Tere tulemast, popikroonikad, tase. See on Räks. Käärid on siin raadioeetris minuga, sander varuski järgmised tund aega. Popikroonikad alustab ja tänased kroonikad. Me pühendame ühele 70-le. Esimesele ja kõige säravamale pappikaanile, kes aluses klemm, rokki ja kes oli üks oma ajastu unikaalsemaid rokkstaare, seal muidugi mark Paulan ja see oli kiireks. Ja miks me täna pühendame selle saate talle on, sest et tema surma-aastapäevast möödub täpselt 40 aastat sel septembril ning ühtlasi ka tema sünnist möödub sel aastal 70 aastat. Ta oli väga-väga unikaalne. Jaa, jaa, Pioneeriv rokkstaar, kes vääriks vabalt oma saadet siin ja täna ning kes üldse oli Mark-Paul on selline rokkstaar, kes erines totaalselt teises tema ümber, kes oli nagu mingisugune hipi, haljasroki, säravate rokikitarride riietega ja kes elas nagu täiesti omas maailmas. Dali Londonis sündinud poiss alguses nagu iga teine, kuid algusest peale, kui ta oli veel Mark Feldina sündinud nimelt Paulaneks muutis ta ennast Bob Dylani järgi, mis on lühendatud Bob Dylan nimi siis algusest peale ta oli selline laps isegi, kes tahtis alati kuulsaks saada ja kes ei hoolinud eriti koolis käimisest kassast üles Londonis ja lapsele nagu 60.-te alguses või siis sellise noorukina läks talle korda väga nagu paljudele teistele Londoni noorukitele Moody teht, modernistid liikumine. Ja temale oli täielik selline absessioon, selline täielik kinnisidee olla üks kõige säravamaid moode ja see jäi talle külge kuni tegelikult elu lõpuni ja nende stiilis nende olemas ja seal kõige tähtsamad EK riided. Ja see oli juba esimene selline mark, Paulani. Ka selliseid kinnisideesid, mis jäi talle alatiseks külge, see väga-väga säravalt ja silmapaistvalt riietumine. Juba 63. aastal oli ta tegelikult lapsmodell ajalehes, ajakirjas. Ning esimene tema muusikaline samm. Selline suurem samm ta natuke alguses ka üritas midagi ise teha, aga ta võeti sellisesse bändi nagu Johns Children, mis oligi selline psühhedeelne mood, bänd täpselt nagu povi tollel ajal tegelikult alustas ta mood bändides. Ja John Sildonis võeti ta kitarristiks. Kelle tuntumat lugu me kuulame nüüd ja selle tuntud loo Markol on juba sealsamas, varastab ära oma taustavokaaliga. Sa teed piima õuna? Ta oli seal bändis. Väga hästi oli kulla mar Paulani seda kägisevat äratuntavat häält seal tausta vokaalis. Sellele järgnes hipi folkperiood, mis oli palju südamelähedasem Paulanile, kes alustas seda perioodi peale seda, kui ta nägi, ravis Jankarite esinemas Inglismaal. Nimelt ravis Ankar traditsioonilist india muusikat mängides istub lihtsalt terve aja rätsepistes, ludistab oma Citari peal ja kõrval mängib teine mees trumme. Aga tema siis tegi midagi sarnast, ta istus rätsepistes järgmised paar-kolm aastat oma akustilise kitarriga ning kaasas oli tal sellise nimega mees spongodel nagu Steve Peregrin, Tuck nimelt tema laulis ka mar Paulen laulis ka väga palju sellistest võlumaa ilmatest, Tolkieni mültoloogiatest. Ja mängis neid lugusid oma selliste idamaiste mõjutustega, mis talle korda läksid ja kõik rääkisid, et okei, folgi, selline taassünd toimus küll kuuekümnendatel, aga, aga see, mida Tiideks veel siis türannosauruse läks seal? Ei, keegi ei olnud nende moodi ja ega Marpolane tahtnud ka eriti otseselt kellegi moodi olla ise, kuid juhuslikult hakkas sellest varajasest perioodist üks väga noor produtsent neid produtseerima. See oli tooniliskandi, kes tegeles eramus kiirexi karjääri ka Marpoleni direksiga ning muidugi teatavasti hiljem veel rohkem David boviga. Ja kuulame prohvet siirs anud Zeitkesi pealt deberaad