Ning nüüd kihnukeelsed uudised Õhtust kihlasensiiding sealpool merd, minale kaasa mark Mamiast ning Tanam ja tuli küla armaroosile. Roosi seogame paar nädalat taha, rääkisime ängijate Kuustaga, hingedekuu on koju mardikuu kadrikuu ning Seavid ela talinas Mardjulatavamas kihnlased tegijale ava avaEdeaste so raamatuga oli siis palju rahvast. Raamatu esitlusel. Ja hulka rahvast oli sama, olid vaatamas tuul ning osta jooli hulka. Autogrammi ka ikka andsid ja käsi väsis. Ja üsa paelude raamatutele kaks, kolm või enama küll, mis sai, kirjuta sisse natuke. Kas asja inimestele kirjutad tavalised raamatu? See oli jenda kirja raamat lauselt, saba. Kirjutasi tuli siin Jäpa kihnu keeles eesti kiiret käsi, käsi tõlkes nagu eesti keelde. Seal omale ikka tulised näpud, oled küll juba 80, aga kui palju kindluse siis ise selle aasta juba kodun oled. Liiga palju ei kuule, tegi ka mõnda muud tööd, aga noh, igaüks 10 paarika koetud. Räägib raamatust Ede kohe kysi aitas seda raamatut sul välja anda, siis. Katrin kaev korraldas selle, noh, see raamat jumala seokam, Nabelu kirjudes raamatud ju kõik siuksed pooglatega, need ju kõik arvestused, paelu, tegemist sellega, kes kamandab seal, sa pead teadma kõiki. Kas kõik Kihnu kindakirjad on nüüd raamatu raiud? Aa, ja seda ilmaski Velde isegi senna raamatusse jäi ka mõned maha, mis siis ollakse sündon, neid kirju tuleb küll küll veel veel. Me ei teemesse 200 kirja euro, mis mul oli ikka, kas mõni kombineerib jälle mõne uija või võtab mõni vanema inimese ele mäe kuuetud kirstust jälle välja, mis on juba unustusse mune Kirile. Kirjanikuhärra Tõnis Vint rääkis juba vene, aeglased Liivia õed ning Kihnu kindlad, et nende kirjas olla sõnumisi, et on siis koha ikka sõnumisi. Jaa, palun nimedega see kirju kõiki seal arutasid kohe ja ütles, et see ju mõrsigeri kestni, mis on kõik nimed kihnu keeles neid teistpidi ju kõiki kuule, käsikäpaline, kõige endiselt kirjade väga nüüd tulevad uusima jälle juured, kaheksa kannale jälle mõnda seal teene vahele. Enne jogurti põe valge lõngaga, nüüd juba ühe, kuidas musta lõngaga see juba üksteistmoodi kindakudumine? Kihnlased rääkivad, et kaheksakanna olla nemad leiutanud ning muulased rääkivad sama kirja kohta, et selle muhu Männa olla nemad ja teised maailma rahvad omale üle võtma, kes siis tegelikult selle välja mõtles? Ei, seda meie ei saa enam kedagi seal nüüd meie ütleme Elmede või kaelakee või seal on meedia neli viis kirja sihukeste oleks küll huvitav alade, mis aastatel neil hakati kuduma. See on mitut moodi. Seda kuuetud mõne lapilanud sisse köetud tuulteroos, mõnele kaheksakand. Et seda me ei saa teda kusagilt, need on tantsud, inimesed nüüd, see mälestus on mulda läinud, täienenud ta kee küljes. Ise rändamas käen Guatemalas ning Peruus ning Brasiilias ning Rootsis ning Marokos ning need on riigid, kus ei ole küll kaheksa kanda. Näin Maroko peaministri lossis otse peaministri peakohtades on üks kaheksa kandvas asja. Seal tähendab teadkoa vä? Ei mina ei tea ega meestel kaheksaganud, öeldes kui iiris söötanud nahahaigus, siis selle kohta ühe jutiga kaheksakantkeelena lapsepõlves meie tegime viisnurga jutiga. Maroko lossis see tähendab tseremoonia tähte, aga. Mina mõtlejate meetodiga kõige tähtsam meedial ravib haigust. Väitel on praktiline see kaheksakand, kas saab kõiki haigusi tohterdama? Iiris ütles sammas poolika, kuidas ta kirjakeeles ravis, sellega mõtled, see on ikka kõige tähtsam meitel. Paned siis oma iirise sammaspooliku vasta, kaheksa kanda ja oledki lahti, saan sedasi? Jah, ikka. Nonii. Kas mardilaadal oli aega ringi ka, vaata? Jah, avardas kõik ikka läbid suuremalt teatageda nabiinigselt ja mitte sellepärast, et nende huvitavad grillid nimega tassivaatajaga sond veel oli sellesarnast, aga need ei olnud mitte need. Tuttav ja koha nägitzisvee. Ja tuttava tuttavad tulid