Kell on üheksa. Algab tund, Bella pühapäevakooli. Õpetaja Igor Maasik alustab. Istuge käed lauale. Kell on üheksa, algab tund, Bella pühapäevakoolis hõbeda ja Igor Maasik alustab. Istuge käed lauale. Kas lööklauset ütlesi ja saate alguses ette? Esiteks, mündil on kaks külge ja teine lööklause on siis säärane, et ma ei ole veel nii rikas, et odavaid asju tarvitad. Nii täna lugupeetud raadiokuulajad, viime teid tripile? Jah, just niimoodi ja viime teid tripile, Hollandi kuningriigi pealinn. Et kuidas, eks see alguse sai ja alguse sai see seetõttu, et tegelikult oleks pidanud saatejuht juba mitu mitu saadet ette tegema, sest ma siin vahepeal hõiskasid hilissuvel, et minu koduks saab London. Ja 18. septembril olin mina ka, muide, ma tunnistan ausalt üles üks nendest inimestest, keda siis lennufirma raie eel ei kavatsenud Tallinnast Londonisse viia, nüüd tekib retooriline küsimus, lugupeetud raadiokuulajad. Et noh, kas sellises mastaabis inimene nagu saatejuht Igor Maasik vaieldamatult on, ei oleks nagu häbiasi lennata odav sõidu või odavlennufirma lendudega, mille peale ma ütlen, vastan ise küsimusele. Jah, logistilises mõttes ma pidin tegema säärase valiku, et sõitma hommikupoole 18. septembril Londoni suunas ja siis iirlaste lennufirma ütles parajasti, et eis Tallinnas lendu Londonisse ei toimu ega midagi ei jäänud muud üle, kui lugupeetud raadio kuulas tuli siis oma ideed ja mõtted ümber seada ja võtta teine. Ja ma julgen öelda, unikaalne, kordumatu ja ülivõrretes kirjeldad kirjel detlend. Ja siin ma nüüd olen, mitte Amsterdamis hetkel kuigi võiks olla. Aga ma olen Eestis tagasi oma raadiokuulajate vahetus läheduses, eetrikile ainult lahutab meid. Nonii, räägime siis tänases saates sellest. Õigemini anname juhiseid ja, ja juhendame põgusalt neid inimesi, kellel võib-olla on see säärane teekond Hollandi kuningriigi pealinna ees. Ja olgu siin esimesest siis mainitud, et üldjuhul kui, kui plaanitakse sõita sinna lennukiga on teie esimene Paikuste jala Hollandi pinnale maha saatel Schipoli lennujaam. Ja muide, Schipoli lennujaam on väidet tavalt suuruselt kolmas lennujaam Euroopas ja suuruse mõõdupuu on see, kui palju seal inimesi seda reisijana kasutada. Ja olgu öeldud, et need inimesed, kes on harjunud sihukese Tallina lennujaama kompaktsus ja väiksusega, siis sipulli lennujaam nõuab teilt eelnevat treeningut, enne kui te sellises sellises lennujaamas end vabalt tunnete. Orienteeruti saatejuhil on mõnes mõttes nagu eelis, sellepärast et laen karastuse saanud Frankfurdi lennujaamas ja ma olen Eestis tagasi, aga tuleme tagasi selle mõttelõnga juurde. Et kui suur siis Schipoli lennujaam on ja ma rääkisin, et nii palju, kui siis reisijalt seda läbib kas siis sihtkohana või või siis transiidi võtmes selle järgi siis lennujaamad ka reastatakse ja mul on siin välja toodud minu uurimuste kohaselt Euroopa kõige nii-öelda pisimaad või ei pisi eestikeelses kontekstis ei kõla hästi ütleme kõige rahvarohkemad. Lennujaamad ja esimest no need on eelmise aasta andmed ka veel esimest kohta troonib muidugi siis rõõm. Teisel kohal on saaste koolt Pariisis ja kolmas on siis Shipol, Amsterdam siis on Frankfurt Saksamaa, viies see, seda loetakse euroopaloni Istanbuli ata Türgi lennu ja nüüd vahepeal ma ei kirjutanud neid välja, sellepärast et noh, need nende kohta ei ole nagu ei ole sellist isiklikku empiirilist kogemust, aga kaheksas koht on London kätwick. Londonis tuleb kas neli või viis suurt lennujaama. Iisrud Ma nimetasin kätwick, luuton CD Boot ja kindlasti jäi midagi ka stantsega jäi nimetamata nii edasi, siis on minu jaoks suur üllatus. Palma de Mallorca seitsmeteistkümnes koht. 20. koht on Stockholm. 