Te teate küll, talu kur räägitakse tihti kohvikutes, tuletab sulle meelde Aberg aekoplikutu. Saatejuhid Rein ja Jarek on sisse seadnud, et Tartu kohvikus maalingutega saadet Tere kõigile kaaseestlastele. Tõepoolest on kohvikus maalimist. Rein ujun lastega Lõuna-Eesti järvedes back ja Räkk, olen suvetuurid rihmastunud, Kasar ei ole asi nii hull, midagi oled väsinud ka ei ole kusjuures, ja väga kihvt on ju, väga mõnus on. Palun, mitte ei võtagi seda küll mingisugust uurimata, vanasti olid tuurid, kus rahas topiti bussi ja siis sõideti ringi ja Ameerikas on siiamaani suured bändid, topitakse bussi ja sõidavad ringi, puhusin, siis topitakse, mindi tapma auto. Ja, ja, ja noh see on pigem niisugune ikkagi Smilersi kontsert, kus ma olen lihtsalt külaline. Teen mõned oma lood ja väga ägeneb, väga liigutav. No üldiselt väga mõnusad naljakas on rahul oma külalisega, ma ei tea, kas mulje on jäänud, aga mina ise rahul, see on kõige tähtsam ja publik ja publik koeratseb suud vahul. Ja ära mine veel, no meil oli siin üks päev, üleeile oli Tallinnas esinemine ja, ja, ja siis noh, ma ei ole nihukest rahvamassi nii kõva karjuvat rahast kohankima eluses. Äge, väga äge. Ent ometi, ent ometi oleme endale lubada niisugust kahekesi. Aga võib-olla isegi saab sellepärast et me oleme ikkagi kaks nädalat, oleme vahepeal mitu saadet teinud ja ka ebaviisakas ebaviisakas oleks külalise suhtes või? Siiani vaatab. Meil on täna tõepoolest külaline, kelle tutvustamiseks anname sõna järek kasarile. Tere. Mina olen siin, et tutvustada meie külalist, kelleks on Madis Orav. Madis on Eesti esimese meeste tantsupeo peakorraldaja. Tere. Tere. Madis. Vere oli kõik õige. Aeg oli. No mis seal valesti oli produtsent olema, tegelikult, aga peakorraldajale produtsendil, peakorraldaja on see, kes väljakul saab nendega ka produtsent on see, kes paneb nagu üldpildi kokku, ma arvan, mina nägin siin sahhimas, seal väljakul üldpilti kokku panemas laule. Kuigi tegu vist pole muusikuga üldse? Ei, ega ma ei ole muusika, olen õppinud neli aastat, et aga see on ka kõik, mis muusikast nagu omandanud või ja, aga sina oled muusika, mina olen muidugi. Ja me hakkamegi täna üldiselt rääkima sellest meeste tantsupeost, mis on väga huvitav teema, seal on väga palju kõmu viimasel ajal tekitanud, noh alates alates tants on üldse see aasta niisugune kõva sõna stuudiakust ja lõpetades nüüd selle meeste tantsupeoga. Et kõigest sellest me täpsemalt räägime peale muusikapalu, mis ja valdavalt enamuses on madise ütleme, madise valitud lood, sest need on sealt meeste tantsupeolt tunnusmeloodiad. Esimene laul kannab pealkirja. Ma ei tea. Tagasi ei saa hetke, kui me kuulasime seda laulu, aga uued hetked on need, mis viivad meie elu edasi. Urmas Oti satilik pöördumine ei olnud. Külas on meil Madison, Araabia, käimas on saade nädalaga kaks klubi ja räägime madisega meeste tantsupeost siis täpsemalt järjekorra number oli esimesest meeste tantsudest, mis oli Rakveres eelmine pühapäev peremees või seal sündinud väidetavalt näed veel üks siis on siis on vist see värk, et, et see oligi põhjuseks, miks? Miks toimus Eesti esimene meeste tantsupidu just Rakveres, nõnda kergelt põhjuseks oli see, et kallis ema Maie Orav, kes on pealavastaja, oli sellel peol, ma räägin ikka nagu oleviku vormis, et peaksime minevikku kasutama piduju läbi. Pidu käib meis eneses, loodame, et aeg ja, ja ja loodame, et käesolev pidu ei käest libisenud. Pidu saab traditsiooniks kindlasti traditsiooniks saanud, et mina üldse ei kahtle, sest eesti mees ju Baueriga meeldis. Nad on ikka tantsima vahel vaja. Ansambel Meie mees ütles, Eesti mees on tantsulõvi. Ja tema oli siis peakorraldaja, ema, pealavastaja, lavastaja oli selles mõttes, et temal see idee tekkis malakana eelmine eelmine aasta juunikuus tuli ta koju ja plahvatus järsku võtet. Latt Ma tahan teha sellist pidu. Ja lavastaja