Aa nüüd oma kõrvu kikki ja tule, kuula mu uudistasime. Terisitsid Muhumaa pealt jälle maale, ikka jälle metsavahi, Reena ja tänavateeks juttu Muhu naistest. Muhu naine juba sedaviisi ilma loodud, tema käedeks ei saa mitte märki vagusi, ikka rebrinki, peenike nõel või sukavardad peos. Ennevanasti kiigutasin sedaviisi tiptja radasid, sõnnikut kohagu ikka taris, olli oli üks auti lugu, kui naisterahva inimene palju käsitööd teha, mitte. Siis toodutati kaudu küla, et sellel on mõlemad käed vasakud ja kõik sõrmed pöidlad. Ja kutsuti lämmegapaks Kohaviel. Ja nõnna ohvitsi. Asi jäänet, Muhu naised ikka miskitsugust, näputööd teevad jama, kenasid mustreid joonistatakse üles üsna pealugude järgi. Ja minema nädali Magris ühtes põnevas kohtas. Ammugi ta silma hakanud, et lastehaiglas ühe boksi peale sellesama, kus ennevanasti oli noortekeskus selle ukse ette pandud, nüüd üks isevärki kiri, muhu muster, pätikamber. Võõras inimene võib omale üsna Roosi näosu kohkuetineka muhulasi. Nüüd nad on laste, aga ühe katuse alla teid noortekeskuse asemel tükis, vanima ise oma teadnud, et vangi võib sinna vägagi kergesti sattuda küll selle tulisema uhke lillemere sisse, mis sealt juba ukse vahelt vastu vaatab. Ehkki seal pole mingit sugune turismiobjekt seodükkis kahe nobe nooriku, Pireti ja Triinu käsitöötuba kui kus soika need mustrima noorikud ajasid omavahel juttu ja Muuga kola ja nõelad välkusid bioosterweeaa. Kjaarid kukkusid paljast kolkasse kolks lava peale, sest töös katke just korraks kohameta. Jah, aga kui juba lõre jaamaks läks siis ateiste Tu natukese linti võetud. Triinut teadvat küll kõik need, kes juhtun nägema seda filmi muhu äkilised ja roosid sest muhu mustri Triinu just seesama Triinu, kes filmis oma titeootel ja Pireti nägu käin kohaselt mitmes, et meil korralik steik läbi, sest te olete oma iidamast-aadamast saadik juba tuttavad. Kust maalt 11 tunnete. Ma arvan, et käsitööseltsist kumu tagasi tulin Tallinnast, ma arvan, et sellest ajast saati ma ei tea, mis seal siis nüüd pea 10 aastat. Vaat kunagi Piret käsitluses poes küsis, et kas sa tantsima tahab tulla ja siis ma läksin tantsima ka veel, nii et vahepeal käisin tantsimas ja ma arvan 10 aastat äkki. Aga seletage nüüd ilmarahvale külastega ahtimise asjanen Muhu mustri Ati kamber, kust siuksed nimed päritud. Muhu muster on nagu ikka Muhu mustrite mustritega seotud oma tööd Muhu mustritega teen ja seltse nimi nagu tuli, et et oleks nagu selline hea veebilehe nimi ja sihuke hea ja muhud iseloomustav, nagu seda tööd iseloomustab nimi nagu. Ja päti kandev kamber sai oma nime kaks aastat tagasi, umbes kui ma nagu siia tulime, siia triibu Triinuga koosi ja tegutsema siis nime mõtles välja Meelis Mereäär kes ütles, et sihuke vahva nimi, et pane omale nimeks piletit Tigamber spirete kõige rohkem petta nagu teeb. Ja nii jäigi. No seda jah, kõik ütlevad, kui muust kuskilt küsida, et kust saab kõige kenama pätid mahus, siis ikka öeldakse, et Lember, Piretiga toad. Kaua sa piraka pätte juba roosid ja kelle käes on selle kunsti selgeks saanud, seal on ma arvan, et umbes 15 aastat või natuke rohkemgi olema, kui niimoodi otsast lõpuni valmis teinud, aga tikkima ehk olen natukene varem. Muidugi kooliajal oli kõva meesõpetaja, et sealt see kindlasti sai alguse tema mulle tykki. Aga tädi, tädi, ema, õde ja siis tema nagu Digiga pätte pikemalt ma sain selle selgeks. Kas siin on nüüd nagu peavad mõlemad olema geenid ja oskused või aitab Emmast kummast või? No eks mõlemad, ma arvan, et kui öeldakse, et üle üle põlvede on need oskused, et mu vanaemad mõlemad olid ka käsitöötegijaid rohkem, et, et emal nagu vähem. Et äkki sealt siis tuleb selle kena töö eest, Piret, sa said mingisuguse preemia, need vabariigi aastapäeval ka? Jah, käsitööselts, kus me mõlemad Triinuga olema paneb iga aasta siis välja sellise väikse auhinnakirjad ise välja olivad, siis see aasta sain selle, mina. Selle eest, et ma siis nagu neid pätte niimoodi teha, Orpin. Mitu paari ise valmistas teed seal kirjade järgi oli mul, et 273 vist oli see eelmine aasta. No muidugi kõigile nagu otsast lõpuni, vaid teistele kaden taldu alla. Sellesse suur number tuligi, võrgustikel vilkuvad mõlema nii haledalt nõelad ka ja sulid, Triinu vist pool tööd hoopis masinaga. Vajadusel läinud ka aja, et Rihvistes, masina, latte ja põllealaseid väga enam keegi ei näe tikkida. Ja kes näeb noh, eks see pole võib-olla nii selline tasustatud töö siis et rahverite pluusidel ja ja põllealasid ja sellised asjad majahtiKin masinaga rahvariiete puhul on see praeguni. Omatäitega minema nädala tahtsin siia juttu ajama tulla, siis kriimutes mulle debascepsoada maale, tükis, kuresaares koolis. Mis tarkust sa siis nüüd veel taga? Läksin, jah, kooli Kuressaare ametikooli läksin, see oli alles teine õppenädal korra kuus, käin nädal aega ja õpin arvutis arvutigraafikat kuidas igasuguseid plakateid, logosid ja mis iganes asju arvutis teha veel rohkem. Praegu jah, seda nagu ise nii väga palju ei valda. Aga kuidas te oma mustri mütse üles võtate, vanasti naised olid peast joonistanud kellegiga kirkuv, nägigesid, läksid koja joonistasid üles, aga mismoodi teeneid nüüd võtate, te kel on kuskil kindlasti bakteri peal ikka? No pättidele ikka tegema. Niimoodi täpsemalt, aga kui kampsuni peale või padja peal must siis ikka ka vaba käega päris mõlemast tehast tulebki täpselt kuidas ja. Klient ütleb enam-vähem, mis lilli ta tahab ja siis kuhu, ja siis selle järgi see muster nagu sünnib, iga kord on ikkagi nagu erinev vot. Aga särgikirjad nendel seal vahetab ka ikka mustri, mõned tule, kõik ühesugused või. No ei, ega ei ole jah, eks ma sellepärast kogulgi neid käin ja kirjutan neid mustreid ülesse ja natuke muudan ja teen nagu tänapäevasemaks, noh või noh, vastavalt suurusele neid nagu muudan. Et näputöö tegijatele peaks soovima, et on lauljatega, jõudsid ka okas kurku tantsijatel back pinda, et näpud nõel näppu ikka ikka läppu. Et siis ikka nõel näppu täitjale Triinu ja Piret ja Muhukeelseid uudistasime, kuuleb jälle kolme nädala pärast kesiku õhta. Olge Munukesed.