Kõik inimesed, kes on viitsinud täpsemalt uurida kalendrit, õigemini kalendris täheldatud ääremärkusi minugi pärast viniette on märganud ka seda soliidsematesse kalendrites on märgitud ka aastaaegade algus. Meie keskendume tänases pühapäevakoolis kevadisele pööripäevale ning ajal, mil saade esmakordselt eetrisse läheb, on kevade alguseni jäänud aega. Vaata vaata kella peale. Veidikene rohkem kui üks ööpäev. Nüüd kevadine pööripäev, eelika kevadine võrdväärsus leiab aset kas 20. või 21. märtsil. Tänavu aastal 2017 on kevadine pööripäev, kahe 10. kuupäeval uurisin. Viimasel kaheksal aastal on kevadine pööripäev toimunut vaid 20. märtsil ja kevadist pööripäeva nimetatakse ka kevade alguseks. Kuid tahan siinkohal rõhutada, et seejuures on tegemist astronoomilise kevade algusega. See on, see on ülioluline nii-öelda klimaatiline kevad algab siis, aga see on muide ilmateadlaste kokkuleppeline termin. Ühesõnaga siis, kui õhutemperatuur on püsivalt üle viie soojakraadi. Nüüd kevade alguse aja määratlemisel on meie tingimustes veel üks aga ja nimelt see, et meil Eestis eksisteerivad ka niinimetatud ülemineku aastaajad nagu kevadeks talv ja varakevad ja seedee möödas ja väga segaseks. Aga on mõistlik see, et kui me tahame avaldada kevadele tribuut D teha seda astronoomilise kevade saabumise päeval jaa ajal siis palun väga, selleks on sobilik, 20. märts, kui nüüd vaadelda kevadist pööripäeva läbi taevakehade liikumise prisma, siis oluline tõik on see, et sel päeval niisiis homme on ja päeva kestus võrdne 12 tundi, vot see ongi siis selle astronoomilise pööripäeva kevadise pööripäeva üks oluline komponent. Kui aga lähtuda nendest kriteeriumid, sest mida me tavapärases tähenduses tunnetame ja mõistame ööaja ja päevaaja definitsioonide all, siis näiliselt ei pruugi meil öö ja päev näida kevadisel pööripäeval sugugi ühepikkustega. Ja nüüd tekib minul vähemalt tekkinud küsimus, miks vat kui pööripäeval on näiteks ilm sombune näib meile päev üsna olulisel määral varal lühemana kui, kui see päev, mis leiab aset selgel päeval, kui pilvi taevas ei ole ja päike on taevas ja ka siis, kui päike on loojumas ka siis ei ole veel pilvi taevasse ilmunud. Ma ei pea seda sugugi kummaliseks kui konkreetne persoon. Nii teie kuulajad kui ka siinkõneleja sätestab enda jaoks kevade alguse sootuks sekundaarsed tunnuste järgi. No kasvõi see, et kevad on alanud siis, kui avaneb võimalus lasta hellitada, dada kevadpäikesel ja soojal tuulel oma keha või nagu üldse. Ja saatejuht, kui nüüd minna personaalseks arvab seda, et kevad on alanud siis kui daamid kes kõnnivad, et tänaval on vahetanud pükskostüümid lühikeste seelikute vastu. Üks ülioluline asi veel, kui me räägime suvisest või talvisest pööripäevast, siis päeva pikkus oleneb siis sellest, millisel laiuskraadil konkreetne vaatleja parajasti viibib. Ja kui ja kui ta viibib Eestis, siis suvisel pööripäeval on päeva pikkus 18, et kuni 18, pool tundi, talvisel pööripäeval kestab päev, siis kuus kuni kuus pool tundi. Muide, see suvise pööripäeva teema võib-olla on meie tulevikusaadete teemaga, ärme kiirustame asjadest. Aitäh. Nüüd. Huvitav on veel, lugupeetud raadiokuulajad, tahaksin teie tähelepanu