Selindiaan Barbra Streisand koos sakakaan võtmi kiuste ma ikka jaksan sygaa kooritsed maaks Morawiecki eri Olivia Newton-John, Andrew Potšell madonna ja veel paljud teised, mis on neil kõigil ühist Just kõlanud looga, mis võiks neid ühendada? Vastus on David Foster. Tänase mahustamatute saate kangelane on tõeliselt unustamatu helilooja, pianist ja tipp-produtsent, kes enam kui kahe aastakümne jooksul on tootnud kümneid ja kümneid edetabeli tippe ning toonud ilma ette säravamaid lauluandeid. Kui paljud meist loevad peenikest kirja plaadiümbrisel past vähesed. Kuid kes seda teevad, teavad kindlasti muusikaprodutsent David Fosterit. Eripanuste eest popmuusikasse on David Foster tänaseks Grammy auhinnale kandideerinud enam kui 40-l ning ihaldatud trofee koju viinud tervelt 14-l. Et ette kanda tema muud saavutused ja kujukesed, mida ta oma karjääri jooksul on teeninud ja kogu see muusika võlusõrme all on valminud, oleks tarvis veel nii mõndagi unustamatut, saatetundi teeme aga katse järgnevad popurrii näol. Kui paljud lood on teile tuttavad ja pange taskurätikud valmis, sest ballaadi sajule pole otsa ega äärt? Nagu kergejõustiklane, kes mäletab oma saavutusi, mäletab David Foster iga loo sünnilugu stuudios. Nii ka isa ja tütre duetti. Ma mäletan amfiteatri pol albumi valmimist. Plaadil oli kolm produtsenti ja meie vahele jaotus 22 lugu. Istusime ümber laualaulud laiali laotatud ja igaüks hakkas valima laule, mis talle meeldisid. Kuid keegi ei valinud, lugu on seal käte peal ja seepeale ütlesin. Mulle see meeldib, ma teen selle ära. Hiljem lausus nättali, et just see on laul, mille ta sooviks salvestada oma isaga toitina. Siis mõtlesin küll, milline õnneseen võib tõesti üks mees olla. Tehnoloogia oli toona muidugi tänapäevasest sootuks erinev ja selle laulu tootmisega tuli palju kurja vaeva näha. Kurje vaeva näeb David Foster tänini, olles tuntud mitte ainult oma veetlevat ballaadide tootmise oskuse poolest vaid ka oma detailitäpsuse poolest. Lisaks kõigele jäävad temaga koos töötanud artistid, kuivõrd nõudlik võib see mees produtsendina olla? Ja elu on juba näidanud, mis juhtub siis, kui stuudios on ühe asemel kaks kanget. Ja siinkohal plaanime jälle David Fosteri enese meenutusi tema ühest lemmikartistist Barblast raisandist. Meil on omamoodi õe-venna suhe. Ma ei ole ilmtingimata sõber kõigi inimestega, kellega töötan. Kuid Taebla on mulle tõeliselt hea sõber. Siiski oleme otsustanud, et me ei tööta enam koos. Minuga on raske koos töötada, ega temaga on raske koos töötada. Oleme koos musitseerinud juba 20 aastat, kuid stuudios ei tulene omavahel kuidagi toime. Muusika näide veel sellest ajast, kui stuudios piike murti ja tulemuseks oli Leonard Bernsteini Stevens Online'i sammue. David Foster sündis esimesel novembril 1949. aastal Kanadas pütiscalambias Victoria linnas ning kuigi tänaseks on tipp-produtsent ennast mugavalt sisse seadnud oma 22 aakri suuruses häärberis kusagil Malibus on ta siiani hingelt uhke kanadalane. Davidi klaveriõpingud algasid viie aastaselt. Õige pea ilmnes aga, et tema anne on selgelt teistest eakaaslastest ees. Kõrgetele ootustele vastas ta vääriliselt. Juba kolmeteistaastasena sai temast Washingtoni Ülikooli õpilane. 