Neljal käel klaverimängu leiutamise au omistatakse täie õigusega neljakäelistele ehk ahvidele. Andis ju üks tuntud Berliini klaveripedagoog välja kogumiku pealkirjaga klaveripalad nelja käega mängimiseks. Nagu üks kuulus muusikateadlane on väitnud, otsustatakse neljal käel mängida siis, kui pala on ühele mängijale liiga raske. Või kui tahetakse pala kiiremini läbi mängida. Need kaalutlused aga pole kindlasti mitte ainukesed põhjused, mis räägivad neljal käel mängimise kasuks. Mõtelge näiteks sellele, missugust Kohoiduse võimaldab klaveritest suhteliselt kallist hinda silmas pidades. Kaks inimest saavad ühel ja samal ajal kasutada üht ainust klaverit. Väga soodus on neljal käel mängimise moodus. Kas siis, kui teile tulevad külalised, kes tahavad oma klaverimänguoskust demonstreerida, laske neil mängida neljal käel ja te olete kaks mänguhimulist ühel hoobil kahjutuks teinud. Kuna klaverimäng kutsub tavaliselt seltskonnas esile erakordse jutukkuse tõusu siis on kahel inimesel hoopis kergem üldisest jutuvadast üle mängida. Kui ühel ja lõpuks. Armunuile ja värsketele abielupaaridele pakub ühine püüdlik mäng klaveri taga kahtlemata erilist lõbu. Kõigepealt peavad mängijad instrumendi omavahel kuidagi ära jagama. Oleks muidugi loogiline, et üks mängija võtaks mustad klahvid, teine aga valged nagu malemängus. Aga siiski on märksa kergem mängida, kui üks piirdub klaviatuuri parema poolega, teine vasakuga võib ka muidugi vastupidi. Ettekantavad palad on tavaliselt nii pikad, et mängimise ajaks tasub istet võtta Ta. Üldreeglina kasutatakse selleks kaht kõrvuti asetatud tooli. Armunud noored inimesed ja värsked abielupaarid eelistavad aga arusaamatutel põhjustel nõndanimetatud klaveripinki, kuhu kaks inimest suurivaevu ära mahuvad. Kui iste osutub liiga madalaks, võib seda ühe teesi abil poole tooni võrra kõrgendada. Kui see ei aita, siis võeta nii hea klassikaline muusika, mille noodiköited on ju enamasti üsna paksud. Ettekandele tuleva pala noote noodipuldile asetades tuleb alati rõhutada. Ta ta ette pole antud muusikapala iial varem näinud ega kuulnud. Etti pole kaua aega kätki klaveriklahvidele saanud panna. Ja et te olete täiesti vormist väljas. Selleks, et võimalikke tülisid vältida on kummagi mängija jaoks määratud noodid trükitud erinevatele lehekülgedele. Ühele leheküljele on itaalia keeles kirjutatud priimu. Arvatavasti tähendavad need sõnad parem- ja vasaksoovitavam on valida parempoolne koht, kuna seal on tegemist igaühele võrdlemisi tuttava viiulivõtmega. Vasakpoolne mängija peab aga vaevlema peaaegu arusaamatu passi võtmega. Kui mängijad pärast pikemaid vaidlusi on jõudnud kokkuleppele selles, kes neist kummale poole istub, siis tuleb toole tükk aega siia ja sinnapoole nihutada, sest muidu saab üks liiga palju klahvi oma käsutusse, teine jälle vastavalt vähem. Kui aga see küsimus on lahendatud, ei tohi veel mingil juhul kohe mängima hakata. Nii. Nüüd tuleb hakata arutama probleemi, kas helilooja mõtles midagi, kui ta pala algusesse kirjutas mõne itaaliakeelse sõna, nõndanimetatud tempu määratluse. Mängijad peaksid vähemalt selles suhtes kokkuleppele jõudma, kas pala tuleb mängida kiiresti või aeglaselt. Kui on kirjutatud presto või rest tissimu, tõlgitakse see tavaliselt umbes nii, palun, mitte hirmus kiiresti. Mõningad uurijad ei pea säärast tõlget mitte päris täpseks. Seebile tuleb mõningad tähelepanu pöörata nooderja algusesse märgitud niiesside leiab Emollidele sest mõne kuulaja ülitundlikke kõrvu bäkki riivata see kui üks mängib myybemmollija laabi mulli, teine aga võtab samal ajal puhtam. Nii jabur talla. Seda punti tuleb aga silmas pidada ainult vanema kuni 1000 900. aastani loodud muusika suhtes. Hiljem kirjutatud muusika suhtes pole aga säärastel pisiasjadel enam mitte mingisugust tähtsust. Helitõugudest võib rääkida ainult väga ettevaatlikult. Ei maksa oma teadmistega üle pakkuda. Kui näiteks võtmesse on kirjutatud neli risti, siis on targem kui jätate ütlemata. Niisiis myymašuur. Sest enamasti on siis tegemist hoopis toodyess minuriga. Edasi on soovitav selgusele jõuda taktimõõdu suhtes kusjuures mõlemad mängijad peavad ennast tublisti pingutama, et mõistatada ära niisugune pähkel, nagu seda on murdarvud. Kui võrrelda kolme neljandik. Siis matemaatiliselt võttes pole nende vahe kuigi suur ent lõpptulemusena annab ennast siiski kuidagi nagu ebamugavalt tunda. Kui mõlema musid