juhtida. Definitsioonides, räägime nüüd näiteks inglise keeles on kevadine ja sügisene pööripäev mõistet definitsiooniga Equino kas ja suvine ja talvine pööripäev defineerub. Aga terminiga Solstis? Tänased muusikapalad on meil saata valitud sääraselt, et nendes on siis suuremal või vähemal määral jutt kevadest ja ütlemata hea meel on paluda meie raadioeetris Donna samme, hääl koos palaga Spring Afjeeaa. Pühapäevakool. Kevadine pööripäev ja Bella pühapäevakool on huvitav märkida, et maarahva jaoks pole ei kevadine ega ka sügisene pööripäev olnud kunagi ületähtsustatud päevad ja ma pean siin maarahva all just konkreetselt kodanike ja inimesi või uuesti kodanikke, kes elavad Eestis ja on elanud Eestis. Nüüd seevastu suvine ja talvine pööripäev on olnud Liivolulised pööripäevad on olnud nagu märgiks päeva ja öötasa kaalulisele vahekorrale või siis noh, julgen, julgen siis öelda, et Kisbalansile kuidas võiks inimene, ma tulen ikka selle teema juurde tagasi, et kuidas võiks inimene endale aktuaalses tähenduses anda märki, et kevad on, vot nüüd on saabunud. Ja seda muide saatejuhi käest ka kaaskodanikud korduvalt küsinud. Vastus on seejuures selline umbmäärane, aga olgu peale, palun väga. Tooge tuppa lilli, tehke suurpuhastus või tuulut, tage tube nagu üldse. Ja selle jaoks on teil rituaalne kevad alanud. Tuleksin tagasi selle igikestva dilemma juurde, millal algab kevad juba kolmandat korda täna. Ja siinjuures tahab saatejuht puudutada ühe esmapilgul päris pensikut nüanssi. Teatud olukordades ja tingimustes võib ka saada. Pedagoogi empiiriline kogemus ereda leegiga põlema süttida ning antud konteksti arvestab, eks tahakski puudutada teemat, kuidas väikesed maailmakodanikud lootva julgen öelda, latsed tärgikud siis õpivad tundma ja aru saama, kevad on käes, et kuidas neile siis õpetatakse ja mismoodi need siis suunatakse. Peaasjalikult on tegemist ikkagi tunnetusliku lähenemisega ja kui siinkohal meenutada üht kõige tuntumat eestikeelset kevadlaulu, mis algab lauluridadega juba linnukesed väljas laulavad, siis iseenesest on ju tegemist säärase laulutekstiga, mis sisaldab loetelu looduses aset leidnud muutustega kevadel, jättes seejuures konkreetse aja määratlemata Ta või interpreteerima. Nüüd aastaaegade, täpsemini klimaatilistes aastaaegade määratlemine. Pean silmas siis kevad, suvi, sügis, talv õigustab end universaalselt või siis äärmisel juhul vähemalt universaalsusele lähedal vaid parasvöötmes ja mujal kliima vöötmetes, tekk, kiip ja, ja, ja tuleb ja peame silmitsi seisma suuremal või vähemal määral siis igasuguste reservatsioonidega, mis siis konkreetset definitsiooni nagu adekvaatselt ei määratle. Katsun siinkohal. Katsun siinkohal selgitada nüüd Atlandi ookeanis paiknevatel Kanaari saartel, aga ka aga ka madeira le muide hellitusnimeks pandud igavese kevade saarel islastela, ET terna Primavera. Ja millest on tulnud siis säärane hellitusnimilugu lugu nimelt säärane, et juba nimetatud saartel pole aastaaegade vaheldumist sellist aastaaegade vaheldumist nagu Me konvensionaalsest tähenduses mõistame? Jaa, jaa. Ja no aastaaegade vaheldust võime siin kogeda, seal paraku, sellist kogemust ei ole. Seal on nii, et traditsioonilisel