No täna on ühel osal autoomanikel võimalus sünnipäeva pidada, pean silmas ennekõike seda osa õnnelikest autoomanikest, kes omavad või liisivad mõnda auto Volkswagen mudelit. Lugu nimelt selline, et täpselt 80 aastat tagasi, niisiis 28. mail 1937. aastal Saksamaal Wolfsburgi Is alustas tööd autotootja Volksvaagen. Vaevalt oskas toona keegi arvata. Volkswageni ste areneb. Suurim autotootja maailma mastaabis ja Volkswageni asutamisele eelnes eellugu, mis on, ma julgen väita, üsna proosaline. Aga hea, kuule, mõtleme end nüüd tagasi eelmise sajandi 30.-tesse aastatesse, desse ennekõike läbi autotootmise skeene vaadatuna. Tol ajal toodeti Saksamaal valdaval luksusautosid kesklassi sakslasel polnud võimalik soetada Endale säärast luksust nagu sõiduauto. Heal juhul võis musta või soetada või nagu üldse tsikli. Ja ja see oli ka kogu lugu. Statistika kohaselt oli auto omamise, no ütleme niimoodi, et auto omamise luksusega saiend hellid dada vaid iga 50. sakslane. Muide idee konstrueerida ja hakata tootma nii-öelda rahvaautot oli õhus juba enne 1930 seitsmendat aastat. Mis väljendus siis mitmed, et paraku mitte jätkusuutlik projektide lagedaletoomisega. Volkswageni sünniloole tuleb esitada veel üks proloog, mis on seotud tud tsehhimaaga ja konkreetselt masinaga tatra tee 77. See auto oli väga populariteet kolmekümnendat aastat saksa Heliidi hulgas. See oli voolujooneline, ma julgeks öelda isegi futu auto, futuristlik auto. Idee kohaselt oleksid arengud uue auto mitte tatra, vaid Volkswageni väljatöötamisel. Võtnudki malli ja eeskuju just nimelt sellest tatratee 77-st siiski ühe reservatsiooniga. Et see uus kavandatav masin oleks pidanud olema tunduvalt väiksem. Ent samas oleks pidanud ära mahutama keskmise saksa pere. Ja milline oli siis keskmine saksa pere, mida tollel ajal nagu ideaaliks peeti, see tähendas siis ema isa ning tsirka kolme pärdik, kolme last. Nii. Jah, nüüd ajaloos tuntud kurikuulus autoinsener Ferdinand Porsche oli veendunud, et väiksemad autod on minev kaup ning ta alustas sihikindlalt tööd uue auto disainimisega. Ja 1931.-ks aastaks oli valminud nii-öelda esimene näidisauto ulatuslikum ja sihipärasem uue auto kontseptsiooni välja. Kohtumine algas aga natukene hiljem. Need inimesed, kes armastavad aastaarv võin öelda, see oli aasta 1933 siis nimelt sellel 1933. aastal sekkus tootmise käivitamise ka Adolf Hitler isiklikult. No vaatamata sellele Adolf Hitler tegi palju kurja ja pahandust oli, oli tema vääramatu kinnisidee, mida ta ka otsustavalt nõudis. Uus auto peab suutma arendada kiirust 100 kilomeetrit tunnis, kui masina pardal on kaks täiskasvanut ja kolm last. Niisiis täpselt see keskmine saksa peremudel. Või üldse liit. Nüüd Adolf Hitler hoolis saksa rahvast. Ta väitis, et sakslased peavad olema auto kasutamise ja omamise ajal aspekti samaväärsed, ameeriklastega aga pikemas perspektiivis isegi ületama neid. Adolf Hitleril oli veel üks üllas plaan, mis oli seotud peaasjalikult auto soetamisega. Lugupeetud poliitikud, varsti-varsti käivitub jälle uus valimiskampaania ja ma soovitan, et siit ka eeskuju, kuulake tähelepanelikult ja samuti ka raadiokuulajad, kuulake tähelepanelikult nõudke tulevastelt