Tere õhtust, lugupeetud raadiokuulajad. Möödunud kuu viimane nädalavahetus tõi mõndagi huvitavat Tallinna džässisõpradele, milles televisiooni kaudu osake ka vabariigi teistesse linnadesse kandlus. Nimelt külastas Tallinna Soome tuntud džässmuusikuid võttes osa Kalevi spordihallis toimunud suurest sõpruskontserdist ja esinedes ka televisioonis saadetes naabury visa ja estraadiuudiseid. Kuna septembri viimasel pühapäeval avas oma uksed Tallinna džässiklubi siis on loomulik, et sinna oli palutud ka Soome külalised. Tänases saates meenutagem Ki seda üritust ja tutvugem veel mõnede soome džässsolistide ja ansamblitega. Alustab tänase üritusega oma esimest hooaega. Tahaks loota, et neid hooaegu saab olema küllalt palju. Ja et see ka hooaja lõpuks jätkuks meil huvi asja vastu ja särtsu seda tööd siin läbi viia. See oli jazziklubiorgkomitee liige Aarne Vahuri, kes väikese sõnavõtuga avas klubi algava hooaja tegelikult esimese, sest möödunud kevadel toimus vaid üks asjahuviliste kokkutulek. Peale lühikest avasõna esines Raivo Tammik. Seekord alustas temagi kõnemehena, andes väikese ülevaatekvartetti Estonia hiljutisest Jaapani reisist. Samas oli välja pandud ka miniatuurne näitus kaasa toodud fotodest ja suveniirideks. Kahju vaid, et viimasel ajal on seda ansamblit kodumaal võimalik olnud. Kuulatavaid lintidelt oleks siiski tore olnud, kas või nende esinemisega avada džässiklubihooaeg. Seekord tuli aga nii välja, et lõviosa sellest nii-öelda avalöögist langes Soome sõpradele, kes nähtavasti ei olnud nii põhjamaiselt tagasihoidlikud kui meie muusikamehed. Viimastest osutus kõige vapramaks Raivo Tammik, kes peale oma reisimuljete jutustamist jäi lavale ja koos Soome kontrabassist Heiki Annala ning trummari ilbo Kaljoga mängis pala Rogersi muusikalist Oklahoma. Räägitakse, et oleme armunud. Vokaalse osa juhatas sisse Els Himma, kes laiemale kuulajaskonnale on tuntud estraadilauljat, Arina harrastab aga kasvava eduga džässlaulu. Kuna heli lindistamine jazzklubis toimus seekord nii-öelda väliolukorras, ei jäänud kahjuks kõigist ette kantud paladest tehniliselt laitmatu heliülesvõtteid, kuulakem seetõttu vaid katkendit Els Himma tookordsest esinemisest. Võib öelda, et õige hoo sai mängurõõm sisse siis, kui lavale tulid Soome külalised Erik Lindström, vibrofonil nakke Johanson klaveril Heiki Annala kontrabassil ja ilbo Kallio trummidel. Nende ava palaksoli Jouncija Khani populaarne alamau. Edasi võttis maad juba tüüpiline trass, muusikute omavahelise modifitseerimise jam, session'i õhkkond. Järgmises palas mängis Eerik Lindström peale vibrofoniga veel kontrabassi ja klaverit. Heigi Annala Janake Johanson aga mängisid sel ajal vastavalt klaverit ja vibrofoni. Esines ka lauljatar ridva Mustonen, kellelt eelmisel õhtul spordihallis oli kuuldud kauneid Soome rahvalaule. Nagu märgitud, jäi rida palu helilindile tehniliste puudujääkidega. Esinejad liikusid tihti lavale ühe mikrofoni juurest teise juurde. Nii nagu see taolise introsatsioonilise musitseerimise juures just juhtub. Seetõttu piirdugem käesolevas reportaažid Tallinnas äss klubi avamiselt veel vaid ühe palaga. Kuulakem hiljem mõningaid soome džässmuusikutega. Ettekandeid juba stuudios valminud lintidelt või heliplaatidelt. Selleks viimaseks palaks, olgu niisiis Köleri Aarleni pala kahe ohu vahel. Siin tegid kaasa Ivar Krull püügel Hornil Raivo Tammik klaveril Heikki Annala kontrabassil ja Ilmo Kaljo trummidel. Vokaalpartii esitas Marju Krull seni meie ainuke spetsiaalselt džässiprofiiliga lauljatar. Kuna Soome külalised tegid järgmise päeva hommikul meie raadio stuudios ka spetsiaalselt mõned heliülesvõtted siis kuulakem neist praegu Johansoni pala Valstšescification. Ansambli koosseisus olid Rauno Leskinen Alt ja tenorsaksofon. Heiki Laurila kitarr, Heiki Annala kontrabass ja ilbo Kallio trummid. Nüüd aga palun tutvuge ühe teise Soome džässansambliga. See on modernses kombo ja võtte, mida kuulete valmis kolme aasta eest Soome raadios jazzkontserdil. Siin mängivad Sepo terama trompet. Tuomas Kodowirda, altsaksofon, Heiki Annala kontrabass, Raimo Lehtonen trummid ja klaveril Matti kontinen, kes Soome raadio džässklubi peremehena ja kriitikuna on muide palju teinud Nõukogude džässi tutvustamiseks Soomes. Pala on Oscar Betty Fordi poeenlased koidu ajal. Soome džässi nooremat põlvkonda esindab viimastel aastatel vahest kõige silmapaistvamad Christian Flinti kvintett kuhu peale trummimängijast ansambli juhi kuuluvad veel Heiki sarmando klaver, tabani tamminen, kontrabass, Erik taanholm, Alt ja tenorsaksofon ning Ottodonner trump, et neist kuuluvad Heikkis Armando ja Otto Donner ka soome andekamate džäss komponistide hulka, kusjuures tonnerit tuntakse selle kõrval ka väljaspool džässižanrit kammermuusika elektronmuusika ja kahe sümfoonia autorina. Sellelt ansamblilt kuulake nüüd Heikkis Armando pala. Helsingi lõuna ajal. Ja tänase saate lõpuks veel üks pala ühelt Soome tuntuima džäss muusikult Esa peetmanilt. Esa Beekman on noor tenorsaksofonist ja flöödimängija, kes on näidanud end ka andeka heliloojana, kellele südamelähedased on sageli Soome rahvamuusika algupäraga suguluses olevad teemad. Soomeliku ütlemislaadi pole raske tabada ka tema palas Al Seco, mis muide ka oma ülesehituselt ja arenduselt on üsnagi huvitav. Enne kui jällegi kuulete meie saate signatuuri, tahaksin veel märkida, et saksa demokraatliku vabariigi ringhäälingus saadud teate kohaselt kõlavad esmaspäeval, seitsmeteistkümnendal oktoobril kell null üks 25 nende saates Jes stuudio Meie viimase džässifestivali heliülesvõtted. Ühtlasi palun andeks anda, et lubatud muusika Mongo Santa Maria Donizcotti ansamblitele eelmisel teisipäeval esitamata jäi. Kuulete neid ansambleid lähemal ajal eraldi saadetes? Tuleval teisipäeval, palun kuulake aga tänase saate lisana veel Esa peetmani ja Ottodonneri helitöid. Kahe nädala pärast on meie vestluse teemaks trompet, džässmuusikas. Seniks jällegi kuulmiseni.