29. on Helsingi ja 77. koht. Ei ole mitte Tallinn, vaid on Riia lennujaam, me ei mahu 101. lennujaama hulka. Reisijate käbi laske võtmest vaadatuna Schipoli lennujaama külastanud mullu siis 63 miljonit reisijat, nii palju siis fakte ja ühendus. Lennujaama ja amsterdami ka toimub siis peaasjalikult rongiga. No inimesed võivad muidugi taksoga sõita Amsterdami ja ja võivad ka bussiga sõita Amsterdami, kuid kõige mõistlikum ja kõik kõige ratsionaalsem lähenemine on rongisõit ja ühe üheotsa pilet. Tšikid 2000 seitsmeteistkümnenda aasta septembri seisuga maksab siis neli 20. Et põhimõtteliselt seda rongipiletit võimalik osta siis ka juba sealsamas Schipoli lennujaamas, sest üllatus-üllatus, nii raudteejaam kui ka lennujaam on ühe katuse all. Ja selleks, et pääseda rongi peale, tuleb lihtsalt, et sõita null või või miinus üks korrus, ma täpselt ise ei mäleta eskalaatori, kui ma läksin. Ja, ja tähelepanu tähelepanu sealt esimesel korrusel, kus siis on ka lennujaama terminalidesse pääs, sealt saab osta ka nii piletiautomaadist. Krediitkaardiga piletiautomaadid ei võta vastu sulli sularaha ja võib osta siis ka kassast, mina tegin selle kassa lähenemisega, sest mulle meeldib suhelda. Kujutage ette, mulle meeldib suhelda inimestega. Nii, ja rongiliiklus on siis hästi korraldatud ja rongile minek, kui uks on siis umbes samasugune lähenemine, et see pilet milledes kassast saate, see tuleb siis vahetult enne rongile minekut valideerida. Ja nii olete te siis ka süsteemis sees, muide väga. Tublid on Hollandis raudtee töötajad, need veel väga hästi ja ja väga mõnus on ära tunda nende siuksed iseloomulikud Hollandile iseloomulikud peakatted, peas sihukesed humoorikad ja ja Ma julgen öelda silmatorkavad. Kusjuures esimene asi, mida ma siin kätt südamele pannes või meie kuulajatele öelda, et tegemist on äärmiselt sõbralike inimestega, kes Hollandis elavad, raudtee töötajad, kaasa arvatud, loomulikult nii lennujaam isenesest, tulles nüüd tagasi Šipali lennujaama juurde on suur ka mõõtmetelt ja seda tuleb arvestada ennekõike siis, kui on vaja liikuda siis sissepääsust, oma terminali ja ja terminalid asuvad kõik ka ühe katuse all ja neid on zip, oli lennujaamas kolm. Või oli neli, minu teada on kolm. Nii, ja olgu siis veel öeldud, et need inimesed, kes tahavad minna amsterdami shoppama lennujaama saata juba oma soppamise kirge rahuldada selle rajatise katuse alla mahub kaubanduskeskus ja loomulikult juba mainitud raudteejaam. Ja arvestades lennujaama suurust, on turvaalal kaubanduslikku tegevust, kui jätta nüüd söögikohad mainimata minu arusaamiste järgi suhteliselt mõõdukas, isegi üllatavalt tagasihoidlikkus, ütles, et et näiteks kui võrdleme Tallinna lennujaama, siis seal on kaubandustegevust, vat arvestades lennujaama väiksust ja ja modelleerides Schipoli lennujaama territooriumile. Minu minu lähenemised seal on seda tegevust