poliitikutelt, et järgmist kõik kolmanda rassi kodanikud, kes avaldasid soovi saada auto omanikuks pidid endast kõigepealt märku andma, no tõenäoliselt kirjutama avalduse või midagi säärast. Praegu e-riigi tingimustes aktsiad ja elektrooniliselt ei peagi kuhugi järjekordi minema tekitama. Nüüd oli teada, et selleks, et auto omanikuks saada, pidi olema nii-öelda taganttaskust võtta 990 saksa riigimarka. No on ilmne, et kõike ei saanud sellist raha paugupealt, et välja käia. Ja siinkohal tuli Adolf Hitler jälle saksa rahvale vastu. Käivitati tee kogumisfond, mille toimemehhanism oli järgmine, pöörakenud tahab otse nüüd asja tuum iganädalases sissetulekust tuli viis riigi marka Saksa riigimarka kõrvale panna. No seda oli võimalik, mitte niimoodi, et inimene ise pani selle viie marga kõrvale, vaid see lihtsalt võeti tal palgast maha või nagu üldse nii ja. Seemne raha mahavõtmine palgast et seda kõrvale panna, pidi kestma nii kaua, kuni vajalik 990. Marca koos oli. Ja arvutage nüüd ise välja, kui palju aega on selleks vaja, et siis noh, aastas on 52 nädalat. Arvutage ise, ma ei viitsi praegu raadioeetriaega kasutada sele arvutustehte tegemiseks ja see ei ole võib-olla ehk nii oluline, oluline on, et tuleks niisugune süsteem Eestis käivitada, inimesed kestavad, autod saada peavad iga nädal maksma viis eurot või noh, nii nagu üldse ja, ja mingi aja pärast on siis autoomanikud. Nii oli arusaadav, et erakapitalil põhineval autotööstusele oleks olnud võimatu 1990 riigi margaga autosid müüa, seega oli vajalik igakülgne riiklik sponsorlus, mis iseenesest ka sellise süsteemia foonil toimis ja, ja käiku lasti. Kuidas tegelikult rahaasjad Volkswageni projektiga käisid, pole muide täpselt teada seda ennekõike ligadi-logadi toimunud raamatupidamissüsteemi tõttu, mis prevaleeris Natsi-Saksamaale ja on teada, et selle auto omamise projektiga liitus orienteeruvalt 336000 sakslast. Veel üks lõik, teadupärast oli Adolf Hitler ise ka üks suur autoentusiast ning paralleelselt rahvaautoprojektiga hoogustus ka Saksamaa kiirteede rajamine. Need need inimesed, kes on Saksamaal käinud ja naudivad sealseid kiirteesid, siis peate arvestama sellega, et nende nii-öelda Sünniaeg langeb enam-vähem siis sellesse aega, kui kui Adolf Hitler tuli Saksamaal võimule. Nüüd. Adolf Hitler nõudis, et teada ja tuntud autokonstruktor Ferdinand Porsche võtaks tõsiselt arvesse mõned nõuanded auto loomisel, üks nendest kaugeltki mitte kõiki, ma ei oska siin, et praegu lugeda või ma ei tea neid kõiki, täpselt. Üks nendest oli see, et auto pidi olema õhkjahutus näitusega, mis tundub esialgu natukene kummastav antud tähendab kaasaegses kontekstis. Sellepärast et tollel ajal jahutusvedelikke nagu noh, kui me v võtame jahutusvedelikuks, siis siis on seega jahutusvedelik, kuid nüüd kaasaegsed alkoholipõhised jahutusvedelikud ja roidi põhised, jahutusvedelikud need ei olnud laialt levinud, teati ja tunti küll, aga need ei olnud kasutuses, oli siis kas vesi või õhk, mis pidid auto mootorit jahutama. Ühesõnaga, õhkjahutusega ja vikertahtised. Sakslased ei peaks vaeva nägema, et nende auto, näiteks külmad ilmad Vesi see mootori jahutusvesi ühtäkki ära külmub ja, ja jahutussüsteemiga