Ja niimoodi jõudis meie stereoraadio pühapäeva kuulaja pisut müstiliste helide sekka. Sel nädalal kohtusin meie vabariigi esinduses Moskvas ansambli Nemo kunstilise juhi Ain tammisjoniga. Ain oli sattunud koolipoisi rolli, sattusin päris huvitavasse kooli. See kool on nimelt NSV Liidu Kultuuriministeeriumi poolt korraldatud ja mahaseminar, see oli mõeldud 10 päevaline ja, ja selle seminari eesmärk oli selgitada Digital siis süntesaatoritega ja trummimasinate Sequencherid. Kogu niisuguse digitaaltehnika põhialuseid ja nendega käitumist või nendega läbisaamist oli kutsutud Jaapanist kohale vastava ala spetsialistid ja mahafirmast põhiliselt õppejõud oli ise tegevmuusik. Meie ees on süntesaator Yamaha T-X viis. Ja ei saa salata, et praegusel hetkel paneme imega proovile Ungari konstruktorite poolt loodud reporter magnetofonireporter seitse võimed. Aga no loodame, et ühtteist Meie tänase kuulajani jõuab. Ja Ain, mida sa ütled selle pilli kohta, mis nüüd siin numbritoas meie ees laual on, sellist pilli kasutatakse üsna palju just lavalises ettekandes, see on võib-olla niisugune hästi käepärane ja väga korraliku saundiga pill, siin on olemas 64 mälu tähendab see üks nendest mäludest, siis võib sisaldada mingisuguse teatud tämbri, siia võib sisendada kassette, kuhu olenevalt kassetist, siis võib mahtuda kuni 512 erinevat mälu. Koolipoisi seisuses on sul ka laual üks väga tark õpik mille kohta ütlesid, et see on nüüd Eestimaal küll ainus niisugust teooriat, mina olen väga vähe näinud. Ja nüüd sellel seminari raames, siis see oli jaapani delegatsioonil kaasa võetud kraamat jagati kõigile välja, et igaüks tutvuda nagu selle köögipoolega, mis siin süntesaatori sees toimub küll mitte päris integraalsiseselt, vaid on vaja teada, mida siin vajutada ja mida mitte. Kas mängime ühe õppetüki etega? Aga siit edasi muidugi on lihtne juba minna riiulite peale näiteks niisuguse keelpillimoodi saundi juurde, proovime seda ka. Sinu süntesaator via mahlade X, viis on omalaadsete seas meie vabariigis ainukene siin kursustel Moskvas oli ka Peeter Vähi. Temal veel niisugust pilli ei ole. Aga millistel pillidel te mängisite kursustel kursuste alguses oli päris üllatav see, et peale sissejuhatust läksime nagu klassiruumi kursustele saabus 20 inimest üle terve nõukogude liidu ja kui ma sinna klassiruumi siis jõudsime, siis muidugi avanes niisugune pilt, et seal oma alustel selliseid 20 süntesaatorid. Need olid siis 87. aasta mudeli TX seitsmed. Üllatus oli muidugi suur jah, nähes nii uusi uusi pille ja siis algaski see kursus peale. Õppejõul oli oma Pill igal õpilasel oma pill kõik, mis eest siis öeldi. Ja näidati, see sai kohe läbi proovitud, ise omal nahal kõigel olid klapid peas ja päris huvitav oli nii et need võib jah, päris julgelt nagu vanade süntesaatoritega olijat Need olid juba nagu käe sees, siis nüüd on nende uutega ka päris selge pilt. Paistab, et kogu see tehnika läheb puhtalt digitaali peale ja nagu selle õppejõu jutust välja tuli, et ega vist enam muid mehi lavale vaja ei ole kui ühte klahvpillimeest ja tema väitis, et soolokitarri on ka veel vajadusest, seda ei saa kuidagi nagu järele teha. Aga kõik muu on juba teostatav ja huvitav muidugi, miks see soolokitarr, mida ei saa nii hästi järel teha? Jah, üllatav, et juba niivõrd lähedalt aimatakse järele igasuguseid naturaalinstrument. Homme on nii-öelda lõpukellapäev. Kool on läbi, oled küpsustunnistust väärt ka? Sul on praegu võimalus seda ka raadiokuulajatele tõestada. Kena, aga, millal ja kus on võimalus kohe nüüd järgmisena oma uusi oskusi demonstreerida ansambli Nemo liikmeia kunstilise juhina paari päeva pärast seda Tšehhoslovakkias ja tagasi vabariigis alana mai teisel poolel, ilmselt näeme siis Anne Veski ja emaga kontserti Tallinnas esialgsete plaanide kohaselt välja tuleb, eks paistab, nii et ootame pikka kõrva ja pika meelega again Mul on ettepanek lõpetada see väikene saatejupp ühe improvisatsiooni ka moskva jamacha teemadel, proovime midagi, kuna on õhtu, siis midagi nihukest õhtuliku.