ma pean silmas Tallinnas tunduvalt rohkem. Nüüd rongisõit nii siis lennujaamast kuni Amsterdami peavaksalis. Inglise keeles on kõige parem definitsioon Amsterdam Central Station. See võtab aega umbes 15 kuni 20 minutit, rongid on puhtad, rongid on kiired, sõidavad vaikselt ja, ja ei jää kuhugi toppama ega ega pidama. Nüüd olgu mainitud, et amsterdami Central Station võtab vastu sihukese puhta korraliku kasitud paigana ja ütlesin täna, kui ma siia saatesse sõitsin. Oma endise kodulinna bussijaama peal ja see on siis küll iga ilma igasuguste resolutsioonis, et selline paik. Me armastasime retoorika, toome ülikoolilinn Tartu ja kõik inimesed tahavad siia igalt poolt välismaalt ja muudest muudes punktides siia sõita. Ja kasutavad selleks bussi, see visiitkaarti, selle avaneb, on järgmine esitus. Bussijaam, tartus, alkasseerunud elemendi kogunemispaiku. Niisiis kimbutavad teid mustlased, muide, seen on toimunud isegi ka teatud mõttes areng. Kui omal ajal puslased ikka üritasin vähemalt tulevikku ennustada, siis nüüd ei viitsi keegi enam nende hulgas ka möla ajada, nüüd lihtsalt küsitakse moni. Ja paar päeva paar päeva tagasi käisin kinos. Kylmsmen kõõlden sööklit vaatamas ja siis tuli Cinamonis välja. Eesmärgiga siit takso peal, siis on bussijaamas takso pead bussijaamas siis on kinud niisugune uus mikrosootsium, et need on noored inimesed, kes mõtlevad, et niimodi saaki moni teenida. Et lihtsalt käia ja küsida, et üks noorsand sõitiski mootorrolleriga minu juurde, tõsiselt. Hei, vana, anna mulle viis eurot, mõtlesin, et kulla mees, et lükka oma mootorroller maha, sa saad tunduvalt rohkem kui viis eurot selle eest ka mood Pusmi andude next level, kuhu ma olen sattunud hoomaigaad. Muide enne kui me jätkame teemat, tahan mainida, et kõik ülejäänud muusikapalad, mis tänasesse saatesse ära peaksid mahtuma, on suuremal või vähemal määral seotud Hollandiga kaasa arvatud ka kollektiiv do limiidid, kes praegu Annabeli tõelised tehnolaksu. Weekend Tšaia Pääri. Kell on üheksa. Algab tund Bella pühapäevakoolis. Õpetaja Igor Maasik alustab. Istuge käed lauale. Need inimesed, kes planeerivad reisi Hollandisse, mõtlevad, et äkki tuleb selleks selgeks õppida hollandi keel. Hollandi keel on lähisugulane nii saksa kui ka inglise keelele aga samas peab tõdema, et inglane ja sakslane ei pruugi aga seda keelt, et mõista, sest noh utreeritult öeldes võib tõdeda, et see on nagu mingisugune sümbioos inglise ja saksa keelest ja kuskil v midagi. Mingi komponent on, sealjuures. Inglise keelt osatakse. Vähemalt Amsterdami kogemus ütleb mulle väga-väga hästi, aga viisakas inimene õpib vähemalt palun ja aitäh selgeks ja tegin seda minagi ja palun siis Alstuum pliieft. Ja aita fantanc. U. Vaat selline sõnavara hollandi keelest on siis saatejuhile külge jäänud. Ma loodan, et see sõnavara täieneb. Nii. Tähendab lugu selline, viisakas inimene õpib selgeks mõningad viisakusavaldused ja ülejäänud käib siis inglise keeles. Ma pean silmas kommunikatsiooni. Olgu öeldud, et Amsterdam. Ma isegi ei mäleta, kui suur see rahvaarv on. Amsterdami tänavaliik klus on ja kui jääda ainult amsterdami vanalinna piiresse üsnagi intensiivne ja intensiivsust, lisab tänavaliiklusesse meeletu armaada jalgratast, tureid, jalgrattad on amsterdami üks