Tere tulemast tagasi suurejoonelisele tripile, siin raadio kahe eetris minuga sander varust. See on siis see teel ja 50 aastat siis 50. Ja oleme oma kolmandas osas kus oleme lahkunud 60.-test. Armastuse suvi on selja taga. Psühhedeelia ei ole enam aktuaalne ja ei ole edetabelites kummalgi pool Atlandi ookeani. Aga psühhedeelia ei kadunud täielikult ära. Vaatame, mis sai edasi tänases saates seitsmekümnendatel, kaheksakümnendatel. Tihe veel oleks põranda alla, näitas oma pead mitmetes eri seadmetes. Ja jõudis ka igale poole mujale maailmajagudes. See on imeline sagi jõutis aastast 1970 oma debüütalbumilt, kui ta oli veel teismelise eas aidatud tema oma isa Johnny hautise poolt. Andekas alahinnatud kitarrist. Seal psühhedeelne soul. Chagi autis Oxford, kui jäi tema esimeselt albumilt Hirkamissagi autis aastast 70, täpselt peale kuuekümnendaid ja psühhedeelsed armastuse suve souli küll läks psühhedeelia ainult pisuke, aga rokkmuusika 70.-te alguses veel oli kõvasti psühhedeelsed, selliseid mõjutusi siin-seal ja peamiselt nagu juba natuke eelmises saates puudutad, siis psühhedeelia läks üle väga paljudes ringkondades just eriti Inglismaal progressiivseks rokiks. Üks hea näide sellest on, kuidas toimus ühe albumi keskel ja ühe bändi kestel, kus kaks meister produtsenti ja meistrimuusikud said kokku, sa move muu vali alguses olnud muidu viieliikmeline bänd ja ka osa sellest plitiinlas joonist. Kuid nende esimesed hitid olid ainult sellised, ütleme kergpsühhedeelsed seal ei olnud midagi väga sellist. Tripid aga Muubama neljandaks albumiks üllatuslikult 71. ja ka viimaseks läks üsna tühjad eelseks, aga selleks ajaks oli neid järgi seal ainult kolm. Ja põhiliselt Roy puud, kes oli alati olnud bändi liider ning keegi Chief linn. See tähendas, et see grupp oli juba poole jalaga Eloks saamas ehk elektrit laid orkestaks. Ning neljandal albumil Roywoodia, Tief linn enam-vähem jagasid. Nii laulukirjutamise kui produktsiooni tegemisi. Ja varsti oli Jubagi aeg elaks. Kusjuures Elo esimesel plaadil on väga palju toonased produktsioonivõtted kuulda, mis siin-seal Mouv ja samanimeliselt albumilt Messit from the Gandhi. Mu veel üsnagi 60.-te Lvivis Aga varsti saamas elaks see messi from oli põhilised Chef Flynni pala deflini tehtud ja jäämäe veel sellesse aega 71 ja üleminek psühhedeelia progelanud. Üks huvitav ainult anda sellest ajast 70.-te algusest just eriti. Haakunud oli seostatud ja siiamaani on seostatud tähendab nii psühhedeelia kui progressiivse rockiga, aga neid on hakatud kutsuma või isegi nende järgi on hakatud nimetama sellist terminit nagu kosmoderoc, eks. Seal on üks esimesi selles vallas, üks olulisemaid selles vallas. Ja praegu kuulame selliseid Ellamat momenti, selle nende kõige hinnatum plaadi pealt ind seltsimees päis. 12 keeleline akustiline psühhczemm mis laidab ühiskonna kukkumist. Ja mõnes mõttes võiks olla hea metafoor selle hipi unema 60.-te Sid unelma purunemisele. Sektori vang step jeesuse Ko ütleb hoogunud aastal 71. Nüüd lähme natuke ida poole. Me hakkame vaatama, mis toimus väljaspool seda Atlandi vahelist. Siiamaani vaieldakse, kas seda peaks, seda fenomeni peaks nimetama Kraut rokiks. Aga ega keegi ei viitsi välja öelda. Uus saksa eksperimentaalne muusika seitsmekümnendatel, ütleme siis ka Kraut rock Krautrocki olin nagu mitte midagi, mis oleks enne olnud ja peale seda on see mõjutanud, samas nii paljusid uusi bände siiamaani mõõtab. Aga