mis tõusis ootamatult top 30-sse. Sellel varajasel perioodil toetas väga väga rannas saares Rexi keegid Jon piil. Selline tagurpidi friigi folk rannas saares Rexi nime all veel siis aastal 68 sebra. Tegelikult rääkisin, siin mainisin, tähendab, mitu korda David Covid ja väga palju paremad Leele saab Markovlanil tuua David boviga. Nad kohtusid esimest korda päris noorte Noltidena kuskil aia ääres. Ja David Bowie mäletan seda seika, kui nad võrdlesid ja vaatasid ja hindasid teineteise riideid ja templeid teineteise üle, et ei, mina saan kunagi tulevikus, kus kuulsamaks kui sina. Markoloni jõudis selles suhtes aga ette ja tema oli see, kes ikkagi klamy paugu avas. Ta tahtis salata Staariks saada, aga ta jõudis kohale, et sellist sellist folki tehes ei suuda ta mingisuguseks suureks staariks saada. Ja lõpuks läks ta elektriliseks, saatis minema Steve Peregrin dukti, kes oli tavaline selline folgimees, kes tahtis protesteerida mingite asjade vastu, aga Markolonid selline asi üldse ei huvitanud. Ja rätsepistes trummeldades ka ei olnud mõtet saada, vähemalt proovidagi popstaariks saada ning võttis ta siis asemele Miki finni trummeldama. Ning varsti ta juba terve bändi ja tuli lagedale sellise singliga nagu Raido Hits von. Mis üllatuslikult tulistas kohe number kaks kohale hulgas. Ja sellest alates algas pikk rida topime hitte. Ning Marbolane, vaadanud enam kunagi tagasi Ütlemata mõnus suvine haldja popp. Nüüd juba tiir eksi nime all. Avaldati varsti elektrik Vorier ning singel Hot laad, millega kusjuures võib Albla isegi võime öelda, et poolkogemata alustaski Markovlani Markol on selle kliteri või klamy nimelt ta esines sellega top of topsis hot laav, tulistas otse number üheksa ja Paulen võib-olla mõtles ikka oma haldjamaailmas ja oma võlumaailmas, aga tema silmade all oli määritud siis seda sära või seda hõbedast kliterit. Ja sellest tuligi nimetus glitter, rock ja selline ütleme esimest korda selline üsna feminiinne hoiak, mis Marpolanen oli selline seksuaalsem rock n roll, see tekitaski, klam rokki. Ning algas kiire ecstasy suurim noortemaania peale biitleid. Ja niikuinii lõpmatuseni. Laar. La laam auto on põhimõtteliselt pool loost. Mitte põhimõtteliselt vaid ongi. Ja tõesti, see oli suurim noortemaania, mida Inglismaapinnal oli nähtud peale biitleid. Ja noored tõesti otsisid väga midagi sellist, millest kinni võtta ja midagi, mis oleks täiesti uudne ka uues Bekaadis, sest seitsmekümnendad olid äsja alanud, see on aasta 71. Elektrik Vorier tuli välja ning võib-olla tema kõige täiuslikum algumina Ki käimatii Rekstesse nii-öelda kui joosti tema järel täiesti nagu fanaatikud. Aga palju pikemate juustega, kui seda tegid biitlite fännid kuuekümnendatel ja varsti-varsti. Tuli aeg teiseks albumiks. Selleks 72. aastal said slaider mis juba nägi Paulanit rokkimas veel valjemini ning slaider, küll oli selline ülevam ja pompöösselt ja ülbe valvuma kõlalt. Mark Paulen läks selle suure kuulsusega ka kiiremini hülgavaks ja läks natukene tülli paljude bändi liikmetena. Tol hetkel, kui slaididel lindistati vaid kahe päeva jooksul, aga läbi kõige selle oli tulemuseks vähemalt peaaegu sama aja album kui elektrikorjer. Paljude arvates isegi parem. Ja sellel plaadil oli üks mitmest inglist, mis tulistas esimeseks Inglismaal Telegram. Kusjuures slaideril läks hästi mõlemal pool Atlandi ookeani halvumine. See on teiseks aastaks oli Marpolane järel plahvatanud täielikult klamroc Inglismaal. Just Londonis. Covid ja siis paljud teised bändid nagu kakli, Rebelid, sviidid, slaidid ja nii edasi tulid veel hiljem järgi. Ja