EOS Setomaal. Pao lugu. Tervist, kulla ja ma olen Uutovi Mirjam jodoria, mul suur rõõm tiika Jakaid otsal ta suure ja tähtsa raamatu ilmumist ja välja on nii prantsuse vinnakuga eestikeelsena ja me on siis üsna suure panuse seto kultuuriloo uurimisel. Tõepoolest, seda mamises rikkam passaanüüte raamatu võrra, mind ka nimi ja minemise muuseumi ekspeditsioonid Eestisse Vilde porise Suuroviljoniidi retked setomaal aastatel 1937, kuni ta tehakse 138 Mumannam raamatu eestikeelse küttevastutav toimetaja Valgo Heiki Tamm, nii vahtsane raamat, et sa ei olegi teda, vile isika vallale. Ma ei ole ta vallale tehnovil jah, et nagu liigale julgust olla ole ei, mis Belged kui nakalt lõhnama ütlesidki viku sensitiivsest, mida sa oled nii pikka aega ennu no hallo. Kui pikk protsess välja tuua on, viis aastat, kaalub viisaastaga, mis esimene moment, talgusaite küüdset aadet, sääne materjal. Ta kaela Pariisis Inemise muuseumis olema homme nutuudil luts kiri inimese muuseumi poolt tuge või siis üle vinnema jõudsime Pariisi tagasi ja Pariisis siis küsiti, et kas olete sealsest projektist huvitatud, et see on see materjali hamba, Risi hinemise muuseumi ja noh, ega seal mõelda midagi, eks ole, et, et kui on sealse värgi, et siis siis tule nagu Kazavitatuses seto rahva ette tooduga. Algo Eiki dialetan Parillada kõige suurem Giid maast, mis siin raamatuse, kõnelke meile ka, et tegemist on üsna või ütelda, et erakordselt Tegelikkuse Elo hommikut kokkusaamiste kokkusattumise värk ja kats vinna immigranti saiva Ko Zuroviljonid olge ja Inneppelt Petseri kloostri ja siis Suurov trehvassi nagu lagembalt setomaale daam Ostrovimis lähkust ja ei ole Cavedest ja talle nakas Soomaa ja soo, seto kultuur ka mikest midagi ess die nakas, nii. Ma et ta tull tagasi 35. aastal tuli tagasi ja siis ta nakas utsitama Pariisi sai seal trehvasin Vildega kokku ja pall Vildele mõte pähe, et omma vaja minna ja setomaa tuuri ja viltol nagu vedukese Inemise muuseumi toll tuulaigu maailma kõige tähtsam etnograafia etnoloogiamuuseum jaa, Vilde sis nakkas muuseumis ajama, et uut asja ja muuseum kõrvalt siis katseekspeditsiooni 37. ja 30 katsendal aastakal ja siis esimese lastakal mõlempa ja ta sel aastal suurevol üksinda. Ja siis Kogosiva ega sugu mõtlesid materjale muuseumi jaost setomaalt. Kas Vilde ja suurava kadaka Eesti tuleva siia kanti tagasi ja nakkavasin mööda, talasid? Kärna ja nakkama müüdu talusi käima, neil see summa ülesanne, kanali oli väga hea ettevalmistus, nadiidse, mida nad tahtva, aga materjali oli nii palju, et nad pidi nagu valima ja mõtlema tubel, et et kõike juba, mida nad tähtsa Vilde, Olio etnoloog ja suvel on seal noh, koduma igatsus, tull kangehe pääle, Vilde oli nagu rohkem seikleja tüüp, Suurov siis tahtis näha Wynne imemist, et seda vana vinne talo kultuuri koheda essaa Manodol ju Nõukogude vinnema. Petseri kant on siis sääne, nurgakene oli jäänud väljapoole ja kohe-kohe ta sai mano. Mida vastsete Tiide saite, mida me seni Ani iialgi way tegelikult säänest materjali? Kõige põnevam vaba materjali on katse Suurovi aruannet, üksom ekspeditsioonist üleüldse kõne amm, setomaa pühidest, kotus Sist on püha kivi, püha puu pühale. Jaa, niikse jaanipäevast on seal väga palju juttu, Zurov, kats, kõrda, käive ja dokumentiivse, kõike, mida ta nei. Miks see jaanipäeval tee palju pilte seal pildi saada ka kõik raamatu kõikes mahu anus ava raamatu mano siis internetti pandu esemetest kõnelda on siis seal olema vähem Baltites komplekte sedda rõivid ja lõpeb ära või mis esemeid leidub, Olerii, neljas sulle raha, rahamure on suur mure ja seto rõivakomplekti seto hõbe ja too ostmisest, eks ole, raha neil egas aga mõtlesid räpalite riided, rõive tükke on korjatud ja siis on palju säänest kalapüüdmise värki Värska lahe kandist sealt väikse jubina võrguujuk, ehkki võrgu kudumise tööriista, säänest lihtsamat, odavamat väikompatega, neil ei ole võimalust ka ju suuri asju vita jala, Kädeva transporti mäles, kes ole, et see on väga-väga fanatismi põhine, oli kõik see uurimistöö ja väega suur töö, mis nad elasid seal raamat omaette, nii et daami kolme riigi üdini projekt, prantslasi oma oma huvi Inemise muuseumi au, lukkuja tegemise, windlasilon, Wynne kultuur ja seto rahval ja eestlasi, miks, mis andmeid meie saime setode kohta, aga ka setomaa kohta ka selle maa siham ka rauda ja ta seto instituudist, et te ütlete, et ta raamatule ole igav. Raamat paberkandjal. No pildi asja omme lisas tollele vilga veebi olema. Et lisaks raamatule ütleme sama hulga materjali on vil mujal seos väärtus käsitöölistele täita. Ma ütlen, et rahvarõivaraamatut Natas tegema, et et ma olen siin näidanud pilte, aga inimene ega start Viitkese kaeda uma Nukarkes kapudid, kes kaasa rõivast mänd, Sollivad Kuimud koetud kõik tur, nüüd setomaa inimestel käsitöölisel praktikul ka kätte saias seisab tiidus. Lihtsa inimese saavad sealt hulga hulga kasu. Ligi katesse 100 lehekülge suurepia, kodud, teksti omm, säänse kommentaari liitlase Prantsusmaa Wynne, Eesti Seto uurija on siis nagu kommentiir neid materjale ja seal on siis 35 piklit. Adam kirjutatu oleks nagu inemisele kirjutada kas neid või arvata, et sääne setomaad puudutav materjal on nüüd üle ilma kokku Argoriad soome ainult soovärk, mida Prantsusmaal pomm Zurovi materjalist ka linna poolt ei olnud kõik need tema hinda, käsikirjad ja välitöö märkmikku ja pärikkuja num muistom vinnemaal, Moskva muistom Inglismaal Leedsi ja neid ei ole veel seto uurijatest, keegi ei ole näinud, nii et tööpõld lai. Tüüdes tüütut tööd on nii, et kunagi otsa ei saa. Aitüma, rauda ja Dalaituma valgu Heigile raamatu ametlik esitlus toimus ja mõne nädala pärast setomaale ja põnevat uurimist nii lugemist on seal küll nüüd kohaga, aitüma kullemast mõne noote, Vi Mirjam ja elas setomaal on jälle eetris nagu üks nädala pärast iis päeval päält Vjatsituudisid.