tähendab siis, et tema seadis kõik need mehed murul. Just tantsupidu. Sellistesse sõõridesse keerlevad just kogu joonist asi ja peole tulekul välja minekut, rühmad, ülevaatused üle aasta. See asi käis, ongi selle ala inimene, jah, ema on töötanud üleval tegelikult 40, puhtalt juba seetõttu, et ta on Eesti, ütleme selle valdkonna tipprahvatantsuosas ja rahvatantsu on ta ise ka loonud, ta ütleme minu meelest üks produktiivsemad rahvatantsuloojad siis ütleme folkloorist lähtuvalt uute tantsude seada. Üldiselt, olles seal kohapeal viibinud mina siis võin öelda, et väga lahe emal Madisel vot kogu aeg ikkagi sebis ja ta oli nii, tundus nagu ta oli vaimustuses sellest, et see mikrofon käes, aga teda kuulajad tantsu, juhtugi omapära, et nad on kogu aeg priountroodes ju karjumale muusika ja siis, kui saad mikri kätte veel ja siis on niimoodi, et mikele nagu poole tavaliselt lähevad, mikker pooleks on, aga kõlarid olid küll pooleks ja aga kõlareid püsti. Õnneks siin selline küsimus, et. Mul oli hea küsimus, läks meelest ära. Kuidas nägid välja, kas see oli mõnus vaadata nii sihukesi rahvariides terveid ja tugevaid eesti mehi. Eks teisel kerituseni poolt või jah, et ta on, see on nagu mõnus pilt, kui mehed müttavad tantsida, on nagu sellist siukest mahlakust ma ei käinud ise, sellest, ma küsin tegelikult liialdatud aegadest aega, see on ju olnud mehed omavahel ikka kuskil pidu pidama, muidugi laupäeva õhtul lähedki välja jätad naise lapsed koju. Pead ikka ühe asja ja teiste laste juurde. Kes läheb lasteaiad ja toome ära valike aste juurde. Mõnele mõni on täitmatu isuga, eks ole. Aga jah, ütleme mingit, need tantsud on saanud ikkagi alguse sellest, et mehed omavahel on pidu pidanud ja nad on tantsima hakanud koos ilmselt siis suure õlletulemusele või mingi muu vägijoogitulemused. Või siis teine variant on see, et ütleme, sõja Räkijatele minnes ja, ja üldse mingite rituaalidega. Kas nendes on mehed olnud ikka juhtivas tantsides? Enamus meeste tantsu niuksed rituaalset laadi Jahla pärinevad sellest. Iga tants räägib mingit lugu ju kui ka laulge, vaat sõjas seal ju, kui mehed on kõik lahingus rindel, siis naised tantsivad pidudele omavahel. Huvitav, kas lahingute vaheajal tantsivad mehed, mehed, kui on väikene, vahel tuleb lahingusse, lõuna süüakse võidukalt kedagi ära tapnud oled, siis sa lähed ikerdantsi pärast lõkke ääres loomulikult olla. Aga löönud seal üritusel ei tantsinud sugugi ainult mehed, vahepeal tantsisid mehed ja naised eraldi ja vahepeal tantsisid nad isegi ka koos, et valdav enamus oli vist mehi, aga, aga, aga naisi oli ka teil kohale kutsutud mehi oli jah, tegelikult ligi 2000, et näiteks mõned mehed, kes võib-olla tulid tantsima, tead, seal omavahel pettusid. Et mis naised naistega oli, see asi, et vaata ikka kaks puudus keele tõhus koos, et naine ja mees käivad tavaliselt ikkagi koos, ei saa neid nii-öelda eraldada, eks ole, et tasakaal elus oleks sellisega yang põhimõtet, et nais ja meespoolkavati koos tänapäeval on muidugi väga palju kinni ja Yang Yang põhimõtted ka esinenud, aga kindlasti on, naiste tantsupidu ei ole tehtud. Naistel ei ole jah tantsupidu tehtud, sest naiste tantsutegelikult ütleme, sellel meeldival nõukogude ajal oli väga palju naisrühm ja sellepärast, et siis ei saanud nagu justkui mehi, mõtlesime, et mehed olid traktoriga põllul, ütleme niisugune. Nõukogude mehe elude all oli, oli olla nagu põllul ja künda, sa lähed, naised siis tuuri möödas ja ütleme, rahvakunstiringides rahvatantsuringides tantsisid omavahel. Aga nüüd olid naised põllul ja mehed madistasid. Naised olid tribüüni pääl, vaatasite, naised olid jah, nagu oli jah, ütleme siis ülekantud tähenduses. Nad istusid tribüünil ja plaksutasid ja kiljusid ja oli vaimustunud. Põld oli tühisektoris, tilkus ainult oli. Aga et siis tuleb Delsin nüüd naiste tantsupidu ja ma ei tea Jareku. Siis