arhetüüp. Ja mõned inimesed väidavad, et nii palju, kui on inimesi Amsterdamis elamast, nii palju on seal ka jalgrattaid. Ja see arv on kolassaad tassist kolossaalne. Tänavaliikluses on seal sihuke hea tava, et jalgrattad tuleb jalakäijal läbi lasta. Ja mulle tundub, kõige suuremas eelistuses ongi just nimelt jalgratturid, alles siis on jalakäijad ja kolmas kolmas kategooria siis on muu moderniseeritud liiklus ja jalgrattureid on seal kleegiunite kaupa armastatakse seda sõiduvahendit, neid sõiduvahendeid pargitakse igale pool, terved väljakud on jalgrattaid täis, neid on isegi lukustatud, mõnikord sildade külge ja nii edasi ja edasi ja edasi. Nüüd amsterdami vanalinna kirjeldus on säärane, et noh, ma ei tee siin mitte mingisugust saladust. Ma olen näinud väga palju pilte, väga palju raamatuid Amsterdam piltidega ja noh, tavaliselt on tekkinud selline arusaam, et need pildid on kõik ilusad ja ja kenad ja on natuke võib-olla fotoshopitud ja kuidagi tuunitud ilusamaks. See vanalinn on tõesti lummav. Uskuge mind või, või mitte, ja mul oli niisugune tunne, kui ma viibisin Amsterdamis. Ma tulin raudteejaamast välja ja panin enne Google Maps'i selle poisikese ka veel kodutööd teinud ja nagu sihukese tripi virtuaalse tripi loomulikult raudteejaamast kuhugi sinna vanalinna poole. Ja pannud tähele ka kogu kogu seda fluidumi. Ning see vastast sajaprotsendiliselt, isegi rohkem minu ootustele ja lootustele Amsterdamist. Ja pean tunnistama, et see on seltskond, fesson lugupeetud raadiokuulaja et saatejuht ehk siis ehk siis Amsterdamis ära. Ja arvestades sellega, et saate ühesõnaga madal veresuhkur kurja ja piltlikult öeldes ma panisest lummusest pildi taskusse ja ja siis crash siin siis politseijaoskonda sooviga. Mitte et mulle antakse asüüli, vaid aidatakse siit välja, see pole reaalne, kus ma praegu viibi ja tähelepanelikud saate, kuulajad on võib-olla fikseerinud, et mul on selline parasiitväljend nagu, kas te viibite Eestis hetkel ja, ja paljudel juhtudel on võimalik inimene viia sellisesse olukorda situatsiooni, et ta tegelikult ei hooma, kus kohas ta viibib, kas ta viibib Eestis, kas ta viibib mõnes teises linnas või, või on üldse Eestist ära. Olgu siinkohal siis öeldud, et politseiametnikud olid väga viisakad. Esimene esimene asi sihukesele inimesele, kellele On tekkinud ment sal projektoun, Alementud breik, ta võib igale inimesele tekkida, kes on siis ühtäkki halbadest emotsioonidest, pean halbu emotsioone siin silmas, seda, et ma ei saanud minna üritusele Londonisse ja nüüd ühtegi, see on muinasjutumaailm sulle sõna otseses mõttes peobe sinu ümber. See linn tahaks nagu haarata, Ta sind iga sinu keharakuga. Ja nüüd Hollandi politseiametnike suhtumine on tegelikult hädasolijatest üli lahke ja, ja soosiv. Näiteks ma palusin, et ma tegin nagu katse ka, et palun Escortigi menud Haagi kohtusse mille peale tuli siis vastuseks, et selleks on mitte mingisugust põhjust, et mida te nagu soovite, ta ütlesin vastu, et ma soovin oma hotelli saada. Hotell nardo Amsterdam citys enter ja takso kutsuti ja ma sain õnnelikult hotelli ning vental projektound läks järsku üle. Ma ei tea, millest see tingitud on. Nüüd amsterdami vanalinna üks olulisemaid ja liigutava maid. Com oponente on muidugi tänava sillutiskivisillutisega