suve või talvekuul enam-vähem on eksisteerimas seal ühesugune temperatuur. Ja aastaaegade definitsioon on seal väga hägune teema, tõsi, märgitakse ära, et jah ühel perioodil aastas sajab pisut enam vihma, teisel perioodil jälle on kuivemad. Nüüd ma tean, et meie raadiokuulajad teavad saatejuht Ta on varem ka rääkinud ja pajatanud oma sõbrannast, kes elab Tenerifel ja kes onnid itaallanna ja tema käest, kui siis juba kogenud. Kogenud Tenerife elanikuna mainis selle kohta, et meil siin Tenerifel ei ole vaja pihikud paigast pingutada, et mõelda välja, millele on kevad, suvi, sügis või talv, selle asemel, et sellega oma pead vaevata parem selgeks. Üks itaaliakeelne luuletus ja võib-olla tundub natukene piinlik, täna aga raadio meil pilti ei näita. Ta saatejuht siis siin punastab ja ma olen hea meelega nõus deklameerima klameeriva selle selle ilusa lühikese luuletusega raadioeetrisse. See on itaaliakeelne luuletus. San tee Alora daami ladu maana difareisku priilbjuubel tempodella Primavera La Primavera della moore lossono Bron. Keeleseadus nõuab, et ma luuletuse tõlgiksid ja palun väga, tõlge on siin olemas, kui tunned, siis anna mulle oma käsi minu teada kõige ilusamad ajal kevadel armastuse kevadel. Mina olen valmis. Pühapäevakool. Mina ei oska seletust anda, kuidas saatejuhi sõbratari Fabiana laulu või vabandust luule tus laulu ridadesse sattus. Nii aga astronoomilist kevadet me praegu uurimas oleme ja märkis saatejuhte, et Eesti territooriumil ei ole kevadist pööripäeva müstifitseeritud ja ei ole ta siis kujunenud selliseks selliseks peoks ja, ja vaba aja veetmise perioodiks, nagu näiteks on jaanipäev või jõulud. Küll aga tuleb siinkohal märkida, et astronoomilist kevadet on ära märgitud ohverduspühana paganlikus Skandinaavias ning on mainitud, et seda kohe päris mitu mitmes saagas. See annab kindlust, et tegemist on olnud pühaga, mis on ikka reaalselt eksisteerinud. Nüüd see oli püha, mil pöörati kõrgendatud tähelepanu naishingedele. Ühesõnaga Neile toodi ohvreid kaasajal arusaadav, pole see püha sugugi väljunud või vajunud. Ma nüüd nüüd läks talong segamini, ühesõnaga kaasajal pole see püha sugugi vajunud unustuse hõlma, vaid sel ajal toimuvad näiteks Rootsis ja Norras laadapäevad, kus kaubeldakse, noh, selliste naistevärkidega nagu või üldse. Ja, ja põhimõtteliselt, kui ma nüüd enne mainisin, et see on püha, mil siis pöörati kõrgendatud tähelepanu naishingedele, siis see naistevärkidega kaubeldakse on igati korrelatsioonis selle selle püha see jätkusuutlikkuse ja mis siin salata, on korrelatsioonis samamoodi ka siis selle püha narratiiviga. Nüüd astronoomilist kevadet tähistatakse wet väga rituaalselt, asteekide päikesepüramiidil, see on, julgen öelda esmaspäeval kultus paik ja sinna tõtt tahavad kokku väga mitmed inimesed mitte ainult Mehhikos, vaid, vaid ka mujalt maailmast ja sellel on ka oma põhjus olla nüüd päikesetõusu tunnistajaks viibida. Nimetatud püramiidil pidi väideldavalt seostuma Juvitu energialaksu saamisega. Selline siis. Selline siis päikesepüramiidi ka seotud jutt ja siis kõikidel inimestel, kellel on võimalik, muide, ma tahtsin öelda, et ma olen siin uurinud selle päikesepüramiidi vahetus