Nii suur tänu, näpud on vist väsinud. Nii et ära mina mängin, olla viis tundi rahvama, mängin rahvamajas ja rahvaga, aga kui kaua te kõige kauem valetama pulmad mingisugused seitse päeva järjest järjest? Nojah, õlut viina jõudnud. Ja lood sugugi otsa ei saa. Tuleb nagu varrukast 100 tükki. Ja nii nagu need külapillimehed ikega nooti ei tunne või ei tunne, kumb armsam on kas lõõtsanaine? Me oleme lääne kokku? Või on hoopis märise kolmas, armsa meri enam ei ole. Vana, juba tõrivalenoveerita vana, kas teil pill on laevas kaasas olnud ja ikka nii, et isegi teistel randadel on teie pillima? Mändide mängis Arhangelski lae seal mingi selgelt pulmapilli mängimas, niimoodi üleliiduline kuulsus ta seal ka pulmas nägin, küll ei ole. Kihnu, mida see üldse tähendab, on seal mingi tähendus ka? Kindlasti tähendab, igal nimel on tähendus. Kihnu nime tähendusele on teadlased katsunud, arvatakse ja nendes nurmekond arvavad või arvas, et see on tekkinud sõnast küüs. Isegi võimalikuks pead küna, aga tõenäolisem on küüs. Sellel on Ariste vastu vaielnud ja tuletanud selle nime sõnast Kihnu Kihnu, mis esineb hiiu murdes, tähendab pähkli. Tuppe, mis pähkli ümber on, on siis Kihnus palju pähkleid on ka jah, sarapuid ikka kaunis rohkesti vanemal ajal, kui looduslik maastik alles oli, siis kindlasti oli neid palju rohkem. Üks teine võimalus minu arvates on veel ja võib väga tõenäoline see olla. Keelemehed võiks seda veel uurida lähemalt. Nimelt esineb eesti murdeni veel Vaivaras esineb sõna kehn kehnust kehvasti Kihnu saarel tõepoolest, nii looduslikult võrdlemisi kehv maad on vähe ja tervele perele nii tööd ei ei suuda anda. Siis meespere on ikka mujalt katsunud omale leiba saada. Peamiselt siis ikka merelt, varematel aegadel, muidugi rohkem kaluritele ja tänapäeval uuesti jälle kaluritele, aga vahepeal möödunud sajandi lõpust, kuni nüüd käesoleva aasta sajandi 30.-te aastateni, siis olidki peamiselt meremehed sõitsid laevadel. Neil olid oma väikesed purjekad tehtud seltsi peale kolme nelja mehe peale või suuremad lähevad veel rohkemate viie-kuue mehe peal. Siis söödeti nendel laevadel veetilis mandri linnadesse. Linnade vahet, õieti kaupa, kuna meie saate sissejuhatav osa on neid läbi, järgneb lõbusam osa siis võib-olla üks küsimus teile veel. Mis te arvate, millest tuleb kihtlase suur huumorimeel, terav meeliksemis teha ja minu arust on palju esineb, aga ma ei tea, millest see meri on ka selles süüdlane olla inimeste iseloomud kujud number kuidagi see mereelu kuidagi epideemia. Võib-olla Uljasteks ja, ja hoolimatult võiks isegi. Ja õnnetusteleri Rotsivaks võib-olla niisuguseks esimese kasvatab muidugi see mereelu eriti vanemal ajal ta seda oli rohkem kui tänapäeval on nii üks laulusalm, näiteks ütleme, vana endine endine meremeestelaule. Joon vanad vanad püksid maha, eks homme uued, sa. Ei ole midagi, kuidas seal ei lähe, need võetakse humoorikalt, eksis ja raadiolokaatori asemel oli hoopis huumorimeel, seevastu rahvas nimetab mõnda asja mõnda isikut otse tema omadusi silmas pidades otse vastu huvidelt, kui see tegelikult tähendab, oli olnud elanud Lõmpsi külas üks vanatüdruk. Ja siis oli õige väikesekasvuline olnud natukene napakas kah eristuda pilkeks nimetati suuri, et nii tähendab õieti ei olnudki, suur, oli kihklase huumor, huumor ja näiteks on niisugune. Ühe maja nimi on lossi ja praegu seda ei ole maha lõhutud. Aga kunagi oli selle selle maja kohal olnud õige armetu Hosmikus, keegi perekond sees elas ja siis teda hakata nii pilgaks nimetama lossi ja see nimi jäigi omal kohal. Nii et see suur suur, nii et see ei ole ise, ei olnud suur, oli õieti väikene, võib-olla kuulaks seda ka natukene, see oleks. Niisiis on üks rahvapill, mul oleme, katsume seda kaarium parmupill