Kui märtsis 1917 hakkas raadiost ja telerist äkki solvama laule mis aastakümneid polnud kõlanud, siis põhjus sai olla vaid üks. Katšak on nüüd läinud tšakvery Dylani sõnade järgi rock n roll'i šveiks. Piir ja mida ütleb John Lennon? Vaena kui. Rock n rollile teist nime, siis võib see olla Jacques Berry 1950.-te noor põlvkond, jumaldas ta muusikat ja nähes teda esinemas tänasel päeval laval olnud ja Olev saavad kokku ja sõnum on Heil, Heil rock, n roll. Nii rääkist John Lennon aastakümneid tagasi. Mõni kuu pärast Chuck Berry lahkumist nägi päevavalgust tema uus ja viimane plaat, tšak. Viimase uute lauludega plaadi ilmumisest oli möödunud juba 38 aastat ja tegemist oli Perry 20. stuudioalbumiga. Kaasa teevad tütar Ingrid Perry, poeg Charles Peri juunior ja lapselaps Charles terri. Kolmas heliplaadi pühendas Jacques Perry abikaasale, ütleme ta Berryle avalugu Beautiful Women. Ilusat pühapäeva vikerraadiost Helgi Erilaid. Raimo Seljamaa jah, seekordne, Helijälg jälg ajas ajas. Helijälge ajas. Pärast Chuck Berry lahkumist rock n roll'i taevalavadele kummitab mind aeg-ajalt temast tehtud südamlikku filmi. Heil, Heil rock n roll. Lõpukaader tšakistub üksinda suures avatud ustega toas ja mängib kitarril rahulikku meloodiat. Kaamera kaugeneb aeglaselt, valgus hämardub ja lõpuks ka filmi. Selline lõpp tundub nüüd kuidagi nukker ja tähenduslik. Ometi oli tšakil filmi tegemisel rajal ees veel lausa kolm aastakümmet. Muusikuteed. Siin meie taustal kõlab salvestus sünnipäeva kontserdile eelnenud päevadelt klaverile Johnson kellegaalu, Jacques Perry, mitmete laulude sünnis hakati tajuma alles hiljem. Perry nii mõnedki lood on tegelikult kirjutatud Lutheri võtmes, ütlebki Richards Johnny Johnsoni kohta, kes muusikalavadelt peaaegu et kadunud pusi juhinagi lisaraha teeninud klaverimängija üles otsis. Ja siit sai alguse jonniks Johnsoni. Kuidas nüüd öelda, tõeline esiletõusja tunnustamine kiis Richards oligi sünnipäeva kontserdi filmi muusikaline juht. Poleks Jacques perrid, poleks ka mind muusikas, on ta öelnud. Tema pani kutsus kokku kontserdi saatebändi ega sooviga, et ometigi korda oleks Peril taustal korralik orkester. Oli ju laialt teada tõsiasi, et Perry sõitis ühelt kontserdi teise enamalt jaolt ikka üksi ning et laval võtsid teda kohalikest muusikutest kokku pandud bändid kelle oskustega võisid lood olla nii ja vahel naa. Üksi rändamisel oli ka kindel põhjus. Seegi oli laialt teada, et sel moel Saiberi pea kogu kontserdi sissetuleku endale jätta. Mis puutub helgi poolt meenutatud filmi poeetilist nukra alatooniga lõppu siis Perry oli üsnagi suletud iseloomuga naljalt kedagi endale ligi ei lasknud. Kaitses oma Haatsust filmi tegemise käiguski, oli mitmeid olukordi, nilberry otsustavalt ütles kaamerat seisma režissööri Taylor. Häkwordi soov oli aga näidata peale hoogsate kaadritega perid. Intiimsem on hetkel nagu ta oli omaette üksi kahekesi kitarriga ja nagu Helgi ütles, see tal ka õnnestus. Aga tagasi kontserdi proovile. Chuck Berry rahutu nooruspõlv möödus Missouri osariigis pluusiline Sand Lõvi lähedal paigast, mida kutsuti vill, linn. Tema isa oli baptistide kiriku Con ja tšak elas maast madalast muusika sees. Juba kooli ajal esines ta laval publiku ees ja samuti kooli ajal. 18 aastasena võttis ta püstoli ning röövis koos sõpradega kolme Kansas City kauplust. Seejärel aga varastas out. Sest tema auto läks katki, nagu ta hiljem oma eluloos kirjutanud on. Ja ka seda tegemist olnud relvaga, mis ei töötanud. Veri võeti kinni, mõisteti süüdi ja saadeti noorte meeste parandusasutusse, kus ta moodustas päris hinnatud meeskvarteti. Õppis boksimist. Oma 21. sünnipäeval oli Chuck Berry jälle vaba mees. Võttis naise, töötas vabrikus, oli natuke aega majahoidja