Te kuulate raadio kahte eetris on saade kõik puhuvad ja meie külaline, kelleks on Ines, on ilusti pärale jõudnud. Tere tulemast. Härrad, siiralt hea meel on Ines sind kohata sellel tõenäoliselt sinu jaoks erakordselt kiirel ajal. Ütle, kas Su enda sisemine mina on see, kes sunnib sind jõulude eel nõnda rabelema või on selleks mänedžer Aarne Valmis? Piitsaga ajab sind taga, et Ines, tegutse nüüd. Ei, seekord on see isegi pisut teistpidi, et, et tõepoolest see on minu enda sisemine, mina olen see, kes mind tööle sunnib ja ja kuidagi energiat on nii palju kogunenud, et no selle põhjal lihtsalt, et nüüd jõuluaeg on ma küll tööd tegemata jätta. Et nii, nii palju sellist sisemist energiat on, et, et seda on vaja kuhugi rakendada ja pigem olen mina see, kes ütleb, et nüüd on vaja tööd teha, et tegutseme. Tegelikult otsene põhjus, miks sa siin oled, on see, et just täna on avalikkuse ette ilmunud sinu värske plaat järjekorras neljas album mille sisuga me saame sinu vahendusel nüüd kohe ka põhjalikumalt tutvust teha, inimesed reaalselt selle plaadi pealt vist on noh, enam-vähem kursis kahe looga, eks see, mis käis Eurovisiooni karussellil iseendale ja nüüd siis singel, kustutame vead ja kui palju sellel plaadil kokku lugusid üldse on. Kokku on lugusi 11 selline ilus number. Ja tegelikult kui päris täpne olla, siis mõndade lugudega on kuulaja veel kursis, et me oleme sellele plaadile pannud rindvi uute lugude kõrvale ka sellised lood, mis on sündinud siin viimase kahe aasta jooksul, aga mis ei ole ühegi albumi peale tunud. Ehk seal on veel ka 2006. aasta eurovisiooni lugu Kuud päevad, aga me teeme seda eesti keeles sellel albumil, et, et selles mõttes eestikeelset versiooni ei ole inimesed kuulnud ja on üks lugu veel aastast 2006 lendan, mida nii palju ei mängitud raadiotes, aga mis on äärmiselt ilus lugu ja ja mille me ka sellele viimasele albumile peale panime. Kuidas sinu moodi ühe albumi ettevalmistamine käib, kas lood sünnivadki reaalselt niimoodi kahe plaadi vahele jääva aja jooksul või sa kontsentreerunud üheks konkreetseks või kaheks kuuks näiteks ja teeb siis plaadi valmis kõik? No see materjal koguneb muidugi juba pisut varem, et lood. Ma kirjutan klaveril ikkagi varem valmis või seal on ka osad lood, mis minu vend on lood, mille selline algne idee pärineb minu vennalt, et et need on kõik siiski juba pisut varem tekkinud ideed, aga nad realiseeritakse ja neist tehakse selline tõeline nii öelda produkt, mis kõlab hästi plaadi peal sellise lühikese ajaperioodi jooksul, ehk mingisugune poolteist kuud või midagi sellist, et kaks või poolteist kuud kuskil nii intensiivselt istusime ööd ja päevad stuudios ja salvestasime neid lugusid, mõtlesime arranžeeringuid ja, ja ja, ja noh, selles mõttes võib-olla põhitöö jääb jah, sinna viimasesse poole, teisesse kuusse. Aga, aga lood sünnivad siiski varem. Jah. Sa ütlesid, et plaadi peal on 11 lugu, kokku palju väljendeid. Välja jäi mingisugune, ma arvan, kolm lugu ja, ja selle põhjusega, et me tegelikult ikkagi selles mõttes jäime natukene aja jänni, et me ei jõudnud neid vormistada päris sellisteks, nagu me tahtsime. Aga, aga see on samas ka hea, et jäi jälle väike seeme, et nii ehk naa, alati kui sa teed plaati, siis tekib nii palju ideid ja siis mõtled, issand oi, nüüd ma tahaks tegelikult hoopis teistmoodi kõike teha, et et väga hea, et jäid mõned