ära rikub. Nüüd Volkswageni esimese Masina Algne ajalooline nimetus oli krahv dush Froide vaagen. Ja ma ei ole küll. Kõva saksa keele entusiast, aga ka see keel hakkab varsti mul selliseks keeleks muutuma, mida tuleb sageli kasutada. Rahvasuus hakati sellist autot kutsuma tema välimuse tõttu põrnikaks. Inglased kutsusid põrnika taga piikliteks, ei, mitte Beetliteks. Nii ütleme et kasutame põrnikat edasi. Muide Ahhaa biitritega seoses biitlite üks kõige kuulsam album läbi rõhud on siis säärane kus siis biitlid astuvad üle sebra. Ja taustaks on siis sebra, mitte loom nagu sebra, kui üldse noh, see, kus inimesed jala, jalakäijad lähevad valgusfoori juurest üle v. Ja astuvad üle tee ja taustaks on üllatus-üllatus. Volkswagen Volkswagen saanud legendaarseks minu uurimuste kohaselt, et on see Volkswagen, sellele pildile on jäänud koguniga säilitatud tema omanik on teada ja ja need, kes on biitlite fännid, need peaksid sellest Volkswageni st rohkem ja rohkem rääkida kui, kui mina. Nüüd üks mitte just ebaoluline fakt veel või poleks veel vaja lahti rääkida, nimelt? Ferdinand Porsche väitis pärast Natsi-Saksamaa kokkukukkumist, et tegelikult polnud Ta Volkswagen põrnika peaarhitekt vaid põrnikale iseloomuliku prototüüpe iseloomulikke prototüüpe just eksisteeris juba varem. Nii mõned eksperdid ja vaatlejad on koguni väita Nad, et Ferdinand Porsche napsas ideed põrnika konstrueerimisel juba varem valmistatud automarkidest. Igatahes. Või me siin möönda tõika, et Ferdinand Porsche nautis aupaistet seda ennekõike Adolf Hitleri soosingus ja kandes väga väärikat nime, mida siis hitler talle ka nagu või õigemini tiitlit nagu mille Hitler talle andis, see on suur saksa au. Too insener teeks nüüd muusikalise vahetunni. Teine maailmasõda seiskas Volkswagen põrnika ambitsioonika projekti. Muide veel enne sõda oli Volkswagen suurima tootmisvõimsusega autotehas Euroopas ja eksperdid ja vaatlejad tegid kindlaks või noh, see oli siuke arvutus, põhiline teoreetiline lähenemine, et tehas, mis siis Wolfsburgi ehitati, oleks teoreetiliselt olnud suuteline tootma kuni 150000 sõidukit aastast. See on tolle aja mastaape arvestades väga kolossaalne kogus ja muide väga ambitsioonikas projekt. Nii, nii siis teine maailmasõda ja sellel ajal polnud siis võimalik eraisikutel Volkswagen põrnikat endale soetada. Noh, jah, ja samuti jäi katki see idee, et iga nädal viis marka ja kuni 990 marka on koos auto õnnelik omanik. Nüüd. Teise maailmasõja ajal siiski tehas Volsburgis kannatada ei saanud, ta oli väga uus rajatis. Ja tõsi küll toimusid, toimusid küll pommitamised, aga, aga. Oluliselt, et see autotehas siis pommitabamusi ei saanud ning on teada ka veel seda olulisemad osised sellest suurest tehasest ka pommitamise hirmus. Evakueeriti nüüd edasi. On aga täheldatud, et tegelikult ega see tehas sõja seisma jäänud ja tootis masinaid edasi ja kõik see toodang, mis Volkswageni vabrikust välja tuli, läks saksa ohvitseride käsutusse. Nüüd nagu ma juba poole lausega mainisin, maa ja taeva vahele jäi ka siis see projekt, mis pidi tagama igale Saksa kodanikule juba mainitud 990 marga eest auto. Küll oleks hea, kui saaks Eestis 990 euro eest kaotas. Mis te