me teeme selle äkki ära, isegi. Muidugi aitan. Ma teen kõik selle naised tantsis, ta võib, aga võib-olla üks väike tantsulugu vahele ja siis äkki. Kuule, aga vaatame, mis, mis maki peal on just. Mis küll võiks olla selle laulu pealkiri, mis just kõlas? Pealkiri oli koos koos just mina mõtlesin, et meie oleme koos pikalt ennast väljendada, noh, jah, me oleme koos siin kohvik-klubi saates, R2 on meie meie eest nii-öelda vastutaja. Külas Madis Orav räägib meeste tantsupeost esimesest. Madis, miks meeste tantsupidu nii Aarne oli, et teil on, teil oli välja müüdud peaproov, teil oli välja müüdud peaetendus, põhietendus ja jutud käisid ringi, et te teete veel lisaEdamise, mis muidugi ei teinud, aga, aga sellised jutud käisid ringi, et et selline rahvavajadus meeste tantsu järgi või ilus ilm tulevad kokku või mis, mis nii et nii palju rahvast, mis tingis selle, et nii palju rahvast kokku tuli jumalapäevasel päeval tantsima, no vaata kultuuriloolise vandama tantsukultuurilooliselt on ju Eesti ainulaadses positsioonis, et Eesti rahvatantsupärand keelterikas meestetantsude poolest ühelgi teisel rahval ei ole siukest powerit, meeste tants, tants on meie nafta siis, äkki logijame tea, otsime niimoodi metsast kuuse alt kuskilt nokia otsimiseks Elioni poes võib-olla paremad või mingit muud poed, aga selleni telefone wood ja, aga mis oli siis ma arvan, et uudsus värskus. Selle presentatsioon oli nagu värske ja uudne, et oleme harjunud võtma seda rahvakultuuri kui iseenesestmõistetavat, et me saame seda iga kell igal pool tasuta. Et minu mõte oli just uus mõõde asjasse sisse, et näidata, et meie enda kultuuri ikka eelkõige ise väädvustena. No see oli ja no miks mees seepärast, et mees on tegelikult teerajaja, eks ole. Mees liigub nagu teel, mille naisi, kes on teid rajanud, tänapäeva ühiskonnas on väga mitut modes võimalik mõista, seal head soorollid on ju niivõrd sassis. Kas nad nüüd sassis on, aga nad on väga mitmekesised ja siis on hea, see on iseenesest seas, annab meile uue asja ka igasugused alates nendest uutest Metro seksuaalsuse liikidest ja, ja kõigest sellest, et vaata, ta sassis, vaata, kõik hakkab ju suhtlemise suhtumisest peale, eks ole, et kui sa ise võtad suhtlemisest suhtlemisest, nojah, kui sa ise suhtuda asjasse, et see on sinu jaoks nii keeruline, nii sigijani sassis, eks ole, siis ongi, see on enda jaoks selgeks tegemata jah, et kui sa ise tead, mis tuleb, siis ei ole probleemi sellega, et kes, kus mida teeb. Et, aga, aga meil on niisugune rahvuslik omapära, et me peame ikkagi kuskilt nagu välja selgitama, kardina tagant piiluma, et vaat mis naabrimees teeb, et, et siis ma ütleks isegi paremini järgida. Meieni et tantsupeolavad olid ju kõik ilusti täis rahvast. Aga kuidas seejärelkaja on, et rahvast tuli küll sinna kohale, et ütleme, et promaalidel kõva või et see idee oli hea, aga kas rahvas kõik jäid rahule, et oli, see? On, on ka negatiivset poolt kostev. Eestlane tahab ikka teada, et kas midagi läks perse Kaale. See on väga huvitav küsimus, et kas, kas nagu otseselt sinna midagi läks. See on väga raske öelda, sest et ma olen küll siiamaani kuidagi nagu peorütmis aga ma arvan, et pidu läks korda, seepärast ta tekitas nii palju küsimusi, miks, miks on tehtud nii mõnda asja, miks on kasutatud seda, miks on kasutatud popkultuuri elemente, miks, miks Shaliis laulab naiste tantsupeol, kus metsad olid? Selles ei olnud ju midagi halba, kusjuures muidugi mitte, aga saad aru saama laval ja kelle arvates oli või see on tavalisele kultuuriinimesele, kes aastakümneid teinud kusagil Eestimaa nurgas kultuuri, see on nagu niivõrd uudne lähenemine, et, et ta ei ole sellise mõttega üldse harjunud. Aga miks mitte kasutada teised mitte, eks ole, et ma tõmbasin, veel, on näiteks noh, ma toon madonna, keda ma austan, sellepärast julgeb kasutada alati uusi nippe. Et ennast