Tunnustamatult. Järskude. Tere, mina olen Olavi pihlamägi ja kutsun teid iga pühapäevasele jalutuskäigule unustamatut meloodiate maailma. Tänase saatekangelaste kohta on öeldud, et see polegi ansambel, vaid projekt, mis arenes välja üheks edukaks eurolauluks ning mis mõnda aega säras ja särises Eurovisiooni lauluvõistluse võidu eredas valguses. Päris seda meelt ma ei ole, kuid nende algus oli just selline, tuleme kokku, laulame ja vaatame, mis saab. Ansambel Brothudov männ on säravatesse 70.-tesse suutnud siiski oma jälje jätta. Ja eks seetõttu mechtemastena räägigi. Kõigepealt tahan täpsuse huvides öelda, et samanimelisi gruppe on maailmas teisigi kuid meie teeme juttu ja kuulame briti ansamblit. Need, teised Brothudov männinimelised on seotud usuliikumisega ja on kindlalt religioosse sisuga. Meie saate kangelased on aga sellised lõbusad ja magusad esinejad, kes tänapäeval küll oluliselt oma stiili muutnud, kuid sellest saate lõpuosas algas kõik ühest muusikalisest projektist mille 1969. aastal kutsus kokku helilooja, orkestri juht ja produtsent Tomi Hillar kes vajas oma orkestrile, mis oli edukalt Hollandis esinenud. Lauljaid. Kokku said viis solisti, kes kõik omasid erinevatest ansamblites kogemusi. Ja olgem ausad, jätkasid toni Hilleri orkestri kõrval oma tegevust ka teistes koosseisudes. Pisikust kolm olid mehed ja kaks esindasid kaunimat sugu. Neist kõige kuulsam oli toni marus, kes ansambliga Edison Lathousse oli juba edetabeli tipu kõrguse hiilgust saanud kogeda. Mainiksin ka Johni koodissoni nime sest algusaegade muusikat tuli peamiselt tema ja orkestrijuht toni Hillary sulest. Lisaks orkestri saatel esinemisele nakatus viisik populaarse Los Angelesi vokaalansambli Dimension muusikast ja kuna nende koosseis oli täpselt sama kolm meest kaks naist otsustati ansambli na proovida. 10. oktoobril 1969. aastal jõudis müügile singel. Kus esitajaks oli uus nimi Brathudov männ. See esimene pääsuke veel kevadet ei toonud, kuid 1907. aasta veebruaris sõbrapäevaks välja. Jonaadid võistanud saavutas edu, jõudes Briti edetabelites 10.-ks. Kuigi see oli edu, märkisid kriitikud siiski kurjalt, et ansamblid Brave Huudov mänd tegelikult ei olnud, oli vaid orkestri saatel laulab viisik. Orkestrijuhti toni, Hellerit see ei heidutanud ja lauluveskile lisati laule ning suveks oli kauamängiva materjal valmis. Ainus, mis tumestas ansambli meeleolu, oli staarine esineva tooni varusil lahkumine. Kuid plaat oli valmis ning sellelt jõudis edetabelitesse laul väga riiu kõu intuma laabuma. Koht 22. oli tagasihoidlikum, kuid siiski arvestamisväärne. Nüüd partetina tegutsev Pathodoffmann lindistas hoolega edasi ja kuni 1973. aastani võis nende laule raadiotes ja tantsusaalides kuulda kuid endist edu ja sära enam polnud. Põhjuseks võis olla toni lahkumine või grupiliikmete varasem solistikogemus mis kuidagi erinevaid isiksusi ühe mütsi alla ei mahutanud. Pärast ansambli esimese koosseisu laialiminekut tegutses osa grupi liikmeid James Lasti orkestri taustakooris ning Rosario toni jätkasid usinalt laulude kirjutamist Briti eurolaulu konkurssidele. Kahjuks olulise eduta. Ja ikkagi esitati tollal tüütuna tunduv küsimus. Kas parasjagu Dow männ ongi reaalselt eksisteerinud ansambel? Nende peamine tegevus oli lindistamine ja kuna lavadel esinesid nad haruharva, siis selline lendava hollandlase tunne oli paljudel. Võimalik, et grupi lahkumineku põhjuseks oli ka helilooja toni Hillary tegutsemine suure saladusloori taga, kus ta töötas kolme noorema lauljaga ja seda juba aastast 1971 alates. Kui vanad olid ametlikult teatanud oma lõpetamisest, võistoni Sillar, kes omas litsentsi ansambli nimele noored lauljad lavale tuua. Esialgu ta ei kasutanud küll nime Rathudov männ kuid kolmik maati lee Sheridan ja Nicky Stephens esinesid hoogsalt kabaree-des ja showprogrammides. 