Tere eetris on portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port. Metsa suurima puu elu ei ole kerge, olles ahvatlevaks sihtmärgiks igale kirveomanikule. Kirvetutele meeldiks suure puu laasimist vaadata vähemalt võrreldes selle tuima kasvamise ja tuule käes õõtsumisega ajamisega. Ja sama lugu kordub suurte ja edukate ettevõtetega. Apple on just taoline puu. Päästjate heaolutunnet kasvatavad üha enam arutelud selle võimalike ümber. Kumiste stsenaariumite teemal. Toimuvad on huvitav jälgida nagu filmi, kus süzee detailide kohta vatižanr, mille põhjal film valitakse. Õigemini pole selles loos žanrgy täpselt teada, aga vähemalt ei ole see romantiline armastusfilm ega muusikal. Kulminatsioonini oodatakse draamat, Titanicu uppumist või midagi muud taolist. Ajast, kui Apple oli viimati surmasuus, on möödas 20 aastat. Toona marginaalseks taandunud personaalarvuti revolutsiooni pioneer luges pankrotist pääsemiseks seinte päästerõngaks asutus uuenduslik lauaarvuti proo millest kujunes leivatööks pildis ja helis sisutootjate lemmik tööriist. Võimeka lauaarvuti edu toitis innovaatilise ettevõtte teisi edulugusid, mis röövisid peagi põhitähelepanu ja pro hakkas tasapidi ajast maha jääma. Viimati uuendati seda tööriista 2013. aasta talvel. Sihtri kurdab, on pahane ja otsib tasahilju teisi platvorme. Võib-olla sai lihtsalt ühe asjalugu. 100 firma liikus edasi suurema edu aasadele. Paljude rõõmuks ja teiste üllatuseks aga teatas firma kevade hakul kavast asuda looma Uudmäe pruud. Rõõmus uudis põhjustas erinevaid reaktsioone ja muuhulgas midagi matusekõne sarnast, nimetades Mcbürood ettevõtte Achilleuse kannaks. Etteheite sisuks on firma, püüa pikendada äri vanamoodsas lauaarvutite turusegmendis mille aeg peaks hakkama ümber saama. Raha liigub seal umbes 25 miljardit USA dollarit. Samal ajal teenib Apple'il kordades suuremat tulu mitme miljardi kliendiga telefoniäris. Mcproovide kasutajaid hinnatakse kusagil. 30 miljoni kanti. Kriitikuid ja muretseda. Kardavad, et firma seob oma innovaatilise ressursi ajaloolise kapriisi külge kui tegelikult peaks välja mõtlema midagi täiesti uut. Ressursina Emoretsetasin raha pärast, mida ettevõttel jagub vaid heade inimeste pärast, keda ei ole kunagi liiga palju ja keda võib heidutada käsk minna pensionäriga reivipeole. Üllatavalt leidub ka otse vastupidiseid arvamusi jättes alles vaid edu lõppemise osa. Selles peetakse Apple'i Achilleuse kannaks hoopiski hetkel kuumakaubana igal aastal 100 miljoni uue kasutaja taskusse jõudvaid Haifa kujunesid kulutades kogu võhma telefonidele, tänu millele sünnib neid nagu kellavärk. Firma haavatavaks juhtuva sümptomiks ongi käest laastud metroo. Kaotades telefonid, eufoorias, muud kompetentsid, kasvab hiigelpul risk. Tarbija kliimamuutuste puhul ära kuivada. Kolmas majandusportaali Bloomberg arvamus ennustab Apple'i telefonidele sarnast saatust kunagise ülipopulaarse trükimasina sellektrikuga. 1961. aastal IBM loodud elektriline trükimasin oli kordades parem mehhaanilise põlvkonna parimatest ja vallutas USA turust kolm neljandikku. Trükimasina oli nii hea, et selle uuendamine suurt midagi uut juurde eelisanudki. Vana oli piisavalt head, et seda uue vastu vahetada. Aga selline asi. Seis ei ole ärile hea. Elektriku majanduslikult keeruliseks muutuva loo aitas lõpetada väline sündmus. Algas personaalarvutite ajastu. Juuni lõpus möödub 10 aastat Apple'i telefoni sünnist ja aasta lõpuks on oodata uut juubeliväljalaset suurema ekraani ja parema kaameraga. Kuid aasta olulisemaks sündmuseks võib osutuda märtsis alanud Aasia ja Ida-Euroopa turgudele paisatud kahe ja poole aasta vanuseks. Kuuenda põlvkonna telefonimüügikampaaniat. Mida see tähendab? Aga seda, et Apple soovib olla elitaarse ja eksklusiivse tarbi asemel igaühe taskust leiduva nutiseadme valmistaja. Sellise kasutaja partner, keda huvitab rohkem, kas aparaat töötab piisavalt hästi, mitte kas telefon lisab midagi kasutaja moekale. Chrisi üüriletelefonide turg on jõudmas igava. Küpsuse faasi, kus kedagi enam ei huvita seadme mudel ja kasutajad rahulduvad vana edasi tarbimisega. Järelikult vabaneb senise uuendustsükli alt raha millegi muu huvitava ostuks. Kas Apple suudab sellise välja mõtelda või muutub arvutite ja telefonide metsas kirbe magnetiks?