kuulame veel ühte näidet slaideri pealt, selleks, et tõestada, et ta ei olnud ainult hipimasin, vaid ta oli ka suurepärast albumite masin. See on slaidele nimi nagu Slider. Minu isiklik lemmikhiireks. Roland slaidi mas täiesti võrratu, võrratu palalt. Te kuulate Raadio kahte ja saadet nimega popikroonikad, sander, varuski ja meie tänane saade on pühendatud mark Paulanile ja tema peamisele sõidukile tiireks, sest Markovlani lahkumises sellest ilmast on 40 aastat möödas ning tema sünnist on 70 aastat möödas. Nüüd liigume ühe aasta tema loos edasi ja läheme 73.-sse aastasse. Kui tema, nagu enne öeldud, slaideriga läks juba olek ja lood ka ülbemaks ja suuremaks rokivamaks, siis seda enam veel läksid 73. aasta lood. Nimelt tuli ta lagedale megahitiga Inglismaal. Kuigi Ameerikas tema hitid nii palju läbi löönud, ainult keedidaanlasel läbi sealt vaniks sent, poi. Irex rokkimas nagu ei kunagi varem. Tõeline roki raskekaallane. Tõeline rokisaurus, sõltueni, essentsi, mis 73. aastal ilmunud albumilt things imekombel välja jäeti, seda enam, et tegelikult, kui kuulata Thingsi ja seda perioodi, siis hakkas vaikselt see mark Paulani hipima sinna järgi jääma. Samas duendi tsentripoi oli tema senimaani suurim hitt. Tantsi peal tõesti ei olnud sellist singlit nagu eelneval kahel albumil sellist top hittsinglit, kuigi tverentsentsilboy saatis seda albumit kõrvalt Singlinalt. Aga kuulame sellegipoolest tantsilt ühte suurepärast stiilinäidet, sellepärast tants oli endiselt veel väga-väga tip-top album. Ja kui me kuulame seda lugu siis või üldse tantsi, siis on kuule seal, et natukene eksperimenteerib, takse juba selle päris streik on sirge rokilainelt natukene kõrvale ja edasi, siin kuuleme saksofoni ja muud. See on ülimalt stiilne ja vastavalt nimetatud Street anud Peipsi säru. Mahlane ja öine. Street Peipsi hädav Thingsi pealt kiireks endiselt ja terve see saade ja nagu igal prototüüp seal rokkstaaril, mida Mark Paulen oli, kuigi ta võis nii väga eriline ja erinev olla teistest siis oli selline täielike klišeelik tõeline läbimurre ja siis sellele järgnev allakäik. Ning allakäik algas circa 74 ja albumist sink älloy, mis enam ütleme nii, et ei saanud ei head kriitikat ning hakkas ka kaotamatan ära. Kuigi Marbolane hakkas arenema ja arendama oma muusikat teistes suundades kui lihtsalt puhas klamroc. Hea sing Alloid vaevasid juba väga rasked lindistamise sessioonid, ka Mark poolanit vaevasid ennast liiga palju alkoholi ja kokaiini. Ta võttis palju juurde ning tema fantaasiamaailma hakkas tõeliselt päriseks saama ja teda üle võtma selles mõttes, et ta hakkas juba inimesi isegi ette kujutada need fännihordid, kes tema maja võisid piirata sisse viimased paar aastat, need olid kadunud, aga kõik arvasid, et nad on seal ümber ja ta ei tohi väga õue minna. Kuigi need fännid olid teda juba Muusikaliselt taga singel Love peal hakkas Mark Paulen eksperimenteerima Souliga nimelt ta oli leidnud omale uue muusa ja kaaslase kloorijad Jonsi tuntud soulilaulja hiljem ning oli jätnud maha oma eelmise naise või siis tema jättis tema juudi ja sellest tulenevalt suur souli selline mõjutuste sissehiilimine Marcouroni muusikasse ning mõnes mõttes läheb sellega ka maa poole on ju tagasi oma lapsepõlve moodide teemasse, sest moodid olid suured Ameerika soulifanaatik ja sellele allakäigu või noh, kus nii hull allakäik oli, aga sellisele mõõnaperioodile on väga hea metafoor sellelt samalt sinki Alloy plaadi pealt kiirexi enda tiineids piim, mis selle tiinits liimiga juhtus? Tõeline üle võlli liialdus 70.