Perede kullede mulgi uudisid, tämbe, kõneleme kiigu pühadest ja kiitmisest Mulgimaal. Juba mõne päeva pärast on lihavõttepüha kähen, neid pühaksitum kutsud ka muna pühades, kevad pühades ja kiigu pühades. Kui nüüdsel ajal on nende pühade päämine märk muna, mida sümbas värvites, siis vanasti oli veekeetja kiitmine sama tähtsa, kuidas kiitmine ja kiigu tegemine, vanast käis seda muurnu Karksi kandi kodu Looviline harrastelile. Terve nädal on nagu vaikne nädal ja see oli nagu töö tegemise poolest ka vähet vaiksem. Sellel nädalal oli etenatu, et peetos nagu surnusid, meelen, et käbasama Aude pääl kõrras vaatlemen poisi teeve kiigu üles neljapäeval ja siis saatil kõik asja nagu korda. Sõnnikut pidi viime kindlasti põllu pääle paar kõrda siis vili kasus hästi ja kes käis kalal, see pidi võrke pähe, vaatame kübenn nõelme ja paremini, kid kalatules parempest ja kevad oli hakanud, et kõik oleks siis valmis, kui päris põllu peale minna saab. Oriidi oli küll vaikne päevaga, neljapäev oli suurepelt jaoldsesse kiigu tegemise päev, et kiik depigi just lihavõttepühadest kiigu puhastad, kutsuti kah, et rohkem pikki kiigub ühe terve Lõuna-Eestini muidugi Mulgimaal kapten Tättisi kiik just sellest lihavõttepühadest, et ta jaanipäevast Soles juba üleval ja kiitmine hakkaski lihade pühataid koos nende munade värv, mis tegi ja see oli esimene nagu kevadpidu poisi läksime siis kui selle koha peale, kus me olime otsustanud juba enne, kus selles aastas kiik üles pannas, siis vaatasime nii, puu valmistati kas kate kase või kate puu vahele või, või siis guess, ole just kat ja koht oli ilus, siis panti õits puu ja teine niisugune palkati, püstidati sante kiik ja, ja pantisi kiik sinna vahele valmis ja see oli siis nagu poiste töö tüdruku, siis nagu Tõiveneid kanamune kiigutajatel. Nii oli siis keedetud muna ja ja siis oli seal kiigu ümbergi, tulime nii noore nagu kokku ja siis tantsiti Tätti ringmänge ja mängiti küll pimesi kui ja, ja igasuguseid mänge mängiti ja munadega mäng oli küll veerete Tiia vaadeti, kellel kaugetel veereb ja ta oli nagu esimene kokkusaamise päev, kiigumann minu isa Teiga iga kord aida, minule seansse kiigu, et meil oli üldse õunapuu ja siis ta pandsite seansse toika pant, selle pesta siis selle üte puu sinna Pääle õunapuus, selle postini ja siis seal oli minu kiik üleval. Mul oli toan ka kiik, aga muidu lastel pantigi kiigu kas tarre või kuskilt säänse koha peal kiigutiki siis seal minugi panti välja, sest minul meeldis kangesti jälle kiiku püstu nagu suure inimese kiigu peal, mitte kus sa istutad siis kiigut, vaid et oled bestujannad, põlvisti suugust, kas kiiguti siis terve aasta sügiseni kuni lume tulekuni ess kiigute, no kes siis nõnda tööd asteta, Gueina haigols võeti kikka maha, mädegangin kiiguti jaanipäevani liiguti veel ka sellesuvistepühade haigla seal 40 päeva pärast. Lihavõttepühi on suvistepühadepäev, siis oli ka suur kiigu päevil, siis võeti ka kiik ära või noh, siis umbes käia, sest istuli heinatöö ja tulime muu põllutöösisest Solaiga enam, mis hea on, inimeseni oli või kes kiiksivad, kuid nüüdsel ajal on ju kiitmine laste asi? No on küll, aga siis oli veoni noore tüdruku ja poisikest talude pääl oli ja kes seda talutööd iki täi nii käi, saime siis ka kuskil kokku käia ega sisse sole nõnda palju neid simmanites ole, kas siis sellel ajal nõnda palju veel, kui päris õige kiigu tegemise haige oli? No pärast muidugi olidki niimoodi, et simman ja pidu oligi selle kiigu ümber, seal oligi siis esimene wälja simman ja USA välja minna siis ära küljes jääte seda kiitmist isteti tarenzi või selle reha all või kuskil iki käiti koguse, mispärast see kiitmine siis nõnda tähtis oli, kas sellel oli ka mõni tähendus seal vaadeti? Jah, et kestagu kõrgem pes kiigub, sellel tuleb parem õnn, keda kõrgepes kiiguted, kes kiigutab ja kuidas on, et siis on mingi parem õnn ja parem viljasaak ja ja mune veeretati ka sellepärast, et kellel nagu kaugematel läheb, et sellel on jälle suud, mis ta selle munale sinnas kaasa Paimset, siis see läheb jälle täide ja mis kiigu tegigi lanti kiigu tegemise eest kiigu tegijale, andke pasla paelu, sellel vaiksel nädalal deti vaikseid töödia tüdrukud Eive vastlapaelu, mõni poiss oli kohe mitu-mitu paela saanud, tüdruku aga oli Tenno ja kellel siis jälle ilusam ja parem libelemerpe paela olime siis nii, oli veel nagu uhkendaja sess kõrazza Multe juutoodsan, saateks saed kokku. Ilves Kristi ilusat pühadehaiga lustilist kiitmist, jääd munade värvimist, veeritamist, ragelemist, kigile, Uwe uudise jälle tulevad õisi pähe.