lood, mida me saame tegelikult kohe hakata juba jälle ette valmistama, ehk võib-olla järgmise plaadi. Kas selle plaadi tegemiseks kuskilt inspiratsiooni ka, et ütleme, kui me seda plaati nüüd võtame kätte kuulame, siis me võime aru saada, et ahah, et tõesti jah, võib-olla sealt on nagu midagi sellist nagu kuskil keegi, kes on varem teinud või kuskilt nii-öelda mingi ideeline liin jookseb sisse. No vot, maailmas tehakse nii palju muusikat ja kõik on põhimõtteliselt juba ära tehtud, eks ole, et millegagi meeletult, et võib-olla tuled, no sellise stiili ja sellise kõlapildiga veel, et no mitte keegi pole seda kunagi kuulnud, seda ei ole, ei ole võimalik, et see juhtub. Ma arvan tänasel päeval, et kindlasti tark kuulaja seal mingisuguseid mõjutusi leiab, aga aga me kunagi ei tee muusikat nii isiklikult ka mitte, kui ma klaveri taga istumine kirjutab. Ta on et, et noh, ma võtan konkreetse näite ette ja, ja ma teen selle järgi muusikat, mitte kunagi. Et, et pigem on see noh, alateadvuses on selge, et ma olen nii palju muusikat kuulanud, et kõik see, mida ma olen kuulanud oma elu jooksul, et kindlasti mõjutab. Aga, aga see ei ole kunagi teada Ma meenutaksin korraks ka minevikku, ütleks hea põhjendus, miks oli vajalik lõpetada koostöö Hendrik Sal-Saller iga, ma pean silmas seda, et see liin töötas väga hästi. Ma küll aiman natukene vastust ette, aga ma tahaks ikkagi öelda või kuulda, et sa ise räägid. Miks oli tarvis see väga hästi sisse töötanud duo või tiim laiali ajada. Ma ei tea, me ei ajanud seda laiali, läks nagu kuidagi iseenesest. Et minusugune ambitsioon on kogu aeg olnud olla ikkagi laulukirjutaja ja, ja, ja laulja, et lihtsalt sellel ajal, kui me alustasime Hendrikuga koostööd ma ei olnud küps selleks veel. Aga, aga tänasel päeval ma olen küps selleks, et ma et ma suudan kirjutada laule, ma, ma olen piisavalt palju kuulanud muusikat ennast selles mõttes harinud. Et ma tean, kuidas, kuidas mu muusika peaks ja võiks kõlada, et mul ei, tänasel päeval lihtsalt enam ei ole vaja nii tugevat mõjutajat muusikalises mõttes enda kõrvale, et et ma olen lihtsalt kasvanud ja arenenud muusikaliselt. Ma usun, sa said Henriku kõrval väga hea õppetunni ja hulgaliselt kogemusi, aga kas ütleme sinu ja tema koostöös ja sinu ja sinu praeguse meeskonna, mille tähtsaim liige vist on sinu Vendeks tegelikult terve bänd kas, kas nende kahe tiimi vahel tööpõhimõtetes on ka mõni väga kardinaalne põhimõtteline erinevus, mida sa nii-öelda vana koostööd lõpetades kohe selgeks tegid, et mingeid asju nagu Hendrikuga sa ei taha teha, et noh, üks asi on see, et sa kirjutad ise lugusid, need on isiklikud ja nii edasi, aga, aga muide, puht mingit popmuusika loogikat järgides või, või reegleid Jah, Hendrikule on hästi tugev käekiri ja see on, see on hästi tugev ja, ja äratuntav ja see toimib, eks see on niisugune, kindla peale minek on tegelikult Hendrikuga koostööd teha ja ja minu väga suur austus kuulub temale kui suurepärasele ja nutikale laulukirjutajale. Aga, aga mis on võib-olla erinev on jah see, et me, et need lood, mis, mida me praegu teeme, et nad võib-olla ei ole nii kindla peale minek, et me, et me rohkem kompame ka selliseid ääremaid ja üritame nagu, nagu mitte teha nii kõikidele sobivat muusikat. Kuulikindlat, hitiveeritud me, et kui nendest lugudest tuleb mõni selline tõeliselt rahvale suuremale hulgale inimestele