Kuulsite Johann Jacob Robergeri riigi süüdist g-moll mängis Mcycowl. Klavessiinimuusika seitsmeteistkümnenda sajandi Saksamaal areneb kolme heliloojate koolkonna loomingus. Küllaltki erinev on muusika, mida kirjutati Põhja-Saksa linnades Kesk-Saksamaal, loodust, mis omakorda teine selle Lõuna-Saksamaa ja Austria muusikast. Selline mitmekesisus oli põhjustatud Saksamaa suurusest ja tema poliitilisest ning usulisest kindlustatusest. Kultuuriliselt küllaltki ühtse ala moodustasid katoliiklikud Austria. Neist põhja poole jäid ülekaalukalt protestantlikud vürstiriigid. Selline jaotus kinnistus lõplikult seitsmeteistkümnenda sajandi alguses möllanud kolmekümneaastase sõja tulemusel. Sõja käigus, milles osalesid pea kõik Saksamaaga piirnevad riigid, marssis Baieris veelgi lõuna pool oma armeega võidukalt ringi meilegi tuttav Rootsi kuningas Gustav Adolf. Kuid vaatamata Gustav Adolfi ja prantsuse kardinalide ö ning mandariini pingutustele jäid Baieri ja Austria droonid kindlalt oma endiste omanike pikel spahhide ja Habsburgide valitseda. Habsburgide dünastia, mispärast Karl viiendat oli jagunenud Hispaania ja Austria haruks kujundas ajapikku tähtsaks kultuurikeskuseks oma pealinnaliini. Seal trooniva Saksa Rahva Püha Rooma riigi keisrivõim ei ulatunud küll kaugemale tema isiklikest valdustest. Küll aga hakkas pealinnast lähtuv kultuurivõim tasapisi levima ka üle riigipiiride. Kuid enne kui viin annab meile Haydni, Mozarti ja Beethoveni, imeb ta endasse hulgaliselt mõjusid naabermaadelt eriliselt tähtsa koha. Linna muusikaelus omandab Itaalia mõju. Selle eest hoolitses juba õukond, kutsudes viini tööle väljapaistvaid Itaalia muusikuid ning saates andekaid noori Itaaliasse õppima. Üheks selliseks õnnelikuks oli ka Johann Jacob Froberger, kellele keiser Ferdinand kolmas andis 200 kuld, Nat õpinguteks Rooma kuulsa organisti fresko Paldi juures. Kõlab Johann Jacob Fobergari Allemaand g-moll. Mäki tuulitasituses. Froberger sündis 1616. aastal Stuttgartis. Perekonnas, mis pärines Hallest, oli palju muusikuid. Onu töötas õukonna trompetis. Tina. Ka kõik Johann Jacoby vennad olid Stuttgardi õukonna kartelli liikmed. Württembergi hertsogi kapell oli oma koosseisult arvukas ja rahvusvaheline. Siin oli itaallasi, prantslasi ja inglasi, kelledest lauto mängijad Johan ja David morall ning ändriuuborell probergeri arengule. Kõige rohkem mõju avaldasid. Esimeste riiulisenaatide looja teadjo marini kirjutab 1625. aastal. Stuttgarti õukonnas musitseeritakse inglise, itaalia ja prantsuse viisil. Kolmekümneaastane sõda katkestas kapelli töö mitmel korral kuid raskuste kiuste suudeti siiski jätkata. Poisikesepõlves. 1627. aastal kohtus Froberger ka saksa orelimuusika isa alles kapelli sulgemisel koha kaotanud Saamuel šnitiga. Väljapaistvalt ilusa häälega äratas poiss Rootsi saadiku tähelepanu kes ta Viini kaasa viis õukonna kapelli koolipoisiks ja kus Froberger 1637. aastal korganistiks võeti. Samal aastal algab viieaastane õppeaeg Roomas fresko balli juures. Pühas linnas astust luterlikus ümbruses kasvanud proberger katoliku usku mis oli olnud tingimuseks katoliiklikud keisrilt stipendiumi saades. Rooma õpingutele järgnevatel aastatel töötab Froberger erinevates keisrile kuuluvates kapellides Viinis, Innsbruckis, Brüsselis ja mujal. Itaalia muusikale orienteeritud Brüsseli kapell elas just tol ajal üle oma õitsenguperioodi. Sündmuseks kujunes ka võistumäng organist Matias vekmaniga Dresdenis kellega hiljem jätkus tihe kirjavahetus. Freiberg külastas oma elu jooksul kõiki Euroopa tähtsamaid muusikamaid. Ainult Hispaania jäi tema kontserdireisidest välja. Hollandiga sõlmusid sidemed Viinis revideerinud Oranje printsi saadikusekretäri hüüenzi kaudu. Suursündmus oli külaskäik Pariisi 1652. aastal. Sõprade Klubi Kessel Johann Jacob järele Šaco pääseks, nimetas, organiseeris talle kontserdi, mis möödus suure menuga. Tutlused said sõlmitud plandrošee ringiga. Klavessinisti liigub träni ja lautomängija Denikotiega. Ka külaskäik Inglismaale on jätnud jälje tema loomingusse. Sündis pala, mis