tänavad ja see annab sellele linnale olulisel määral suuremat lisaväärtust juurde. Palun väga. Tallinna vanalinn on ka ju munakivisillutisega väga, väga kena, seal on see kivi natuke teistmoodi, see ei ole munakivi, mis seal nüüd? Millest tahaks kindlasti rääkida ja see on ilma igasuguste igasuguse kahtluseta amsterdami teine arhetüüp ja see on nimelt Amsterdami kanalid. Jalgratast me rääkisime, kanalid on nüüd järgmine teema. Ja ma olen sügavalt veendunud, et kõik need inimesed, kes on korra Amsterdamis käinud, aga ei ole teinud kanali kruiisi kaasa nende amsterdami või Amsterdamis viibimise aeg on võrreldav justkui kassiga, kellel on ainult üks käppa. Vot nii kanal kruiis on siis, seal on väga mitmesugused valikud. Mina maksin tunniajase kanal kruiisi eest päevasel ajal 17 eurot kuid seal on võimalik minna kanali kruiisi tegema ka natukene teistmoodi teises võtmes ja ma julgen öelda väga romantilises võtmes, näiteks kanali kruiis koos õhtusöögiga on valikute hulgas, siis on kanali kruiis armunutele palun väga, võtate enda bruta või armukese. Mitte et ma seda viimast tegevust nagu siin promoveerimine, aga ma ütlen nagu üldse võtate tema kaasa ja lähete siis laevukesega või siis sihukese madala paadiga, millel on katus peal, näete sõitma, siis on küünlavalgusõhtu kanakruvisid niuke pimedal ajal on Amsterdam veelgi veelgi lummav, uskuge mind, nüüd on tekkinud D küsimus nendel inimestel, et kuidas need amsterdami kanalid siis ka nagu alguse on saanud. Amsterdami kanalite saamislooga on siin väga mitmed aspektid, üks aspekt. Ta on nimelt säärane et Hollandis või hollandlased täpsemalt on siis üritanud maad võita nagu merelt tagasi. Ja see on siis üks selline selline tulena et ühendada väga Meeldiv kasulikuga tuli siis maad nagu juurde Ta ja siis samal ajal tehase sääraselt, et vesi on ka ümber teie uue nokas staadiumite taasavastatud kamoon, see ei ole õige sõna, et vesi on ümber selle uue maa, mille üle te olete merekäsnaga kätte võitnud. Nüüd see pole sugugi vettpidav, üheselt interpreteeritakse saamislugu. Arvestama peab ka sellega, et Amsterdam on olnud läbi aegade kaubanduslikust aspektis ülioluline linn ja iga kaupmees unistas ta saaks siis oma siis kas paadi või laevukusega sõna otseses mõttes oma kontori ukse alla sõita, sinna tuua oma kaubad, kaubad jälle siis paadi peale laadida ja edasi ja kolmandat. Et siis jõuda Amsterdami teise olulise tähtsa. Loodusliku loodusliku objekti juurde ja see on jõgi. Selle jõe nimi on Amstel mitte segamini, palun ajada õllesordiga, mis on ka teada ja tuntud. Ja see andis siis jälle omakorda võimaluse noh, sõna otseses mõttes koduuksele sõita, kui oli jõest veetud kanal, siis oma majani ja palun väga astuda paadist tuppa, see on ilus. Nüüd mõned eksperdid ja vaatlejad on arvanud ka, et amsterdami kanalite puhul on ülioluliseks saanud see komponente Ta nad omasid teatud mõttes ka kaitsefunktsiooni. Sest kui linn oniga pikitud sihukese kanalite ämblikuvõrguga, ma julgeks öelda selle linna vallutamine on olulisel määral vaenlase poolt raskendatud, kui ta, see linn oleks täiesti tavalisele sihukesele maale ehitatud, kus mingisugused looduslikke või kunstlikke takistusi on minimaalselt. Ja otsekanalite süsteemiga linna puhul Amsterdam vaier vaieldamatult on, tekib