seeria aritmeetiliselt arusaamised pidevalt lahku lähevad. Kui selles küsimuses peaks tekkima tüli siis on seda kõige parem lahendada kahe kõvakaanelise logaritmi tabeli abil mida võib kasutada kas lapiti või suurema mõju saavutamiseks ka serviti. Lõpuks on väga soovitav saavutada kui lepe selles suhtes, kes hakkab pedaali vajutama. See tegevus on teatavasti erakordselt oluline, et raskemaid kohti meeldivasse suminat see hajutada ja pedaali vajutamist ei tohi järelikult mingil juhul saatuse hooleks jätta. Pealegi võib klaveri all tekkida valusaid füüsilisi kokkupõrkeid, mis mängijate hingerahu suuresti võivad häirida. Kõige soovitavam on see ülesanne anda sellele mängijatest, kes on rohkem harjunud jalgrattapedaale sõtkuma. Üldiselt on soovitav eelnimetatud punktides jõuda suulisele kokkuleppele. Kui aga mängijad on ägeda iseloomuga ja kalduvad riiakusele, siis oleks soovitavam sõlmida kirjalik leping notari juures. Kui kõik nimetatud eelküsimused on rahuldavalt lahendatud. Lugege esiteks lühike palve, siis lugege üks takte ja sukelduge julgelt helide voogudesse, sest kõige hullemad raskused on juba seljataga. Natuke klaverit mängida, see on ju kõige lihtsam asi. Juba ühe pianisti kohta kehtib austamisvääriv reegel et parem käsi ei pea teadma, mis vasak teeb. Kahe mängija puhul kehtib see reegel muidugi Kahekordsel määral. Eelkõige tuleb tungivalt hoiatada selle eest, et mängijad ei paneks liiga suurt rõhku nõndanimetatud koosmängule. See võib halvata temperamentsed mängijate iseseisvust. Kõige parem on, kui kumbki mängija oma lehekülje lõpuni mängib, ilma et ta naabril ennast segada laseks. Kes esimesena oma leheküljega valmis saab, ootab muidugi teist järele. Seda nõuab juba algeline viisakus. Niiviisi jääb tal ka vaba aega, et lehekülje pööramise rasked toimingud aegsasti ette valmistada. Lehte ei tohi liiga tormakalt pöörata, sest paber võib katki minna. Lehepööramisest tekkiv katkestus muusikes annab mängijale aega ennast sisemiselt koguda ja kabja alt. Kuulajaile on säärane paus tavaliselt üsna teretulnud. Lehekülje lõpus tekkiva suurema peatuse kõrval on nootides ka lühemate ajalõikude järel ette nähtud kokkusaamispunktid mis on ära märgitud suurte rasvaselt trükitud tähtedega. Kui juhust tahab, siis jõuavad mõlemad mängijad harukordadel ühel ja samal ajal vastava täheni. Siis ei ole muidugi ülearune, kui niisugust tähtsad ja erilist sündmust väikese seisakuga tähistatakse. Kui aga mängijatel parasjagu kiire on, siis aitab ka sellest, kui mõlemad selle tähe nime üheskoos rõõmsa ja kõlava häälega välja hüüavad, ilma seejuures mängu katkestamata. Mõningail mängijal on kombeks takti ja enam või vähem kuuldavalt kaasa lugeda. See võib toimuda kas soolona või kaduetina. Ettekanne võidab sellega mõndagi ja omandab melodraama iseloomu. Kui takti kaasa lugemine ei piirdu ainult nõndanimetatud tugevate taktiosade äramärkimisega vaid laieneb ka üksikutele veerand kaheksandik ja 16 kümnendik nootidele siis pakub see eriti kiire iseloomuga muusika puhul suurepärast võimalust virtuoosliku kõnetehnika saavutamiseks. Ja pealegi avaldab niimoodi esitatud muusika hoopis erilist mõju, mida helilooja uneski ei osanud näha. Üldise kõlapildi täienduseks võib takti ka jalaga kaasa lüüa. Efekt on eriti mõjuv, kui mängijal on jalas rautatud alpinisti saapad või vähemasti metallist Konsa raudadega. Kingad. Kui üks mängija peab noodi järgi paar takti pausi pidama, siis oleks kiiduväärt, kui ta selle tühimiku vähemasti valjuhäälse takti lugemisega täidaks. Igatahes ei maksa sel ajal klaveri juurde kaasa võetud võileiba sööma hakata. Muidu võib ta oma sisseastumise maha magada, mis, nagu öeldud, pole kuigi oluline. Peasiaga nootidele võib tekkida rasvaplekke keeb. Eriti suur oleks pahandus siis, kui noodid on kellegi käest laenatud ja enamasti ongi see nii. Pealegi segab see partnerid, kuna ta hakkab kadedalt pilgul võileivasööja poole küüritama ja tee veel rohkem vigu, kui ta esialgu kavatses. Kaks mängijad, kes ühe klaveri juures tülli kipuvad minema või kes on ülemäära tüsedaid võiksid esineda kahel klaveril. Ka selle tarvis on mitmesuguseid muusikapalasid loodud, ainult et kahel klaveril mängides tuleb takti märksa kõvemini lugeda, kuna teine pianist istub märksa suurema vahemaa taga. Aga kuus mängu suhtes ei maksaga kahel klaveril esinedes endale suurt muret teha. Põhimõtteks olgu ikka. Lehekülje lõpus.