arvate, sellest kuuleb. Nii. Tekibki küsimus, et kas see oli kaduma läinud ja ja saksa rahvast alandav ja mõnitav projekt. Noh, päris nii ta ei olnud kusagil 1962. aastal sai see siis väga pooliku lahenduse kusjuures kaotaja rolli jäi loomulikult see sakslane, kes investeerimiseks auto ostu oli enne sõda oma sissetulekud ka paiguta. Tänud. Ja minu teada lahenes asi sääraselt, et need inimesed said küll Volkswagen põrnika auto omanikuks, kuid sugugi mitte sellistes tingimustes, nagu ta oli enne teist maailmasõda planeeritud ja projekteeritud vaid nad said osta masina soodustingimustel. Ning see oli ka kõik. Nüüd Volkswagen põrnika tootmine on üks jätkusuutliku maid protsess olnud autotööstuse ajaloos. Esimene põrnikas valmis 1939. aastal tähelepanu tähelegi, enne pannakse tehas tööle 1937 nagu nurgakivi või üldse 1939. aastal tagasi sai. Nendelt tootmisliinidelt, et esimese masina ja selle masina tootmine tähendab Volkswagen põrnika tootmine, lõpp pes rahvusvahelises mastaabis 2003. aastal ma räägin, miks rahvusvahelises mastaabis see kohe ka selgub. Saksamaal Wolfsburgi lõpetati põrnika tootmine 1974. aastal, et anda ühe ruumi ühe teise masina margi tootmiseks ja sellest me täna ka räägime. Ja Saksamaal, nagu üldse lõpetati põrnika tootmine 1980. aastal. Et Wolfsburgi seod mitte ainult ainukene tehas. Edasi hakati põrnikat tootma Mehhikos ning minu teada mõnda aega ka Lõuna-Aafrika vabariigis. Tuleb mainida, et Volkswagen põrnika disain no kes tunneb autosid rohkem, te enam-vähem kujutab ette, milline Volkswagen põrnikas välja näeb. Et Volkswageni põrnika disain on üldjuhul jäänud enam-vähem samaks kui mitte arvestada tulede siis teatud mõttes tagaakna ja muude pisiasjade disaini. Ja Volkswagen põrnikas on ilma isa. Vabandust, ilma igasuguste reservatsioonidega, üks värvikamaid, autotööstuse ajaloo komponente. Temast kujunes ju arengu käigus üks maailma vastupidava maid ja töökindlamaid autosid, nagu üldse. Ja seda autot Te iseloomustab rahvaautole vajalik kõigi agregaatide, loeme loetleme siin üles kere, mootori käigukasti, vedrustuse ja roolimehhanismi, vastupidavustöökindlus, ökonoomsus ja suhteliselt tagasihoidlikud ekspluatatsiooni kulud. Suhteliselt tagasihoidlikud. Mitte kaasaegses kontekstis, vaid siis, kui Volkswagen oli veel tootmises. Tõsi, tänu koloriidsele, ajaloole ja iseloomulikule disainile on Volkswagen põrnikas kaasajal väga Fanssija kuulatud. Dow, millega on mõnus draivida, kui kuhugile kiiret ei ole, sest masina hoovõtudünaamika on tagasihoidlik. Põrnika miinusteks on ka küttesüsteemi ebaefekt aktiivsus talvel kohutavalt külmad autod, ma räägin hiljem paari lausega, miks me sellest nagu teadlik oled? Nad on siis peale sellega piiratud vaateväljaga. Peaasjalikult tahavaate puhul. Ja plusspooleks on aga selle masina kere vastupidavus. No võrreldes Jaapanis toodetud masinaga võib Volkswagen põrnika kere võrrelda nii-öelda nagu tankikerega. Nagu üldse, nii, ja. Hämmastavalt, et hea vedrustus on ka, sellel, on ka selle masina üks iseloomulikke omadusi aga kuna Volkswagen põrnika mootor asetseb auto tagaosas, on seetõttu mitu masina veosild hästi koormatud. Nii see omakorda tagab ka hea läbi tavuse. No pean