peale minev lugu, siis seda suurem on see rõõm, et me oleme saanud võib-olla piss pisut teistsuguse muusika. Väga hea, me jätkame. Me jätkame jutuajamisest sinuga hetke pärast, ma ei tea, kas järgmine üllatus on sinu jaoks hea või halb, aga ma, ma pean selle siia vahele tegema, et et mäletan mõned asjad selgeks rääkida, võta ennast ta paariks minutiks aeg maha ja naudime. Aminohappeid. Pidu. Palju piinad, sina, mõnus juba kilju näitamisel suuda ja mina sul tule, laula, hüppa luulesse. Osa jääb. Veel teeme nalja. Ei saa öelda, et see lugu siin stuudios kellelegi külmaks oleks jätnud, kaugel sellest, pani sinu põlve ka jõnks on arusaadav ja väga hea on ja hästi palju tuttavaid hääli. Ma ei tea Midagi võib-olla on, ei oska kommenteeridagi kohe niimoodi. Miks see lugu selle plaadi peal ei ole? Miks ta peaks olema minu plaadi? Minu plaadi peal on natukene teistsugune muusika. See lugu võib minna mingi muu plaadi peale. Ma arvan kellelgi kellegi muu ja mingi muu artisti plaadivele. Martini debüütplaadi peale. Ja no ei, kindlasti mitte Martini debüütplaadi peale olen kuulnud, et selle projekti nimi on Fordi, kaovad, et see võib minna nagu forte plaadi peale. Muidugi muidugi meie hommikukutid Martin ja Eerik väidavad, et hääl on hästi sarnane sinu omale siin-seal naisvokaal. SL õhtuleht võttis teemale, ma mäletan, seal sa väga kindlalt eitasid seda. Mida sa meie eetris nüüd meie saates. Sa ei saa ju öelda, et hääl ei ole sinu häälega sarnane. Ma ei tea, ma ise ei oska niimoodi kõrvalt kuulata, kuivõrd sarnane võib-olla kuidas seda teile nüüd siin niimoodi kavalalt on ju selgitada, et. Mul on jube raske SL õhtulehele öelda, et jah, mina laulan sellist lugu, sest et tundes, teades SL õhtulehte tundes teades pallis inimesi, nad ei mõista huumorit ja tänu sellele ei saa ma mitte midagi rohkemat öelda ka praegu. Sest teravuse visioon huumoriga Aga ega meil meil siin raadios, nagu ma sulle ka eetriväliselt ütlesin, võeti see väga mõnusa furoori ka vastaja ja absoluutselt positiivne heakskiit, meil on Reimo ainult kahjuks Steni Reimo hiti tehasest sündinud lugu ei ole. Aga kas SL õhtulehes tõesti helistati, hines sina teed sellist asja või mis juhtunud on, kas tõesti nende pöördumine selline vä? No ei pöördu päris, võib-olla mitte, aga aga vaata, ma tunnen nii hästi nende käekirja, tööstiili et nad pööravad asju lõpuks ikkagi nii, et sina oled kaod ja selles selles mängus, et et selliste naljakate, lõbusate humoorikat, seikade kommenteerimine on mittevajalik, ma tunnen aeg-ajalt lihtsalt, et oma selliseid närve ja ja hoida oma rahulikku elu. Aga huumorit on vaja teha, et oma närve jällegi nende korras hoida. Jah, jah, ütleme nii, et ma arvan, et keegi ei arvanud, et seda lugu ei kunagi kusagil mängib. Ent siin ei olegi nagu midagi. Ei, see on üks Eesti muusika säravamaid hetki lõppevast aastast täiesti kindel hääletusele inimesed, võtke raadio kahe kodulehekülg lahti ja nii-öelda anda underground hitt või siis internetihitt, aga aga hüva lasteaeda ma loodan lihtsalt lõpetuseks selle teema lõpetuseks. Tulevik toob lisa ja kaks pöialt püsti. Imes kirjeldada Ta seda muusikat, mis, mis sinu neljanda plaadi peale mahtunud on, sellest me jõudsime rääkida, et mõningad lood on inimestele tuttavad, aga, aga kirjeldas siis seda teist poolt, millega plaadiostjad saavad end nüüd aasta lõpus kurssi viia. On seal kindlalt