Täna kõlab teine osa Bachi Matteuse passioonist suurteosest, mida sageli julgetakse nimetada Bachi loomingu tipuks. Esimese osa süžeega oli püha õhtusöömaaeg jeesuse reetmine ja kinnivõtmine. Teine osa, mis on esimesest pisut pikem, vahendab aga süžee dramaatilisemalt. Osa Jeesuse surmamõistmist ja hukkamist. Nagu ka Johannese passioonis koondub Matteuse passiooni võimsa arhitektoonikaga teine osa selge sümmeetriatelje ümber. Siin on selleks teljeks soprani aaria aus Liive will Mainhaelanduste, arvan mis on jäetud kahe ristilöömist nõudva rahvakoori vahele. Johannese passioonis süvenes pahrohkel süžee dramaatilise edasiandmisele. Sellega võrreldes on Matteuse passioon hoopis erineva põhihoiakuga. Ta on eelkõige rõhutatult subjektiivsete vaatluste rida. Süžeeliin on pidevalt läbi lõigatud kommenteeriva funktsiooni kaariatest ja koraalidest. Väga emotsionaalne lõpukoor, mis kujutab matmisrituaali, jätab selle subjektiivse põhitooni lõpuni kõlama. Teose esitavad evangelist tenor, kurt ekviluts. Jeesus Tass, Karl Ritter pus. Kõrvaltegelaste osas on pass, maks, Fannegmont, passi, aariaid, laulab Mihhail šopper. Sopranisoolod esitavad Viini poistekoori solistid. Aldi soolosid, laulavad pool Esswood, Don sätt, Clif, Jens põunan. Tenori aariaid laulab Nigel Rogers. Koori soprani hääled on reegel sburgi toomkoolist. Meeshääled, alt-tenor, bass on Cambridge'i Kuningliku Kolledži koorist. Originaalpillidel mängib Viini orkester Kondžentus muusikus Nicolaus harnokuuri juhatusel. Täienduseks on võetud pillimehi. Belgia ja Hollandi barokkansamblites. Dirigeerib David vilguks. Suurim. Riskifaktor. President. Ootuste. Laialt. Ei? Oska? Aidata. Riikidel ei ole, atas. Ots. Praht. ON freestanud. Skonna. Tas. Tassi radar soojenemisele prest. Ta elab jobud. Seal. Siis. Vot siis Abdel Sorry. Praam. Ka. Soomes. Säde. Koordid. Risto Laaneots Milla. Ta.