Krautrocki, kuivõrd originaalne ta on siis? Päris paljud psühhedeelsed mõjutused läänest jõudsid sinna ja võtame ehk selle ühe parima eredama näiteks kannilt nende meistriteosel taromaago kolmas album, teine Tammasa Sukiga. Lootiline intensiivne eksperimentaalne Saksamaa aastast 71. Kännu kusjuures kuulsime seda ülivõimas trummimist siin taga. Ja seesama andekas trummar lahkus meie seast, kailjuti jakki, liibisaid ning nüüd lähme veel ida poole tulema Eestisse, vaatame korra, mis siin ka toimus. Eesti tegelikult igal pool. Nõukogude aegses Ida-Euroopas oli päris palju selliseid underground bände, kes tahtsid puudutada ka psühhedeelia ja läänemaailmavabadust, loomulikult nagu kõik siis tahtsid siin. Aga meie üks võib-olla esimesi ikkagi üks väheseid psühhedeelsed bände oli keldriline heli tegutses vaid 70 kuni 71 aastatel. Ja isegi selle aja jooksul nad pidid juba oma nime vahetama. Kelldeenine heli ei sobinud, see keelati ära ja nendest sai väntorel. Inimesed vaatavad merele. Vägagi. Ameerikalik psühhedeelne vaip Lääneranna läänerannikul vaid meie idarannikut. USA läänerannikuvaip nõukaaegses mahlas, see oli väntraal ja jääme veel Eestisse. Võtame veel ühe näite, siit natuke hilisem küll 76 aasta grupp Tartus, kes samuti pidi oma nime vahetama. Algul oli ta müstikud, kui nad 69. aastal juba alustasid, aga siis sai nendest Suuk, mis oli siis tagurpidi kuus. Kuna Bännis oli liikmeid kuus, ei saanud küll ühtegi võimu nüüd närvi ajada. Tegevus lõpetati 79. aastal ja lõpuks tuli siis kuskil kahe tuhandete alguses, kui ma ei eksi. Selline kogum nagu suug, 76. CD peal ta tuli välja ja sealt lugu statistiline. Ning Suuk on juba natuke rohkem. Ühiskonnakriitiline psühhedeelia Eesti seitsmekümnendates. Kuidas need sõnad läbi said, ma ei tea, aga päris lahe. Lähme nüüd veel kaugemale veel eksootilisemale pinnale Aafrikasse nimelt Nigeerias, kus samal ajal, kui kogu see 60.-te psühhedeelne revolutsioon toimus läänemaailmas, siis oli seal kodusõda 67 kuni 70 aastatel. Aga peale kodusõda tekkis suur, selline nooruslik ja rikkalik rokkija bankis gene. Mis siis võttis hästi palju üle tegelikult läänes toimunud selles psühhedeelsed revolutsioonist kõiksugune, et Hendrik silikud kriimilikud, kõik sellised rokid nad oskasid selle väga selliseks kruvisid fancylikuks teha. Teatavasti tuli sellest ajast ka päris ehedat Fancy Nigeeriast. Fela kuti alustasid umbes samal ajal ning kuulame ühte väga vinget Nigeeria ploki, vala. Mõnusalt amatöörlik, aga aus vabadust ja rahu tahtev. Nigeeria rock 70.-test Psyvivad eelsete mõjutustega. Jätkame eksootilistel pinnastel, lähme Venezuelasse ja kuulame veel, kuidas psühhedeelia levis igale poole üle maailma laiali, samal ajal, kui ta oli juba läänemaailmas suhteliselt kadunud. Kuulame menetlus, õelad sellepärast, et seal oli seitsmekümnendatel väga pulbitsev eksperimenteeriv, kosmiline rokk, kiisk ene käimas mis väga palju eksperimenteerimist, stuudiotehnikaga ja süntesaatoritega ning üheks näiteks võtame apokalüpsis aju daame, ent kontrarmi Camino. See on raadioga Ja see on Saarava Sanders. Tuleme tagasi Ameerika pinnale. Ja kuulame, kuidas psühhedeelia segunes jääsiga just nimelt vaba tee asi frii käes iga aasta 71 uuesti. See on asfalt Ravaling Sandersi seitsmendalt albumilt ja ühelt tema olulisemalt albumilt MI. Sanders tuli ise, kusjuures John kontreini bändist ja sellist Jon kontreini vaba Chazi koolist üks temast tema mitmest