Ülehomme kolmapäeval on Estonias Adami ballett Shell kus pearolle käidavad külalised. Naljakas küll öelda, aga jah, meie oma vanad head tuttavad tantsijad Estonia balletis kolm aastat tagasi. Mallis molen ja Tiit Helimets, kelle kohta praegu öelda, et nad on Inglismaa Birminghami Kuningliku balletiteatri juht, tantsijad Tiit, kuidas see teile kõlab, see sõnadepaar juhttantsija, olete sellega juba ära harjunud? Ja täiesti oleme ära harjunud. See on täitsa fantastiline, kui siukene tiitel antakse sulle, siis sa tead, et see on ikkagi, sa oled selle ära teeninud, sest sind koheldakse palju paremini. Ja inimesed vaatavad Sult altpoolt ülesse ja et sa oled nagu oma elus midagi saavutanud. Kolm ja pool aastat tagasi olite te viimati kiitsiin Estonias. Kui suuri pingutusi tuli teha selleks, et saavutada see pjedestaaliaste, mille peale te nüüd ütlesite, et on fantastiliselt hea tunne, et inimesed vaatavad sulle alt üles. Hästi palju tööst, kogu aeg tööd, sa kunagi ei saa ennast näidata nõrga külje pead, sa pead oskama varjata oma nõrki külgi ja pead olema alati positiivne tööl. Ja, ja see on ka mingil määral arendab sinu isiksust. Et paremuse poole suudad alati näha paremad proovides. Inimestel on meeldiv sellel juhul töötada sinuga, kuna sa oled positiivne, alati energiat täis, tantsid alati, annad oma 100 protsenti ja saavutad parema astme. Tiit, aga kui te olite siin Estonias, te tantsisite kolm hooaega siin ja no ei saa öelda, et oleksite olnud korte tantsija Te olite siin ka ju ikkagi solist. Mille poolest siis nüüdse Estonia balletisolist erineb Birminghami Kuningliku balletijuhttantsija? Tegelikult, ega ta eriti ei erine sellepärast et siin ma tegin hästi palju solistirolle, esitantsi, rolle tegin Luikede järve, tegin uinunud kaunitari, selli roomes, Juliad tahvlis koe. Selles mõttes ma arvan, et mingit erinevust ei ole, tantsid samamoodi samasuguse ettevalmistusega. Võib-olla et Münchenis, kui sa tantsid esietendust, olete te alati kriitikud tulevad sind vaatama, et selles mõttes ma tantsisin esietendust siis hellis sellel hooajal ja, ja see oli hästi suur asi nende jaoks. Ja, ja seal on natukene, on pinge peal. Aga, aga kui sa oled nagu proove teinud selle jaoks, siis ei ole vaja millegi pärast muretseda. See tase, mis te omandasite siin Tallinna balletiga koolis ja selle kolme aastaga Estonia balletis esitantsijana tantsides. Kas sellest piisas selleks, et nüüd minna niisuguse suure konkurentsiga balletti, nagu seda on Böömi kuninglik ballett? Sellest piisaks täiesti meile, balletikoolis anti väga hea vaganova põhi. Tantsi põhi ja väga hea partneri oskus ja, ja siitpoolt ma veel ennast teatrist täiendasin tantsimisest partnerioskuses, nii et tegelikult ma võin öelda, et ma olen oma balletitrupis kõige parem partner ja kui on mingid probleemid, nad tulevad alati, küsivad minu käest. Kas selleks, et seal nüüd püsida sellel kõige kõrgemal pjedestaalil kas selleks on iga aasta vaja teha mingit konkursid või, või mingid ette tantsimised või, või millest see oleneb, et seal võimalikult kaua püsiksid? Aitäh, see oleneb täiesti sinust endast kui palju tööd sa tahad sellesse oma töösse sisse panna, mida sa tahad arendada oma töös. Ja, ja see areneb, 20 aastat? Sa kunagi oma tippvormi ei saavuta? See ongi kõige parem. Selles mõttes tahaks mõelda, et, et ma püüan aasta midagi uuesti arendada. Kuid Estonias olite siis kõik rõõmustasid, et balletikoolist tuli üks klassikaline muinasjutuprints Estonia balleti. Ja tantsisid tegi suuremalt jaolt Prince. Kuidas praegu on, milliseid rolle on printsidele lisandunud? Printsi Inglismaal ja siis on lisandunud nagu asjatu vaatusest talupoiss. Ja siis on Ashtoni balletist pidžins on siis nagu maalija tavaline romantiline maalija. Ma tantsisin, tiidid pintsli balletis, Artur, tantsisin länsorti. Neljas, tantsisin tavalist võrgutajad. Kas mõni kaasaegne koreograafia ka lisandub sellele nimistule? Ja tegelikult huvitav? Selle hooaja algus oli, tantsisime nahitsidigi. Krišna, see on siis nagu jumal india jumal kes tegi hästi palju imetegusid, kui ta oli noor ja, ja see on nagu armastuse ideaal. Ja see, see oli väga huvitav kogemus minu jaoks. Kas seda mõnikord siia Eestisse tagasi ka ihaldab? Väga palju, ma alati alati interneti kaudu vaatan Eesti ajalehti ja vaatan artimis Estonias mängitakse ja muidugi see on minu väga suur, see on minu elus, nii et ma ei saa seda kunagi ära unustada. Kaua üks tõsine Birminghami kavatsete jääda või kauaks sinna saate jääda, on teil mingisugused lepingulised aia piiritleda? Tähendab, esimene kuus kuud, kui sa teatriga lepingu teed esimest korda, kui sind on trupi vastu võetud, on niimoodi, vaadatakse sind läbi, kuidas teatrisse istud ja peale seal on seal garanteeritud senikaua, kuni sa suudad tantsida. Nii et selles mõttes meil on täiesti ära kindlustatud oma elu senikaua, kuni me suudame tantsida. Aga tuleviku suhtes ma arvan, ma arvan, et mingem ei jää minu viimaseks paigaks. Kindlasti püüan kuskile edasi minna, ennast uuesti arendada. Aga, ja see võib-olla kuskil lähitulevikus. Millal teid jälle siin Eestis näha saab? Aprilli lõpus me siin toimub Estonia teatri balleti ka ala? Ma ei ole just kindel, kes siia tulevad, aga minul palunud, et ma tuleksin siia, tantsiksin kahte numbrit. Ja arvatavasti ma püüan valida midagi inglise repertuaarist. Midagi, mida eestlased ei ole näinud. Et neil oleks huvitav vaadata. Seal on väga palju, Inglismaal tehakse väga palju Ashtoni ballete ja Mcmiljon. Nii et kui on endale tantsimis loa, neid pole ette teha, nii et siis siis ma tuleksin, tantsiksin neid. Nii et see saab midagi huvitavat olema. Aitäh teile, tiit ja edu teile. Suur aitäh.