päris sellepärast raamatu esitluse pärast senna linnast Tallinnasse. No siis, kolmas kihnu kindaraamat on veel tulemas siis kui kui Eesti vabariik 110 aastaseks saab Jah, ega see pole ju kaua käe kiremiol ühtegi alles esimene sadasid. Nonii, veel 17 aastatel, kui siit selles jõuab ikka veel. Seda juttu räägime me munaga sadamas, päev on juba langetada looja läind ning pähe on ta tõepoolest ühele poole saamas, aga linna bussi pealt tuleb noodimajja ning otse Tallinnast või. Vatsu Tallinnast ühe päevaga Tallinnas käidud ummik olles läkski. Kas mardilaadal saab ühe päevaga käidud, aga kui esimene vääna vägev on, siis ju siis ehk saab? No tegelikult ei, Soaja tublid abilised ning tublid kihnu naised jäid kõik sinna, aga mina putkasid noh, oli tarvis tulla mitmendat korda mardilaadal olid selle korra mõtle viies aasta ja kuidas on selle aasta mardilaat hoopis uut mõndagi nägid? Vaata iga aasta on üks aasta teema selle aasta tulest tulnud, see tähendab, tõstetakse esile need käsitöö esemed, mis tule abildesse metall ning loes ning sovkeraamika, jah, neid nagu rohkem siis kindlasti kuigi paljud lööki põle või noh, kuidas ütelda, löökjanud ikka Kihnu Kihnu oma kindla märgiga ning sui mõned ütlevad, et näeme mardilaadal, et küll kihlas ikka üles löödasse, aga ikka on huvitav, kui rõhutas mõnda teist aasta kihnlased selle aasta pakuvad Saku Suurhallis. Me ei tea, kas oli 10 minutit avatud load, kui juba Kihnu vee läks ning juba kört sitsi jääk otsa need kõige põhilisemad asjad, mis metallik and, rääkimata siis sõrmkinnastest ning labakinnastest. Lähed pühapäeva hommiku taha ka, sest siis on ju lava kindlasti päralt. Kindel on see, et minu lapsed küll läheb, aga mina ise ennast nagu aluveel. Pühapäeva hommikul kella 11-st on siis tõepoolest Kihnu pillilapsed ning tantsivad ning laulavad ning ju nad siis hakkama osavad, kui ema siis seal täpselt juures passimas pole. Aga tead majja, kui mina seansi sadamas ootasid, siis oli ta ilus päevaloojang ning Joesed ning pardid ning vastavad ning viimsed linnud olid lõuna kohe teel, et ma mõtlesin, et need nüüd selle aasta küll peasid, vist eluga, aga aga tuleva nädala tulemas Kihnus üks jahimeeste suur koosolek, et piatesse nõu jahipidamisele Kihnus, et niisugune seo nägemus on sellest linnujahist. Sa mõtled Kihnu lennu, mis üles kasvanud meeter andas sant on suhteliselt samad kihnu asukad nagu inimesed kihnlased ning mina selle poolt mitte vereta ei vala, et neid arutamas, tapatusse, mina ütleks, et mina ikkagi olla jahiturismi vasta või siis vähemalt mingi limiit peale panna kulda, paelu, paugutamist, ning see ei ole normaalne, et lenda sedasi malevasse võõraste poolt tega omade poolt ka ei taha muidugi. Mina olen küll jahiturismi poolt, aga õige jahiturismi pooltes haakalisi ning rebasi ning sihukese uluki Isygisilase lindial mitte pesitleda. Neid võiks ju küll arvenda. Noh, praegu lennulähest jutt jah, et see Pärt ei tee kellelegi kurja ning sellest ma küll aru, kui võetakse lastesse lemm maha ning tehakse ahjupraade ning seda ikka tehtud. Aga kui seda tarvitada siiski otsa vihale. Mis asja sa arvad sellest, kui Kihnu saare peal kihnu kogukondades üks küsitlus teha rahvaküsitlus, et inimeste arvavad muidu nurga taga räägitakse ühte ja teised nurga taga teist, et et saaks lõpuks teadlasesse kihnlased asjast arvavad. Mina ei ole seda aru, saan, et ükskõik, see ei olnud küll ka sellest aru saagi, kuidas saab, saaks asja peale ükskõikne olla, noh kui elus asjad on mäng, kuigi see küll otseselt ei puuduta, aga minu arust on see täitsa vale. Miks sedasi ei tohe elus asuda? Hildudki siia Kihnu saare peal elavad hunt ju oma pereliikmed. Piret, me ei tea, aga nad on Kihnu liikmed Kihnus vaara liikvel olnud küll. Selline saigi meie tänaõhtune saade siit munade sadamast, olge rõõmsad, terved siin või sealpool merd.