silmas karmimates tingimustes, olgu siis pori või lumi. Volkswagen põrnikas pole. Ralli Pill ütleme otse välja, kuna põnn, põrnika mootorid on väga väikese, väga väikese võimsusega. No me ei hakka rääkima uutest põrnika montifikatsioonides, küll võib-olla ehk paar lauset saatejuhi poolt. Empiiriliste kogemustest juhil on ka põnnikaga, jah, ma olen istunud põrnika roolis majule omanud põrnikat, aga peaksin siinkohal siinkohal mainima, et nendel inimestel, et kes tahavad autonduses kuidagi midagi eripärast ja, ja midagi sellist, mis kaunistaks lisaks veel autoomaniku Sis, soetage põrnikas ja ka tingimused, et ei ole siuke kiirustaja inimene, et ei ole vaja kuhugi kiiresti kähku kohale jõuda. Eestis on minu teada eksisteerimast täiesti aktiivselt Eesti põrnikaklubi, nendel on regulaarsed üritused ja häbiasi on see, kui teil on Volkswagen põrnikas ja te lasete masina käest ära. Pean seda ennekõike selles võtmes silmas, et lased masinal rooste minna, ei hoolitse selle siis parem pöörduge, pöörduge põrnikaklubi poole, küll nemad leiavad teile tunduvalt asjasi asisema oma autoomanikku, kes sellest masinast ka lugu peab. Teeme veel ühe muusikalise pausi ja meie Volkswageni sünnipäevapidustused, et siin raadio kahe bella pühapäevakoolis jätkuma. Parajasti samal ajal, mil Wolfsburgi is lõpetati põrnikatootmine, niisiis juba mainitud 1974. aastal hakati sealses tehases tootma uut Volkswageni. Ma julgen teda hellitavalt nimetada, isegi imelapseks. See mudel oli golf. Nii, tänapäevases kontekstis oleks mõistlik öelda golf üks. Volkswagen golf on ajaloolises plaanis parim Volkswageni müügiartikkel olnud, tõsi, seda läbi kuue põlvkonna modifikatsiooni. Meie saade läheb eetrisse aastal 2017, nendelt kuus Volkswagen golfipõld. Konda on eksisteerinud alates 1974.-st aastast. Nüüd Volkswagen golf ristiti näiteks Ameerikamaal küülikuks Räbit ja olgu öeldud, et. Paraku võisid inimesed mõelda, et Volkswagen golfile on enam-vähem samasugused omadused Q põrnikalgi, kuid et jah, autotööstus oli tolleks ajaks jõudnud järeldusele, et tuleb hakata natukene säästma ja kokku hoidma ja esimene võimalus oli siis teha natukene õhemad, need autokered ja Volkswagen golf. Oligi, oligi siis sedasorti ekse Laar, kus siis ütleme niimoodi nagu põrnika puhul autometalliga ei barista. Nõnda, esimese põlvkonna golfi toodeti Saksamaal aas aastatel 1974, kui siis käivitus kuni 1983. aastani. Ja masina kere variandiks oli luukpära, peab tunnistama, et golf golf, esimese pagasiruum oli üsnagi tagasihoidlik. Ent see polnud probleem. Kuna ma nüüd räägib, saatejuht omab pikka empiirilist kogemust golf ühega veidikene vähem golf kahega, siis omaaegses kontekstis omasid need masinad, et minu jaoks ja ma arvan, et paljude teiste inimeste jaoks ka vaid positiivseid elamusi. Täna rääkisin biitlite plaadist, aga nüüd räägime abal videoklipist, teibi Foodeid ju käinud. See on üks saba viimasemaid, videoklipp leppe ja selle videoklipi üks orgaaniline osa on see, et see abalauljat, blond, kelle nimi mul Agneda. Jah, praegu tuli meelde. Ja Agneda pisarsilmil sõidab vihmases Stockholmis ja roolid Volkswagen golfil. Nii. Jah, selline selline. Ma julgen öelda, et lõbus vahe pala. Nüüd. Vahemärkusena olgu öeldud, et golf ühte ja ja konkreetselt golf ühe tootmist jätkata Lõuna-Aafrika vabariigis 1984.