Nüüd kihnukeelse uudise õhtast kihnlased siinik sealpool merd, minale Kasemark, mina küll meremees põleb, aga aga raadiolainete peal taha lõõtsa ning nüüd kui riigikogust vabale, siis on see õigus jälle või Est kättesaadavad ning tegi selle korra jutto domeetri teemadega ning kui mõned päevad taha kohe mina seole helistasid, tahtsime kiinu saatuses juttu ajama hakata, siis seast. Põdder tuleb ning panidki klõpsti oma mobla kindiaga sõitis põdrale pihta ka või? Isee Soassaga kõrvastulise pater välja ning see lasti maha, jah. Olid suured sarved või oli ases mullikas? Ei ole see kahe poole aastane lehm oli, kantis jahil, käib praegu Tori-Sindi jahisektsiooni liige putrase Kihnus ja näha põleb ta praegu talve vahel ikka tuledele korallid, kolmtükid olid, ma ei tea, kas kaks taksi läksid üle mere taha, kui oli vist edasi aasta arvad, kas üldse läksid või siis kui üks läks hästi, lapsed olid, jah, koolis kirjutan oma kirjandisse, sihuke värk juhtus, aga jahimehe kirg siis tuleb otse isast isa hülgepüüdlus käis ikka ning. Ei mõistagi öelda, aga kõik, kõik selleks öeldakse, et jahedaks hakata, sündetakse püsselges, uda sedasi alka kirglikku jahe mehed, andke sedasi, et hakkavad, kui noorest peast saavad esimese paugu tehtud juba ning ju see pisik jääb külge Mongoolias öelda see sedasi, et kui mangol hobuse seljast maha astuv, siis tema põlema tänam mongoli, siis tema hiinlane hakkab põldu harima üks tõsine kihnu mees peab tõesti siis olema kalamees ning hülgekütt, et kuidas need hülged siis elavad siis ülgesi on aastaga tuleb rohkem leina tunne kalameestele kuigi ma esialgu kalanes tulla kaasa ümber Kihnu, on neid ka, kus mutid palatses ikka siia mõtet eriti ei põle, sa pead päris juures ei astma kas oma kõige esimest tülgel kärmist koha, mäletad veel? Jah, seda ma käsi oma isaga vana võttis juura, esimesed hülged pütti võrkaga, mis pealegi lasti võrgust kupu pealt lasti maha tõstid. Minul sama lugu oli just keskkooli ajal, õpetan, kui mäed andnud ning rannametsa Jurkaming nendega seal Tahkurannal käisime sügise õngete, kus hülgesi võrkest välja arimas, aga kus khati sea siis esimest korda käisid nii kuivana Seavid oli kaheksa, üheksa aastane, juura võeti ning see oli salgeta Ravada peal 64. aasta sügise hangetes. Hülges ei ole sellepärast käisimegi Tahkurannas, aga siis ja ega see oli ju plaan peal jah, vene aegas oligi plaan ning pidi nagu püüdlasis Kärdigi tõttas varda peal käsid püüdles poetada paadi tonti pika auto peale ning väete sinna Soome lahekalda peale Kunda alla ning seal taati mere ning nüüd tütar, et on ju Venemaa omad, seal enam meie mehed müüdvas käiva ei saanud ja ei saa jah, nüüd nüüdsel ajal ei suaalseme käega, nüüd pead ikka kodu ümbert omale võtma seda värsket, sa oled ka linnujahimees, kuidas sellega luudanud lindu On ja linnupuudust ei põle ning isegi ähvardab tänavastanud jälle esimesed lennukatku. Viiruse nähud on isegi Eestis leitud. Parem on, kui neid kütitakse, mitte hakata gaasitama või mille millega iganes neid piirama, neid kas linnukatke siis nende v rändlinde kohta ka, et kas nende hulgas koha leitud on, mõnestas just nende nende hulka. Ning mida rohkem olnud, seda rohkem need pataljoni need haigused levivad, et selles mõttes peaks olema piiratud arv ikkagi. Oletame, et seal on nüüd jahituristid külas Kihnus ning seal lasetaks kümmekond või paarkümmend lindu maha ning, ja kuidas seda kindlaks teete, et seal mingi linnuhaigus võiks olla? Otseselt ei teegi kindlaks. Jahe mees üht ja ainuke asi, et on suur lend, et võtab üles niux, siis laboratoorium, see metsseaga on ju selline kord, et ega mõistlik jahimees võtab sealt proovi ning viib vetarstiga ning siis tehakse proovid, et ega seda trehhani loosi seal põlema stageerid sussi see ju surmav inimesele isegi. Sa oled nätsiga kõlastmas käinud, et ennem on, seekord oli sihuke, et kas seekord praegu Oandu ehk või minnakse sellest kaudu, ei minda kaudu metssea puhul võetakse kohab põrsalt, võiks normaalselt jahene ikka võtvad kõikjal proovid Riho Roosiproov ning praegu on ka juba üle Eesti on, võetakse käest seast vereproov igast seast rihmale loosiproov, jah, eks see üks elukardetav asi inimesel olnd. Midagi korrast selle