Enamuste rida on nagu kaugeneb maastik kus päikeselaikudega pilve varjudes seisab koore ja orkestreid, üksikuid lauljaid ja pillimehi. Mõned heledas valguses, mõned juba unustuse uduvinesse kadumas. Kui otsida midagi ühendavat erinevatele meenutustele võiks selleks olla kontrastid. Kerge või rõõmus, tõsises tõsine, kerges. Ei saa meenutamata jätta üht väga rõõmsameelsed suurvormi ettekannet, kus juubeldavatele kui ka pidulik dramaatilistele osadele jättis jälje esinejate erakordselt rõõmus häälestatus. See oli aastaid tagasi kuuldud hendali messiasepeaproov Pariisi mad leenis. Mulje tugevus ei tulenenud kindlasti ainult ebatavalisest, kuulamiskohast ja heast esitusest. Meeldejäävaks muutis õhtu eelkõige koori interpoint dirigent. Kogu ülipika teose arengus lisas ta esitajatele. Energialaenguid hoogsate sageli otse lae kupli alla pürgivate viidetega. Viimase kohani täidetud saali ees võis teha vaid üksikuid katkestusi. Kuid ergutavaid või tunnustavaid hüüatusi lendas aeg-ajalt muusika sekka. Oli tunda, kuidas esinejad ja publik kaasa tulid. Antud tempo ja meeleolu omaks võtsid. 1743. aastal Londonis tõusis publik spontaanselt püsti kui kõlama hakkas tuntud 42. koor. Nii kordub see tänaseni rahvusvahelistel Hembeli festivalidel ja sageli ka teistel tervikteose esitustel. Sellel ettekäändel kujunes teise osa lõpukoor samuti mõtteliseks kulminatsiooniks. Tasulisele proovile olid tulnud peamiselt noored üliõpilased, turistid erinevas riietuses. Se kirev kuulajaskond tõusis ühendatuna juba nii paljudele inimpõlvedele kõlanud krimphaalsest muusikast. Ühel muljete rikke laulupeopäeva õhtul läbi Kadrioru sammudes rääkisime vana toreda külakooridirigendiks muusikast. Olin siis üsna nooruke ja küsisin suure huvi aukartusega, milline on tema kõige suurem muusikaelamus. Kreegi sirisega sirisega. Sirbikesed oli vastus. Peale lühikest järelemõtlemist. Olin hämmeldunud. Läks palju aastaid, enne kui suutsin sellest aru saada. On tore teada, et Cyrillus kreegi pärand ootab veel paljusid uusi kuulajaid kogu maailmas. Tema looming on meie rahva muusikalise mõtlemise ilukontsentraat. Lauluvõistlusele sõites võib iga meie tasemega koori julgelt istuda paaris rakendile. Kreek Tormis. Need mehed on kinni püüdnud meie esiemade loitsude vaimu mis suudab lummatega võõraste maade karme kriitikuid. Ootamatu avastuse võlu tegi suuremaks elamuse, mida tundsin, kuulates plaadilt ühe meile kauge rahva rütmidest kantud Ariel ramiiressi. Kreooli missat. Viieosaline traditsioonilisele tekstile kirjutatud Miisakeri olla põhineb tervikuna Argentiina rahvamuusikal. Esimese osa kirje aluseks on kaks meloodilist Põhja-Argentiinas täitud rahvatantsu. Minaarne Vidala jama soorne baguala glooria alguses ja lõpus heliseb lõbus rahva bioonik karnava liito mis vaheldub inkade ajastust pärineva Pentatoonilise leinatantsuteemaga. Kontrast missa kirikliku teksti ja tantsulise muusikavormi vahel tekitas esmakordsel kuulamisel isegi võõrastust. Alles hiljem püsivat huvi ja vaimustust. Enne. Tantsutrupp on ikka. Veel. Enne. Kerges muusikas võib köita rütm, meeleolu esituse eripära. Lausa elamuslik saab siiski olla vaid selline muusika, kus kergeks liigitatava vormidega tõsisemat sisu on tõsise ja levimuusika. Piirimailt võib nimetada šandmisel Shar v oksi geeni mis on väga sageli kaunistanud meie saate autorite keskprogramme. Charley olevat kogu eluaeg kandnud eneses mõtet luua süntesaatori helinud oksigeen hapnik Lionist pärit noore muusiku õpingutele Pariisi konservatooriumis. Järgnes tegevus prantsuse raadio muusikaliste otsingute grupis mis vabastas traditsioonilistest loominguvõtetest ning võimaldas kasutada üht momendil maailma suurimatest süntesaatorid. Share, kelle muusikust isa lahkus perekonna juurest juba poisi varases lapsepõlves pidi kirjutama igasugust muusikat lühifilmidele, kaubamajadele, teatritele. 1976. aastal mängis ta üksinda oma Pariisi stuudios. Esimese LP jaoks sisse oksügieeni. 70.-te aastate rünnakud kitsile muusikas. Seadsid kahtluse alla Kauksi geeniväärtuse. Inglise ajakirjanikud nimetasid seda magusaks kulisiks Õudfildi ja pink Floydi samasuguste palade laadis mis pidavat sobima vaid vestluse taustaks. Charley olnud solvunud. Me vajame uut muusika kuulamise viisi. Kui teie tähelepanu köidab ka 30 sekundit muusikat, siis sellest piisab. Ühinesin selle poolega Kriitikutest kes on avaldanud teist laadi arvustusi. Seal v muusikas, kiirgab kohe algusest peale valgus, avarus, õhk ja mingi läbitungiv puhtus konkreetsed helid. Lainemurdja lindude hääled toovad meid loodusesse. Sealjuures aga näeksime nagu mustvalgeid arhitektuurilisi plaane, suurlinnade perspektiive või mida tahes, mis on ilusama täiuslikkuses ja eesmärgi avatuses. See ei ole seotud ainult rütmiliste passaažidega vaid ka viienda osaga, kus valitseb Bachi templi kõrguste meeleolu. Avaruse ja muu esinemisvormi otsinguil taotleb saar või suurte rahvahulkade ühiselamust prantsuse rahvuspühal. 14. juulil esines ta Pariisis plastele konkoordil. Helilooja ütles, et tema unistuseks oleksid sellised kõigile avatud suur kontserdid ka Roomas ja Moskvas punasel väljakul.