Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Sajand tagasi köitis avalikkuse meeli inimese kehaline suutlikkus. Keha sai proovile panna äsja käima lükatud kaasaegsetel olümpiamängudel. Euroopas kogusid populaarsust jalgrattavõistlused ja nii edasi. Kuid tõenäoliselt laiema publiku meeli köitsid Aafrika džunglisse kadunud Krist tõuki grafi Johnud kleitoni ehk Tarzani lood. Tarzani kombineerusid, tsivilisatsiooni libitud nutikus ja. Afide juhtimisel treenitud erakordne kehaline võimekus. Tarzan elas esialgu inimeste fantaasias omades arvukaid variatsioone vastavalt sellele, mida keegi raamatu lugudest välja luges. Koos filmitehnoloogia edusammudega siirdus Tarzan. Kinoekraanile esialgu tummana saadetuna klaverimuusikast hiljem juba rääkides ja sellest ajast teame, milline on kuulus Tarzani, hüüa. Ühtlasi hakkas vormi võtma nõndanimetatud õiget Tarzani isik, kelleks oli seitsmeteistkümnenda aasta jooksul 12. filmis peategelast esitanud Johnny võismilar. Kino võimaluse esitada fiktiivseid tegelasi realistlikena. Segades ekraanil päris inimesed fantastilist maailma kujutava butafooria ja enneolematuid tegelasi kehastavad Tepp plastiliinist animatsioonide kar. Inimesele taoline pettus meeldis isegi väga sest tänaseks on väljamõeldis realistlik käsitlus kinolinal arenenud kaugemale kui näiteks ollakse jõutud vähihaiguste raviga. Arvuti protsessoreid valmistama. Inteli peadirektor pool otelliini tõdes kusagil 2011. aasta paiku, et tänapäeva kodused lõpptarbijad on pooljuhtseadmete peamine sihtrühm. Kes möödus IT osakondadest ja valitsusasutustest kusagi 2004. aastal. Kodused elutoad muutusid kõrgeima transistori tihedusega keskkonnadeks, tuues kokku arvutid, nutiseadmed, mängukonsoolid ja. Põlvkonna televiisorid põhjuseks inimlik lust põgeneda vähemalt mõtetega ekraanil kuvatud maailma. Suur osa kaasaegsest kinost ja ilmselt veelgi suurem osa tulevasest kinost ja loomulikult interaktiivsest kinost ehk arvutimängudest rajaneb virtuaarsusele. See on arvuti loodud pilti, isegi kui sama leiduks Briaalses looduses. Reaalne loodus või puuajastu inimesele tunduda natukene lahja ilus liblikas ja mahlane rohelus koos erakordse linnulauluga on lihtsam garanteerida virtuaalse kitsina kui seda otsima minna päris loodusest. Loomad on näitlejantena kehvad, mistõttu kaitsmaks režissööri närve ja hooldamaks vaataja muinasjutunälga on arvutiga loodud loom näitleja arengu loomulik jätk. Aga mis saab päris näitlejatest? Hea meelega? Küsite näitlejatega on samuti probleeme rahva poolt armastatud Jon poiss, mille võinuks Tarzani rolli edasi mängida. Aga tema vanemaks muutuv olemus ei sobinud enam Lea nende küljes kiikumiseks. Rahvas ootas teistsuguse kehaga Tarzanid. Kaasajal. Venivad mõned seriaalid nii pikaks, et mõned inimestest näitlejad on vahepeal ära surnud. Samuti on hakatud seriaalide puhul liikuma, ajas tagasi, aga näitlejatele aeg järele jõudnud ja nii edasi. Tehnoloogia võimaldab armastatud näitlejaid Bertaliseerida. Neid ei olegi rohkem vaja. Arvuti paneb neid kujutavad kehastused tegema kõike, mida filmitegija või avalikus soovivad. Samal ajal tärkab eetilisi küsimusi, mida Sist dinosaurus delt muinasjututegelastega näiteks ahvidelt nende matkimise puhul ei küsita. Ehk kes kontrollib? Inimese sarnasust virtuaalse esit eluga. Kui palju on vaja muuta ekraanile joonistatud välja mõeldud isikut, et see ei riivaks kellelegi? Privaatsust isikuomaduste ekspluateerimise eest rääkimata. Probleem on aktuaalne seni, kuni filmides esineb veel reaalseid näitlejaid, sest tulevikus mõeldakse jupp vajalik. Tegelaskarakter lihtsalt välja. Järelikult lähitulevikus võimegi kohata rohkem juhtumeid sarnaselt. Jalgpallur Diego Maradona omale endine pallur ähvardab kohtuga mänguvalmistavat gonoomi, mille populaarses jalgpallimängus on legendide seas karvase peaga. Maradonat meenutab ja tema nime kandev tegelane. Mängus on teisigi kuulsaid pallureid. Kelledel palun Maradona nimetatud parimaks virtuaalselt elus hoitud kehaline võimekus aga vanapalluri pahameelt ei leevendanud. Ja võimalik. Kohtulugu pakub nüüd võib olla vihje, mida teha, kui näed endaga sarnast tegelast mõne filmi massistseenis.