Kõikide Rio olümpiamängudega seotud personali, sealhulgas ka pressidetade peamiseks liiklusvahendiks, nii ööbimiskohas, tööpaika rahvusvahelisse meediakeskusesse kui ka erinevatesse võistluspaikadesse on just liinibussid ja need on spetsiaalselt käima pandud riiuliseer olümpiamängudeks. Ja nagu müra sarvuti, saadanis asumi täpselt bussipargis, kus kümneid ja kümneid busse seismas on. Läheme Neis ka mõne peale ja katsume leida õige buss üles õige peatuse ja ka oma õigesse sihtkohta jõuda. Olen õnnelikult vajaliku bussi üles teinud ning oma marsruuti sõitma hakanud, aga selle bussisõidu jooksul teeksime väikese ülevaate, milline üldse Rio ero 16 miljoni elanikuga piirkonna ühistranspordielu välja näeb. Nagu paljudesse suurtes linnades, siis ka siin kasutusel maa-alune metrooliin, seda siis kogupikkusega 58 kilomeetrit üle 600000 inimese sõitmas metrooga siin igapäevaselt, nii kindlasti ei pretendeeri selle arvuga maailma suurlinnade vastu, kus ikkagi metroo kasutajate arv päevases lõikes ulatub miljonitele. Ent metrooga on Brasiilias alustatud ja riides elus 1979. aastal ning nüüd Rio mängude eel võeti kätte suur plaan ning ehitati juurde uus metrooliin ning kokku läks see maksma 3,1 miljardit dollarit. Nii et tõesti väga suur investeering, mis näitab ikkagi riieldasin Eero ülitatega regionaalsel päris palju olümpiamängudest lõigata ning tänu sellele siinses piirkonda arendada ja rohkem elavust siia tuua. Teisele poole vanavara lahte asuv riiedasineerumis, sõsarlinn Literoi ning seal elamas ligikaudu sama palju inimesi kui Eestimaa pealinnas Tallinnas 480000 ning kuna jahutamas kilomeetrid mööda vanavara lahte sisse tuhanded inimesed sealt igapäevaselt Riias reisimas on, et jõuda oma töökohtadesse koolidesse kuhu iganes vaja. Nende kõikide sõiduvahendite, mis peamiselt ühistranspordi puudutab, võtmeks on kindlasti suhteline odavus võrreldes teiste suurlinnadega. Jah, tegemist ei ole muidugi on Euroopa linnadega, kus ühistransporditeenused on küllaltki kalliks aetud ent sellegipoolest küllaltki taskukohane. Pikkade liinide hinnad jäävad ühe kuni kahe euroni vahele, samuti kui metroos, mis üks puhtamaid ja võrdlemisi turvaline sõiduvahend on. Aga õhtusel ajal pimedal ajal on siiski välismaalastele turistidel soovitatud ühistranspordis bussidest ja bussipeatustes 17 vältida, sellepärast et vargused kas lihtsalt taskuvargused või ka relvaga ähvardamise teel. Vargused on küllaltki levinud. Ent ka tavalisest taksost ei pääse veel igatahes Niros Neid kollaseid masinaid siin vurama ringi mitmeid ja mitmeid ning ka palju Euroopas poleemikat tekitanud sõidujagamisteenus Uber on ka Brasiilias küllaltki levinud taksojuhtidele see mõistagi vastumeelt end olles isegi siin huumoriga sõitnud siis eelis takso ees nagu ka teistes maailma linnades see maksmisega sul otseselt tegutseda pole vaja, sviit krediitkaardi kaudu ise ühtegi rahatähte puutumata ning samuti on seal ülevaade sellest, millise ühise saad ja millisel tasemel olla, millist tagasisidet tema on saanud sõitjat ehk et sul võrdlemisi kindel kvaliteedi hinnang olemas. Kui siin põgusalt metroo liikluses sai varasemalt räägitud, siis kuulakem selle reportaaži lõpetuseks. Milliseid helisid on võimalike, mitte kümnete meetrite sügavusel maal kuulda, kui mõni tänavamuusik on otsustanud vahetada metrooliini vastu minu teekond kopaga vanana, ranna äärde, sealsesse rannavõrkpalliareenile endised agaja.