Miks on niimoodi, et trammi ja trollijuhid on reeglina naised, kui bussijuhid on mehed tõesti väga huvitav tähelepanek ja ilmselt üsna pädev tähelepanek ning oleme helistanud härra Uno Heinverele, tere hommikust. Tere hommikust. Ja Uno Heinvere on olnud siis väga pikalt Tallinna trammipargi direktor. Praegu on siis Tallinna trammipargi seda projektijuht ning mis te oskate sellele küsimusele vastata? Noh, kõigepealt võin seda öelda, et see ei ole mingil moel seotud meie kaadripoliitikaga, et me eelistame naisi. Täpsustuseks niipalju, et tõesti trammijuhtide osas on siiski jah, tõesti rõhuv enamik tööl meil naised trollipoole seal siiski asi nii hull ei ole, seal võib öelda, et on pooleks naisi ja mehi ja, ja noh ja miks siis bussijuhid on mehed? Kas ma arvan, et see on eelkõige seotud sellega, et. Bussijuhtidel veoautojuhtidel töö on füüsiliselt tunduvalt raskem kui näiteks trammijuhil. Kui autojuht peab suutma näiteks vahetada rasket ratast bussil või, või, või ka veoautol, siis sääraseid ettevõtmisi trammi puhul, et ei tule seal noh, tõsiselt niisugust väga füüsiliselt raskeid liigutusi trammijuhil teha ei tule. Ja trammil on seal juhti juhtimiseks mingisugused pedaalid, ma olen näinud, mida naisterahvad siis väga kõrgete platvormkingadega tallavad, kuna nad tihtilugu ei ulata neid alla vajutada. Eino ulatavad need, need annavad reguleerida sääraselt, et noh, siin küll mingisugust nihukest füüsilist raskust ei teki. Teine asi ka veel, see on ju rooli keeramine, mis on vanasti, oli õige raske töö, uuemal ajal on igasugused roolivõimendit bussidel ja autodel, mis natuke, seda olukorda peavad kergemaks trammil. Tramm sõidab mööda rööpaid, suuna muutmiseks ei ole vaja mingit füüsilist. Et ühesõnaga te arvate või te teate, et ühesõnaga see füüsiline pool ongi nagu see võtmeküsimus, miks on naised just nimelt trammide peal rohkelt trollide peal, aga mitte bussidega. No teine asi on ka, võib-olla see trammijuhi töö on võib-olla pisut turvalisem kui bussijuhil ja tänu sellele, et noh, liikluse peale tuleb sama palju tähelepanu ratta kui kõigil teisele ühistranspordijuhtidel kuid ei tule teha järsku liigutusi, suuna muutmiseks, vältida mingisugust kokkupõrget või avariid. Aga kas see kuidagi, kui mehed tuleksid kandideerima trammijuhiks, kas oleks kuidagi siis nende jaoks nagu, nagu lati alt läbi jooksmine? Uuemal ajal meie koolitame ise nii trammijuhte kui trollijuht ja noh, ega meile meeldiks ka rohkem, kui tuleks, tuleks mehi rohkem. Aga noh, suhteliselt aastaid tagasi oli ka see palgatase trammijuhtidel võrreldes sihukeste meeste tööd, aga võib-olla võib-olla pisut madalam, uuemal ajal on ka trammijuhtide ja eriti trollijuhtide palgad oluliselt tõusnud ja palgaküsimus ei ole enam niukseks piiravaks teguriks. Miks ei peaks mehi tulema väga hea kursustele? Teeme siis ka väikese üleskutse ning oleme teie äärmiselt tänulik härra Uno Heinvere Tallinna trammipargist meile olukorda selgitamast, ilusat hommiku jätku.