ja õppis isegi kosmeetiku ametit, et ning mängis Saint Louisi klubides koos kohalike muusikutega tihtigi pluusi, mida ta juba teisme eas näiteks bluusimees džiibonbookerilt õppinud oli, aga mitte ainult bluusi. Mis aastad ühe kohaga teha võivad? Kaunis Cosmopolitan klubi, Meybeliini sünnipaik kui palju ilusaid õhtuid. Alates 1951, kaks igal nädalavahetusel kolma Stat sõnnid Johnson Triya, kuni võtsin üle says Sakk perrid Riia. Ja siia võib lisada, et Johnny Johnson ise leidis, et parem on, kui publikule magnetina mõju show mehe oskustega Perry ohjad enda kätte võtab. 1955. aastal läks Perry Chicagosse kohtuma oma lemmiku maadi Voothersiga talt nõugi küsima, kuidas oleks võimalik plaadi stuudiosse pääseda. Others juhatas ta Leonard tsessi jutule ja me liin oli tegelikult töötlus populsi aida reed nimelisest laulust, mis omakorda töötlus rahvalaulust. Peri pani oma loole nimeks Aila Mei, aga Jess ütles, paneme paganale nimeks Meyba liin. Lugu salvestati 21. mail 1955. Nagu mitmeid kordi tulevastel aastatel. Nii ka juba sellel salvestusel saatis Pereid stuudios Chicago bluusikoorekiht eesotsas Willi Dixoniga. Ning muidugi Berry laulutekstid. Luule oli tal poisikesest peale hinges ja lähedane. Selleski vallas on talle saanud osaks kõikvõimalikke autasusid, oma esinemisi Lõpetas terri sageli luuletusega, mida ta oli kuulnud kuue, seitsme aastasena oma isalt. See oli 19. sajandi Ameerika poeedi Theodor Tiltoni Ivan ris seal baas Oway. Oma tekste käsitles Perry vahel vägagi impro visatoorselt. Hea näide sellest on laul nimega bio. Kui stuudiovariandis kulgeb tekst, nagu siingi sai enne räägitud Chicagosse minek others iga kohtumine ja sealt edasi siis sünnipäev. Kontserdiproovil sündis esinemiskoha atmosfääri mõjul samale viisile koha peal ka värsket teksti. Ja nagu ta ise ütles, poeesia. Chuck Berry 1900 viiekümnendatel lausa rock n rolli ebajumal laulis sellest, mis tema noori kuulajaid huvitas, mängis filmides ja võiks öelda, et lausa elas edetabelite TOP 10.. Tema plaadidega kontserdid ei toonud kaasa noorterahutusi. Kui te nagu kirjutatud veel sinikompanii rock n rolli ajaloos 1900 viiekümnendatel ei saanud üks musta nahavärviga mees lõunaosariikides kuidagi nii puhtaks jääda. Niisiis veri elus juhtus asju, mida ta oma elule laulus bioiseenesestmõistetavalt ei nimeta. Esimesest koolipõlves toimunud kaupluse röövist on juba räägitud, kuid 1959. aastal süüdistati teda 14 aastase patsisoost piiga toomises üle osariigi piiri. Ettekandjaks oma sajand lõvi ööklubisse verisclab Dance stend. Tüdruk oli alaealine, Merry mõisteti süüdi. Karistuseks viis aastat vanglat. Ta kaebas otsuse edasi, väites, et kohtuniku kommentaarid ja suhtumine olid rassistlikud. Teisel protsessil vähendati karistust kolmele aastale. Lõpuks õietis Chuck Berry vanglas küll vaid poolteist aastat ja oli 1963. aastal taas vaba. Kuid üks kohtus käikudes verit veel aastal 1990 tema Owens villis asuvad restorani külastanud naised väitsid, et restorani tualettruumis on kaamerad ülesse. Meri ütles, et restoranis tegutseb varas. Seetõttu paigutati kõikjale kaamerad ja tema advokaadid teatasid, et süüdistuse esitanud naised püüdsid vaid perelt raha välja pressida. Ometi otsis politsei läbiga Perry maja ja väidetavalt leidis sealt marihuaanat. Chuck mõisteti kuueks kuuks tingimisi vangi ja ta pidi annetama 5000. Dollarit kohalikule haiglale laulu ioni Biguudi sünnis pole minul isiklikult mingit osa, nii nagu ehk mõne teise laulu puhul, ütles Johnson ühes intervjuus ja jätkas selle laulu pühendas terri minule. See oli millalgi 1955 Chicagos, kui ta mulle seda ütles ja ette mängis. Noh, see on klassika veebruaris 1972 esidest tšak Inglismaal Caventris peetud kontserdil lihtsa ja lõbusa loo