1971. aastal kolis ta Los Angelesse ja ansambliga Skylark jõuti isegi Ameerika edetabelis TOP 10-sse looga World Flower. Tema menu aluseks oli aga võrratu klaverimänguoskus. Seitsmekümnendatel sai temast üha enam nõutud pillimees, kes esines koos taoliste superstaaridega nagu George Harrison, Barbra Streisand ja Rod Stewart. Kaheksakümnendatel kujunes temast välja juba paljutõotav produtsent ja laulukirjutaja kooslus ansambliga Chicago, kes oma albumeid järjekindlalt nummerdatud. Seega siis Chicago, seitsmeteistkümnendal ja 18. albumil teid juba suuremat edu ning kipneri Parkeri kirjutatud lugu. Haad häbitu päik tõi David Fosterile esimese cream'i Chicago solisti Pieter setteraga hiljem kirjutatud ja toodetud joodinspireissen. Kloori ja klaas on tänaseks igihaljaste hittide staatusesse tõusnud. Aasta siis oli 1986 glooria Plav kroonis filmi karateegid, osa kaks. Üldse on David Fosteri laulukirjutaja ja produtsendi andeid kasutatud nii mõnegi filmimuusikavaliku juures. Nende seas sellised filmid nagu tondipüüdjad, Püha Elmo tuled, pudi kustutaja teekond käänelati, Trooja haikala lugu kaks nädalat armumiseks ja paljud-paljud teised. Filmis liiplesin jätul tarvis laulsid Fosteri hoolika produtsendi käest all sisse dueti Selinud joon ja antud looga lühikese tähelennu teinud Clair Griffin. Ja olemegi hoogsalt jõudnud 90.-tesse. Ning loomulikult ei pääseme David Fosterist kõneledes üle ega ümber veel ühest nädalasest selindioonist sest kuldaväärt vokaaliga daami rahvusvahelise karjääri sündi teostataksegi just Fosteriga Lyoni mana kirja hilisem abikaasa Renee aselill de näärsukeseni tipp-produtsendi ette 90.-te alul ja edasi sündis juba popmuusika ajalugu. Pikkalisi Lavdmi ja veel mitmed ülituntud lood, liitsid nad ühte. See on sõprus, mis kestab tänaseni. Foster on Diani kohta öelnud. Ta on Kanada rahvusaare. Ta on stuudios võimeline teostama täpselt, mida sa talt palud. Ta on tõeline professionaal ja mul ei jagu tema ja ta abikaasa kohta piisavalt kiidusõnu. Nende kooselu on olnud meie aja üks suurimaid armastuslugusid ja mul on au olla ikka veel nende sõber. Teine loteriivõit üheksakümnendatel oli silmi porigaad ihukaitsja heliriba, mille tipuks sai Whitney Houstoni rabavas esituses ja Fosteri uues seades Dolly Bartoni omaaegne lugu. Ajuloo võis laviu. Abikaasa Linda tompsoniga kahasse kirjutatud ajev Nothing kandideeris ka Oscarile. Üheksakümnendad märkisid veel ühte suurt pööret David Fosteri karjääris. Temast sai ka muusikaärimees. Atlanta Recordsi juhtidele ei jäänud märkamata produtsendi artisti keskne edu ja 1994. aastal Saifosterist plaadifirma asepresident. Vaid aasta hiljem leida ka oma firma 143 Records. 1997. aastal edutati ta juba Vornermjuusiku asepresidendiks. Foster avastas, et tema sõnal on kaalu ning soovis seda rakendada. Lisaks muusikavälisele heldekäelisuse-le heategevuses otsustas Foster hakata heategijaks ka uutele annetele noppides tundmatuid, kuid vääramatuid talente ja andes neile tugevad alustalad edasi edu poole pürgida. 1995. aastal lavastaski David Foster Iiri perebändi koos või õigemini astuste väljalistist ning plaadikompanii fuajees istusid neli võrratu välimusega noort õde-venda, kelle mänedžer John kius oli mingi ime ja tutvuste läbi mõistnud sinna pressida. Stuudios selgus, et välimus ei ole alati petlik. Koorid olid lisaks kõigele ka töökad ja andekad. Nende debüütplaat kandis nime Fogiden nad kadunud ja miskipärast välja enne Ühendriikides, kui iirlaste kodule lähemas Euroopas. 90.-te lõpuks oli Fosteri ikoonilise väärtusega produtsent. Lisaks kindlatele artistidele, kellele ta tootis plaani kottide kaupa kvaliteetset materjali tegi ta ka üksikuid kõrvalepõikeid. Artistid, kes soovisid oma plaadist tugevat müügiartiklid, pidid kindlasti teatud kindlad Lähed oma plaadile saama. Kui promoti näiteks uut lauljat osteti sisse lugusid muusikaäri tähtsamatel tegijatelt, et anda tootele kaalu. Näiteks sellised laulukirjutajad nagu ballaadi sõbralik tänu Oren Kenness beebist Oranz David Foster. Nii ei peljanud tema produtsendi teeneid kasutada ka RB lemmiktüdruk brändi, kelle muidu musta popmuusika rütmidest pikitud