läheduses viibimise aspekte ja üks traagiline ja mitte traagiline dramaatiline aspekt on see, et on viimasel ajal hakatud piirama nende inimeste arvu, kes päikesepüramiidile siis kevadisel pööripäeval minna tahavad. Ja seda ennekõike just seetõttu, et neid inimesi on sadu tuhandeid seal ja, ja kuidas nende seal hooldada, kantserda, kuidas liiklus korraldada, see tekitab kõik lisaprobleeme. No selline selline jutt ja vahepeal nüüd jaapani seal kevadine pööripäev, riiklik püha. Ja kuna kuna siis astronoomiline kevad võib alata 20. või 21. märtsil siis püha välja kuulutamine toimub Jaapanis eelneval eelneval aastal. Ja selle püha traditsioon ei ole muide Jaapanis sugugi hiidvana. Me teame Jaapanit Peetakse traditsioonidega maaks, sedapuhku sedapuhku tähistatakse seda püha alles 1948.-st aastast alates ja nüüd tuleb mängu ka minu pani keele oskus, sellel pühal on jaapanikeelne nimi ja seal Shun pun nuhhi. Kordame veel kord, Sunbun hiin. Tahan rõhutada, et see sun, pun, nahhi ei ole religioosne pühast ja jaapanlased pigem külastavad sel päeval kadunukest kalmusi ja avaldavad lugupidamist esivanematele. Ja kuna tegemist on siis pühaga, mis on ühtlasi Jaapanis ka vaba päev veedetakse siis aega koos pereringis või siis koos lähi tuttavatega. Ja kui nüüd otsida paralleele, siis oma meeleolult on see üsna sarnaneb üha vaat meie jõuludega. Kusjuures sellel päeval ei ole kombeks. Ja seda peetakse väga halvaks kombeks, kui kui inimesed ohjeldamatult pidutsevad või tina panevad, see on, see on jaapanlastele väga-väga tähtis püha. Nüüd, 20. märts on alates eelmise sajandi 90.-te aastate algusest olnud ka muide do vestjate päev. No teatud mõttes on saatejuht Igor Maasik jutuvestja siin pühapäevakoolis. Homme kell 10 30 oleks mul põhjust siis ka olla piduliste hulgas, kes siis tähistavad do vestjate päeva. Nii, nüüd räägiks ka, kuskohast see initsiatiiv on tulnud vestjate päeva hakata tähistama ja palun väga, sedapuhku siis on initsiatiiv tulnud rootsimaalt. Nüüd esialgu see tähtpäev ei tahtnud võtta. Ta nagu ulatusliku mastaapi ja see esialgu on, siis 90.-te mälu võib jälle alt vedada, see võis olla aastal 1991 või siis oli see 1992, kui siis jutuvestjad päeva esimest korda nagu üritati Rootsimaal tähistada, nüüd. Nagu ma siis ütlesin, esialgu see täht päev ei tahtnud võtta laiaulatusliku mastaapi kuid käesoleva sajandi alguses sai jutuvestjad päev tuule taas kord tiibadesse ning üllatus-üllatus, levis ka Rootsist väljapoole. Nüüd üks oluline komponent, mis jutuvestjad päeva entusiaste nagu ühendamas on, on nimelt sotsiaalmeedia, mille siis initsiatiivgrupp, täpsemini siis jutu vestlete päeva korraldajad on piltlikult öeldes hõivanud ja kasutavad siis seda noh, mõte ja, ja saatuskaaslaste leidmiseks. Nüüd on uuritud saatejuhi poolt. Et kui algab jutu vestlejate päev, siis ei ole sugugi mitte niimoodi, et aetakse igasugust pläma. On initsiatiiv? Jah, on hillitsetud. Vot initsiatiivgrupp on need välja pakkunud mitmesuguseid teemasid ja näiteks 2016. aastal olid teemaks tugevad naised. Sel aastal on teemaks aga muutumine. Ühinege ka jutuvestjad, päeva entusiastid. Ma ei julge öelda, kas suure armeega ka inimestega, kes sellest harrastusest