Tere eetris portaale tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Isejuhtivate autode saabumine muudab elukorraldust üllatavates aspektides sest seisvalt olulised nähtused ju ei seostu otseselt autodega ja kipuvad jääma siis autodega kaasnevate muutuste üle mõtisklustest välja. Olgu näiteks meenutus varasemast kommentaarist uudsete autode ja organdoonorluse teemal. Nii raske kui see teemaga ei oleks, peidab see endas helge tahuna organi vastu. Võtja võimaluse ellu jääda. Nähtuse kurvema poolega olule lisab raskust aga enneaegset surma saanud doonor. Kuna tänapäeva oludes elab inimesi rohkem ja kauem, kasvab vajadus doonororganite järele. Näiteks USA-s on pelgalt selle sajandi jooksul doonororgani ootajate järjekord kahekordistunud. Kurva tõsiasjana pärineb aga keskmiselt iga viie siirdutab elund liiklusõnnetuses hukkunut. Ja kuna liiklusõnnetuses on absoluutses enamuses süüdi inimene, siis selle riski vähendamine emotsioonivabarutiini talupojareegleid jälgiv automaatilise autojuhiga langetab traagiliste surmajuhtumite arvu. Te isejuhtivate autode loojad lubavad liikluses suremusele üle 90 protsendilist langust. Seega, kes oleks osanud organdoonorluse saabuvat kriisi seostada autode uuendamisega? Analoogselt võib autoroolist inimese kadumine üllatada reklaamitööstust. Iga autojuht on märganud ideede kõrval suuri välireklaame. Autos viibijad. Eriti küljeaknast vaatajad märkavad neid vähem, kuna kiiresti liikuvas autos püsib tee servas seisev infomaterjal vaateväljas kõige kauem just esiklaasist Teed jälgivale sõidukis, viibijale ehk autojuhile. Samal põhjusel pole välireklaamid hästi nähtavad ka ühistranspordis reisijatele. Taolise reklaami peamiseks sihtrühmaks ongi. Autojuhid ja jalakäijad kiirteedel jalakäijad puuduvad ja seal oleks peamiseks tarbijaks iga päev tööle koju sõitvad roolikeerajad, kellele lisaks esiklaasist nähtavale toimetatakse teadvusesse reklaami infot veel ka raadio abil. Niimoodi võttes on päevast paar tundi kindlal kellaajal autos viibijad suhteliselt hea Bloomi sihtmärk. Isejuhtivad autod muudavad kirjeldatu skeemi korraldust reisijaks muutuva autojuhi tähelepanu ei pea enam skaneerima teed ja seda ümbritsevat inforuumi. Miljarditesse dollaritesse eurodesse ulatuva teedeäärse välireklaami tõhusus langeb ja koos sellega väheneb teenitav tulu. Arvestades, et infovoog otsib vastuvõtja teadvuses uusi ideid, võib oodata teedeeerrze reklaami ellujäämise nimel tehtavaid uuendusi. Võimalik, et reklaamid muutuvad senisest tähelepanu haavamatuks. Sarnaselt linnapilti ilmunud hiigelekraanidele ja samuti võib oodata, et suured infotahvlid hakkavad endale tähelepanu võitmise nimel lähenevate autodega ühendust võtma mis omakorda kajastub siis autode inforuumi sisekujunduses. Esialgu veel siis peamiselt suure ekraaniga interaktiivsete lahenduste näol. Võib-olla kohustab isesõitva sõiduteenuse pakkuja autos viibijaid sõidu eest tasumiseks reklaame vaatama sarnaselt ühistransporti ilmunud infomaterjalidele. Oletatavasti pole see aga kõige tõhusam meede, kuna kaasaegne inimene Kaasas konkureerivat meediavahendit. Seda mõttelaadi edasi kõndides võidakse jõuda äratundmiseni, kuidas isejuhtivate autode ajastu suretab teederse välireklaami. Mida siis teha, kui silmad vaatavad reklaamist mööda? Tõenäoliselt tuleb. Õpituba tuttav, alternatiivne tee erutada teadvust infoga Allahindlusteste uuest kaubast kõrvade kaudu. Võimalik, et kordub sama, mis juhtus raadio väljas. Põgenemist ennustanud televisiooniga, milles saatuse ümberpööramiseks oli oma ootamatu Roiust autodel sest autoliikluse kasvuga muutus oluline osa. Nõndanimetatud vabast ehk töövälisest ajast hommikustes ja õhtustes liiklusummikutes autos istumiseks. Ja siis siirduski osadele saateid raadiosse, võttes kaasa portsu reklaamiraha. Mängu internetti, on televisioon tänaseks hoopiski häda kannatamas. Arvatakse mugavas auto salongis viibivate ja akende asemel nutiseadme ekraani jälgivaid reisilisi hakatakse mõjutama raadiost saabuva infoga. Uuenduseks on siis raadio muutumine kliente harvalt interaktiivseks. Sedasama. Kuid vaid juhul, kui reisija ei leia isiklikust nutiseadmest ka kõrvade jaoks midagi huvitavamat. Ja sellisel juhul box roolist eemaldatud juhiga ainuke sunni korras raadiokuulaja.