Unustamatut. Järskude. Et parem on 959. aasta vihmane New Yorgi suvi. Linna kohta enam kui tagasihoidlikkus 11 kordses büroohoones 49. tänava ja Broadway nurgal on kõlamas selle hoone jaoks tavapärane kakofoonia. Siin tõestavad heliloojad, kuid tegijad nad on ja püüavad sõnameistrit tabada viimaseid trende. Ühes toas, mille klaasuksele värvitud kiri päimas tahvlis sündan kaks moodsalt riides noorhärrad. Üks neist teksti autor, hääl David ja teine. Väiksemat kasvu mees klaveri taga. Heliloojad Mcarak, meie tänase saate kangelane. Minu nimi on ole, teeb. Plaab laul samanimelisest kinofilmist, esitajaks Fayevlaps Mcarakis sündinud novembris 1958 juba sel aastakümnel öeld noore päkaraki helikeel tavalisest teravam olema. Kuue ning 70.-te laulukirjutajate juures oli Packarakvist isegi kõige suurem meister, kõige produktiivsem igatahes erinevatele esitajatele kirjutas ta tollal tervenisti 52 enam või vähem kuulsaks saanud laulu. 50.-tesse jäid mitmed klassikalised lood, kasvõi näiteks perrekkama esitatud mäe tšikk momans. Pöörake nüüd pilk taas kord veelgi varasematesse aegadesse uurigem, kuidas sellised suured Ameerika helimeistrid sünnivad? Nakarak sündis Kansas Citys 12. mail 1928 tuntud ajakirjaniku peres ja kasvas New Yorgis. Et Perekitsikust ei tundnud, sai vööta alates 12.-st eluaastast nii tšello, trummi kui klaveritunde. Nagu ikka, oli muusika õpetus tüütu ja oli vastik. Juunior oleks parima meelega valinud elukutselise jalgpalluri karjääri, aga oli selle mängu jaoks liig peene kondiga, nii et jäi vaid alistunult harjutada. Enamgi veel Öeldakse, et keskkoolis oli ta kasv kogu New Yorgi selleealistest lühim kas ehk just sellepärast tõusis temast suur mees. Teismelisena valetas ta end nii mõnedki korrad vanemaks ja imbus ööklubidesse, kus esinesid piibopi staarid Nissi Gillespie Charlie paaker. Ning nende muusika öeldakse Packaraki olema märkimisväärivalt. Tänud. Samas olid tema hilisemates õpetajateks mitmetes muusikakoolis ka sellised klassikalise muusikakorüfeed KUI pahuslav Martin O. Henrik haual ja Darius melood. Just viimane kuulsus ütles Packarakile, kui see ilmselgelt häbenes oma kaastudengitest märksa meloodilisemalt välja kukkunud oboesõnana teeni ära iial tunne piinlikkust selle üle, kui suvise vilistada saab. Siis üks lugudest, mida saab vilistada Mczykendi vaos Tus Mehhiko moodi aastast 62. Apotheka Räkk oli selleks ajaks juba esimest korda jõudnud abielluda ja jõudnud lahutada. Tema esimene naine oli lauljatar poolest Stewart, kelle saatebändis pärast sõjaväeteenistust mängis. 60.-te alguses oli Packarakaga märksa tuntuma naisterahvakontsertreisil orkestri juhiks, seali Marlendiitrisi. Sedapuhku küll mitte meie tänase unustamatu kirjutatud laul. Marlene Dietrich on oma intervjuudes kurtnud, et noor Packarak küll arranžeerinud lugusid ja dirigeeris saate orkestrit ei kirjutanud tema jaoks aga mitte ühtegi lugu. Makaraki tehtud jõuluvõttis 63. aastal oma plaadile aga laulukirjutajate paar, kelle tee dialoomis maneerid ning ka publik mõned aastad hiljem Packaraki koolitatud ja hillitsetud ja stiilsele täiskasvanu estraadile vastu astus. Nii John Lennoni viitlus esitamas Makaraki pala. Kallis, see oled sina, webitshou. Biitlid pöörasid laulu tootmisehk publitseerimis firmadesse üsna varsti ära, ei ostnud enam professionaalidega kvaliteedilist toodangut ja hakkasid isetegevuse ja oma loominguga tegelema ning vallutasid vana maailma. Ookeani taga ei teatud neistega biitmuusikast enne 60.-te keskpaika veel suurt midagi. Puue silmas Ameerika maal oli jätkuvalt laulukirjutajate tähetund. 49. tänava ja Broadway nurgal sündis laule konveiermeetodil. Hall David on meenutanud, et tihtipeale oli temal ja päkarakil korraga käsil kolm-neli lugu. Üks viis, millele ta nuputas teksti. Üks tekst, mille kallal Räkarat katsetas meloodiaid, harmooniaid rütme ning veel lugu, mis valmimas varasemate hittide. Kindlasti hea lugu, millega katsetada uusi esinejaid ja midagi teistmoodi ja eksperimentaalselt siis laule valmis konveiermeetodil ja tuleb tunnistada. Packarak oli tõesti geniaalne. Sellise meetodiga töötades saada igasse produkti üx vilistamis väärt viis on geniaalne. Rongid laevad Ameerikamaal, tõsi küll, ka lennukid, mis kallima viinud ja päevad tagasi tooma. Reinsalu õudselt pleens. Jätame siinkohal kõrvale lauljatari, kellest 60.