ka nagu lugu peavad. Mul on kontrollimata andmed, et väidetavalt on see jutu vestjate päev siis selline päev mida tähistatakse ka mujal Skandinaavias. Ja mingi allikas on maininud ära ka, et Eestit, aga ma. Ma ma ei tea, kui suur kõlapinda jutuvestjad päev Eestis nagu omanud tõenäoliselt mitte, et kui siinkõneleja muidugi välja arvata. Kevadisel pööripäeval tähistatakse muide Pärsias uut aastat ja see on kogu meie tänase saate järgnev pühendus pühendumine ja mille pärast lugupeetud raadiokuulajad on väga oluline teada, kuidas pärsite ja tähistatakse uut aastat. Võib-olla lähitulevikus on. Julgen öelda Iraagi sõjapõgenikud, meie tänavapildis täiesti tavaline asi. Ja alati oleks kombekas õppida selgeks teiste inimeste ja teiste rahvaste kombed. Ja kui nad juba meil siin on, siis on juba hilja hakata hakata neid kombeid õppima. Nüüd see on kõva püha pärsia uus aasta ja seda on peetud siis rohkem kui 3000 aastat ning Iraanis, noh mis võib ju ka Pärsia teatud reservatsioonidega olla. Algab nimelt esmaspäeval siis uus kalendaarne aasta ja siis on kõva püha, mida nimetatakse noorutsiks Nobrots. Nüüd mind kui pragmaatilist inimest huvitavad uue aasta pühade puhul kaks üliolulist asja, et üks asi on see, mida süüa saab ja teine milline on jõulupuu või nääripuu. Nüüd kuidas toimub pärsia uue aasta tähistamine? Lugu on nimelt selline, et kõik need tavalised toimingud nagu meie siin enne uut aastat või enne jõulusid jõulusid, Iraanis ei ole. Käime metsikult ostmas shopincol, sama sama käib ka Iraani uue aastavahetus läheduses. Puhastatakse ja roogitakse oma elamine puhtaks. Palun väga, ka Iraanis toimub suurpuhastus enne siis nende uue aasta algust. Nüüd. Neil, see tähendab Iraanis on selline huvitav traditsioon. Et uus aasta puhul peab olema spetsiaalne lauake. See ei ole selline võlulauake, vaid see on spetsiaalne lauake, millel on esindatud seitse komponenti. Need komponendid algavad pärsia keeles kõik s-häälikuga, kuidas seda täpselt kirjutatakse? Pärsia keele? Pärsia keelt ei oska, kuid olen välja noppinud. Mis on sellel lauakesed? Ma ette rutates mainin, et see lauake on põhimõtteliselt nagu kuuse või jõulukuuse või näärikuuse analoog. See peab olema igas majapidamises ja igas peres, see on traditsioon ja loeme, loetleme nüüd ette kõik need komponendid, mis sellel lauakesel peavad olema. Suuremal või vähemal määral, on need komponendid kõik seotud toiduga. Kõigepealt idud või idandid. Ja sealsete traditsioonide järgi sümboliseerivad nad taassündi. Teiseks maguspuding, mis on tehtud nisuidus eidudest, see sümboliseerib jõukust, kust kolmas komponent kuivatatud mets, oliivid ja need sümboliseerivad armastust. Neljas on küüslauk sümboliseerib tervist. Siis õunad sümboliseerivad ilu. Summach Sumach on teatud maitseaine ja põhimõtteliselt võime meiegi siin Eestis summachi põõsast kasvatada. Siin kutsume teda äädiksumachis. Tema viljume maitseainena ei kasuta, küll aga oma dekoratiivsetelt üles annetetonäädiksumachika Ülibueen siis pea pole. Schumacher sümboliseerib päikesetõusu ja seitsmes komponent, et on äädikas, see sümboliseerib siis kannatlikkust ja mõningatel juhtudel interpreteeritakse äädika sümboliseerib ka