-te keskel, nagu siis pidi olema, aga samas nii fantastiline selle juures sellel nii-öelda mõõnaperioodil, mida enne mainisin, siis ilmus koos selle sind Källoiga kokku kolm plaati. Kui Marko ei olnud enam selline tiimliiderite jaoks Tiinakate jaoks selline superstaar, siis ta üritas minna ja olla vähemalt muusikaliselt huvitavam ja teistesse suundadesse. Kuid see ei tulnud paraku nii hästi välja kui tema kunagisele konkurendile, ütleme nii, juba David Powell tuli aga Nendest albumites, siis läheme edasi 75.-sse aastasse. Paulan sip kanile ning ka tema kauaaegne produtsent. Taanime Skonti kahjuks ka siis juba eemaldus mark Paulanist ning Marpolansai selleks ajaks juba väga ise väga hästi ise hakkama oma albumi produtseerimisega. Võtame, laulan Sibkani pealt ühe kruvi oma loo tingilising. Nagu me kuulame, siis see niinimetatud mõõnaperiood ei tähendanud, et temal ei oleks olnud seal head muusikat. Need albumid on ka täiesti kuulatavad kõik. Ja nendest halvumitest kolvas on Funcheristik praegu 76.-st aastast, mis oli küll tema võib-olla pompöösselt isegi senimaani, kui ta tuli tagasi paljude arvates juba parimas vormis üle kolme aasta. Ja seda kusjuures keset pungi algust. Paulan hakkas nägema, et tema järgmistest generatsioonidest siis tema viljad hakkavad esmakordselt tooma midagi tagasi, sest et Markol oli punkareid jaoks päris suur eeskuju. Ja seda on kuulda ka selles singli fitsialistik Dragon'i pealt, mis, mis, mis kuidagi taastab mingisuguse värskuse, tema laulukirjutamises. Veaproduktsioonis. Ja pillimängus. Vokaal. Kitarri tõe poolel intendalt seal lõpus ja hakkas saabuma aasta 77 ning Paulan oli omaette prohvet ise enda saatuse jaoks isand. Nimelt üks suurtest iidolite Storpolonile oli Keinstiin ja teatavasti geim stiin suri kiirteel oma Portšess ning kui ta seda kellelegi ütles, kas see oli intervjuu kuskil siis vihasel intervjuus mul tuleb meelde, siis intervjueerija küsis, et aga kui sa, kui süsteem, stiil on sinu eeskuju, siis ega see ju ometi ei mõtle, et sa tahad niimoodi lõpetada nagu tema kiirdel kuskil Porses siis Marko olemas, et ei, muidugi mitte, mina olen ju nii väike, mina lõpetan minis. Ja täiesti uskumatu, nagu see ka pole, siis aastal 77. Kahjuks täpselt nii läks. Ühel õhtul ühelt peolt tagasi koju minnes koos oma kaasa klooriaid Jonsiga roolis. Sõideti siis vastu puud mini sees ning Marpovlan oli koheselt surnud. Kuid enne seda tegi Mart pool on niinimetatud tagasituleku ja selle päris korralikult. Ta tegi enne surma veel ühe albumi nimega Ander World aastal 77 ja alustas oma show'd nimega lihtsalt Mark. Selles shows käisid siis paljud uued noored bändid esinemas. Malone oli nagu selline vanem selline LTS seitsmend nende Nende rokkarite jaoks, kes kõik tegelikult jumaldasid seda direksi muusikat ja sest ajast oli ju täies hoos. Seal käisid sellised artistid nagu pilliiidol ja tämbia erinevad New Wave'i ja punkrokiartistid, aga samas ühines ka ta ühe oma vana sõbraga David boviga, kui nad seal tema viimases mark nimelises shows koos ning Mark kusjuures kukkus lavalt alla seal nagu ka omaette selline ennustus, see on täiesti Youtube'is üleval, pange lihtsalt sisse David Bowie, Mark Paulan ja show ning kuulame lõpetuseks siia lahkumiseks. Sedasama viimast albumit bändi bändi indi Ander Woldi ning selle nimilugu võrratut bändi India Ander World. Aitäh, et kuulasite austasime koos teiega täna Marcolani tõelist geeniust. Täielikust oma maailmast. Ja tema mõjutusi on tänapäevani kuulda. Rockis metalis pungis, New evis indis igal pool ja kaasaegses klamis. Klemm poleks kunagi olnud nii, nagu ta oli mar Paulanega.