kandist. Siinkohal soovitaks ka kuulata panna kõrv peale Alice gold treenida tegemistele peale seda kui tema kaasa John kol trein siit ilmast lahkus. Nimelt vaara Sandersi, selline meditatiivne mõnus psühhedeelsed vaibiga jääs oli väga sarnane Alice Cooperi tegemistele. Fara Sanders aitas alist treini palju ja tegid nad koos kõvasti muusikat, vaat just seitsmekümnendatel. Ja siin on kuulda, kui palju eri pille on kasutatud, et teha sellist õhulist meditatiivset. Ja vabad ja seega jätkame. Endiselt Ameerikas liigume paar aastat edasi aasta 70. Kolm. Ja just sellised kosmilised hääled kõlasid siis kelleltki muult kui müstiliselt bändi liidril. See on roa. Päist täis. Üks olulisimaid avangard, Tšaadi albumeid läbi aegade. Ja seal nimilugu Sveitsis päis. Sandra oli süntesaatorimängija peamiselt samuti filosoof kes segas futut ja kosmosetemaatikat Vana-Egiptuse kultuuriga. Lisame argestavat viiekümnendates surmani kuni aasta 93. Ja see oli ühtlasi ka soundtrack tema samanimelisele filmile. See oli selline mõnus plaks Plotion film, mis, mis oli ühtlasi ulmefilm ja ühtlasi avangard film väga crazy soovitan. Vot vot vot kuhu võisid jääs minna 70.-te alguses paljuksisveedeelsem, kui tegelikult mingisugune rohkem, mis sellele eelnes. Väga Avancardliku väga eksperimentaalne meeliülendav Sandra Speys istub Plays, mis kestab muidu 20 minutit, aga ma arvan, et me seda kõike ära ei jõua kuulata. Piirdume umbes tsirka kolmega, aga jääme veel korraks see asi paidesse. Ja liigume veel kaks aastat edasi aastasse 75, selline väga andekas multiinstrumentalist, kes küll noorelt pimedaks oli rassaan. Roland köök, kes tegutses samuti nagu Sandra 50.-te keskelt kuni oma surmani, mis oli küll varem 77. Aastal avaldas ta väga paljude erinevate stiilidega albumeid avangardist popi, nii kuni mainstream'i niukse tšilliga. Aga mida me kuulame, on fancy versioon, noh, see on olnud kõrgist. Nii see on tema argument, käis apteek, friis, saidid, Twimin oodi, kalor, juba päris psühhedeelne pealgi ning pala on pingsalt festival, äkki see viitab nendele riikidele, kes kuuekümnendatel festivalidel möllasid. Mis te arvate? Lõbusood festivali friikidele rassaan Roland kõrk priiks Otepää festival. Te kuulate endiselt raadio kahe erisaadet psühhedeelia läbi ajastute. Praegu oleme seitsmekümnendates täpselt kuskil seal keskel kolmanda saatega. Aga nüüd lähme märksa külmematele. Vaipidele. Kui USA käes seitsmekümnendatel läheme päris 70.-te lõppu. 79. aasta post-punk. Punk oli kaugele psühhedeelia eest, aga sellele järgnesid igasugused huvitavad stiilid. Tänu selle plahvatusele post-punk New Wave Pindi ning üks eredamaid näiteid indist ja postungist. Olulisemaid alahinnatumaid bände. Ekonda panime. Jätkab liverpooli, bändide traditsioonilist mõjutustega grandioosne Trocki biitluses muidugi, aga tors ka. Me oleme tagasi romantiliselt kõledas. Vihmases Liverpoolis. 79 aasta ekonda panime debüütplaadi avang, Cowin kapp oli see. Linnuhääled juhatavad meid Manchesteri. Kohe järgmine aasta 80. Ruttikolomics esimesi artiste kurikuulsa bakteri leibeljal. Mida produtseeris veel kurikuulsam Martin Hannet ja see sai teerajajaks hospungi maailmas, viin popile. Väga vedel. Siin kuulsime, kuidas psühhedeelsed mõjutused hakkasid vaikselt tulema inglisemander raundi tagasi. 80.-te alguses, nüüd aga väike hüpe üle Atlandi jälle, nagu me tegime seda esimeses saates palju. Ja kuulame, mis toimus Elleys 80.