müüa. Peamikrofoni pähe panid, tõmbasid endaga paralleeli madonnale, madonna märksile madonna kan, ma lihtsalt sügavam taust on seda, seda meesterahvast. Tema on popkultuurist teinud niuksed, mida nad on väga paljud üritavad ja üritavad eak üritama. Minule tundub, et need inimesed, kes arvad, et et laulupidu on püha ja arvavad seejuures, et, et pühadus seisneb selles, et laulupidu on täpselt nii korraldatud ja täpselt sellistest elementidest nagu 100 aastat on olnud. Et nad ikkagi eksivad, et, et ongi püha ja kihvt asi, aga et selleks, et aga edaspidi veel 100 aastat kestaks veel püha oleks, peabki sinna just selliseid elemente tavaliselt niimoodi ta elab. Just ja selles mõttes on ju asi selge, et, et meil on muidugi tantsupidu ja et meil on kummaline arusaam sellest eestlasest omamoodi minu jaoks. On see niisugune natuke kummaline, rahvuslus on meie jaoks niisugune puutumatu püha, mida ei tohi arhiiviriiulilt üldse võtta, aga noh, kui sa peale hingad, siis sa pead, ma ei tea. Siis sa teed nagu sooritatud kuriteo, seal ei peaks arengut olema jahedat värske õhk või, või, või nii-öelda niisugune tuul kusagilt peaks saama. No selle uue mõõt näete, et me julgeme seda noh, nii-öelda ellu jätta siis enda jaoks muidu vastasel korral see, et, et ongi niimoodi, et panen ta lihtsalt sinna õllekapa kuhugi muuseum riiulile, tolmu pealt ja, ja siis küll ta küll ta elab ja aitab ja toetab neid. Nii need asjad ei käi, ma ütlen teile ja me paneme järgmise loo peale. Läänemaa ja Saaremaa ja Hiiumaa ja. Kui ta läheb üle Ja ta saunatoit ja saunasuid. Ja. Ja. Ka. Üle. Me käime Lauk. Toore. Kiirendanud lasay alal Volga maikaga. Pääle laulame pulli valava, isegi kui karu kõrva peale astunud. Eile täitus veega maha seda pilti ja kirjutajana riime täi. Rumal rutta poest tablettide vastu, pidin vaeva, eirad kõikide taastudril sügavust, sina, mees, tahad, viivad kuhugi pasta, kasvasid sirgelt, julged perede kindlat suhtumist. Milleks sulle piinasid? Koos on väljamõeldis, pimedad. No kui nad käivad Õiegi Juhatab sisse imenud. Nii ta nüüd ju sõime. KV. Tärtodell. Mehine lugu, emal selle laagri tantsu teha, nii et, et ei tohiks väga keeruline olla. Jah, nagu väga sisse võetud, ütles, et teisel eesti meeste tantsupeol teda tantsuga. Aga mehed minema metsa tolliversioonile, sealhulgas sina, näpid, Räpitsal näpi. No kuule, nii, ei, nii ei nii küll ei lähe. Mis laulu? Et seal näpp, näpp. Läheb ikka jama. Ühesõnaga siis meil siin ennistis laupäev ja tõde, see on tõdesime, tuleb elavdada ja noorendada ja uuendada laulu- ja tantsupidude traditsiooni just sel moel nagu äsja Rakveres, tihti mina kirjutan alla ja Madis rääkisid siin, et sinu jaoks nagu see laulupidu veel. Tantsupidu, vabandust laadal läks, teine üritus sõitis sisse. Et mis see kestab veel sinu sinu jaoks nagu et mis, mis mis mõttes ta kestab ja kuidas ta kestab, vaata tal jalad niimoodi nagu tatralaual kogu aeg pärised veel vä? Selles mõttes, et. Teeme sellest tantsupeoks ka DVD, eks ole, ja korraliku DVD-produkti valmistada ja kokku panna, see võtab veel omajagu, aga aga noh, ka seepärast on, on, on seesama, millest me ennem rääkisime, et kogu kogu süsteem, kogu bränding ja kogu kogu tootmine, nii-öelda asja tootmine, ma ei julge seda rahvuskultuuri kasutada, sõna tootmine, eks ole, produtseerimine et see aspekt tuleb veel ära lahendada ja, ja noh, sellepärast ta kestab minu jaoks ütleme nii. Lehvate vanasti ju ei olnud muistses popkultuuris, kus egi versilised laulud sündisid, seal ei olnud ju mingit tootmist ja turustamist seal igaüks laadis neid vanaemalt alla, keha pinnale, laulis jälle edasi. Laulu ja tantsupidudel sõideti hobusega ka mitu päeva, eks ole, ja see kommunikatsioon on nagu tänapäeval märksa kiirem kui, kui tol ajal. Hobusega liigub ju kaks bitti tunnis ainult info hobusega alles siis, kui ma alguses sellest laulu-tantsuveast