Tere eetris on portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port andmete ja inimeste uudse transpordi korraldusega vanu ärimudeleid purustav Uuber kihutab nii tormakalt ja hoolimatult, et võib sõidukraavis lõpetada. Uskudes viimasena märke, pööritavad rattad sileda asfaldi asemel juba teeserva kruusa. Etvate kartmatult ülbust on toitnud mitu tegurit. Üheksa on kindlasti peadirektor kraaniki ülbe, et mitte öelda vastik iseloom. Teiseks leppidada. Suhteliselt suurt edu paljude vanakooli taksojuhtide pahameele katki toodud sõidukite arvukates linnades keelu alla sattumise kiuste. Muuhulgas. Tuuberit Pariisist Las veegaseni ja Austraaliast Hiinani. Ja oma roll on kindlasti firma äriidee imetluseljasele kopeerimisel, tänu millele kogu Uberi nime saadab omamoodi uue ajastu imeäri saatus. Firma suutis suhteliselt lühikese ajaga panna imetlejate ja vihkajad närvid taas kord proovile. Näiteks kiitis Travis kalenic president Trump seoses suurt segadust ja pahameelt põhjustanud immigratsiooni piirava dekreediga. Selle peale käivitus Uberi teenuses. Puhumise kampaania, sest trumpi heaks kiitma paljudes suurtes ja uue tehnoloogia kultuuri viljelevat linnade elanikes halvasti. Juhtunu mõjus soodsalt konkurentide ärile kuna immigratsiooni UK-s tekitas lennujaamades suure segaduse käivitades hulga rahvaalgatusi vabatahtlikest õigusabipakkujatest reisijaid tervitada vaata ja uue valitsuse vastu protesteerijad teni välja. Liitusid viimastega ka taksojuhid välja arvatud Uuber, mida hakati pidama heasoovliku streigi murdjaks. Ja siis ilmus ajaveebiooperis aasta leival olnud naistöötaja lugu inetust ja seksistlikust kultuurist. See häiris ettevõtte juhtkonda sedavõrd, et nad palkasid olukorda lahendama USA endise peaprokuröri Éric Boullieri. Jääb vaid spekuleerida, kuidas ta suudab vaigistada sotsiaalmeedias lõkkele löönud pahameele. Eriti kui lisada sellesse tulle eelmisel nädalal Uberi teenust pakkuva auto kabiini kaamera mällu jäädvustatud kliendi ülbe käitumine seoses soovimatusega tasuda sõidu eest küsitud summat. Täpsemalt vaatlusel selgub, et oleks ebameeldivaks kliendiks olümpiaadil. Tõlkalanik ise viimane tunnistas hiljem oma piga lubadusega end edaspidi täis kasvunelikumaltylal pidada. Raku Uberi veebruari mõnenädalane must ajajärk öelduga ei piirdu. Märts algas põneva uudisega. Loo taustal on seotud juba mainitud Uberi tegevust mitmes paigas piiravate keeldude ja regulatsioonidega. Loo sisu võib aga pidada geniaalseks, täpsemalt saatanlikult geniaalseks. Kuigi firma sõiduteenus on mitmes kohas keelatud. Või oluliselt piiratud on teenuse ise suhteliselt nähtamatu. Kõike toimub sidevõrgus, milles leitakse sõiduteenuse soovijale vabatahtlik sõidutaja kelledest ükski ei ole Uberi töötaja ja samas oleks taolise nähtamatu teenuse kinnipüüdmine lihtne. Kui linnavalitsuse ametnik tellib endale äpi kaudu Uberi takso. Aga vältimaks tavakodanikke kasukasse maskeerivate ametnike sõidutamist kasutas Uber äppidest peidetud tarkvara, mis uuris telefoni omanikest sagedasemaid asukohti näiteks tööajal. Lisaks uuriti telefoniomaniku kohta kogutud kaudsete andmete puhul välja tema tõenäoline tegelik isik ja seejärel koguti täiendavat infot sotsiaalmeediast. Ühesõnaga hetkel, kui mõni inspektori moodi kodanik püüdis endale taksot tellida, Polnud ühtegi saadaval. Seda juhul, kui linnas ei tohtinud Uberi teenust pakkuda. Võidi näidata taolistele jutumärkides siis kahtlusalustele hoopiski teistsugust rakendust, jättes mulje ontlikkust olukorrast. Sisuliselt tehti midagi sarnast. Volkswageni diiselautode testimisele, kuvades kontrollijatele nurjetult ilusamat tegelikkust. Uber on tüsenenud. Linnade ametnike vähemalt kolm aastat. Ilmselt on need oodata pahandusi. Kuigi hetkel pole selge, kas selline tark. Vara on ka rikkunud mõnda reeglit, sest olukord on nii erakordne, et selliste jaoks pole ju veel reegleid läbi mõeldud. Aga sellegagi Uberi kannatused ikkagi veel ei piirdu. Uberi kõige huvitavamaks vastaseks on firmasse 258 miljonit USA dollarit investeerinud Google'i impeeriumit haldab alfa bet. Kusjuures seda investeeringut peetakse. See firma parima tootlikkusega raha paigutuseks olles tänaseks kasvanud 14 korda. Kohtusse jõudnud probleemi sisuks on Google'i enda autonoomse sõiduki projekti juurest ooperisse siirdunud insener kes olevat kaasa võtnud või siis parastanud 14000 arendusdokumenti alfa peti. Süüdistus langetab küll Uberi investeeringuväärtustega sellest hiigelfirma ilmselt ei hooli. Seega, kas teile ei paista, et Uber kihutab kraavi poole?