märksõnad olemas. Su enda jaoks. Kuna ma olen nii tihedalt selle asja sees olnud, siis endal on nii raske veel kuidagi kokku võtta kogu seda asja, et ma pean natukene puhkama ja siis selge peaga kuulama, ise ka seda plaati, aga aga, aga ma arvan, et seal on selle plaadi peale on rohkem sellist hinge võib-olla kui kunagi varem ja, ja seal on samas jälle erineva meeleoluga lugusi. Üks inimene ütles mulle, kes oli seal plaadi läbi kuulanud. Et, et nii indi, et ehk me oleme nagu võib-olla tõesti tänu sellele, et mina olen kuulanud ja käinud nii paljudel võib-olla pisut alternatiivsemate muusika kontserditel ja minu vend ja, ja siin minu bändi klahvpillimängijaga, plaadi, miks aja on täpselt samamoodi mõjutatud, võib olla sellisest pisut alternatiivsest muusikast, et et seetõttu võib-olla see kõlapilt on, on kuidagi pisut indi, aga, aga, aga siiski meie mõjutajad on erinevad, et et ma arvan, kuulaja peab kuulama seda plaat ja igaüks leiab sealt endale mingisuguse loo, mis, mis on just tema oma, et, et ma arvan, et seal on päris erinevaid erinevaid lugusid, tegelikult. Et see ei ole plaat, mis jutustaks mingisuguse ühe loo, et sul ei ole nii-öelda eepos On läheb päris nii, mitte ei, ei, ei. Meeleolu melanhoolne, kurb, rõõmus. Hästi vaat mul endal on hirmus raske seda öelda, olen jälle kuulnud inimesi, kes ütlevad, kes on läbi kuulanud ka, nii et, et noh, et nagu kerge selline kurb alatoon. Teised inimesed jälle nagu ei näe seda niivõrd, et oleneb ilmselt kuulajast ja oleneb sellest, mis meeleolus sa ise oled ja millistele lugudele võib-olla üldse tähelepanu pöörad, et seal on nii, nii väga selliseid tempokad ja hulle, hulle, kreisi lugusi kui, kui ideaalselt ilusaid ja selliseid võimsaid lugusid. Et noh oleneb täitsa. Kui sa kirjutad lugusid ja kui see lugu oma olemuselt sa tunned, et see peab olema selline kurb lugu, sa ise klaverdaga poetab pisara ka, eks ole, kui sa harjutad, proovida sisse mängida, mõtled selle loo peale. Jube nutikas Kivivus. Keegi pole kunagi tulnud selle peale, et kui sa kirjutad lugu kurba lugu klaverile, aga et siis võiks ise ka pisar. Aga ma mõtlen, et kas sa elad seda läbi selles mõttes nii palju? Üldiselt mitte vist, aga ikka vist on juhtunud ka vaest, aga, aga kui see tööprotsess käib ja sul hakkab arenema mingi mõttelise pisar küll sinna vahele ei mahu. Et võib-olla hiljem, kui, kui lugu on juba valmis kirjutatud ja siis võtad hetke ja mängid klaveril seda ja mängida, et siis võib-olla tunnetad seda ja selle loo hinge nagu enda sees veel kord läbi ja siis võib-olla tuleb vahesse pisaraga seda tihti ei juhtu. Enda lugude puhul mitte ma pigem Wizardan teiste laulukirjutajate lugudes. Milliste sõnadega Inese iseloomustaksid sa eesti muusikaturgu 2007. aastalõpukuul? Kuidas see sinu meelest viimaste aastate jooksul näiteks alates hetkest, kui sul ilmus esimene album, muutunud on, kas on siin on siin sama hõre või, või sama tihe see seis, nagu ta oli mõned aastad tagasi. Tihedam on ikka, sest et võimalused on ikkagi niivõrd palju paremad, vaatad neid stuudiaid, kes töötavad ja teevad, musa on ikkagi niivõrd palju rohkem ja ja eks see avanenud maailm ikkagi mõjutab ka noori nii palju, et, et tehakse rohkem musa ja katsetatakse seda, entusiasm on nagu rohkem. Aga võib-olla pisut. Kui niimoodi kõrvalt vaadata, siis võib-olla nats läheb kuidagi ühte auku või vähemalt