonit ja kõik rääkisid saabunud uuest nutikella ajastust. Sisuliselt rääkisid aga kõik kui tühi kõht neil oli millegi uue järele. Aga ilma varasema kogemuseta puudus juttudel praktilisem sisu, ehk mida siis keegi uue kellaga teeks? Teagi võiski märgata, kuidas pärast esimese ostu tuhina möödumist jäid uued kellad lettidele. Helge tulevik kovisiooniga börsile läinud tipiti 50 USA dollarit väärt aktsia hakkas kukkuma, makstes täna juba alla kaheksa USA dollareid. Firma loodab olukorda parandada konkurendi ostuga. Olles nüüdsest kapebli omanik, tõenäoliselt kasutatakse saadud oskust diabeeti, happebli enda tootmine lõpeb. Ja Google lükkas äsja nutikamalt, olete, siis võiks olevam android Uueri uuendamise järgmisesse aastasse ning veebiajakiri Business Insider üllitas artikli kantava elektroonika surmast. Banketi metafoori juurde tagasi tulles siis nutikellade populaarsuse märka võiski näha juba eelmise aasta musta reede ajal sest juba siis jäid kellad poodidesse ehk isu oli kadumas. Timkoki äsjane avaldus seda karjutavalt tagasi too. Need, kellel on kell olemas, leiavad loodetavasti palju põhjuseid selle kandmiseks. Aga paralleelselt ilmast vihjeid otsides siis näiteks USA-s jäetakse igal aastal ostetud toidukaubast umbes pool söömata. 2012. aasta andmete põhjal moodustab see rahas 160 miljardit USA dollarit. Ja bankettidele jäetakse söömata viiendik. Esialgu väga isu äratanud toidust.