mul siin ka unikaalne võimalus võrrelda, vaata, ma olen käinud Veneetsias ja kirjutanud ka mööda seda linna, pean silmas siis Veneetsiat. Ja Mulle tundub, et Veneetsias on kuidagi midagi käes selles mõttes ära lastud. Et see linn nagu on täitunud kopekaga. Aga Amsterdamis mul on viimasel ajal väga hea haistmismeel, muide milles. Amsterdamis sihukest kopekat ei tundnud ja, ja see on minu jaoks sihuke kummastav ja ja müstiline. Sõnulseletamatu tõttu julgen öelda boonus, mis amsterdami üheks armastatud külastuspaigaks ilmselt ka tulevikus muudab või muutub. Kuna me vahepeal Armin van puureid A enne veel, kui me käivitame, Armin van puureni pada, ma tahtsin seda öelda, et käisin suveniiri ühes kaupluses mängimas ja siis lummas mind hõllandus, sest kaupluses mängid, teen muusikat, mis kuulub žanri alla, trääns transi süülil Amsterdam. Kell on üheksa, algab tund, Bella pühapäevakoolis hõbeda ja Igor Maasik alustab. Istuge käed lauale. Nii tere tulemast tagasi, ma pean teile, kallid kuulajad, mainima ühte üliolulist asja. Et kogemata on jäänud tegemata meie saate vahe kõll ja iga natukese aja pärast sulnis meeshääl teatab, et kell üheksa hakake saadet, kuulame, õigemini sukelduge onu Bella pühapäevakooliradadele. Tänase saate järgi ei saa kella õigeks panna kellud ammu, üheksa läbi. Varsti on südapäev või üldse? Hüva, lähme edasi, Amsterdam kui muuseumite linn ja ma ei jõua ilmselt tervet seda listi muuseumi teile, kallis kuulaja. Kallid kuulajad ette lugeda ja armastatakse seal ka igasuguseid kurioosseid muuseumi muuseumi luua. Noh, olgu siinkohal mõned mõned, mõned üksikud stiilinäited seal seksimuuseum olemas, seal on prostitutsiooni ehk liitsinduse muuseum olemas, seal on piinamise muusen olemas, teemandimuuseum olemas, kõnelemata siis veel rahvuslik kest ja tavapärasest muuseumit, sest vankoogimaja Anne Franki maja, Van Goghi muuseum, eksin, vabandust. Ja, ja siis meie Eesti Rahva Muuseumi analoog muuseum on rikk mu siia. Ma võin saladuskatte all öelda, et ma elasin selle rikku siia, me vahetus läheduses ja see on siis selline koht, kus väga sageli määratakse kokkusaamine. Sest et seal on selline no muuseumist natukene väljapoole on selline imepärane pannoo või on sinna kirjutatud. Amsterdam, või õigemini Amsterdam, mis on mõeldud seda ja südamed, on kõik seal ilusti ainult südamemärgi tegemist, Amsterdamis peetakse ülima sõpruse ja, ja kokkukuuluvuse tunnusmärgiks, et mina ei saanud alguses aru ja ma olen viimasel ajal enda eest eetikasse ka lisanud selle näppudega südametegemises on üliilus ja ülikena ja sulle naeratatakse vastu. Kohe imid nüüd muuseumite linn, kuid mis on huvitav ja mis mulle on selline noh, julgen öelda, spetsialiteet on kohalik toit. Ma ei tee siin mitte mingisugust saladust, et Amsterdamis võite te kohata väga palju selliseid kohti, kus ta saab, et head-paremat magusat koogikesi tordikesi süüa ja uskuge mind, need on hästi magusad. Ja mulle mulle meeldib magusat aeg-ajalt süüa, võta kõrvale apelsinimahl ja võib-olla ehk tassike cappuccinot ja miks mitte kreemikooke süüa seejuures. Kuid mille juurde ma tagasi või mille juurde ma tahan tulla nimelt Hollandi pannkoogid. Iseenesest keda üllatab pannkook? Ma arvan, et mitte kedagi. Aga ma üritasin teha väikese eksperimendi ja see