-st aastast kuni tähelepanu tähele pannud, 2009. aastani, mis võib siis Mida võib järeldada jälle ilmne märk sellest, et tegemist oli aktseb teeritava ja autosõbrale hinnatud masinaga ja muide, Volkswagen Ühe disain ei pärine mitte sakslastelt. Vait hoopiski Itaallastelt ja mul hetkel ei meenu isegi selle disaineri nimi, kuid kätt südamele pannes ma tean. Ja olen uurinud seda, et see masin sündis või selle masina ideekavand kujundati kusagil Itaalias. Ja veel on huvitav märkida, et golf üks golf ühte toodetega muide Ameerika maal ja seda ma tahan ennekõike rõhutada just peaasjalikult selles valguses, et ega ameeriklased pole alati Euroopa autode paadunud entusiastid olnud, et Pigevad nad vaatavad Euroopa autosid teatud sarkasmi ja irooniaga. Rääkisin siin põgusalt ka golf üht ühest ja pean siinkohal vajalikuks mainida, et seda autot meenutades tekib minul isiklikult saatejuhises nii hõllandus kuna osadel autodel oli kasutuses kütuse sissepritsesüsteem. Ehk siis, kui mälu nüüd ei peta, aastalt autoga sõitnud, sellepärast ma ei kõik autoga olevat, detailid ei ole mees. Peaks olema GTI-süsteem. Ja kuna osadel autodel oli see kasutuses niisiis kütuse sissepritse süsteem, siis sellega seoses kasvas ka mootori võimsus. Ja ma ei liialda, et tegemist oli iga mehe Porschega. See masin teenis peremeest antud saate kontekstis saatejuht täpselt 10 aastat ja selle masinaga tegime aga kiirust, seal ma seletan teile ära, kuidas tollel elik siis eelmise sajandi üheksakümnendatel, kui mul, Volkswagen golf ka nagu istumise all oli teoks sai. Loomulikult ei saanud seda teha linnas ja võin saladuskatte all öelda, et kusagil Lääne Maal on ja ma seda kohtadele ütle, eksisteerib üks varulennuväli mis on nii pikk kui lai ja, ja seal on võimalus siis testida oma masina võimsust ja loomulikult ka kiirust. Nii, masin oli suurepärases korras ja ma pean tunnistama, et kusagil kiirusel 120 kilomeetrit tunnis muutus Dow valitsemine komplitseeritumaks, kusjuures tundus, et masinal on jõudu siiski veel enamaks. Aga vot teda tee peal hoida on juba natukene natukene keerulisem, sest tunnistan teile, lugupeetud, saate kuulajad üles, milline, milline oli siinkõneleja sõidustiil. Kui autoõpetaja õpetab teil autot juhtima nii, et kahe käega peate roolist kinni hoidma ja ainult vajadusel ühe käe vabastama siis minul käis lugu tavaliselt niimoodi vasaku käega hoidsin rooli Parema käega, siis parem käsi toetuskäigukangile või kui parajasti ei toetunud käigukangile, siis hoidis näpu vahel sigareid. Või vahetas kasseti veidikene hiljem ka plaan CD-mängija ja teate, uskuge mind või mitte, eks ole, tänapäevases kontekstis vaadatakse siin kõnelejat kui ühte suurt tossi. Ma tunnistan üles, et mulle kohutavalt meeldis sõita Ta valju muusikaga. Ja mitte ainult maapiirkondades, vaid ka linnapiirkondades ja oma repertuaari. Ma ei häbenenud jagada ka kaas liiklejate ja kaasreisija, et aga aga see oli feeling, uskuge mind, tänapäevases kontekstis see ei tule üldse kõne alla või, või saaksin ma pahaks kiidu osaliseks, aga see selleks. Niisiis oli