tantsupidu tantsupeost rääkisime, siis sa kurtsid seal, et, et mõned sponsorid öelnud, et ära löönud, põhjendanud seda sellega, et, et meeste tantsupidu, et seal mingi lillade värk. Et oli, oli sellist sest arvamust palju, et need ongi meeste tantsupidutongi lillad, kõike. Mehed tantsivad. Ausad mehed omavahel tantsimas, noh see jätab niisugusele lihtsale osaniku piirata, ma arvan, väga paljud on väga piiratud mõttemaailmaga okastraat lausa ümber mõtlema, maailma veetud, et, et paljude jaoks on see sihuke lillade värk, ma olen kuulnud, siis ma arvan, et kõigi nende sponsoritel, kes, kui nad tõesti nii Sa arvasid, et nad on tegelikult kapi neil tasuks oma kappi hoolega vaadata, et neil seal mitte ei ole teine samasugune mees, sulgedes puhaga peidus, nagu nad ise. Tavaliselt on luukered, eks ole, jah, aga siis sulgedega meil ka. Et äkki on neil mingi häda sellega, see on nii loll mõte, ma ei oska seda kuidagi muudpidi kommenteerinud, et noh, see on see samasugune eestlaslik hirm uue ees, aga samas meil nagu kummaline rahvas, et meile meeldib uus asi, me võtame seda nagu raskesti omaks, aga meile meeldivad põnevad uued asjad, nihkes asjad, et ju siis nendele inimestele, kellele tunnused omamoodi väike sadomaso või jah, et sa tahad ikka ennast piitsutada pidevalt, enne kui sa hakkad midagigi üldse nagu nautima. Aga ega siis, ega siis see tants ei ole ju ka nüüd ainult seksuaalne asi, et kui ikkagi näiteks. Isa tantsib oma tütrega viienda klassi lõpupeol ei tähenda, et jäi Ženja Tatter, mõte tantsus on ikka energiaid ka, kui ainult valmistumine välja. Kõike alates igasugused rituaalid, kus tantsitakse ennem ma ei tea, mida matustel tantsitakse, paljude skulptuurid on ja nii edasi ja nii edasi, et muidugi, et see väljendub seal sama suhtumine, kui mina mõtleks, eks ole, spordikauge inimesena sellest, et kui korvpalli või jalgpalliväljakule vaatan, et, et, et siis ma lähen ka mehi koos, et mees seda palli seal toovad, et ja nagu kohati imelik õudsalt seksuaal Sa tunned, et pall on laine? Ei tea, mõtlen see kõik algab suhtumisest, nagu nagu mõned siin, tants on ikkagi mingisugune füüsiline rütmiline tegevus, mis inimesi ühendab, enne? Arvan küll, et loob nagu kaks põhieluloost on, eks ole, et üks on muusika, mis on niisugune kõrgemalt poolt tulev tegelikult kui sa muusikaga isegi tegeleda. Ma arvan, et see tuleb kuskilt ülalt. Tants on seesama asi, mida sa maapinnal liikudes väljend on kehagee. Iga tantsuliigutus väljendab mõnda sinu emotsiooni tunnet. See asi, mida sa ei saa tihtipeale. Sa oled kuskil klubis või ükskõik kus jah, kuskil juba tantsisime ennastunustavalt hea muusika saatnud. Ma arvan, et siis sa tead küll, millest me räägime. Tants on vabastav, saad sa aru, kui sa oled ära tantsinud, siis sa saad mingisugustest, paineteste depressioonist või stressist koheselt lahti. See on jah, see on seal võimalus näiteks muusikat väga hästi mõista. Et tihti tihti ei saagi sõnumist aru ja jõgi samas ükskõik kui väga ka vanemad inimesed või traditsioonilise mõttelaadiga inimesed ei kritiseeri seda kaasaegset Niukest klubikultuuri. Tegelikult selle teele see, et see päeva tantsuklubis ju inimesed tantsivad rohkem oma peas üksi kui baaris, et, et noh, see klubikultuur on tegelikult ju vabastanud tantsimise just nimelt sellest, et see peab olema niisugune mees, naine, tantsimine on vältimatult mingisugune peagi saabuva seksuaalvahekorra sisse lootus, et, et just nimelt see klubikultuur ongi toonud tantsu tagasi ka üldrahvalikult sellise rituaalse elemendi. Tantsida võid sa ka muusikaga kahekesi, jah, tantsivad inimesed, tantsivad, loomad, tantsivad tullu, innukad linnud tantsivad isegi putukad tantsivad ise ja isegi ööbik, tantsi. Kõik tantsivad rahula mehaanööbida, tantsuloo. Ma tõmbun eemale, vastu kangast otsivad, näevad ainult detaile ja tundub, et kõndimiseks olema üks tõmbun