eksperiment on siis nimelt sa säärane pannkoogirestoranis läheb ja tuleb kena ettekandja neiu ja ütlen, talle tehti midagi väga hollandi pärast. Oksa vastuseks õenduses tuuakse jälle apelsinimahl caput siina mulle lauda ja siis tuleb hollandi moodi pannkook täiesti tavaline pannkook, kui pannkoogi sisse on pandud tähele pannud kaks väga tähtsat komponenti. Jah, tähelepanu, tähelepanu, soolasink. Ja pannkook küpsetatakse ära ja sinna raputatakse peale ka tuhksuhkrut, kaasa arvatud selle koha peale, kus on sink. Muide, praegu on pühapäeva hommikupoolik kallid, kuuled annamegi teile tänase pühapäeva hommiku hommikusöögiidee teil on võib-olla õun on praegu küll ja küll õunaprobleem on lahendatud, kindlasti leiate kuskilt tükikese peekonit või sinki, pannkoogijahu kindlasti kõigil olemas, ma loodan väga, et meie kuulajad teevad pannkook, tehke see kombinatsioon ära ja uskuge mind. Kõik on väga lihtne, aga kõik väga fantastiline selle juures, et tuhksuhkruga, sinki süüa, on esmapilgul küll õõvastav kogemus, prognoositavalt õõvastav kogemus, kuid maitsev, midagi teha. Ja loomulikult on võimalus nendel inimestel, kes siis noh, nagu hollandi toidust suurt ei peaosa saada vähemalt Hollandi vanalinnas. Sellisest asjast nagu väga mitmed, et rahvaste ja, ja, ja paikade köögid. Males toitumise suhtes teatud mõttes konservatiive aktiivne inimene ja minu valikute hulgas oli Uruguai köök Uruguai restoran ja no ma ei saa kuidagi hispaaniakeskkonnast välja, noh tunne, tunnistan üles, et Hispaania restoran ka. Ja ma olen kõva lihasööja heinu ja aganad ei söö. Ja seda peatoiduks ei võta ja ei, ei tunnista seda peatoiduks ning uskuge mind, ma ei tea, mida ma seal lihatoitudele mõlemas kohas nagu sõid, aga see oli erakordselt maitsev. Jäi meelde et hispaania kohas kalasupp oli menüüs, see on siis sopatee Peskaado. Paania keeles ja tegelikult tehakse seda niimoodi, et tehakse kalapuljong ja sinna pannakse siis või rõõska koort ja mis minu arusaamiste järgi tomatipastat ja kalasupi sees on reeglina mereannid, et minu valikute hulgas oli krevett rannakarp, püüa octopus, ehk siis kaheksa ajal. Ja tulemus on suurepärane. Et paljudel juhtudel meie inimesed tigusid ja, ja molluskid ei armasta süüa, aga kus on hästi tehtud, aga hispaania köök on ilma? Tere sõbratsioonideta üks Toidu Kultuurik. Kroonjuveele julgen nii-öelda proovige järgi. Nii, ja kuidagi ei saa üle ega ümber tänases saates sellele pöödanud meie saate lõpuosa Hollandi lipu saamisloost. Kuna teadlikum osa meie kuulajatest teab, et saatejuhi üks hobisid on lippude kollektsioneerimine ja meil üks vabandust, üks inimene läks sinna lehvima, ütlesin talle, mõttelõng läks segamini, jätkame palun. Hollandi lipu saamislugu on siis väga huvitav. Minu arusaamiste järgi me teame seda, et Hollandi lipu põhikomponendid ehk sele trikoloori põhikomponendid on punane valge ja sinine, nüüd läbi ajaloo oli see plaani, ei ole see täpselt niimoodi olnud, punane triip on tegelikult kunagi olnud ka oranž. Ja olgu siinkohal öeldud, et on eksisteerinud ka selline ajastu, kui on paralleelsed hollandi lipuna interpreteeritud tükikene kangast, millel üks triip on kinnaler, punane ja, ja teine triip on oranz. Need on paralleelselt eksisteerinud nüüd mis ajab veel rohkem juhtme kokku, on