Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Mõtelda tulevikule ilma isejuhtivate autode, ta muutus äsja endisest raskemaks ning mõtte tänase autoga suhte pikenemisest muutus kergemaks. Viimati oli uudiseks, et USA-s Californias Kehtiva seaduse järgi peab iga juhita sõiduki testimisest huvitatud ettevõte end vastavas avalikus registris kirja panema. Avalikult kättesaadavas nimekirjas oli veel hiljuti 29 ettevõtted sealhulgas suured autotootjad Google ja Huber ja rida selliseid tegijaid, kelle nimi ei seostu esialgu millegagi. Ilmselt siis tulevikus seostuvad uue põlvkonna autodega. Aprillis lisandus auto testimiseks avalikel teedel loa saanute hulka äpil. Analoogseid lube autode testimiseks avalikus liikluses nõuavad teisedki omavalitsused ja ka riigid. Näiteks Lõuna-Koreas väljastab sellise maa infrastruktuuri ja transpordiministeerium senior lube seal välja antud 20-le ettevõttele. Ja äsja sai oma isejuhtiva auto testimiseks loaga Samsung. Esialgu võib olukord meenutada Apple'it. Peerimist pelga replexina ilma mõtlemata on ju seda Oren juhtunud, kui Samsung matki suhteliselt salgamatult Apple'i uue põlvkonna telefoni sisu ja vormi Kunicoverusteni välja. Järsku juhtus nii, et Apple'i tegemiste üle palvet pidanud Samsungi ametnik oli tööst väsinud ega mõtelnud pikemalt Apple'iga seotud autuudist märgates ning edastas kiirkorras alluvatele käsu alustada isejuhtiva. Loomist või siis kopp peerimist? Ausalt öeldes võib taolise spekulatsiooniga olla terakene tõtt, seda pigem, aga siiski suures pildis, kui Samsungi juhtkond kavandas järgmise ärimudeli arendamist. Võib-olla käis versioonide seast läbiga autonduse teema, kuid päästik sündmuseks oli vana rivaali tegutsemine. Igal juhul paigutab uus tegevus Lin samsungi järjekordsesse pingsa konkurentsikeskkonda kus lisaks Lilletegutsevad praktiliselt kõik autotootjad ja olulisemad telefonide tootjad. Viimaste seast puuduvaid Microsoft kes need soovib, võib sõlmida kihlvedusid mitte kas, vaid millal remondiettevõte teatab uuest tegevusliinist. Noh, tegelikult on firma juba alustanud koostööd volvoga esialgu loomaks autodele. Kresse virtuaalreaalsusel põhinevad diaMicrosofti Hololei tehnoloogiat kasutava autode virtuaalse demonstratsiooni lahendust. Selle projekti tutvustamise käigus maniti koostöö võimalikkust arenemisest ka isejuhtivate autode suunas. Samsung teeb koostööd autosid valmistava Hyundaiga. Seega ei ole peedil oodata Samsungi toodetud sõidukeid. Vähemalt esialgu näeb ettevõte endale kohta robotautode valmistamise. Elektroonikasensorite ja juhtimistarkvara alal sisuliselt töötab Samsung selle nimel, et igal autotootjal oleks võimalik vajalik juhtimislahendus sisse osta ilma kuluka ja riskialti inhaus arenduste vajaduseta. Ja just seetõttu ongi üha raskem ette kujutada tulevikku ilma robot autodeta. Teiseks ei ole põhjust suhtuda nähtusesse rahulikkust toilisusega, nagu aega veel oleks. Paistab, et kõigil maailma suurtel tehnoloogiaettevõtetel on töös või vähemalt huvi isejuhtivate autode arendamisega tegeleda. Kes soovib, võib nüüd õhku joonistada äriplaanide kantgraafikuid mille tegevuste klotsikesed ja neid ühendavad joonekesed jooksevad lõpuks kokku kalendri ruudustiku märgitud lõpp tähisesse. Taoliselt arendusplaanid on konkreetsed ja suhteliselt lühiajalised. Arvatavalt. Mõne aasta pikkused, sest äri peab nägema, millal kulude tegemine lõpeb ja tulude kogumine saab alata. Ja järjest. Kui vaadata nüüd oma autot teise pilguga sest uue autode põlvkonna saabumise uudiste konkretiseerumine on üsna ligidal ja siis võib juhtuda midagi sarnast äsja. Apple'i uusima i telefonimüügis ebameeldiva üllatusena tekkinud müügi langusele Põhjuseks arvatakse olevat hiljutine uudiskavast aasta lõpuks tuua turule 10 aastat Aifowni tähistava juubeliaasta mudel mida ostjate fantaasia peab nii erakordseks, et seda tasub paar aastat vana telefoni ronti edasi kasutades oodata. Ja sama võib juhtuda autode müügiga. Siis võib üleüldse juhtuda igasuguseid asju, millega vana põlvkonna autodest püütakse lahti saada. Sega mõtelda tulevikule tänase autoga muutus lihtsamaks, sest keegi ju ei taha seda varsti enam üles osta.