vananemist. Nii kahju kui ka see ei ole ja siin on ilmselt paralleelne seos sellega, et on olemas kõigepealt maht, siis on olemas vein ja vein, teatud hetkel võib muutuda vananedes äädikaks. Väga loogiline. Minu meelest. Nüüd olgu siinkohal öeldud, et mitte segamini ajada, kõik need suuremal või vähemal määral toiduainetega seotud komponendid peaksid siis nagu laual olema. Mõned eksperdid ja vaatlejad on koguni välja raalida ühe väga tähtsa asja. Nimelt et neid komponente on kindlasti seitse. Siis seos olla ka tollel ajal, kui seda pidu hakati tähistama nimel 3000 aastat tagasi teada ja tuntud planeedid, mis siis pärsia astronoomidel, nagu teada olid, tuleme nüüd selle lauakese lauakese juurde tagasi kallide kuulajada. Nüüd olgu öeldud, et lisaks nendele suuremal või vähemal määral söödavatele või noh, ütleme söödavale kraamile äädikas, äädikas välja jätta, nende hulgast kasutatakse muide sellise jõulupuu analoogi või võiteri vaadi. See on lauake ja lauakujundusele võib lisada ka järgmisi aksessuaare. Pidage meeles, et aksessuaarid on sellises üsnagi eklektilises Kletilises nimekirjas. Kõigepealt koraan siis ülitähtis asi sellel laual peab olema peegel. Selline käsikas käsipeegel siis kuldgalakene ja see kulka alakene peab olema elus ja ta peab. Ujuma sellises klaasklaas läviku sees. Nüüd on vaja panna sinna ka lamp. Mis valgust ikka näit. Küpressi männioks, deklaratsioonina võib olla täiesti aktsepteeritav, võtab, siis sellele lauakesele tuleb asetada ka veel granaatõunad. Ja tähelepanu, tähelepanu tundub küll kummalisena, aga värvitud munad täpselt seesama, mida meie hakkame siis ka munadepühal. Ehk siis iisteri ajal, kui olla niisugune nagu no kuidas nüüd öelda angloameerikalik, nii tuleb siis väljendada. Aga, aga vat nemad, palun väga, panevad värvitud munad just aasta alguses lauale ja munade arv üldjuhul on nii suur, nii-nii suur, nagu parajasti on pereliikmed, iga muna kohta tuleb üks pereliige. Nüüd pannakse sellisele imepärasele lauale kand, müldid, küünlad ja 10. komponent on nisupead või võileib. Nüüd olgu siinkohal lugupeetud kuulajad, kohe ka mainitud, et see kaunistus, mida siis Pärsias teatakse, uue aasta alguse vastuvõtt, millise sümbolina või nii nagu ma mainisin, siis kuusepuu või nääripuu analoogina on erakordselt kaunilt kujundatud ja pruugitajaid jälle sukelduda virtuaalmaailma avarustesse ja leida üles need imepärased, imepärased kaunistatud lauad nende laudade juures muide toimub ka siis uue aasta õnnid plus, tseremoonia, kõik imetlevad ja lasevad oma kehasid hellitada laua ilust, vaatavad teineteisele otsa ja muidugi ka kingitakse tol päeval kingitusi. Nüüd tuleb rõhutada, et kõik need komponendid, et mõni ei lähe idude ja idandite kallale on või siis seal laual olevat teleõuntele küüslaugule ja nii edasi, siis traditsiooniline, traditsiooniline roog. Seda kaunistust ei tohi süüa traditsiooniline roog, mida, millest saab nagu söönuks. Ilma juurde võtta on Sapsi Poloff, sellest me tahame natuke rääkida, see on siis selline roog, kallid gurmaanid, pärsia köögi, tulevased ja praegused entusiastid, mis kujutab endast Bloffi sarnast riisirooga küllaga see Blofi sarnasel riisi Roar on üks väike aga