see, mida raadios mängitakse. Pisut läheb ühte auku, et tahaks rohkem kuulda katsetusi ja erinevaid põnevaid helisi, et, et hästi palju on sellist kindla peale minekut ikkagi. Et aga on ka väga lahedaid üllatajaid, just ma kuulsin uute huu lugu, teiega vist mängite päris palju, seda lugu, et et hästi, hästi laheda kõlaga ja väga-väga šeff lugu, et et ma arvan, väga õiges suunas, liigub Eesti muusika heani. Vaata seegi, et enamasti on, on kõik selliseid live-bändid, et ei ole enam sellist, et paneb selle piibi käima ja tšikk tuleb lavale mikrofoniga ja, ja kõik tuleb nagu CD pealt põhimõtteliselt ikka elusat muusikat tehakse seal mingi. Kas superstaar Birgit Õigemeel on sinu meelest ka superstaar, kas ta on nende selle esimese looga ilusti paika pannud ja töötab see projekt nüüd tagantjärgi vaadates toodab ta ühe väikse Eesti jaoks superstaari tegelikult. Ma arvan, et superstaarid tekivad ikkagi natuke pikema perioodi peale, et Birgit on kahtlemata hästi andekas ja väga-väga armas tüdruk ja, ja see lugu on, ma olen seda vist ühe korra võib-olla ainult kuulnud, et ma ei julge nagu liiga palju selle kohta öelda. Kindlasti ta kõlas igal juhul väga hästi, see, mis ma kuulsin aga superstaarid ikkagi võiksid ja peaksid, ilmselt tekivadki pikema aja peale, et, et ennast peab ikka tähistama aastate aastate jooksul, et see, kui sa teed ühe loo ainult ja oled võib-olla hetkeks suur. Jah, see on väga hea, aga, aga tahaks nagu veel rohkem ootame. Ja ma olen veendunud, et kui ta on sihikindel ja, ja tal on sees palju, siis ta kindlasti on superstaar aastate pärast praegu ta on tubli noor laulja. Mängime siia vahele veel ühe loo sinu uuelt plaadilt, siis seekord selle pealkirjaks on legend koos Tanel Padar iga ja jätkame jutuajamist siis raadio kahes stuudios on Ines ja Me jätkame jutuajamist. See legend, lugu, mis äsja kõlas koos Tanel Padar iga minu jaoks, Ines on see duett Taneliga pisikene üllatus. See tähendab, et teie ühine minevik on tänaseks noh, niivõrd ilusates värvides, et olete võimelised koos stuudios olema või te tegite niimoodi, et üks käis ära. Sest välja järgmisel päeval tuli teine. Ja välismaal käib nii, tavaliselt nii tehaksegi toite, et kunagi ei kohtu need inimesed omavahel. Aga, aga ei noh, selles mõttes, et muidugi aastaid on ju nii palju möödas, et totakas on teineteisest mingi kaarega ringi käia ja ja Tanel oli selles mõttes kohe nõus ka seda lugu laulma, kui me talle seda lasime. Ja meie jaoks oli Tanel esimene valik, kui me arutlesime kogu oma seltskonnaga, kes peaks olema see inimene, kes, kes laulab seda lugu minu kõrval, siis kõik olid ja see peab olema Tanel, siis on hästi nõudlik lugu nii vokaalselt kui, kui, kui, kui seal peab nagu sisu ka olema ja kõik olid Taneli poolt ja, ja, ja ma ei näinud ka mitte mingisugust põhjust, miks ei miks ei võiks olla Tanel Tanel oli sellega koheselt nõus ja käis stuudios ära väga kiiresti tund-poolteist või mis tal ainult aega oli oma kiire graafiku vahel ja, ja laulis selle loo sisse ja tulin, ma arvan, väga hea. Kas see lugu võib olla potentsiaalne lugu, mis läheb suurele massile peale, on nii-öelda tõeline hitt, et noh, seal on ka juba nii-öelda üks suur valem, on see, Tanel Padar on seal olemas, eks. No vot, mina isiklikult näiteks üldse ei pidanud seda selleks looks, mille, mille võiks raadiosse anda. Inimesed minu ümber arvasid kõik, et