Tänasele küsimusele annab vastuse põhja prefektuuri korrakaitseosakonna vanemkomissar Kristian Jaani. Tallinna linnas on siis käesoleval aastal on olnud kurb statistika hukkunud jalakäijate osa siis selline, et kokku on neid hukkunuid nüüd olnud tegelikult terves maakonnas 12 tükki jalakäijaid ja tegelikult on see nüüd täiesti puhtalt pooleks, ehk siis praktiliselt pooled on siis pooltele on toimunud otsasõit ülekäigurajale pooltele, siis väljaspool ülekäigurada. See oma siis üldse nagu tähtsust praegu, et täpselt mõlemat pidi. Jah, kui nüüd vaadata seda kurba statistikat poolt, mis puudutab hukkunuid, siis on ta täpselt nii ja on täna mis puudutavad siis jalakäijatele otsa sõita ei piisaid foorivaatamisest, vaid tuleb jälgida liiklust ja absoluutselt, ega see on juba meel koolis väikestele lastele seletatakse, et seedida, et liikluskorraldusvahendid näevad ette mingisuguses konkreetses kohas sõidutee ületamise on, olgu selleks siis sebra või valgusvoor siis ega see ei tähenda, et inimene peab olema tähelepanelik ja alati ikkagi vaatama mõlemale poole, kas sõiduk tuleb või ei tule ja kas sõiduk on aru saanud nendest liikluskorraldusvahenditest. Aga samas võiks ju siis vaielda politseinikuga, kes üritab sulle trahvi teha, aga näed üht, mitte ühtegi autot ei tulnud, mis siis, et on punane, ma jälgisingi rohkem liiklust kui liiklusmärki. Siin on küsimus selles, et Meil on liikluseeskirja, meil on liiklusseadus, mis väga konkreetses sätestab siiski ära, kuidas sõiduteed ületatakse, eks ole, ja kui seal on ikkagi kirjas, et kui on reguleeritud ülekäigukoht, siis reguleeritud ülekäigukoht ikkagi tähendab seda, et üle saab minna foori lubava tule ajal ainult, milleks on siis roheline tuli, eks ole, nii et siinjuures on konkreetselt ikkagi politseiametnik, lähtub seadusest, küsimus on muidugi sellest loomingulisest lähenemisest ja mõistlikkust lähenemisest, et tihtipeale võib-olla piisab ka sellest, et sa vestled inimesega rahulikult eetele hoiatuse, kas alati peab rahalise trahvi tegema ja nii edasi ja nii edasi, nii edasi. Kindlasti, aga iga rikkuja puhul jäljega vaadatakse tema tausta, eks ole, et kui ta inimene kui sellest taustast tuleb välja, et ongi näiteks paadunud liiklusrikkuja, eks ole, siis on ka selge, et lihtsalt hoiatamisest ja suulises jutus tihtipeale ei ei piisa ja tuleb mõned rangemad meetmed kasutusele võtta karistuse osas. Mul on viimasel ajal, kusjuures tähele pannud, et päris palju nakatunuid ülekäiguradadel jälgimine, ide jalakäijate tegevusi Jah, no mitte ainult jalakäijate radadel, vaid, vaid vaid kogu see liiklusjärelevalvealane tegevus on väga tugev prioriteet kogu Eesti politsei jaoks ja seda seda tegevust jälgitakse igal pool jääks, see pigem ongi selline liiklusõpetus eelkõige, eks ole, et inimestele öelda, et kuidas üle tee minna, kus kohas üle tee minna ja kindlasti ka korrale kutsuda, siis neid autojuhte, kes ei taha alluda liikluskorraldusvahenditele. Kui kontrollitakse neid inimesi, kes lähevad vales kohas üle tee, kas siis seda peaks ka äkki kontrollima, et paljud autojuhid ei anna ülekäiguradade juures teed inimestele? Ega see ongi Aadi kahepoolne tegevus selles mõttes, et ühelt poolt jalakäijate tegevusi absoluutselt kindlasti teiselt poolt sõidukijuhtide tegevust kontrollitakse mõlemate käitumist liikluses. Inimene arvab, et tal on rohkem õigust ja läheb autole ette ja siis ikka jääb autojuht süüdi, kui otsa sõidetakse. Igatahes, niisugust olukorda muidugi eraldi vaatame, eks ole, et noh, on täpselt nii ja naa, eks ole, et kui on ülekäigurajale jalakäijale otsasõitja see ja see jalakäija ületab seda rohelise tule ajal, eks ole, siis loomulikult ei ole küsimustki, jääb, süüdisin autojuht, eks ole. Aga kui ma olen lipp on korduvalt ja korduvalt punase tulega üle tee nagu jalakäija ja ma olen juba juba korduvalt sisenoomituse saanud paljudelt rahvana. Sest kui ma nüüd õieti mäletan, siis maksimaalne trahv on 3000 krooni, mis sellise rikkumise puhul, aga, aga ega me lõppkokkuvõttes on ka variante saata teie rikkumine kohtulikule arutelule ja, ja sealt võib ka lõpuks aress tulla, kui te olete ikka täiesti paadunud liiklusrikkuja.