plaadil kerkib kontrastina esile Simmilik konvois. Siinkohal tõestas Foster, et tema stiili ballett produtsendile onlai popmuusikast on ta hakanud sujuvalt valguma kõrvale ja isegi džässi, isegi klassikasuunda. Popi ooperi segunenud Joscruuban Ühendriikides popdžässiringkondades laineid löönud noor naine Renee olsted ja loomulikult veel üks Ada, uhkust edasi andev noor artist Michael Puble on need nimed, kes jätkuvalt tõestavad, et Fosteril on kõrva. Siinkohal jääb aga muidu ambitsioonikas Foster tagasihoidlikuks. Ta ei usu, et tal on kõrva niivõrd menukite äratundmiseks. Pigem osutajaid suudab artistist parima esile kutsuda. Selline võib astuda mikrofoni ette ja anda endast kõik ja mina saan sinna lisada kõigest 10 protsenti. Ma ei oska teistest paremini tulevasi hitte ennustada. Ainus, mida ma oskan, on öelda, kas üks või teine laulja mõistab tõeliselt hästi laulda. Ja kui nad tõesti laulda mõistavad, suudan ma neid viia nii kaugele, et nad laulavad tavapärasest veel veidi paremini. Näitena kuulemegi tema ühe viimase aja lemmikuid Joscrow panid üheskoos Salot söötsiga depreie teise minu laulude autori Kärol Peeerrsey keriga kahasse kirjutatud ballaad joonisfilmist. Teekond Cameloti Guest põgemelat. Üks olulisemaid peatükke David Fosteri elus on olnud näitlejatari ja hiljem ka laulukirjutaja Linda Thompson. Endine modellija iludusvõistluste kuninganna, kogu seda eriti kuulsust Elvis Presley elukaaslasena seitsmekümnendatel kaheaastasest abielust olümpiavõitja põõs dženneriga oli tompsonil juba kaks poega. Edasi ristusid tema teed kuulsa produtsendi ja muusiku David Fosteriga, kellega ta 1991. aastal ka abiellus. Oma mehe toel kirjutas ta laulutekste näiteks juba 1990. aastal filmipüti women soundtrack'i tarvis ilmavalgust näinud lugu, eks planišens. 92. aastal kandideerisid nad juba koos Oscarile muid jõustani eelpool kõlanud looga Nothing ja 96. aastal andis ta oma panuse Fosteri ja Kennet beibifeisse mansi poolt kirjutatud 96. aasta suveolümpia Hemnile The Power of the Twin. Üheskoos on Foster Thompson kaasa löönud loendamatus arvus heategevuslik, kes ettevõtmistes. 2005. aastal läksid Foster Thompson kaasa tõsieluseriaalide lainega ning televaatajate ette jõudis The Princess of Malibu mille aluseks olid Tomsoni kaks töötut poega Brändon ja pruudid, Jenner ning Foster, kes pidi nendega suhtlemisega kuidagi toime tulema. Vaid üksikud osad sellest väetist. Ettevõtmisest jõudsid eetrisse ja piinliku teleepisoodi lõpule. Järgnes Fosteri ja Tomsoni lahutus. Üldse on Foster olnud abielus kolmel korral ning tal on neli tütart. Kaks neist on leidnud samuti oma tee meelelahutuse. Maailma. Saara Foster-ist on sirgunud kaunis näitlejatar ning vanim tütardest Amy Foster. Cellis on isa jälgedes valinud laululooja elukutse. Olles terve elu ümbritsetud ainult naistest David Foster, sirgus ka terve trobikond õdede keskel leiab muusik nüüd, et justkui vastukaaluks sellele on tema viimase aja soosikud olnud just noored mehed. Ennega Joscrouban ja ka rahvuskaaslane Michael Puble. Olgu helinäitena siinkohal biitlite käenbaimilas. Kindlasti ei suuda tänane saade mitte mingil juhul anda piisavat ülevaadet muusiku ja produtsendi David Fosteri kümnendite pikkusest tööst. Küll aga loodetavasti suutsid need nopped juhtida tähelepanu sellele, et lisaks laval säravatele artistidele seisavad nende selja taga ka sama säravad muusikud, autorid, seade, kirjutajad ja produtsendid. Tänane unustamatut saade on saamas ühele poole. Selle tõi teeni Maian Kärmas ning helipuldis oli Liivika Ludvig ning saadet jääb lõpetama üks komeete David Fosteri karjääri algusest filmiseintel Moskva jõe nimilugu John paari esituses. Unustamatud.