selle loo võiks anda, et inimestel lihtsalt väga meeldib see lugu, millegipärast mina arvasin, et see on liiga tõsine, liiga? Noh, esiteks ta ballaad on ju kuigi võimas ballaad, lõpuks eks. Aga, aga võib-olla inimesed tahavadki midagi sellist just praegu kuulda. Et äkki ta on just pisut teistmoodi. Räägi natukene sellest loost veel. Mäletad sa, kuidas see sündis? Mis oludes ja millest see lugu täpselt räägib? Ma arvan, ta sündis kuskil mingisugune aasta tagasi näiteks. Ja jälle üks sihukesi lugusid, mis tuli kuidagi väga-väga kergelt ja ma eriti ei mäletagi selle loomist nagu iseendale ka oli ka, et see oli kuidagi isegi iseenesest tekkinud lugu, sellega on samamoodi hästi loomulikult ja, ja, ja, ja kergelt tulnud. Aga teda lahti rääkides, millest ta räägib vaid ja noh ta on selline filosofeerimine nagu üleüldises mõttes elu üle, ma arvan, et et on selles mõttes hea sõnumiga tänasel päeval Eestis, ma arvan, on, on, on sellel lool päris tore sõnum rahvale, et, et inimesed ei oleks kurjad ja et, et nad ei oleks selliseid vimma täis, seda tunnetab päris tihti. Või kuidagi näeb inimestes seda päris päris palju Eestis. Et iga päev ja veel iga päev hooli veel, et selline hea sõnum, ma arvan, üleüldises mõttes peaks sealt kuidagi õhku jääma ka parandanud, mis maailmaparandaja mina nüüd olen, aga, aga, aga pigem ma levitan jah, sellist nagu head sõnumit, kui, kui, et negatiivse Kas aasta 2007 Ines sinu jaoks on olnud ilus aasta hea aasta? Nii palju erinevaid asju olen teinud lihtsalt, et, et tal on huvitav on olnud siin ja seal poolaastast olen New Yorgis olnud siis jälle Eestis, et et igatahes hea aasta selles mõttes, et kui mu elus toimub palju ja erinevaid asju, siis see ongi minu jaoks hea ja huvitav. Midagi on see aasta jäänud tegemata ka on, aasta on meil natukene alles, eks natuke vähem kuu, aga siis kas midagi sellist, mis oleks tahtnud see aasta ära teha, võid sa praegu öelda kahjuks tegemata, aga ma teen selle kindlasti veel järgmine aasta ära. Oled sa selline inimene, kes aasta alguses lubab endale üldse midagi? Eriti ei luba, nii et neid asju ei ole vist, mida ma nüüd tunnen, et oi, sealt jäi tegemata. Et eriti ei luba ja ei olegi mõtet lubada nii palju, kui, kui kui, kui teed ja, ja kui palju satub teele päev korraga. Päev korraga ei ole mõtet liiga pikalt ette planeerida asju. Muuseas, meie saatuslikuks rubriik, millel nimeks uunikum, kus inimesed meenutavad omi vanu lemmiklaule. Küsin sinu käest niimoodi, et ära sina praegu meenuta mitte oma vana lemmiklaulu, vaid mõtlen nii et kui me 20 aasta pärast peaksime kellelegi inimesele helistama ja küsima, mis on tema lemmiklaul ja see inimene ütleb, et tema lemmiklaul on mõni lugu Inese näiteks sealt uuelt plaadilt ja see inimene hakkab rääkima, et vaat siis Ines oli oma sellises perioodis oma loominguteel, siis mida ta peaks rääkima, mis on need lauset, kuidas ta kirjeldab? Issand, mina ei tea, ma ei tea, ma ei kujuta üldse ette, kuidas inimesed mind näevad. Et inimesed, kes mind päriselt ei tunne, vaid nad teavad, tunnevad seda Ines, keda nad näevad lehtedes või et ma, ma tõesti ei kujuta ette, mida see inimene võiks rääkida, sest kõik inimesed vist vist näevad erinevalt lõpuks lauljaid ja selliseid inimesi, kes figureerivad avalikkuse ees, et et kui see, kui, kui minust räägiks inimene, kes mind teab ja tunneb isiklikult, siis ma võib-olla