-te alguses. Los Angeleses oli 80.-te alguses üks väga vähetuntud, aga väga väga laheskeene, mida nimetati paisli Anderblandiks. See nimi juba ütleb oma eta. Peisli oli siis kuidas nimetati neid särke nende. Mida kandsid kuuekümnendatel paljud, kas või moe pärast tühjedeelse hästi kirjud särgid? Underground oli otseselt kuuekümnendaid jumaldavus, gene. Siis me kuulame dream sündikati ning nende debüütplaadil Oskad pala halloween aastas 82? Võimas Halloween Dreams, Sindikati esimeselt võimsalt plaadilt deteis Win äng lauses öeldakse, et see plaat on selles mõttes väga tähtis, et ta lõi käima sellise ameerika natuke raskema või sellise natuke mülarikama Anderioundi Scene üle Ameerika siis ütleme, kui kaheksakümnendatel hakati aina enam jälle kitarr valjemaks ja Distortitumaks käristama. Piksis näiteks võttis kõvasti sellelt ansamblilt ja ka loomulikult väga paljud teised triin, sinikaid tegutses 81 kuni 89 tuli juhuslikult 2012 tagasi kokku. Kuulame veel ühte Elley Peili underground bändi, kes tuli samuti 2012 tagasi kokku. Kes on, ütleme natukene. Veel psühhedeelsed on selles mõttes, et terveinforeid, mida hakkame kohe kuulama, oli ikka väga traditsiooniliselt hoidis selles 60.-te sellisest mõõtlikust Sisveedeeliast kinni kasutades klahvpille ja selliseid Changlivaid kitarre. Viskan piibli täi samamoodi debüütalbumilt aasta hiljem 83. Mõõtsin tsid tördweil exit on see album, mida ma tohutult tohutult soovitan kuulata. Väga alahinnatud. Devlin, Proveid, psühhedeelne paisli Andervioundis gene l ei, 80.-te alguses parandan siin ennast ka, loo nimi oli togingimas liit. Kuigi kuulake neid kõiki selle esimese plaadi pealt, see on lihtsalt vapustav plaat. Kusjuures selle bändi liider see oli siis David laupäevak, alustas hiljem üheksakümnendatel siukse bändi, nagu massistaar koos Aub Sandoval kindlasti teate, kui ei tea, siis kuulame järgmises saates. Ja järgmiseks tuleme tagasi Briti saartele, Liverpooli, kusjuures jälle konkureeriv bänd enne kõlanud ekonda panemanniga oli tiigrit tropp, eks Bloudz, kus oli siis selline kultusisik nagu Julian kaup, kes oli ka econdebanimanni laule, leiame Kullockiga esialgu ühes bändis kruusal, Trii, kui nad väga noored olid, alustasid seal oli samuti pyydwayli, kes sellise bändi nagu Mati. Nii et tõesti Gruusial tri in Tiid. Julian oli? Noh, ütleme kõige eksentrilisem kaheksakümnendat üksi või ekstsentrilise 210.-te indi mehi Inglismaal üldse. Teda hakati kutsuma mäe Chouljaniks ja tihti samastama siit Barretti ka, kuna inimesed tahtsid talle panna seda silti peale, ta on ka selline ohver. Ütleme nii, et on muidugi väga normaalselt käitunud, aga tema muusika on vapustavalt vallatu, eriti kohati, seal oli vist 80.-te keskel, kuulame tema soolo. Plaati tegelikult ei olegi isegi plaat, see on see esines EP peal tema esimese kahe albumi vahepeal siin sansbots aastast 85. Ja kunagise. Äärmiselt la. Üldiselt võimas ja naljakas, samal ajal Julian sanspats 85.-st aastast samanimeliselt ei olnud. Nagu see lugu ei võtnudki muigama, ma ei tea. Aga tegelikult need hullu mehe võrdlused Siiperetiga ei piirduks ainult seal, minu meelest ka muusikaga ehk tähelepanelikumad võib-olla kuulasid seda lugu siis tuuba bass, mis seal all oli, see oli väga sarnane Siiperreti efferbessen elefontile, kas polnud, jääme siis Inglismaale detentist. See on selline hea näide ka 85 aastast, kus nüüdse ingliskeelne, mis oli plahvatanud üle terve briti saarte laiali hakkas väga tihti psühhedeelsed test 60.