Tervist kulle ja olen uute Vi Miriam ja tämbadi juttu. Priit Saar. Evarigakija sai valgetähe viienda klassi teenetemärgi seto kultuuri edendamise ja hoidmise eest. Teedeegiame riitsaare Nelal kõrval valitseb oma ülem George kas ja dam ka kotuse pääl väega suure seto kultuuri, ela hoitjata Lüüten seto meisi summa kuga bändis tuhka lihtsa Minkaga hoita Hela seto Miisi laulu kanda, soome-ugri kunstielu edendaja setomaal, olles ka eisse silmapaistev maal ja ennekõike tuntes teda seto ehete valmistajad ja nüüd lähemegi edasi oma jutulõngaga tähendab Humma kahe kuu-isse riitsaarega Dima Obinitsa tare lännu nööril ja ajati juttu kultuurist kui tuust Mika jaost Zetadele Uma maadav vaia. Kohik sellel on sõjas üks väga hea võimalus, et anda oma suur panus kultuuri, hoitmise mediacki meistrit vil olnu pääle sukk ja tud suurt naisi, kohik selged enna. Barry loom ja nii et nad tegid palju ei ole, et ma Tiia nüüd Viljandi mõne päris tudengi oma nakanuneid tegema, et ma ei ole ka seal juba katseaastat andnu neid tunde kultuuriakadeemia, nii et seal juba neli viisinemist oma Tenno kuhiks õlgi seal. Kas siin setomaal, jah, siin vist praegu ma ei tea, külla tulles. Nagu käekiri on ka ju seened, eks Pekosad mustreid ja. Nojah, siin on noid vanu mustrit päris palju, kaetumis on möödunud sajandi algusest ette ja, ja tõesti, et eks, eks ma olen märgata, on päris palju, et, et seto Maldu sõlemustriommed üleval olnud osana siis kroonia Allam olnus, istu maailma tsirka, kelle iisis vil ristja külgi pääl sis Katsaganna ja Elo lille eriline on, ta tõesti saame maailma tuuri mõte üldiselt ka, et sääne seto sõlg üldse nagu kujunesi välja. Eks humala ajal Vastmantsegi yks säänse külatarga või nõia või võluri pigem märksa välja, et siinkandi sealsele rahvale sobisi rahvarõivaste manada. Suur hõbesõlg. Tegelikult seto on ju kõik haiga olnud siin kauem polnugu tõese rahva ja Egatud peris maad, meil ei olegi olnud millegi kaikate ilma vihel olnu mitmerahvas ja ega nüüd siin suure valdu kokkupanemise möllu on küll näidki ja, ja ütles, et üsna seto raiustada umma, et anda seto kultuur kõik haiga olnu ja jääst, aga siis kui ta mitme valla naisel nüüd ongi huvitav sääne kultuuri küsimine, et kuidas siis tegelikult homme ütel rahvale, et kas pead nii-ütelda oma maa olema? No ma arvan küll, et kultuuri ja sam alati suma maa nagu oluline ja kõigi põlisrahvita jaostat. Kes ütles, et taadile vaja siis kui sa seto kultuurist aru no lugege sistada indiaanlaste vinnetu raamatut näitusest kohal just tuumamaa looduskivi puhas vesi mõttes taevas nende kohal, et et ega siis tänapäeval loomulikult suured poliitilise võimu ja, ja see eriti just ka majanduslikku huvi nende huvi oma igatpidi nagu rahvit, nagu noh, Essitada ei ütelda, et ei ole tuust midagi, küll me edasi, et küll te elate, noh, killustatuna ka ja Kohki hütis ja veere, et suure maailmahuvide Hongi do, et rahvas ei Tiieszi oma oma asualasid ja oma nagu maid ei Tiiessinuid maid kohe enamuse esivanem bit maetuna, noh ta on ju nii läbinähtav, aga tegelikult tolles yks vajada nagu hoita teadvustada, sest ega siis siis tulevase põlvkonna muidu uneta seda kõik veel rohkem ja rohkem ja, ja, ja, ja tegelikult hommi mätta, kultuuri väga nagu lahjenese järjest edasi, et see on ülemaailmne kultuurihuvi nagu järjest ju mõõttas vastset põlvkonda Kas hirm ongi siis kõik Sto või mitte, hirm aga muretu perest, et kui seto pillutas lakkija küll ütte maakonna vahele teise kihkuna vahel, et siis jäästo Supega lahjast vai seto sub. No ütleme niimoodi jah, et jääs nagu väga väga. Nii ta paraku on, et selle mõte võib-olla tänu tuule, et päris pikki aastakümneid home setomaa olnud nagu suht kinnine ala või nagu just ütelda, et seal on nagu ääremaad mõlemat, Thom, ta võib-olla avitanu, just mõnes on see keerulisem nagu tuuri või saanud see alalhoidmise kotuse pealt, just nagu ellu jäi. Rahvalaulu traditsioon ei ole katkenud paljudel soome-ugri rahvitel ja no üldse maailma rahvitalon, ta lihtsalt ju mingi laul nagu läbi lõigata Unestatargiilia ja traditsioonid ja siis on natu jälki mitmekümne aasta pärast nagu noh, kokku seal on palju keerulisem. Parhilla on meil meil jälki sana nagu võimalus ja jumis antse vaimse see iidoli või, või, või mingi säänse Peko vägilane ja kõik sealse tegelase Kohkil korgeliks nagu tahtva, et et nii oles ja nii on, nii, on nagu lenn ja eks mida pead nagu hullema ja hoidma ja kaitsma ja edasi kandma. Aitüma sulle, rid saare Värnaide mõtet Eesti aituma ka seto kultuuri hõitmast. Aitüma kõiki hüve. Aitüma ka sulle kulla ja ma olen nuut Merjam ja seadvooride juttu. Priit Saar. Evar ikkagi sai valgetähe viienda klassi teenetemärgi seto kultuuri edendamise ja hoitmiseist. Elas setomaal, on jälle eetris nagu üks nädala pärast päält. Vjatsituudistsid.