main ringhääling, mis tõusis singlina väga ruttu tabelites esikohale ja see on muide ainus PRi laul, mis nii kaugele jõudis. Kontserdi videot sellest loost on ilmatu tore vaadata, publik laulab õnnelikult kaasa ja tšak juhib rõõmuga kogu sõud. Ta näeb uskumatult võluv välja oma mustade läikivate lokkide kord mõistatuslikul kombel ilmuvate kord kaduvate pliiats peente punn. Natside ammu tuntud pardi kõnnaku ja ühel jalal hüplemisega. Pardi kõnnaku tekkimise kohta on ta öelnud, et kunagi 1956. aasta kontsertreisil oli tal kaasas vaid üks ülikond. Ja et vormist välja läinud viigipükstekordse varjate leiutas ta uue liikumisviisi põlved konksus, mida hakatigi pardi kõnnakuks kutsuma president Jimmy Carteri kutsel esines, tšakab eri esimesel juunil 1979 ga Valges Majas. No vaevalt küll, et seda valges majas tegi, kui tšakil olnud kombeks oma kontsertide eest alati raha ette küsida ja alati sularaha. Siit koorub välja veel üks kohtuprotsess. Muusikud süüdistati maksudest kõrvale hoidmises ja ta saadeti samal 79. aastal neljaks kuuks vanglasse ning pidi andma pika rea heategevuskontsert. Nüüd saab sõna Cheri liiliuis. Ta on rock n rolli kuningas, nii ütles mu ema. Küsisin, no, aga, ema, mina. Kuidas minuga on? Tead, poeg, sina oled teistmoodi, sina laulad aeglaseid laule, kiiremaid. Chuck Berry on rock n roll. On nagu on, kes keegi on ja olla võib mitut moodi. Aga ühiselt käidi ka kontsertturneed, l ja nüüd Pill. Heili andis kommertsJacques Berry saksofoni, Rudy pumpilli. Ühelt kontserdilt teisele filmi Heil rock n Roll sünd ei olnud just kõige kergem. Paiguti tundus, et sünnipäevalaps tegi vaata et kõik, et õigustada oma rock n roll'i paha poisi mainet, et on meenutanud režissöör Taylor häkk Ford kokkulepitud asjadest mitte kinni pidamine, ootamatu, suure lisatasu nõudmine ja seda sularahas ja pruunis paberkotis, distõeline, filmitegija õudusunenägu, ütleb häkwort. Aga samas võis Perry olla aga uskumatult võluv, kaasamõtlev. Ning määrav on ikkagi lõpptulemus. Paar laulu on siin kõlanud kontserdiproovidelt, nüüd kolm laulu kontserdilt. Linda Ronstaatia bäkkinud juuessey siis Jacques Perry, Lil Queeni kitarri soology Richard sil ning Etodžentsi rock n Roll Music. 16 oktoober 1986. Sant Lui fox teater. Vägev kontsert haks teatris, kus me Raimoga ka ühe ajajälje tunni veetnud oleme. Aeg läks edasi, aga läks otsekui mööda väsimatust rokkarist. Tšak Perryst. 82 aastasena võttis ta 2008. aastal Te veel pikka Euroopa tuuri. Esines Rootsis, Norras, Soomes, Inglismaal, Iirimaal, Hollandis, Šveitsis, Poolas ja Hispaanias. 2011. aasta esimesel päeval antud kontserdil Chicagos kukkus vana rock n rolli mees laval väsimusest kokku. Aga ega ta ei jätnud. Kuni 2014. aastani esines ta iga kuu ühel kolmapäeval Saint Loui lähedal asuvas toreda nimega baaris rehill. Chuck Berry mõju rock n roll'i sünnile ja arengule on tohutu ja ülemaailmne siin vaid üks näide paljudest prantsuse eakas rokime seedi metsel avaldas 2000 seitsmeteistkümnendal aastal hüvastijätuks terve plaaditäie tšakvery laule ja anti välja kaks CDd. Ühel laulab tšak ise, teisel tõlgitsebeedi Mitchell neidsamu veeerry laule. Ütlevad, et selline on Chuck Berry lugu, et niimoodi kulgeb. Aga esmakordselt kuulsin riffi Luis Jordani bändi kitarristid kaar hõuganilt siis tyybovookar, pluusilik, paneme kokku. Lisame pisut Charlie Kristjanit, Tommy Dorsey bändi ja mis, nonii, sellisel moel kokku saame ja nii ma kirjutasingi ioni, Biguudi ja teised. Ja mis veel oluline, et oleks võimalikult lihtne mõistetav mängida minu muusikat, kui seda nii saab nimetada, pole midagi uut, päikese all. Pole. Pikkpoiss suured poisid, Sakk Perry viimaselt plaadilt, kui olin väikene poiss nagu sina, tahtsin suurte poiste asju teha.