Kihnus, kutselise konnapill. Kanna veel huvitav, miks kannab eestlast, teeb umbe seisust konnale taolist häält võib-olla niisamuti nagu parmupill on ka sellepärast talle nimeks antud parmu taolistelt on see suur pill. On õige väike pill. Oi-oi kui pisike selle vestitaskusse rinnataskusse panna. Jah, võib küll. Täismetallist rauast teraskeeld vahel. Nii mis põhimõttel see pisikene pill töötab, siis kui nii füüsika seisukohast välja minna pannakse vastu v pill pannakse vastu hambaid ja siis jääb sooni pool avatuks. Vibreeriv keel paneb suukooparuumi siis kaasa ka laeva, nii nagu nagu pilli viiulikast umbes annab kaasa on teda raske mängida? Ei ole eriti raske juures, teeme nii, et teie hoiate mikrofoni ja mina panin, ta. Ei tule midagi välja, tuleb ravimeid. Niipidi. Ei, ei, ei kõla ka, tähendab, et suru koobaste Pascama liigutada jah, suu kõvastunud ja sööda sellergiata kõlaks siis tooli kõrguse saab keelega suukoobas suurendada, see, vähendades suukoopamahtu suurendada, ühe ühendada, siis saab ja viisi taolist midagi mängib. Kas pill on mõne kihnu sepa poolt sepistatud? Jah, see on minu tädimehe poolt tehtud, tema oli ka selle. Mängis seda pilli tema isa ja terve pere mängis seal, kolm venda oli ja isa ja kõik mängisid seda pilli. Missuguseid pillide veel mängite, kui me juba pillidest räägime muusikast? Pasunat hakkasin ka nüüd alles paar aastat tagasi õppima mängima. Küll asutati pasunakoor ja siis mulle ainult igaüks Pilselt bariton. Nüüd puhul seda ka suurem asi, see mäng ei ole küll, kui vana te olete? 58 ja kuidas pilli õppimine läheb? No ikka läheb niisama noortelgi ka maha jäänud ei ole praegu. No see koht, kuhu minnakse hobustega ja tuuakse bluudila järgi sinna, sealt tullakse pruut ära ja siis pannakse grupp laupäev. Oigen voodil peas lauldakse uis naha peast, kuid mis asunuid andeks, aga valge valge riie on minu linasugune. Pruut näeb välja nagu tont ja. Siis pandakse ris, viidakse noorik ära seal laua tagant siis ta ise ise tuppa ja siis oodav soni, kui sealt pruudi poolt tulevad, siis jälle kirstuga sinna koma omaksed, õed ja emad-isad ja emad ja päeva. Ja siis lauldakse seal kirst lahti ja siis pandakse noorikule tanu pähe ja põll ette ja siis saab noorik nii vähe aega seda tuba suitsu täisaeda, sinna pesu sisse, uksed, aknad, kõik kinni, hingatava velje suitsu tehtakse siis veli tuleb noorikuga ennem ühes äris, veli teeb siis oma rahvale suitsusead, tulevad jälle siis teie muudkui laulate mõne punuma lauluga siiasamasse lindi peale ikka kohe nõus appi üks, kaks, kolm. Ohutki kaua te olete laulnud pulmas, olla jah, kolmväelasi vestikasi? Näevad küll, arvan siiamaani eile esimene kusagile Küle kambritesse ja kudusime valdav ja laulsime ja õhtul läksime koju jälle lauluga, ikka laul käis nüüd käes, üheskoos rahva-nabinad laulavad. Me oleme terve õhtu laulnud tööga siin koos, kuid ütleme, mehed käivad, merel teevad tööd, aga naised lastel on päris suured ülesanded, põllutööd teevad, võrkusid ärimees ja igal pool on Meestel abiks. Vanad teegid, Jaba sädemed ana Mihkel, pane yhe korra loba teisiti. Lakski. Mis tähendab siis seda, et Mihkel on kogu aeg merel? Käedab elu aja merele, eluajal. Ja igalühel neist on erineva mustriga rahvariie selles ja neid on palju igat sorti treidi, kui vanatüdruk, väike tüdruk on, et talle juba kördi teete või on enne sündimist juba valmis meisterdatud, ühe aastasel tehaksegi talvisel aastasel juba selge mood. Mitu kõrt üldse läheb, enne kui tüdruk suureks kasvad? Kõik 30 peab valmis olema, hukkab mehele minema 30. Igas Hamasi musta, tal kurvad leina kõrgeid ja kellel noored ja lõbusad nendel Panasse punased ja sest keskealised, vanad, sinised, punased, niimoodi lase kördi värvi järgi vanust määrata, eks