-te mõjutustest kinni. Järgmine, mis me kuulame, üks eredamaid näiteid, sellepärast et lugu kannab pealkirja strooberi saar, glovindil, kaadion. Ilmselge vihje biitlusi, stroobersi Filsile ja albumil üldse tuleb, on sellise pika pealkirjaga nagu sample randa pintsleid, pikitsioloog, näo, kes teavad jalgpallist siis see on 66. aasta kommentaar sellele, kui Inglismaa võitis MM-i. Ühesõnaga igati pidin nostalgiline vaip, valitses Brittin indi Anderi laudis, sellel ajal. Nii-öelda kuulata juba kitarrist ära nagu oleks uuesti 67. Kõla 80.-te Inglismaa vaevatud tööst, töötusest ja muudest muredest. Aga noored unistasid, et strooberifiils on nende oma taga Gardenis aias, see oli tendentsist Stroberis, algloomingut Garden ja jääme sellele Indi lainele. Tibakene edasi aastal 87 päästele üks olulisemaid üks Protatiivsemaid indie-bände kelle liider Steven päästel asutus veel oma leibeli ka. Ja esimene plaat, mis jäi neil küll üsna hilja peale, sellepärast et nad alustasid päris 80.-te alguses oli atrulli Tastus ka aastas 87 siis ning sealt pärines singel ja üsna Tume lugu. Beibi Hani pööritav psühhedeelia ja hakkab tulema inglise roki tagasi. Veebihanisseali päästavad tegelikult üsna sarnaneda Velvet Andagrandi hüpnootilisele jaoks sellisele kurja vana psühhoteljele, mis ma olin muidugi üheks suureks mõjutajaks oli Velvet Underground 80.-te indilaga Yamanjonindile võib-olla selline vaarisa, Jaan aastast 87 ja 80.-te lõpuga võiks öelda, et hakatakse seostama nii-öelda psühhedeelia, teist lainet kui tekkisid sellised bändid, see läks 90.-tesse edasi kus juba tulid sekrede selliseid ärgi, aga 80.-te lõpus oli meil Inglismaal täitsa Inglismaa keskel rapil üks bänd nimega Space men Kree Ta te kindlasti juba teate, kui te kuulasite minu debüütsaadet eelmise aasta novembris vibratsioonis. Kas peksmine frii oli üks olulisemaid Anderson bände? 80.-te lõpus? Alati hüpnootiline, võluv Speistkümnen frii, kes rohkem ta kuulda ja täpsemalt teada neist siis kindlasti see eelmainitud novembris lindistatud Speys, meil free erisaade on arhiivis olemas, aga Station free võiks siis öelda oni selliseks nii-öelda sillaks selle kuue kümnendatab siia teese plahvatuse vahele ja paljude praeguste nootilisemalt bändide vahel näiteks muunduva pudenships bändid, kes on siin käinud ja oma sellist tremele rohkelt psühhedeelia meieni kadunud ja jääma aastasse 87, on väga sarnane bänd, selles mõttes peitsmen kolmega, nende mõjutused tulevad samamoodi. 60.-te lõpu psühhedeelia N nagu just floor Eleveid resist. Samuti stuudiasest ja lubi suureks eeskujuks. Kan, keda me enne kuulasime ja luup oli küll alles siis selles mõttes lapsel sussides 87. aastal tuli nende esimene album välja ning kuulame mitte päris selle albumi pealt sellest ajast. Ma ei tea, kas ta on siis p poolaga kogumikud on mul siin on, on spinning, span aut sulgudes. See on nagu Spesmann frii, selline transi, rokk, hüpnootiline. Hoiatusega palju rajum, liug, spinning. Aastast 87 ja läheme nüüd natuke sellest roki ja indi teemast kõrvale, vaatame, kuhu võis psühhedeelne mõjutus veel jõuda, üks sammukene aasta edasi 88 ja selleks on selline bänd nagu doktor, kes oli tegelikult väga-väga popp, selline särav sümpopid bänd 80.