1974. aastal liitus Triiuga Sandra Stevens kes ei ole Nicky Stevensi õde, nagu ekslikult arvatakse. Kvartett kaks pluss kaks oli valmis, proovilindistused tehtud. Aga miskit oli puudu. Puudu oli 1974. aasta eurovisiooni lauluvõistluse võitja, rootslaste apa sütitav eeskuju. Kui esimene Brathud joondus ameeriklaste sööbif dimensiooni järgi siis uus seadis endale eeskujuks rootsi neliku. Selle nimel tegi ansambel tugevat tööd. Lisaks vokaalsele tehnikale otsustasid nad laval olla rootslastest atraktiivsemad. Lavatants ja liikumistunnid andsid hea tulemuse. Ja kui 1976. aastal briti nelik Eurovisiooni laval võidu poole rühkis siis mitte vähetähtis ei olnud nende viimase peale lihvitud lavašõu. Niisiis 1976. aasta Briti euro eelvoorus võideti oma peamisi konkurente, ansamblit kokku ja teehaagi kongressi palee lavale oli vaba. Kolmandal aprillil 1907 kuuendal aastal pidas Euroopa hinge kinni, kes võidab, kas briti nelikuma hoogsa tantsulauluga või prantslaste kätt Reinsalu oma ballaadiga. Hääletamine pidi hinge seest viima, sest inglased olid juba peajagu üle. Kui Prantsusmaa sai järjest täispunkte. Lõpuks kogusid britid siiski 17 punkti rohkem ja võidukarikas viidi Londonisse. Ja võib-olla enne laulu kuulamist veel üks pisike detail. Nimelt olevat toni Hiller selle loo kirjutanud oma pisipojale, kes pidevalt pidin nägema oma vanemate õhtuseid, äraminekuid ja üksi koju jääma suudlustega seda pisipõnni siis lohutatigi. Enne kui hakkan kirjeldama Pradodov männi edu pärast Eurovisiooni lauluvõistluse võitmist tahan korraks teha ühe väikese kõrvalepõike. Nimelt tuletan meelde, et Briti eurolaulu tiitlile konkureeris omama võistlusel ka ansambel kokku, kes oli Brothudiga suhteliselt sarnane. Ja paistis, et pärast 1907 kuuenda aasta võitu tahtsid inglased uusi võite ja nii sattuski kokku kaks aastat hiljem Eurovisiooni lavale. Kuid selleks ajaks oli Euroopa juba väsinud nii abast kui Brathudov, männist ja Cocole jäi võistlusel vaid tagasihoidlik, 11. koht. Aga laulu, millega nad 1978. aastal Pariisis Inglismaad esindasid, kuuleme küll. Juba pealkiri ütleb, et need pahad vanad päevad. See oli ansambel kokku 1968. aasta Eurovisiooni lauluvõistluselt. Meie tänase saate kangelase, ansambli Plathudoffmann omaaegne suurim konkurent Briti saartel. Ja lubage veel üks hüpe 1976.-st kuus aastat edasi, kui prahudov mäeni teisest koosseisust lahkus Li šerida. Just tema osales vanast armastusest oma lauluga Briti eurolaulu finaalis kuid jäi napilt lauluvõistlusel alla grupile suid triims. Ja samal 1983. aastal tahtis ka Brothudoffmann veel kord ise eurovisioonile minna aga otsustas viimasel hetkel oma laulu anda ansamblile Rubik, kes briti eelvoorus õnnetult viiendaks jäi. Seega ei sobinud vanad lilled enam uude faasi. Nüüd aga tagasi 1976.-sse aastasse, mil Brothudov männ oli Eurovisiooni võitnud ja vallutas oma lauluga Euroopa. Seidrockissis oli number üks 34 maa edetabelites. See tundus loomulikuna, kuid laulutõus USA edetabelites 27.-ks oli ime sest Ameerika vaatas mingile Eurovisiooni lauluvõistlusele kui kirbutsirkus ela ja reeglina võidulaule omaks ei võtnud, kuid võiduvanker veeres edasi. Ja järgmine samas laadis hittlaul tuli välja juba juunist 1976. Mai suid Rosa Oy jõudis tabelites 30.