ole, ja oma tütred olete õpetanud. Niisugused niisugused ilusad ergud punased värvid, nii nagu siin-seal sukka näiteks nurgal on maa värvid ise tehtud, värvid need maha julgetest korjatakse. Käidakse toode mere laidude pealt ja otsima, igalt poolt pole saadagi nende juurikaid omaette paadiga väiksema õllega aerud kätte ja ikka üle v madalale. Venelane käsib ikka vada rul üle. Samal säin laidu seal kuus tundi kuus tundi arugava. Mootoriaalne oi-oi-oi, vot kuskil nurgas ja sellepärast on meil tugev tervis ja kõik olemas tugev liin, tolmu, mürarikka paadi ilmselgelt nurgas laseme veel mõne laulukesed olla, ikka laseme veed. Veedan seal. Nad ajavad aga jutu külge jäänud. Ja ja keetvadki noloogi teedest ja Ki paaki Nuti oomikul kui pakkuda talaneegolgoiga puusa. Jututäide no katsu, no oma hetke. Soonawanarid ääri. Teraapia oli püssi palge väärdaki. Paula ilma innuga. Välteenile laev lendab, kui ta Charlorni meil muudeti. Ja enam purje püüdma õigele, nii need hääla. Saaburneibi ja nii koole sarnast näinud geeneid poole. Laine väelangu, laeva udubarošuukson pannud kogu taevamehed boonu päädee liigi kehast jooks neil niigi haige luu eest vaid väega. Laine väelanud, viska ta hästi korraldada. Köeti. Saarlane võt kompashi, ostan Riiast ühe niisuguse karbi sees elus kõik joo igalt tuli näitab teisele ja et nenulad, kompas sul ei ole. Aga eks see naabrimees viskas oma pilguga peale. Mis see tõsi, et selle kohta pole midagi sinna natukene peale joonistatud. Põhja teine lõuna, nii nagu peab olema ära läinud kahetestid merele. Vappus nii täpne, õige, aga Siita natukene valetas, mets, sära kadus nagu mets näha. Oli täpselt õige. Aga mille järgi need vanad meremehed sõitsid, kui neil kompassi olnud ja meid siiski ära kadus? Eks kompass oli ammu enne ikka kompasid, neid olid küll. Vaata vana keedrueenilise, sellel on ka kompassi, ta, kõik igasugused asjad. Ega see nii loll veel ei olnud, teearvud selle vana nupuga vees, talle kompasid lõikes üle Atlandi. Aga ometi Kihnu Jennyle kuulub selline lause, Secstant, need on searongid. Polegi vana meremehel polegi niisuguse keerulise riista tarvis kaks näpu vastu taevaste vaator ja kohe päikese kõrgusest teada vaja suure okaadindad, nii palju viltu ei lähe. Ainult kaks meest on veel järgi jäänud. Nendest jonnikaaslastest meremeestest, ühe nimi on Mihkel klaasia, teise nimi Peeter lihas. Tubli mees, tubli Vremjas. Kuidas laevas süüa? Saiga Ma olen, andis süüa, aga tööd oli ka muidugi mehemoodi tööd laevadel laevade lõika laevatöö ja egas ju, ega seal murdajad tööd ei ole. Jenneri Trifonov merre Imre tormidai kartnud kui oli orkaan väljest tõi kerega andis poistele viina ja isi laul. Lion nordi meri. Ega tal ei anna, pilti pole, kui sa ei ole. Missugune mees Stahli rahvas räägib, et suure paksu õhuga, kas tõesti oli küll jah, üks aastat kodusi venna juures, siis EDP unisex jälle läks laevas ja kui seal sedasama luga tuli jälle kodutalv kõvakübar peas ja, ja, ja niisugune pärlmutternupuga kepp käes ja ikka. Aga ega meremehed alati pabeross ja tõmmanud. Sõber, asi on nisukene meremeest, tõmbav ostab ainult sigaretti, enamjagu välismaal, kus mina olen teinud ikka sigaret ikka alati muidugi need on ja üks on pehmem, teine on meeltmööda rohkem. Aga kuidas näiteks meie priima võrreldes kõigi maailma sigaretti ega Taavi kaid nõelraviga ei ole ja oli kuulus tubakas, Topelmann ka sellele järgi ei anna, võib-olla siis räägime, missugused maad on läbi sõidetud. Brasiilia mainin, poisike olin, ei olnud 12 aastat veel vana, kui sõitsin ära, see vist küll laevapoisina eiei perekonnaga läks, Eestimaal ei olnud tööd, kriis hakkas peale, siis, siis ei olnud mitte mingisugust ja jagaja nälja sunnil, ühesõnaga noh, selge. Eestlasi oli