oskaks arvata, aga mis ta ütles? Kindlasti mingid märksõnad oleks sellest, et ma olen nagu oma õige tee alguses, olles muusikalises mõttes praegusel hetkel, et minu enda lood ja, ja, ja, ja ma tunnen ennast päris enesekindlalt selles, selles hetkes ja ja selles olukorras, et midagi sellist, ma arvan, võIts selles jutus mainida. Aga ma ei oska seda niimoodi ilusti teile praegu vormida. Aga muretsed sa eneseteadlikult selle pärast, mida sinust arvatakse, sest sa just rõhutasid õiget asja, mis on ajakirjanduse meedia, mille kaudu inimestele tihti maalitakse inimesest üpris vale pilt. Ja ma pean tunnistama, ma olen ka arvanud inimestest ajakirjanduse põhjal hoopis midagi muud saades hiljem neid isiklikult tundma, siis see arvamus muutub kardinaalselt. Kas sa mõtled selle peale, mis pilt sinust avalikkusele jääb või, või kas sa püüad teadlikult käituda üht või teistmoodi või rääkida üht või teist juttu? Korra oli meil see teema juba üleval, et SL õhtulehega tulebki niimoodi käia ja aga, aga üldiselt. No jutt väga ikkagi, ma ei oska valida, eks ma ikka olen sihuke suure suuga selles mõttes noh, ost SL õhtulehega ma jah, natsa hoian nagu ennast tagasi, onju. Aga eks ma ikka teen päris korralikke prohmakaid selles mõttes, et räägin liiga palju niuksed asjad. Ta pesupesa ja ka eriti ei ole. Ei, seda ma jah ei tee, et see on nii vastunäidustatud mulle ja, ja sellest ma tõesti ei saa aru, kui inimesed hakkavad nagu oma isiklikku elu lahkama avalikuks, et, et selles mõttes ma olen hästi privaatne mingites asjades. Mida aeg edasi, seda vähem ma tegelikult tahan üleüldse rääkida ja ma üritan valida üldse, kus ma räägin ju olles ikkagi muusik ja sul peab olema ka kuulaja, kui sa tahad nagu selles äris püsida, siis sa siis sa nagu pead ikkagi olema avalikkuse ees ja sa pead nagu rääkima on ju endast mingil määral, aga aga ma üritan võimalikult vähe rääkida, et võib-olla nii ongi, parem tekib siis arvamus, mis tekib, et, et ma ei ole päris ennast ära andnud ikkagi ja maha müünud. Aga niimoodi sa ei tee, et kui sul nüüd näiteks tuleb, eks ole, uus plaat tuli välja vahetult, et sa nüüd mõtleksin nii, uus plaat tuli välja, nüüd ma pean kuidagi pilti saama, järelikult võiks välja mõelda minu kohta mingid loo natukene. Ei seda ma ei ole kunagi teinud, need asjad tekivad alati iseenesest. Minu puhul küll. See ei ole kunagi nii olnud, alati kui midagi kusagil on, siis ma ehmatan ja mingi poel peitub kusagil mingi juhuslikult on ajalehe kaanel mingisugune asi üles üles võetud, et et ma pigem ei taha, et sellised asjad toimuvad, juhtuvad sulle teadmata. Nii et meediaga sai mängija, eks ole? Ma ei ole jah niisugune mängija jah, et, et meil on siin küll tüüpe, kes mängivad meediaga ja neile pakub see lõbu, aga aga ma ei tea, ma ei pea seda vajalikuks. Oled sa saanud nii-öelda oma vitstega, on sul mõni valus õppetund? Seda on, et ma olen liiga palju rääkinud hiljem, nagu loen seda artiklit, miks, miks ma nagunii palju rääkisin. Hoia suu kinni. Mida aeg edasi? Üritan võimalikult vähe rääkida, et mul ei oleks neid momente, et jälle ma ei tea, miks ma rääkisin nii palju, hoia endale. Et eks ma ikka midagi olen õppinud ja aja jooksul ma ei tea, kas ma, kas ma, kas ma nüüd olen targem, aga ürita vuta. Ines, aitäh tulemast raadio kahte. Aitäh kutsumast, aitäh meiega rääkimast, igatahes alati ilusat aasta lõppu sulle eile ka.