Tervist, härra, kulla ja male Nuutovi, Mirjami seadvaari ole oma mikrofoniga tulnu Obinitsa jale tulnu Akva Obinitsa külaseadmed kähe homme Obinitsa muuseumitare Jõgeva muuseumide vaste ahela Ilazas majakese silosaajakesega sillaotsa liidigi ja siis kandis vääga teenekas olemine daam kõvasti kodo lugu koguano ja Uurno ja mis küsimus, aga inemistele seto kultuurikott siin on siis Timamana tuultes küsitles tallama igale asjale vastus olema tämba, millest Miinaka kõnelema ametis väekas ja eriline komponent seto naisi rahvarõivas demann Sa esemekese nimiamme, helmine, seto kultuuri on tegemist siis nii-öelda näiade või tütar latsi päe ehtega jah, tugev ümber pää jah. Tugevemberbe naasiat, neiu on nii mõõdud kui tal 15 aastane juba? Jah, ütleme siis lubati teda Kirmasse ja siis kui andiks juba kirjaga hammastele, selge, siis andeks vaja seda pääpäev ka natukene ilusat seepärast, et siis tütre päriekese sis tulli. Ja tuua sisakesed kosilased nännu kui vaat illas tütricum. Jah, ja ta ei ole, mitte ei ole mitte väga lihtsakene ka niimoodi, et sa viskad mingi asja, on tarbetahamaks vaevaiwannetain, tykki ta ilust mustekkeste ja, ja teda, mis ta sulle seal päev otsa, eks illuste says, et ta ei ripendasi seal, ega see koosnes mitmest osast, näiteks kuke harigi, ma läheks ka, no nüüd, et viimasel ajal ei viitsita nii väga deta neid vaiba, näete siinmann, et siis mõnel kukkus see siis kuskile lapakile, jah, ja ei. No ma kõnele küll ei ole, aga vaidleb hääletu kukehari, milles siis liidikane kõneles, vot sääne õrnast pitsist, pitsist, etum ja märg, roogitud volditud, mis andis talle helmise, küüne ülemised tippu, need on siis nagu sääne krooni otsakene. Ja siis, kui veel tahad helmiste kirjeldada tamm umbes 10 sentimeetriga lage sulama jällegi papsi ja sisse. Ja seal on järjekord, jah, et te peate olema ilusti seisma pärast seal päev otsa. Panetele papikese papikesel õmbled ilusa kireva rõiva ümbre ja talle rõiva perra nakata naid litrit keisiga valima, et kujukese verre rõivas siis pidanu vere väga kokku sobima. Jah, tavaliselt etinaa viimasel ajal ka juba talle järgi, et kas, kui põlle näiteks roheline siis või või pärg roheline olla ja siis võeti ja eks see niisugune roheline äride riba ja siis sinna detas, siis anname ikka pääle ja litrid kinnitamine ja ma niisugune tähega tolles ega, ega neiu toime, sellepärast et, et tänapäeval on neid saia ja, ja me igasuguse jämedusega küll väikesi kinnituselmekesiga ja ainult, ah et jahedam. Niisugune natuke. Ja ta on tõesti väga kena, kui ta hambad tütrikul ümber pää ega mõne nii-öelda naase ka kandva tood. Jah, tavaliselt pandi, eks ta naise paniga liitia pähe tool siis valge linik ja, ja tolle Josel vastav rõivas mis pidi olla kujunenud äärega ja missid otsa eestel ilusti. Ja sinna pandi päevi peale ja, ja ongi illust kõrra, aga no nüüd viimasel ajal, kui hakkad nakati juba naisi kutsuma, sinna püüne peale ja laulma ja siis nad tahtsid väga Ilos olla ja siis ma läksin siis käsutama seda helme siidiga pääle, talle päevi pääle viil pani siis helme siidi, noh ja Eesti, kui näiteks vanasti litrit harva saada, siis lihtsamad, aga nüüd vahepeal teineid, hästi palju oled enne üle 50 küllemmed pärgigitati ja siis need helme siidi, ega ma seda eriti vanadele naistele anda, sellepärast et aga näed Ahto käega uhke olla, siis hästi särada ja ja siis ütled, pane peoga pääle, too tähendas jah, et ta on natuke üle ja juba käsuta siis vanema inimese niisugusi, tumedamaid toone. Et, et Decudu ornamentika siis veidikene tuumedame stel Tõmedamatestajaliteritest ja, ja või kõike teda. Aga kui somet setomaal on, eks see väga konservatiivseid seto sygahjenega arva idast perevärgist üldse mitte midagi, eskine tütrekita pähtu pärast, et innovanaste peris vanast seto tütrikel, loll õnne, valge nartsukene. Ta oli päev, et nüüd arvatesse, mis too mängi vaht, so komme säänest helmistopivaigu vanad Homsi vennas. Nii et viieaastane all tütreks siis tahes, enne põhimõtteliselt õigetaja aste pike juukse ja siis pärast tõmmati neiukese ümberringi ümber pähe ja valge rätiku peale ja ja olla illust vähekene otsa. Aga need, jah, ta kaunistamise haiga matkanojah eriti nüüd viimasel ajal on ja et kogu aeg. Et, et siis silma riivas, eks no eriti kehvasti. Detailsuses seto reidide kõrval ta lihtsalt Üts grupp Kakko istme ilusti läbi kõnelema, et kui moodi sobis ja kui ei sobi, et te ei ole rahvarõivas täielikkusi, mingi väikene detail. Nüüd akva riide tulegi, Suur Opus naisile, kuis helmine steta ja tulega teadopa ja anud kõik näpunäite kätte ja tegijaid on ka mano tulnu, et naasen muudki. Telva näidet. Illosse olnu ka, mis haalneto helmine moodu tulla Kumiaal lukku kaanega, see mainisid, et esimese vabariigi haigu või Vilvarampa. Ja siis oli esimese vabariigi ajal küll üks väga vähekene näit helmida pääl, aga siis. No ma hakkasin tundma, Hildaba, ma mäleta, koliitrite häda oli, jah, sismis akovskineid ja Petseri jaama seal olits kiosk, siis sealt saime liitri, siis ma olen isegi praegu veel näed wanna litreid olema. Nüüd on paadid ja kõik olema. Nii, et. Ei ole ka omaette, eks Ilostar sobitedusine ja mustri seal pärja peal ka ka ei ole see väga-väga utoopiline võib-olla, et peas olema nagu ikka, vöö kire ja siis käisin keelega umbes noh. Ütleme, Eestil ja nagu tule välja, siis seto kultuur on Ellav kultuur ja siin omaki asja aalo muutunud, nii et mis nagu Parhillamyyldusinemistele ja mida saia, et ega siis kanakindakirja värvi ja muud Tõnuga Hamegi Ausse kira värvam, muutunu yks tänu tuulaku tulliva Ani liin värvi tuli on siis saiva, naisin naese nakatav erksam päid värve pandma setomuutusega kirevampas, nii et too me ei või iial Tiide, et seda rahva rõivide või Vilmenseidki komponentaajosson vanan tulla pärast, et sobisse illas on ja eks seda tähtväega Illasse oleda muhk hinemine. Aitüma sulle sillaotsa liidikenes Joylaza vestluseid jäitumaga sül lähe kulla ja Malin ootavi Mirjam ja elas setomaal, on jälle eetris nagu nädali pärast pliiatseid uudistasid.