juures, et sellele ei ole ja sellele ei või sellel päeval lisada punaseid komponente, pean silmas siis porgandit ja tomatit ja paprikat. See valmistatakse siis peaasjalikult rohelistest köögiviljadest. Soovitav on seejuures siis Ta noh, selliseid, selliseid koguni üür nagu petersell ja till ja üldine tonaalsus sellel riisi roal peab olema siis roheline konkureerib valgega domineerima, teda seal panna ei saa. Ühesõnaga roheline on ülioluline muide tagasi tulles nendele nende mittesöödavate komponentide ja söödavate komp klientide juurde, vot pidud, millest ma rääkisin ja idandit nisa juba roheliseks muutunud need kõige tähtsamad siis iraani pärsia jõululauakaunistuse elemendid, ilma nendeta on enam-vähem nii, nagu siis meie kuusepuu ilma ladva ehteta. Aga ma jäin selle roa juurde pidama ja tegemist ei ole mitte niimoodi, et jälle inimesed söönuks ei saa. Kui pakutakse ainult riisi, mis on siis keedetud ja maitsestatud rikk kallikult roheliste köögiviljadega vaid kõrvale saab siis ka grillitud kala ja minu uurimused ütlevad, et see grillitud, et kala peab olema kindlasti säärane kala, mis kannab soomuseid. Ma võin siin eksida, aga mitte soomustöid kandvat kala, näiteks angerjat. Minu uurimuste kohaselt vist isegi koraan ei luba süüa ja, ja, ja kuidas käib lugu lõhega, millel tegelikult ju ei ole ka soomuseid. Igatahes sõelale on jäänud minu uurimuste kohaselt see kala peab olema siis nii-öelda valge lihaga kala. Ja no nagu korralikule grillroale omane siis tuleb sinna juurde serveerida ka sidrunit, et inimene, kellel on siis nagu sidrunivajadus, saab siis kala ampsata koos sidruniga. Nüüd üks huvitav detail, millest ma tahaksin kindlasti ka rääkida on üsna struudli sarnane maiustus mida, mida siis ka Iraanis kasutataks, õigemini tarvitatakse sellel samal uuel aastal esimesel nende aasta kuupäeval, meie mõistes siis 20. märtsil on nimelt, et see kook, mis on siis ülimagus tehtud, ta on meest, taignast, pähklitest ja, ja kuivatatud puuviljadest ja muidugi ta kohut tavalt kohutavalt magus. No peale seda, kui me siin tegime nüüd ekskursiooni Iraani uus aasta lauakommete ja traditsioonide juurde, võib-olla lugupeetud raadiokuulajad, ei olegi meil enam paadipõgenikke nii hull vastu võtta, et nagu häälestanud enda kuulajad sellele teemale. Kuid mis on saata kontekstist lähtutuna veelgi olulisem kui see, mis mis ma siin rääkisin, tuleb üle võtta, nagu Iraani uue aasta kombed on, on nimelt, et see, et lähitulevikus on meil põhjust sukelduda teiega, ma julgenud kohe väita, kas me teeme seda järgmine kord nädala pärast. Kuu viimases saates, ütles, et meie programmist siin õppeplaanidest on minu uurimuste kohaselt puudu ju käsitöö tund ja, ja kokanduse tund. Aga see on juba lähitulevik. Ma ei oska öelda pärsia keeles head aega mõtlen igaks juhuks sõbranna emakeeles ja see on Harjevedertsi. Jaa kallikene mälestosheegaa meil kooki voolanud. Keevad kool metsas, lõoke, neil riistu, kui me läheksime käsikäes eemal haljendasa. Mäletan siis ei saa me Vaitseenma vaiksel pingil seal pärna all sulle ütlesi maha. Imes toad korda, olnud kevaditi palju Armonoidistunud siin, kui te keegi leiti ja. Särab taas õnnepäev, väikene kuid me seda ei näe.