eemale tõmmates taime. Märkan naerdes. Naeratab meile, kuid on kahjuks kõik silmad kinni. Ma tõmbun eemale massist, mis nii agaralt ja näen enda ees grilli peal linna igaüks meist kunstnike, elades ellu jäädes vilistades armastavalt, mõtled sadades pääses ringi, keerlevad nagu printslats mööda pooliks maali 100 päikest, joonekesed kokku annavad suure plaani. Kui inimene muutuva meelega mõtled nõutult omaette keskel hoida, võiks balleti kas kollane või roheline hall, siis buss läheb üks aastasest trepp, mistõttu nii mõnedki vaadata neid, kes nina vastu kangast otsima näevad ainult detaile, kel tundub kõndimiseks olemas vaid üks tõmbunud ilmale tõmmates taime märkan omaette naerdes. Naeratab neile. Kahjuks kõik silmad kinni. Ma tõmbun eemale massist, mis nii agaralt. Rollid ära ära, kui ei saa välja raamist, ainukesed vahepeatused selles lõputus filmis ongi, telekas jookseb jälle mõttetu. Meil oli rahul, on enda asjade käiguga, vaesparski lähevad ainult hulluks, seisab tooli peal mees keset ruttavad, tahavad ja karjub, et Jeesus on vist jälle tulnud. Ma tõmbun eemale vaadata, neid, kes enamasti kangast otsivad, näevad ainult detaile, kel tundub, et kõndimiseks olemas vaid üks tehtav teemale, tõmmates taime, märkan omaette naerdes. Naeratab meile, kuid kahjuks kõik silma kinni. Ma tõmbun eemale massist nii agaralt ja annan enda linnaosa soojad nagu taevas, meil maapind, päiksekiir, mis mängib puulast peitu öösel kuu paistab kaupa, Koit kätte ei saa. Turvakaamerad. Tunnen tõmmet. Vaatepilt, mis kutsub endasse heitma enamjaolt viiruks kõrval ma tõmbun endasse lukku, et enam ei näeks neis, kelle pilgus on kirjas vaid tühjus ja mõrvas ma tõmbun eemale, et vaadata meetilise nina vastu kangast, otsivad, näevad ainult detaile, kel tundub, et kõndimiseks olema tõmbunud. Tõmmates taime, märkan omaette naerdes, naeratab neile, kuid on kahjuks kõik silmad kinni. Ma tõmbun eemale massist, mis nii agaralt Nendes pildi peal linna. Ja näen enda ees pildi peal Tallinna linn ja näen enda ees pilli Tallinna linna ees pildina linna. Ja näen enda ees Külli Tallinna linna ja näen enda ees kõnni Tallinna linna ja nende enda ees pildi Tallinna. Oleme siin kohvik-klubi saates ennastunustavalt Tommyboy loo saatel kaasa laulmas. Laulu pealkiri oli suur pilt, suurepärane lugu Tommyboy albumilt nimega suur pilt. Plaadi nimilugu. Suur külaline õliga loos rääkis juttu, laul rääkis just sellest, millest me ennem rääkisime, et inimesed näevad ainult seda, mis neile näidatakse ka. On ju palk nende silmas ja tonni poole rohkem asju ja, ja mis, mis kõik on vaatamiskõlblik. Tooksin siin veidi kinni oma tead tekstiga, ega ei ole hullu, juhtub ikkagi ka parimal raadiotöötajal. Kes oled sina ja mina küll kahjuks ei ole teiega diplom, kadus diplom, rändlind. Räägime siin täna meestereostuse oleme me siin, oleme siin rääkinud sellest, et meeste tantsupidu on ainult väga raskekujuliste homoseksuaalide, kes oma homoseksuaalsusega võitlevad ainult nende arvates on meeste tantsupidu salsa alatooniga. Ja Hollandi saadik nende sponsorite tooteid ei osta. Kes ütlesid meeste tantsupeo toetusega Hollandi saadik käis meeste tantsupeol, tead sa, Madis ma ei oska öelda, ma loodan, ta käis. Ja loomulikult meie ambitsioon on minna eesti meeste tantsumaailma. Miks mitte? Raiunpärane ei ole omalaadne? Holland on ju niisugune vaba, vabameelne maa, et tegelikult ma kujutan ette, et Hollandis meeste tantsupidu oleks väga suur hitt. Ma arvan küll, jah, meil on tegelikult tulnud juba pakkumisi küll, et Eesti meeste tantsu või näiteks kasvõi Klofeegaasasse käsn, täitsa tõsine jutt. See on meie hea meelega, ma kujutan, et metsa telliga selles segases hõljuks küll järelikult järelikult peab järelikult peab ikkagi see noh, see mingi vägi ja, ja mahlakus nagu siis olema selles tantsus olemas, aga muidu ei tuldaks ju just jah, minu jaoks. Ilmselt