Tänases heliplaaditunnis teeme tutvust Tšehhoslovakkia trambonisti teeneka puuletusega ja tema sooloplaadiga. Tagasivaade. Tänapäeva muusikaringkondades ei tule just eriti tihti ette interpreet, kes saavutaksid kõikides muusikažanrites võrdselt häid tulemusi. Trombanist on üks selliseid universaalseid muusikuid, keda Tšehhoslovakkia pealinna muusikahuvilised võivad tihti kuulda Praha Kunstnike maja saalis noorte heliloojate uusi kammerteoseid ette kandmas või luts järvekontserdisaali laval Otsla füpse orkestris esimest trombooni mängimas või õhtuti džässiklubis koos Praha Dixinenud ansambliga või hoopis mõne Avant kartsaž grupiga kollektiivsest improvisatsioonilist mõnu tundmas. Siis teine on salvestanud muusikat väga mitmesugustest žanritest. Mõned aastad tagasi firma pontoon väljaandel ilmunud sooloplaat, tagasivaade, millel pooled tutvustab end levimuusika interpreedi või ongi tänase heliplaaditunni sisuks. Saate alguses kõlas leini pala nii suurepärane päev. Jaroslav Tšaikovski arranžeeringus. Järgnevalt kuuleme heliplaadi nimilugu, tagasivaade. Selle helilooja on Joseph Veywooda. Sest ennekpõletus on pärit väljakujunenud traditsioonidega muusikute perekonnast. Tema isa mängis enne teist maailmasõda Prahanimekamates bigbändides Jaroslav Hašeki ja Advorski juhatusel. Siis teine on sündinud kaheksandal septembril 1936 Prahas. Esimene pill, mida ta koolipõlves mängima õppis, oli viiul. Hiljem huvitus ta tõsiselt klaverimängust ja hakkas seda usinalt harjutama, olles võtnud eesmärgiks astuda Praha konservatooriumi klaverit õppima. Konservatooriumis nimetatakse sealmaal küll muusikakeskastme õppeasutust, mis vastab ligikaudu meie muusikakoolile. Mõned kuud hiljem sattus teenekile kätte tromboon ja ta jõudis ka selle pilli mängimisega niivõrd tutvuda, et konservatooriumi võeti ta korraga kahele erialale klaveri trombooni erialale. Muidugi tuli paari aasta pärast aeg, kus ta kahe lemmikinstrumendi vahel valima pidi. Stenegpulets valis trombooni. Nii kõlas puuletisoleerimisel Jaroslav Tšaikovski pala kobras. Pärast konservatooriumi lõpetamist sai tehnik puuletuses muusikalise kõrghariduse Praha muusikaakadeemias, mängides samal ajal mitmetes orkestrites tantsu- ja džässbändidest kuni kammersümfooniaorkestrite Ni Kaarel plahi avad, Slavia orkestrid Praha Dixile, ansambel, reduta kvintett, Tšehhoslovakkia raadio džässorkester. See on loetelu nimekamatest kollektiividest, kus teeneks puulets kaasa on löönud. Enam kui 20 aastat on ta mänginud Tšehhoslovakkia raadio sümfooniaorkestris mitu hooaega Hamburgi riigiooperi Hamburgi filharmoonia orkestris Wolfgang savalis taktikepi all. Sterling Puletson võitnud 1962. aastal festivali Praha kevade raames peetud instrumentalistina konkursil tromboonialal. Enamiku tšehhi heliloojate uute kammerteoste puhul, mis tramboonile on viimasel ajal kirjutatud, on esiettekandel kaastegev olnud kast ennektuured, kusjuures paljud neist teostest on heliloojad ka Talle pühendanud. See hobiks on siiski džässmuusika. Ta on mänginud mitmete rahvusvaheliste džässifestivalide orkestrites enamasti tromboonirühma liidrina sealhulgas Montreal festivalil, kus orkestrit juhatas trompetis Klaakteri ja interdžässorkestris Praha festivalil. Ta juhatas trumpanist slaid Hampton. Kuid läheme nüüd taas muusika juurdesoni marsseerija, mis selle kraanipala üks kord suveajal peeturcožsnäki seades. Karel Rustiskabala sügispäike kaldub koloriidilt Brasiilia päritoluga muusika poole. Seda tänuni nõrgele samba rütmile, kui Antonio Carlos sobimine viitavateletsitaatidele meloodias. Vanhaneni lüürilise ballaadis vihmane päev pääseb jäägitult maksu, sellest elekt puuletasi tooni ilu ja pehmus. Arranžeeringu Jaroslavlis, Vikovskilt. Tehnik Puledzi sooloplaadi lugude enamik on valminud koos Pavel Vitochi stuudioorkestriga mille koosseis on päris originaalne. Sellesse kuulub peale rütmigruppi kaks neljaliikmelist tromboonisektsiooni, kummaski kaks tenor, bass, tromboon. Mõlemas tromboonisektsioonis on esimene häälaste puuledzi käes ja teine neist on salvestusele hiljem täiendavalt peale mängitud. Kaheksane Tomboonile on võimalik üle kanda tervet pick bänd, arranžeeringuid võime seda kogeda kanil Hefti palas lendav lind, mis on tuntuks saanud ground Peisi orkestri repertuaarist. Stevie Wonder vapustab mind Tšehhoslovakkia raadio tantsuorkestrit juhatab Joseph juba realiseerunud on Vladimir Poppelka. Ka järgmise loo mängib puuletus koos Tšehhoslovakkia raadio tantsuorkestriga. Dirigent on Kamil hala ja lugu. Pingaadi igiroheline George Braun Jaroslav Tšaikovski seades. Helilooja Khani pala laupäeva õhtu esindab teine kuuled sooloplaadile svingmuusika rahulikumat poolust. Taas kõlab Pavel Vituhhi stuudiobänd ja Jaroslav Tšaikovski äranseeritud kaheksahäälne trombooni koorus. Ka järgmine lugu kuulub nõndanimetatud igihaljaste meloodiate hulka. Näete Washingtoni pala, ma lähen sinuga sentimentaalseks. Selle pala on arranžeerinud Karel roositšiga. Stenegpuledzi sooloplaadi lõpulugu on Leopold Koorbasi hüvastijätumeloodia. Selle hüvastijätumeloodiaga ütlesime jälle kuulmiseni Tšehhoslovakkia tropolistile, tehnik puuledzile. Meie heliplaaditunni lõpuosas kuuleme muusikat Suprofoni heliplaadilt muusikateraapia, millele on salvestatud ladislaps Daily orkester koos orkestri solistidega. Pavel Forsti pala lavina kitarril soleerib autor. Bilitsiooni palas just selline, nagu sina on solist Felix loba tsekk soprantsakrofonil. Pelikesedama tšekisopransaksofoni saame kuulata ka järgmises palas Champs laasti loos. Üksildane karjus. Heliplaaditunni lõpulooks valisime ladislowstaidli orkestri solistide heliplaadilt midagi hoogsat ja sellega oleks Kaarel koti esituses tema enda lugu. Meil on luba laulda Kaarel Kotjaladis laustaile, orkester.