Ma tahaksin teada, miks laulavad linnud nii ilusasti kui lauljas elab suur huvi kõige vastu, mis teda ümbritseb ning soov seda tunnetada ja uuel kujul edasi anda, siis ei kuulu selline kunstnik ühe suvelaulikute hulka. Miks on Kaarel kutt juba tosina kuldse ööbiku omanik ja seda ka mullusel Praha televisiooni poolt korraldatud lauljate konkursil? Võiks vastata, et lauljal on omapärane hääl ning laia kuulajaskonna maitsele vastav meloodiline põhirepertuaar kui tämbri ja maneeri poolest. Sarnaseid lauljaid on ju nii Tšehhoslovakkias kui kaugemalgi. Populaarne Bulgaaria laulja pisser kiirofon öelnud. Kuulake, kuidas muutub laul, olenevalt sellest, kes seda esitab. Milliseid uusi varjundeid omandab. Ja põhjus ei ole muidugi mitte ainult laulja hääles või esitamis planeeris vaid tunnetes ja mõtetes, mida ta laulusse paneb. Milliste lauludega Kaarel Kotka ei esineks, alati võib öelda, et tunnetest, mida tema esitus laulule lisab on esikohal rõõm. Rõõm muusikast. Rõõm esinemisest. Kõige tähtsam estraadikunstnikule ei ole häälepaelte tugevus ega isegi mitte tämber, vaid oma kordumatu hääle värv, ütleb Kaarel. Kotise. Vähe on hääli, mis kõlavad ka ilma saateta tõepoolest värvilisena. Ka esinemise välises küljes hindab interpreet meeleolu värvi ja valgust. Kontserditel on Kaarel kott õhtu peamise numbreid rõhutanud teatraliseeritud esinemisega dekoratiivseteks kostüümides kas küünlavalgusel või mõnel rekvisiidiga. Võimalik, et siin peitub seos laulja varasema unistusega saada kujutavaks kunstnikuks. Võime ainult tänulikud olla, et selle mitmekülgse ande üks tahk nõrgemaks osutus ning õnnejumalanna kunstiakadeemia lävel tulevasele laulukuulsusele otsustavalt jala ette pani. Edasi viis tee tootvale tööle ja selle kõrvalt isetegevus lavale. Esimene välisreis Nõukogude Liitu 1962. aastal tõi kaasa tõelise menu. Mõistsin esmakordselt, mis tähendab edu ja kontakt saaliga ning kui suur on laulja töös peituv vastutus on meenutanud esinemisi. Kaarel kott. Populaarsus kasvas. Järgnes rida lühemaid ja pikemaid välisesinemisi. Lepingud suurte plaadifirmade, Kolumbia ja Poludoriga. Viimase 18 suurt ja 15 väikest plaati tegid intervjuu, löödi laialt tuntuks kogu maailmas. Õpin õpilase, professor Kareenini käe all raha konservatooriumi lõpetanud lauljatee oleks pidanud tava kohaselt kulgema ooperilaval. Miks Kaarel kotist ei saanud ooperisolisti? Vist sellepärast, et vokaalklassikas ei ole võimalik improviseerida milletama, aga ei kujuta ette loovat tööd. Ühel eksamil ma proovisin veidi improviseerida esitades Leoni aariad flotovi ooperist Marta Pole jumal teab mis klassika, aga professorid pidid peaaegu minestusse langema. Õnneks ei olnud minu vana õpetaja estraadikunsti vaenlaste hulgast. Ta isegi soovitas jätta ooper, mine estraadilavale. Sa oled hea tenor. Kuid ooperilava ei ole sinu temperamendi jaoks. Sa kuivad seal ära. Seda ülevoolavat temperamenti tunneme kõik menuka leedi karnevali, mistraali ja paljude teiste rütmikate palade esituse järgi. Ja siiski ei saa kahjutundeta kuulata Kaarel koti väheseid klassikalise muusika salvestusi. Bronxi töödeldud endale Mozarti Schuberti Jabilisee tuntud teoste vokaalpartii on esitatud läbi tunnetatult tõsiselt. Improvisatsiooniline osa on kergelt moderniseeritud saate faktuuriga, mis mõjub värskelt ja loob huvitava kontrasti. Raske on mõõta töö mahtu, mis on vajalik paljude plaatide lintide sisselaulmiseks. Pidevaks kontserttegevuseks. On veel väga varane ja sageli udune hommik, kui ärkan kohe ärkamise hetkel, meenub õhtune kontsert. Kujutluses tekib täpne kava, kuidas lindistada uut laulupäev, algab kohustuslike hääleharjutustega. Järgneb töö uute paladega, seejärel orkestri proovid salvestamisel raadios ja televisioonis. Õhtul kontsert. Repertuaari valin puhtalt intuitsiooni järgi. Laul võib olla päris uus või üsna vana minu jaoks kirjutatud võib võõrast repertuaarist. Igal juhul esitan seda omamoodi. Mõne lauluga töötan tunni, mõnega terve kuu. Küsitakse, kas kardan esikohalt langeda. Põhimõtteliselt mitte. Kolleegi talent ei ärata minus kadedust, vaid vaimustust soovi temalt õppida. Kui sa niimoodi Mida oodata Kaarel koti edasiselt Loomingu teelt oma tulevikuplaanidest ei armastada, pikemalt rääkida. Paljude lauljate ansamblite otsingud on toonud neid viimastel aastatel lüürilise esituslaadi ja rahvamuusika juurde. Itaaljaliku laulukooliga Kaarel kott on oma 50 miljoni piirile jõudnud plaadi tiraažiga maailmas tuntud eelkõige shansoonide ja slaavi laulude esindajana. Kuid mida ta Kaarel koti esiteks alati jääb ta omanäoliseks kordumatuks uudseks. Ja need omadused on estraadil edu tagatiseks.