-le positsioonile. Ütleme veel ära, et peamisteks uudi laululoomingu autoriteks olid väsimatu doni Hillar ja samuti grupi liikmed Sheridan ja Martin oli. 1977. aasta veebruaris jõudis turule laul kauboi ja tõusis kaheksandaks. Ansambel ise ja kuulajad ootasid aga uut superhiti ja see sündis 1977. aasta suveks. Laul Mehhiko karjuse poisist, Angelesest, kes armastas lootusetult rikast kaunitari kriipis naiskuulajate süda. Selles laulus oli kuulda ilmselgeid tsitaate oma iidoritelt rootsi Abalt. Aga publik polnud veel jõudnud ennast kuivaks, nutta mehhiko karjapoisi õnnetust armastusest kui pool aastat hiljem, 1978. aasta jaanuaris ründas ansambel Brothodov männ kuulajat juba uue hitiga. Seekordne reibas meloodia alati ringi tuusaldavast sigarust viis gruppi taas edetabelit puu. Muide kahe järjestikuse singliga esimesele kohale tõusta on suhteliselt harv juhus üldiselt karmis muusikamaailmas. Nüüd oli täiesti selge, et Brathudov männoli vallutanud kogu Euroopa ja lisaks edetabelite esikohtadele anti ansambli liikmetele, maanteel, I-le ja šeridenile tunnustuseks nende laululoomingu eest Aivord Nobeli auhind. 1978. aasta mais toodi publiku ette laul imeilusast armukesest mis sai kiiresti populaarseks ning leidis järeletegemist ka meil. Ja edetabelis jõudis see 15.-ks süliga ansambli viimane laul, mis tabelites säras. 1970 kaheksandat aastat võis ansambel pidada veel edukaks, kuigi väsimuse tunnused ilmnesid ja nende alati lustakas lavašõu kippus lagunema. Ka laululoomingus olid tagasihoidlikkust. Veel vanast inertsist jõudis 1979. aasta septembris Mihhailov naid tabelites 41.-le kohale kuid sööri selga. Ma ei räägi Brothedavad Hoffmanni vahepealsetest aastatest, sest muusikatööstuses on inerts sedavõrd suur, et kunagi tipus olnud ansambel võib veel vabalt kümmekond aastat edasi veereda. Kuid see on vaid muusiku elu, mida enam ei saada tipus ära. 1982. aastal lahkus ansamblist Sheridan. Ja nagu mäletate, tahtis grupp veel kord 1983. aastal Eurovisiooni lavale astuda kuid nende õnneks muutsid nad viimasel hetkel meelt. 1984. aastal teatasid nad oma tegevuse lõpetamisest ja panid punkti. Kõik jäid küll muusika alal edasi tegutsema, kuid arvan, et võin teid nendest faktidest säästa. Oma viimastel tegevusaastatel hakkas grupp ka laen repertuaari esitama. Oli siin teile kuulamiseks laulu ansambli sõiti kriis pagasist, millal näen sind uuesti? Selle tähendusliku pealkirjaga lauluga. Millal näen sind uuesti, võikski sulgeda ajalooraamatu ja saate lõpetada. Kuid praegu on meile siiski üllatus varuks. Nimelt tegutsevad nad veel tänagi. Kuid see on hoopis karmim Rathudoffmen ja ilma toni Hillary laulu loominguta. Grupp otsustas 90.-te aastate algul taas kokku tulla ja magusa muusika põllult rokijahimaadele siirduda. Nende heliloomingus olevat isegi räppi ja esinemiskostüümid olevat säravatest liidritega pluusidest vahetatud musta naha vastu. Ei midagi, mis meenutab Seewiorkissis aegu. Ja esinemispaigatki on muutunud. Omaaegsed suured kontserdisaalid on asendunud klubidega ja eriti hinnas olevat Brothud geiklubides. Ärge väga kohkuge, sest nende esimene hitt ju näiteid või stend oli mõnda aega koguni Briti geiliikumise hümniks. Ma ei tea, kes peale maatin lee ja Sheridani veel bändi kuuluvad. Kuid neil kahel on praegu õigus nimere, Brothudov mänd. Ja vaadates nende eelmise aasta esinemisgraafikut, siis see oli õige tihe. Nende uuest muusikast mul näidet mängida ei ole. Ilmselt pole neid laule veel plaadi lõpp-kantudki, kuigi mehed ise on vastava lubaduse siiski andnud. Kui tahate tänast Brothudov männi kuulata, siis olevat selleks kõige kindlam koht Londoni kuulsas diskoklubis Key kus esinevad veel teisedki eurovisioonil ilma teinud tähed nagu Pakvits, Bacara Jaaniussikers. Võiksime oma saate lõpetada tõdemusega et ajad muutuvad ja meie muutume koos nendega. Lõpulooks. Valisin siiski Praha suudov männikummarduse oma kunagisele eeskujule Rootsi nelikule kes andis mõtte ja tõuke jõudmaks Eurovisiooni lavale. Mis nii abale kui Brothuudile oli hüppelauaks estraaditaeva eredate tähtede sekka. Kuulmiseni. Unustamatut. Jättide.