on see, et, et kui ma pidu tegin koos koos meie meeskonnaga, et lihtsalt ühel õhtul helistas mulle Ameerikasteks onu, kelle nimel don Kirchner ja siis ta ennast tutvustades ütles, et, et tema on see mees, kes omal ajal biitlid aitas Ameerikasse aetud ja küsis, et tema ainuke probleem on, et kas, kas nagu 2000 on see number, mis miinimumnumber mehi, mida pean nagu tassima Ameerikasse seal teemia ilmselt saaks ka vähemaga hakkama, aga tema poolt selline huvi oleks viia küll eesti meeste tantsu Ameerikas nagu see samas, eks ju, kasvõi need ameeriklased seda tantsu tantsid, et ega, ega ei, ega see ikka nii lihtsalt ei käi neile võimalikele rahvatantsu, vaata. Nõukogude mudel ei tööta, et kõik 15 liiduvabariiki tantsisid kõikide tantsu, eks ole, et, et see on ikkagi seal tantsis narki, hiinlasi natuke aafriklasi ja siukene. See võib olla niisugune maailmaküla mudel, eks ole, et World ütleme nii progee peale sellega tegeleb ma ei tea, kuidas ta sellega nagu tänaval hakkama saab, aga, aga ma arvan, et eesti mees ikka nii palju küll väärt, et ise võib tantsida, nad on jällegi jällegi punasega raamatutegelane, ka tuv liik lausa valgemataks teda ainult poolteist milli. Ei, teda ei olegi nii palju, teda on pool sellest, kas me teeme, toome lennukiga kõik teie 2000 eesti meest siia. Tantsida oskavad, kes ei ole varvast ära löönud, see on äge ja see on seal huvitav pakkumine ja see on, ütleme et kui me siin enne rääkisime, sellest, selles vallas jätkub, et siis ma arvan, et noh, võib-olla see nüüd on siis Eesti mingit pidi Nokia või mis sina ütlesid ära, mida sa pakkusid, Me oleme kurat seda teab, mis ma seal ennem rääkisin, enam ei mäletagi jah, selge Eesti biitlid siis, äkki on eesti Piipide eesti mehed? Eesti piibel seoses Hollandiga, meenus, mulle meenus mulle tõsiasi, et üks päev oli kaks uudist, üks uudis oli see, et kuskil Ameerika Ühendriikide mingis osariigis otsustati, et pedofiilia tuleb karistada surmanuhtlusega ja samal päeval Hollandis Hollandi pedofiili andsid sisse taotlused, nemad tahavad oma partei moodustada. Samal ajal ühes endaga erinevad riigid. Lämbla parteilise teema sidus on muidugi hästi huvitav meeste tantsupidu. Ei, Hollandist me rääkisime enne. Omavahel ei ole üldse tantsupeovärk ei ole, need ei ole, need on täiesti ise ise asjad lihtsalt aktuaalselt. Ühest asjast rääkima siis saates. Aga üldiselt on meie saate teema siiski ikkagi see mees tantsu ja minul on selle kohta kohe üks küsimus, millal järgmine tuleb? Järgmine on ilmselt viie aasta pärast, sest et tantsupidude tsükkel on tavaliselt viis aastat, peab seni palju oleme, väga ei peaks, aga meil tuleb järgmine aasta siis Eestis noort laste ja noorte tantsupidu. Ja siis tuleb üldtantsupidu aasta peale seda. Ja siis aasta peale seda Soome Eesti tantsupidu, et siis on nagu üks aastase paus, kus me saaksime teha seda teise eesti meeste tantsupeo ära. Et kes need mehed on neil teistel tantsupidudel ju aega ja jõudu nii palju just ega Eestis ja teine küll jah, viie aasta pärast on ridadest lahkunud, arvavad ja, ja kindlasti seal selline loomulik bioloogiline sessi ja millest sa räägid, Ma saan, aga noored tulevad peale loojumist palju kogu aeg. Et järgmine aasta ei ole mitte 2000 või 2400 tantsijat, oli vist 2000 2002, vaata et 2000 tantsijat vaid on juba teadsin 2500 või 3000. Arvan küll, et see üritus, vähemalt selle viie aastaga kõik asjad tõusevad, noh, alates narkomaaniast kõigest, et võiks ka tantsupidu inflatsioonil jah, inflatsioon, börs langeb. Aga, ja see, aga see majandusega deme itta längijad. Aga ma arvan küll, et see pidu nagu käivitas küll selles, et ütleme siis, poisid, Need tulevad tantsu juurde nagu jätkuvalt tagasi. Et mingisugune vägi on selles peos sees, mis annab meile ütleme võimaluse, eestlastel on isegi võib-olla paljuneda rohkem. Ja ja ei tahtnud seda vaikust nagu ära