-te algusest ning miskit ei juhtu siis nendel seal kuskil kolmanda albumi paiku, kui nad tõeliselt arenesid edasi. Ja siis nad olid veel popid, aga siis neljas albumis Pirita, FIEdena selleks ajaks nad kadusid juba põhimõtteliselt edetabelitest ära. Sellepärast et see muusikali tuletanud üldsegi meelde seda sild popi, mida nad enne olid teinud. Ja ütleme nii, et see ei ole psühhedeelia, aga see on selline psühhedeelsed mõjutustega just see, selles mõttes ta on selline vabavormi muusika, kus kogu kokku tulevad, et ütleme, polk jääs progressiivne rokk isegi postrokis ja samas infot ka natukene. Seda on raske öelda isegi selles mõttes, et ajakirjanikel ei olnud tol ajal vastust sellele, et mida või kuidas me hakkame seda kutsuma, mis stiiliks hiljem tagantjärgi aga on nakatunud, seda nimetavad postid rokiks ning doktoki spirit viiden oli väga-väga mõjukas sellistele pättidele nagu maaguay reidi õhed, kaod, Speed ju pläkemperar ja nii edasi ja nii edasi üheksakümnendatel selles mõttes ka selline väike sild tühjad Eiliale, et jõuda 90.-tesse. Pala, mida me kuulame. Inheritens. Seal juba rokipiiridest väljas. Suur samm, suur samm muusikas edasi just alternatiivmuusikas doktokis pirita piideni, album, terve album on selline emotsionaalselt võimas ja täiesti mõistetamatu, seda peab kuulma. Aga läheme, tähendab, jääme samasse aastasse 88, aga lähme tagasi sellise müraroki juurde. Imbiscene oli päris kaugele arenenud juba Inglismaal 80.-te lõpus ja hakkas vaikselt metamorfeeruma sellisteks erinevateks stiilidega kokku minema, tantsumuusikaga kokku minema. Et psühhedeelia, aga mida me mu loomulikult täna analüüsime siin ja üks oluliseks bändiks selles hetkeks selles hetkes just selles momendis oli Maiblady varand, tain oma debüütalbumiga Enipping. Ja 88 aastal, kui see välja ilmus. See vapustas paljusid kuulajaid, paljusid noori, just, kes tahtsid teha vähemalt samasugust mürglit oma kitarriga. My Bloody Valentine alustas siis niinimetatud siukesi stseeni. Ja sellele hakkas järgnema siis terve trobikond erinevaid sugugi triin popbände. Kuid vanemateni esimene plaat ei olnudki nii väga selline unistav suu käist oli üsna selline teravate nurkadega. Ja selleks kuulame kohe seda plaadi avalugu Softes nõudvat vorminud, said kuulama, ärasid vanad tuttavad, happelised vedelad, kitarrid. Hakkab läbi saama see osa meie psühh 50 erisaatesarjast. Lähme kaema ka veel enne minekut Ameerikasse. Samuti 80.-te lõpp, aasta 89. Juba kuuleme siin hiljuti kõlanud bändi mõjutusi, teistkümmend, friimõjutusi, samamoodi Velvet Underground, mõjutasin. Galaxy Taev Hanrid. Äärmiselt habras ja ilus. When mulliukam hom, nende teiselt hinnatavalt algul olnud Bayer Tallinnas tegutses vaid 87 kuni 91, ainult kolm albumit jäigi tehtud. Hiljem nakatuda ka neid palju kuulama. Et kusjuures laulja, kitarrist, vabandust, tiin veel vähem, asus hiljem produtseerima Mercury terve, keda kuulame järgmises saates. Kui me läheme 90.-tesse. No kui palju, mis me oleme selles saates kuulanud, on olnud sillaks tahetakse veel see ajastu vahel. Ajal, millal psühhedeelia oli kaugele esiplaanist? On ka meie järgmine viimane lugu sillaks. Järgmisesse saatesse. Me lähme neljanda psühhi osaga 90.-tesse. Ja vaatame, kuidas psühhedeelia hakkas mõni süsteeruma. Kurja tumeda psühhedeelsed bankiga aastast 89 kloutherlak miksitud ringi pool akent oli poolt, kes polnud siis veel väga produtsendi toolis kätt harjutanud, aga jaa, esimesed katsed olid juba väga head seal Veeppel think about their ülemiks. Happeia e kohtuvad. Edasi alustame raviga juba äärmisest saates. Tähed kuulasite.