haiguse soeng üle noderaasi elule jäänud, aga oleme nüüd siis oma jutuotsaga Kihnu tahab metsiga seal põlema, aga probleeme küllaga või onud tõstsid näpu püsti ikka mõni siga, Reitelmanni küll Tõnguvad maad on ikka ega aasta obsale maisiga, eelmine aasta oli kolm või neli siis sai load võetud, aga need läksid, lähevad tühje kadusid enne mäe. Tänavu aasta samuti öeldi, kas ma võtsin kaks luba, aga üks olnud olemas, aga siiamaani olnud häbiasi on nii, et kui lumi tuleb, siis võtavad ikka, püüame ta kõndijat, mitte Kihnu naisi, armutakse Kihnu põld, hai rüüstakse. Sa ütled, et püüame, ega üksi kindi siga saab, ta ju ei saa, üksi, ikka peab pundiga. Nii palju, kui on mehi tulemas, ikka välja on, ehk siis Kendivate üksi ei õnnestus, nägin teota, kui käbe saate, kuidas siis jagate? Ikka Kehtnast omase, kes Kehtna, võib-olla need jagatakse nende vahele, kuidas hülgega luud on need, kui hülge kätte saad siis naabrile kohecoviitri ikka kõikjale sõprale jagatakse seal Kihnu eluaegne traditsioon. Vanasti öeldi, et kui mõni sugulane kuulis, et soolod hülgekeetja ei viis, siis see on sellepärast, et uksest sisse lasta, nii et ikka jagatakse kõike vahel see on hea, kui traditsioonid ikka, Ede kohe elamud, aga sa oled ju Kihnu volikogu mees. Et mis asja te seal praegu arutate, haldusreform otsapidi Kihnu ka jõudnud juba või olete külma närviga, ei tee väljagi, et olete kindlad, et iseseisvus, on ta see lihtsalt Kädev kindlasti ei põleme? La kindlad, et ise iseenesest tuleb, aga ju ikka üritame, et Kihnu kaheks iseseisvaks ja usu, et uus koalitsioon haldusreformi võtta paindlikumalt. No piiniks sealt öeldakse, et rohkem arvestab Valdega, et kui ikkagi ise hakkama saab, et siis ei hakka vägisi kellelegiga paarivad vanema vägisi tehtud abielust suurt asja välja tuleb, aga seadus näeb ikkagi tede, et Kissi soovib omaette ja ta peab tõestama, et ikka ise hakkama saab. Sellest, et Kihnu ümber soolase veega meri olnud, kas Kihnu saab ise hakkama riigi tuge ikka altarised? Kihnu pisike Kihnus ei põle töökohti, et ainult see kalapüük on palju, kui tuleb valla töökohad, poed ikka, kindlasti ongi riigi tuge ka mingil määral talis, nagu igal pool need maa kohtas, on ta raha, liigub vähe veel, nagu praegu on ta Euroopas Londonis ning Kihnu saar, koldade sadamad, esimene asi, mis on nagu Kihnu visiit, koer, dieet ning hooldekodud. Vala Raekoja platsi peale, laululavad, värgid, Uiad teha, et kui on elus ning inimestele meeldib siis on asi kordades. See on ettetore. Hooldekoda nimetasid seda paljud minu eakaaslased Kihnus ikka kurdavad, et see peaks ikka saare peal olema inimestega vanemaks ning lapsed on minema kolinud ning pole niisama lihtne minna Torisse või või siis Pootsi või mõnda teise vanadekodu elama, tahaks ikka oma saare peal elada, nagu viimane volikogu oli jutuks, et tuleb nagu hooldekodu kindlasti päevakorda tehakse tekkinud ning kalkulatsioonid, et kui kalliks maksma läheb ning kindlasti tuleb seda teha kehtastele. Mina ei oleks kuulajates aus, kui mina seda küsimust ei esitaks, niuksed plaanitsiol, jahiturismiga Kihnus on, mina arvan, päris keelde ja seda kindlasti Soaga piir peab olema, et esiteks on see, et nad andvadega allkirjal nendele itaaliakeelne eestikeelne tõlge nendele, et nad, nad ei tohi kasuta mitte midagi keelatud asju elus pardaelektroonikat, nad on sellest teadlikud. Ja kes kasutab, see peab saama karistatud, näha nagu sellest ei arva, et peaks päris hea keel, see võiks ikka lubatud olla. Linnuteadlaste eest võiks ka v lindel olla üks mingi limiit või kvoot, kui palju üks jahimees üldse laske võib-olla selle vastavalt kindlasti, et ei peaks tapmise pähe, inimene oleks üldse lendu laskma, et see ikkagi peaks olema nabale, kui tarbib niisugune sa ise oma lapsepõlvest mäletad, et isa kui mere pealt tuli suvised sinikala või kaks ning ma ei usu, et heita kodus nad hunnikus maas olid? Ei, pole kunagi olnud neid hunnikus maas, jah, ega, ega need turisti omad ka hunnikus ei, pole kunagi jäetud, need on praegu varjatud, need on fileed, on ta võetud temal seal duma Peeter Eevalt, selle mõnusa jutu eest oli olijate tore seoga mälestusi rääki ning tuleviku peale mõelda ning Choke saigi tänaõhtune.