võimalik jah, veel natuke üle 120 kilomeetri tunnis välja pressida, kuid siis oleks pidanud kahe käega rooli kinni hoidma, vaat siis ei saanud niimoodi sellist lodevate sõidumaneeri viljeleda. Nüüd olgu siinkohal öeldud, et arusaadavatel põhjustel ma soetasin Volkswagen golfi selle esimese mudeli kasutatult ja autoaednikud, no siis oli ka autovanem kasutatud autod olid nagu olid nagu ühte traataiatagusesse kokku kogutud ja ja siis oli üks niisugune putka või, või konteiner kus siis müüjad istusid ja see konteineri kõrval. No kõigepealt käsi suure ringi ära. Ja õigemini aitas auto välja valida hea sõber ja, ja kolleeg Meelis märganud, kes praegu resideerub Londonis ja on prii Briti valitsuse ühe osakonna IT-peaspetsialist. Ja tema oligi siis nii-öelda Volkswagen golfiristiisa. Käisime selle auto aie läbi, ühtegi sobivat masinat ei leidnud ja ühtäkki selle Steineri kõrval oli ilus roheline Volkswagen golf. Me tegime proovisõidu ja noh, ütleme ma armusin sellesse autosse. Esimesest silmapilgust. Nüüd. Nagu ma mainisin, 10 aastat sai siis Volkswagen golfiga sõidetud golf ühega ja Pean siis tunnistama, et selle aja jooksul sai ka kaks avariid tehtud, kusjuures siinkõneleja ei ole põhjustanud. Vähemalt ühte avariid ei ole põhjustanud, esimene juhtus Tartus, kui siis noh, üks väga kena noorik oli kah juhuslikult autoga sõitmas, aga ei nud ja ei teadnud, milline vasak ja milline on parem käsi ja rikkus nii-öelda liikluses teada-tuntud parema käe reeglit ja Taraneeris. Eli grammis, siinkõneleja, Volkswagen golfi ja teatri selline tunne oli, et nüüd nüüd on küll suur jama käes, et enam ei ole see masin, see mis ta, mis ta oli algusest peale remonti ja nii see paraku kooli pean tunnistama. Ma üldiselt hoolitsesin Volkswagen golf ühe eest päris ilusti ja kenasti, tavapärases mees kulus auto hooldamis kuludeks päris päris arvestatava osa perekonna püütšekist. Nii auto sai valmis dokid, aga järgmine prohmakas sellega oli. Ühel suvisel varahommikul kui ma ühest kohast pidin sõitma, see üks koht oli siis Pärnumaalt paidesse ja paarkümmend kilomeetrit enne Türi linna hakkas sadama uduvihma ja kurat teab kuskohast, ilmus sõiduteele, kas ja nagu saatejuhile omane on ta suur kasside entusiast ja loomulikult püüdsin kassi kassi elu säästa, kass jäi ellu, nende auto kiskus natukene vibama ja rammis ühte sillapiiret. Sillapiire jäi terveks, auto tagumine osa sai natukene katki, see togiti muidugi ilusti kenasti ära ka. Aga noh, halb mälestus sellega seoses on ikka siiani alles. Muide ma tahtsin seda mainida, et paralleelselt Volkswagen golfiga, ma kasutasin ka ühte teist Volkswageni mudelit, Volkswagen derbi, seda toodeti aastatel 1970 70981 ja Derby oli suhteliselt vähetuntud mudel ja natukene natukene meenutas, kes autosid või automarkide jäävad hästi Volkswagen Polo. Ja pigem oli tolle masina puhul siis tegemist masinaga, mida või siis nagu linnasõiduks rakendada golf, golf, üks kallid raadiokuulajad oli rallipill. Teate, mis me teeme nüüd? Mul on au teatada, et täna on eelviimane selle hooaja pühapäevakool, järgmine kord on, võib-olla kui hästi läheb lõputunnistuste jagamine ja me elame veel. Elab ka Volkswagen Harjevideaal aufiederse.