rikkuda, siis ikka sihuke nagu mõttepaus. Minu meelest on väga kihvt, kui on vahel lihtsalt vaikus eetris. Noh, selles mõttes, et mingi juttu jätkus selles mõttes sellise piduga, seksikas piduja kindlasti. Kuule see, vaata siis, kui see rahvas hakkas ära minema, seal kõik lehvitasid ja naised lehvitasid vastu ja viskasid lilli ja just see oli täiesti kihvt ja täiesti enneolematult hästi mõnus tunne oli seal rivis kõndida ja mina seda ees, mina, kes ma seal peole käinud on isegi ma vaatasin neid lehes pilte, mis kajastasid seda, need olid juba nii vahvad ja ägedad jäägistid vaadata. Aga noh, see on ka hea kujukese vaikus läheb järsku nagu sujuvat muusikaks üle. Ma teen sujuvat muusikaks. Üleminekuhäält. Eba kaunis pala klassikaraadioplaat ei ütleks mina, ütleks just, et raadio kahe massika raadio massic. Teised vaadid ei töötanud raadio kahes. Mõnus. Mõnus töökoht. Mõnus muusika, mõnus päev. Minul on sõber, filmirežissöör Rainer Sarnet, viga korder. Lume räsi ei jätkuks, et iga kord, kui me Peame pidu, võtame veidi napsu, siis tema kakleb? Ei, ei, just nimelt just nimelt haarab, haarab Mu tantsule. Me oleme siis kakleb, ei, ta Subliveerib koguma. Kogun oma kaklus, soovi tantsu. Ja siis me tantsime, väga tore on. Kas Madis, kas ma jälle ei, ei? Lõpetanud ära vertne haarasse, noh, jah, tahaks küll, minestaks kohe, aga kas iga muusika järgi on võimalik tantsida? Me siin kuulame praegu all sellist kaunist klaveripala. Selle järgi on kohanemiskoalitsioonis sale, parajasti, kui sa muusikat kuulad, seda kindlasti on võimalik. Kindlasti igaveseks muusikas on mingi rütmi vees. Isegi kakofoonia muusika järgi on võimalik tantsida. Kas sa väärled, pöörled või kilistada hambaid või see on ka ju liikumine. Paneme kõik raadiokuulajad silmad kinni ja paneme muusikat natuke juurde. Proovime ennast törts liigutada. Suurepärane hetkeks tundsin ennast nagu liblikas. Esimene admiral lähedaseks hetkeks ennast nagu valge luik Tshaikovski luikede järvest ja Madistandis hetkeks ennast jälle nagu madonna. Madis ütleb, ma tundsin ennast nagu, nagu ma olen, orav, metsloom. Teisele seal sinu perekonnanimest võib olla tulnud ka väga tantsuline looduslähedaselt tundsime ennast igatahes. Jube hea lugu, see paneme teibi panema, kuulavad mind, paneb nagu kuulama, kohe. Paneb mõtisklema, mõttes on hea vahestaga sind äkki Madisklema võimadistama helistama ja ma siiski kurjad, me oleme ikka Kalamburi mehed. Sulle tundub jah. Kohal on, aga mul oli kunagi umbes sinu vanuses sarnane periood, kus ma avastasin niuksed tüüpi, kes jõudsid ja sinul on täna niisugune nostalgiahoog kui sul on olnud. Ei, sa oled lugenud ja sul on sõbraga koos olles tuleb mul alati nostalgilised hood peale. Siis äkki sellepärast teedki saadet muga, et elada seda uuesti läbi, läbiduda lahedat aega. See on tore, kuidas ta müttab, vaatan kuidas ta seda maailma avastab, mõjud nooruslikult. Äge. Mõnus on olla niisugune väike ja Räkk väike, rääkis nooruslikult. Ja meil on siin saates külaline. Donaldi mõju Ghana, sa lähed, Madis 33, naeratused juba täitsa rauk. Mõni mees läks sel ajal ristile. Sina läksid hoopiski meeste tantsupeole. Läks ristile, sai igavese eluga, kui öeldakse. Nonii, sellele sellele võime siin vaielda, mõni teine saade. Aga nüüd on vist aeg hakata otsi kokku tõmbama. Eks ta nii ole, teinekord on niimoodi, et saate külal selline võib midagi kokkuvõtteks ilusat öelda ka täna on sul mingi sõnum edastada eetri vahendusel. Ma arvan seda, et minu sõnum on väga lihtne. Väärtustega iseennast, siis on teil elus märksa lihtsam. Me tulime, üllatus, sõnumiks korra tagasi medali, nimelt viimane saadeti hooajal sellel hooajal, jah. Aga kõigile kuulajatele, kes odav neist vabaneda igaveseks. Jääme kurvastusega teatama, et sügisel oleme jälle tagasi ja rõõmuga teatame kõigile külalistele, kes kuulajatele, kes soovib vabaneda. Et ei vabanemist.