-te alguses sai Akaraki loomingu põhiline interpreet unustamatust. Vorbekist on hiljaaegu samal sagedusel samal kellaajal saade olnud taasavas Tagem siis igituttavaid viise rohketelt artistidelt, kes meie tänase kangelase viise esitanud. Mesimagusa häälega Jin petni oli 60.-te alguses tuntuima Ameerika mees sooloartist ning üks tema tuntumaid lugusid oli Packaraki kirjutatud 24 tundi. Talsast Dvantifaa haavas from Talsa. See oli aastaks 63 saanud Tamme Scott 64.-ks aastaks seksikas ja jõulinetam Chans. Aastal 65 linastus film, mis suut, kiisu miisu, vaatseni, õprusi, kätt, milles Mcaraki muusika nimi laulsin kohaldamatšansi mehelikkuse ettekandes. 60.-te alguse Inglismaal oli biitansamblite kõrval muidugi võrdlemisi vähe ruumi meistri ja mootorratas muide üldsegi mitte inglased Camite Walkeri nimelised ega vennadki mitte leidsid oma koha ja publiku otse loomulikult üksnes Wakaraki lauluga tekiteesijasel teese enesele lihtsaks. Ja järgmine laul, sedapuhku tuttav ka siinkandis, esitajaks kunagine Briti tähtsandisso on alati miski, mis mind meenutab hool võssa. Üks tuntumatest lööthakaraki lööklauludest üks väike palve sai redel mida laulnud voorubekjamis preestri tütrest, gospel soul lauljatari äratab Franklini esituses uue hinge ja ulatuse sai. 1944. aastal sündinud jakkide Shannon on suurepärane Ameerika laulja, laulukirjutaja, kes folkroki sünni kõrval seisnud ja ise kümmekond maailmakuulsat laulu loonud. No kasvõi eesti keelestki lauldud südamega head teha saada. Aga tema enese ettekandes on kuulsaimaks jäänud Packaraki igihaljasvalts. Maailm vajab armastust vaata The World needs Novis lav. Armunud pilke Lukašlavdan järgmine Packaraki standard, mis juba 35 aastat tagasi hea maitsega keskealist Kõrvu paitas jäsitaja taastist Springfield on suurim tollane Briti päritolu valge soulidiiva. Aastal 1968 lavastus Broadwayl üliedukas Packarakkija Davidi muusikal. Tühjad lubadused promissis promissis millest sai ka filmiversioon apaatnand. Tegelikult oli Packarakil Hollywoodiga lausa perekondlik side. Tollane abikaasa Dickinson oli tuntud linatäht ja sestap kujundas meie tänane unustamatu, päris mitmete filmide helikülje. Vaatlesin kutsikat. Tausta eest Oscari parima nimi laulu eest ja takkapihta veel Grammy filmimuusika plaadi eest. Ja siin siis ka too kõrgesti pärjatud laul. Aasta 1973. Oli seni läbinisti eduka helilooja elus võrdlemisi saatuslik film last Harrison sai hävitava hinnangu kriitikutelt ja ei teeninud tasa isegi kulusid. Suhted Dickinson iga jahenesid. Dajan Worbey kaebas Packarakkija Davide kohtusse, nõudes kuus miljon dollarit kahjutasu uue plaadi laulude tegemata jätmise eest. David kaebas kohtusse Packaraki autoriõiguste jagamise pärast. Packarak kaevas Davidi. Asi lõppes sellega, et kõik kolm taandusid pikaks ajaks avalikkuse eest tahaplaanile. Alles ligemale 10 aasta pärast olid haavad kinni kasvanud töövõime taastanud muusika filmile. Aator tõi järjekordse Oscari ja tõi ka muide järjekordse abielu, seekord sõnade autori kärale. Seegeliga. Sellist laulu sadu möödunud aastakümnetel aga ei sündinud. Saak on kuni tänaseni jäänud suhteliselt väikeseks. Olgu, et uued au tasudki ei ole tulemata jäänud, ei ole viisid enam nii sädelevad ja meeldejäävad kui hiilgeaegadel. Mõned muusikaajaloolased on kirjutanud, et enam kui muusika Dakaraki viimasel kolmel aastakümnel huvitanud hobused tahan tulihingeline traavivõistluste jälgija ja mitmetalitäie tipptasemel hobuste omanik. Ent samas on juba seitsmekümnendates mees tänaseni siiski produktiivne ning viimaste aastate lauludega, mis võib-olla sedavõrd tuntud kuulajale ei ole see-eest aga avastamisrõõmu pakkuvad, me tänase saate lõpetame. Olev err tänab tähelepanu eest, kehad.