palju, sel ajal sel ajal rahvaste rändamine oli. Aga millal siis merel aam merel sõitmiseks, oi see tuleb hiljem ene Moonsee suuristoria veel, kuidas seal see elu hakkas peale Brasiilia ja see alla tuli veel väga suur nali, et seal eestlasi, kes läksivad kis, noored olid üsna noored ja vanad hakkasid surema, kõigi eestlastel ei olnud seda raha, et oleks saanud restorani minna, viinud oma naine lapsed sinna, anun sellel nendel süüex nädal aega umbes naisterahvainimene, kes koduperenaine tasab, mis maitsioon ühel toidul, mis maitse on teisel toidul ja mis millega prepareeritud on see toit, kuidas see tehtud on? Lõunamaal ei saa nõnna teha süüed. Ah, panen koorin kardulad ära, panen soola peale, viskand pata ja see aitab, süüa. Ei aita. Aga minu isa võttis kätte mingit noh, perekonna ees ja viis restorani ja meil seda haigust ei tuld. Aga teised surivad, noored ja vanad surid nüüd. Kas koolis käisite ka Brasiilias? Jah, nii et hispaania keel on siis täitsa kohe hispaania, itaalia, portugali keelt räägin küll. 32. teenisin Brasiilia sõjaväes teisel 33., siis läksin sinna Riho merekooli riieldakse neeru järjeerus ja sõidad vähemade peal. Sõidad kolm kuud ära, annad eksami, sõidad jälle kolm kuud ära, annad eksami, läksin Silja Santiagosse, Tšiilis on San Diego nende peale, tähendab, see on KaPornist apol lähedal ja sealt edasi tuleb KaPorni tipp nendesse suurtesse tornidesse jäänudki. Tulime Argentiinasse, see polnud haridusele ja Buenos Aireses paragoisse Osadas Bosaadast Uruguay's Montevideosse Monterey teost, ressifisse, Brasiilia linn, siis sealt Santusse, Santust, rivisioneerusse, riielsineerivast, San Salvadori siis Paiasse, pärnan pokusse, Searaasse siis Aafrikasse, takeri takerist. Sõitsime Belgiasse, siis Saksamaal läksin maale, siis öeldi. Ei, Hitler oli nendel vanasti tead, no ega mina ei tea, mis see tähendab, keda kuradit ei teanud? Näen siis linna tead ja sattusin ühe partei restorani Hitleri partner ja, ja nii, aga nüüd tahan suitsu saada, mõtlesin, võtan poti õlut ka. Mis siis olid? Vaat et kui uksest sisse lähed, pead käe üles tõstma. Elav Hitler. Heil Hitler. No kus kurat, mina seda teadsin? Politsei trapist kinni, uksed välja, mind Keydini mühakalt mu ees ja no läksin politseijaoskonda ja Türgis te olete Torist. Tulen vaatame Saksamaad, aga teil on siin, mis siin on tegelikult vatel avameelseks ja võetakse, võetakse koera kinni veel, millega see lugu lõppeb, ei midagi, tsistuks, rahvust oled siis toodi, rääkis itaalia keelt seal. Siis tehti mul politseist kiri kaasa, kui keegi veel kinni võtab näite salakirja siis tähendab, et ma selle kirjaga oleks võinud minna partei, selle, see poodi või ükskõik, kui oleks mul müüdud. Ja siis poleks tarvis Annale hällitler alla ja siis ei oleks tarvis olnud. Isegi Hitler enne ei olnud jah. Jah, ta oli number küll see aega ja seda enam meenutada. Kogu aeg ajab naeru peale. No ja sealt siis jälle uuesti tagasi lõunavama mandril jõle otse taga, sama sama teed jälle muidugi. Kuidas brasiillased on nad siis tõesti nii väga temperamentsed, nii nagu lõunamaal ja õigus tööle 100 protsenti temperamenti? Ma vaatan, teil on ka vist Brasiilia Päivitas veel peal või? Ei, seda enam ei ole, aga, aga nii palju ma ütlen küll, et üks vaba olla ja päikese nii võttis omamoodi. Ja ikka veel see põlenud pruun. Jah, Brasiilias on küll taidki otsassiniidis, kuid vanaduspäevi tulistada veetma siia Kihnu saarele, sest kodumaa ja kodumaaks kõige kallimaks omaette omapära Anikel. Maamehega hakkad juttu ajame ka ei saa, ta räägib, et peaks rohkem vihma tulema, peaks rohkem seda siis siis siis vili kasvab heast Manjuks jutu juurde ei saa minna võõras võõras mereäärne vere meres, meie siseolnud läheb ikka mere peal asi rohkem üle.