see, et Hollandi lipp on väliselt vaadatuna luksemburgi lipuga justkui sukk ja saabas. Kuid tuleb siinkohal möönda tõika, et kui me võrdleme Hollandi lipu ennekõike Hollandi lipusinist värvi, siis see on tumesinine. Luksemburgi sinine lipul on olulisel määral heledam ja pluss veel et Luksemburgi Lipp. On proportsioonide säärane, et ta nagu horisontaalselt rohkem välja venitatud nagu pikem. Kui me võtame horisontaalse tasandi võrreldes Hollandi lipuga. Nüüd räägime siis sellist asja. Hollandi lipp kui selline oli esmakordselt kasutuses 1574. aastal. See oli aeg, kui Holland võitles siis Hispaania ülemvõimu vastu ja selle võitluse üks eestvedajaid oli Oranje prints William esimene. Ja seda võitlus siis peetigi sellise lipu all, oranž, valge ja sinine. Ja olgu siinkohal öeldud, et seda hakati siis austuses prints William esimese vastu justkui tema lipuks nimetama. Ja oranž, valge ja, ja sinine oli siis printsi lipp ja ühtlasi ka vaba hollandi lipp tema üle kant tähenduses ja otseses tähenduses ka muidugi nüüd tuleb mainida veel liputeema kohta ja juurde, et Holland on tegelikult riigina eksisteerinud ka vabariigi tähenduses. 1581.-st aastast kuni 1795. aastani eksisteeris sky Hollandi vabariik ja siis tekkiski see punase valge ja mitte tume, vaid helesinise triibuga trikoloor. Nüüd kaasaegse Hollandi lipuvärvigamma. Ma tean, et mu jutt on nagu natukene segane tänase lipul teemadel, aga aga tuleb, tuleb vastu pidada, et kaasaegse Hollandi lipuvärvigamma pandi reglemendi järgi paika muide alles 1937. aastal. Ja tähelepanu, tähelepanu, tähelepanu, kui on kuninglikus perekonnas, olgu ta siis printsess või prints, kuninganna või kuningas, sünnipäev. Ilma igasuguste reservatsiooni deta on see vaba päev, see on püha siis, siis ei lenda isegi lind. Ja see on hollandi au ja uhkus. Siis heisatakse Hollandi lipp ja Hollandi lipule. Kui on tegemist kuningaga seotud tähtpäevadega on ilma igasuguse reservatsioonita, lisandub siis lipulega oranž vimpel ja tähelepanu, tähelepanu, oranž kui värv on õigupoolest olnud juba sellest mainitud 16.-st sajandist, võib-olla isegi varemast ajast hollandi sümbol. Mida öelda, lõpuks tuleb öelda seda, et Hollandi lipp on olnud inspiratsiooniallikas ka Peeter Esimese, muide, Peeter esimene käis Hollandis incognito-na kusagil. Seitsmeteistkümnenda sajandi lõpus ja mitte selle jaoks, et. Sealt lippu nagu endale vaadata või ideid, kuigi sealt ta sai, vaid ta käis, põhieesmärk oli laevaehitust õppimas ja siis ta märkas seda imepärast. Hollandi lippude, see värvide kombinatsioon läks Peeter esimesele väga ja väga korda ja kui ta tagasi tuli, siis ta pakkus välja, et kõik slaavi riigid aga ennekõike just Venemaa võiks samad lipuvärvide kombinatsioonid enda lipuks võtta. Ja nagu me teame, vene lipuvärvid on valge, siin punane. Paljud Ida-Euroopa slaavi elanikkonnaga riikidel on samamoodi punane, valge ja sinine, no Sloveenia, Horvaatia, Tšehhi, Slovakkia kija, Serbia midagi jäi kindlasti nimetamata. Ja Hollandi lipp on väidetavalt saanud inspiratsiooni sellest. Vabandust, vene lipu saanud inspiratsiooni Hollandi. Lipust, mida mul öelda on veel uute uute kohtumisteni ja kindlasti soovitan sügavalt, soovitan käia ära Amsterdamis, see on elu trit. See jääb teile igaveseks meelde. Kohtume.