kirjeldab piraatide rünnakut laevale klee tabeli vahel. Kui Viinis tuli endise Itaalia muusikafanaatik Ferdinandi surma järel võimule uus keiser Leopold esimene muutus Robergeri positsioon kapellis ebakindlaks. Ei ole teada põhjusi, miks muutus keiser ükskõikseks kuulsa virtuoosi vastu. Igatahes mõne aasta möödudes lahkub Froberger kapellist. Eluõhtu veedab ta oma kauaaegse patrooni Württembergi mundbeljari printsessi pilla mõisas kus ta ka 1667. aastal sureb. Oma loomingus on Froberger kosmopoliit kelle muusikas on itaalia ja prantsuse mõjude kõrval tunda impulsse ka inglis- ja Madalmaadelt. Itaaliapärase osa moodustavad tema teostest Tokaatad, Richeckaarid, kaltsonad ja fantaasiad. Muusikalukku läheb ta aga eelkõige ühena esimestest süüdi loojatest, Saksamaal. Süüdid Kunen prantsusepäraselt korratud koosnedes algul vaid kolmest tantsust Allemaandist kurandistes rabandist, millistele hiljem lisandub küll riik, kuid seda harjumatus kohas Alemandi ja kurandi vahel. Paljudsüüdid on seotud kindla sisulise programmiga. Näiteks ühes neist kirjeldatakse näitlikult sõitu üle Reini jõe ja ohtusid. Millistega puutusid kokku jõge ületanud inimesed. Kuulame Korandi ja särabandi Johann Jacob Frobergari süüdist. G-moll mängib Mäkik showl. Peale Frobergeri tuleks Lõuna-Saksa heliloojatest rääkida veel Johann Kaspar Gerlist kelle eluaastad 1627 kuni 93. Kerli protestantlik perekond oli pärit Böömimaalt, kus tema isa oli organist ja oreliehitaja. Noorelt tuleb Johan Kaspar viini, et õppida Valentiini juures. Hiljem jätkuvad õpingud 10 aasta jooksul Itaalias karissi myya fresko balli juures. Roomas astub ta nagu probergergi katoliku usku ja tutvub seal uue stiili ehk stiilianovoga. Pärast Itaalia õpinguid siirduta Suurhertsog Leopold Wilhelmi kapelli Brüsselis. Suurhertsog oli Madalmaade maahoidja. Pärast kapelli likvideerimist 1656. aastal jätkus TÖÖ Baieri kuuridelistigapellis Münchenis, kus juba enne teda domineeris itaalia muusika. Kell toob sinna juurde veel Concertliku stiilis kirikumuusika ja ooperid. Kuurist, kes oli ääretult uhke oma kapelli üle, külvas Kerli kingituste ja autiitlitega. Kuurvürst esitles oma kapelli reeglinsburgi riigipäevadel keiser Leopold esimesele, kes vapustatud saadud muljest kinkis Gerlile aadlitiitli. Kuid Münchenist, kuhu ta Itaalia uut stiili tõi, Sõid itaallastest Kappeli liikmed Kerli varsti välja. 1673. aastal asub Kell viini, kus töötab Püha Stefani toomkiriku organistina ning pälvib paar aastat hiljem kuningliku pensioni. 1677. aastal, saades õue organistiks, kujunevad tugevad sõprussuhted kolleeg Alessandro puljetiga. Kell omas Viini kolleegide seas väga tunnustatud positsiooni nii Virtoosina kui ka õpetajana. Üheks kuulsamaks õpilaseks oli Johan pahelbel. Viinis elas Kell ülega, türklaste piiramise eluõhtu möödub tal jällegi Münchenis. Kuulame Johan Kaspar, Kerli kantsooni deemonit mängib Aleksei lõvima. Veel peaks rääkima suure muusikute suguvõsa esindajast Georg mufatist, kes elas aastatel 1653 kuni 1704 Isa oli tal pärit Inglismaalt, kust Elizabeth, esimene ta katoliku usu pärast pagendas. Sünnipaigaks oli Itaalia ja Prantsusmaa vahel asub Savoia. Hiljem kolib pere Elsassi, kust Georg siirdub kuueks aastaks Pariisi Lüllis juurde õppima. Naasnud õpingutelt ja töötanud mõned aastad kodupaigas põgened pere prantsuse-austria sõja jalust Viini, kus Leopold esimene ta oma teenistusse võtab. Järgnevad veel teenistuspaigad Prahas Salzburgis, kus peapiiskop finantseerib kammufati õppereisi Rooma. Roomas täiendastanud Bernardo pas Queeni juures. Samas kuulis kindlasti ka esmakordselt Corelli Concerto krossasid. Georg UFOd suri 1704. aastal passous. Paljud tema lastest töötasid hiljem Viini ja Müncheni kapellides. Mufati looming on pärast Frobergerit uus süntees prantsuse ja itaalia stiilist Saksamaapinnal, millest hakkab välja selginema uus saksa oma instrumentaalmuusika. Kuulame Georg mufati Foogat g-moll Andrei Volkonski esituses. Lõpetuseks kuulame Johann Jacob Freiberg Eli süüti klavikordile e-moll Aleksei lõbimovi esituses.