Antiikmaailm ei ole innustanud mitte ainult hilisemaid kunstnike filosoofia arhitekte. Ka muusika oleks ilma antiigita arenenud hoopis teisi radu pidi. Mõelgem, kas Fefirendsegamerata püüdlustele 16. sajandi lõpus elustada kreeka rapsoodilist muusikat. Milline suur, aga samas viljakas arusaamatus viis ju viimaks ooperi tekkimiseni. Arusaamatus selle poolest, et vaevalt küll rapsoodide ja kitarr roodide kunst samamoodi külas kui hilisem retsitatiivi ja aaria. Ooperites ja veidi hiljem tekkinud kantaatides astuvad esile taevased jumalad ja kangelased. Jupiter, Merkuur Me tea, Daphne ja paljud teised, mis näitab, et enam kreeka mütoloogiast innustas ooperi libreto, kihtide ja heliloojate fantaasiat, rooma pärimus. Kuid antiiga ei olnud seotud mitte ainult vokaalmuusika. Instrumentaalmuusika ammutas sealt ainet. Barnassose mägi ja muusad on inspireerinud paljusid seitsmeteistkümnenda ja 18. sajandi klavessiinimuusika loojaid. Barnassas asub Kreekas fookise maakonnas ja oli poeesia ning muusika jumal Apollo elukohaks. Seal elasid ka üheksa muusat, kes üllaid, teadusi ja kauneid kunste valitsesid. Kreeklastele oli Barnassoska kohaks, mis tegi surematuks parimad teadlased ja kunstnikud. Luuletajad ja muusikud kogunesid sinna pärast surma, et säravale apollo-le ja tema üheksale muusale täiuslikke luuletusi ja heliteoseid luua. Muusad olid Zeusi tütred ja jumalannad, kes andsid maailmale muusika, luule, tantsu ja näitekunsti. Armastage üksnes seda, mis on ilus ja põlak. Inetut oli nende nõuanne. Nii innustasid nad inimesi kunstiteoseid looma. Iga õde aitas kunstnikke vastavalt sellele, millist kunstiliikide armastas. Kallioope oli eepilise luule ja kangelaslaulude muusa. Kunstnikud kujutasid teda, sulge käes hoidvale. Erato ala oli armastusluule ja ta mängis lüürat. Polümnia oli mõtliku ilmega pühade hümni muusa. Lüürilise laulu muusad Toute lepet kujutati kaksikflöödiga. Daleya koli naeratava maskiga komöödia, muusa ja Melpomeene mureliku maskiga tragöödia muusa. Tantsu muusad Repsik koore kandis lüürat nagu Erato ajaloomuusa. Kleio laulis kangelaste tegudest ja kandis käes kirjarulli ning viimane Uraania laulist tähtede ülemusest ja tema sümboliks oli maakera. Ühe pärimuse järgi oli muusasid alguses vaid kolm ja alles hiljem kasvas nende arv üheksale. Kuulemegi neid kolme šanfilipramo kolmeses palas. Muusade vestlus mängipub fan, asperen. Muusadele olid nende töös abilisteks kolm kaunist graatsiat. Jumalate pidusöökidel seisid nad Apollo kõrval, kuid pidustuste lõppedes kiirustasid nad tagasi maa peale, et olla inimeste seas. Nad ajasid eemale muresid, muutsid inimeste elu meeldivamaks ja tegid rõõmsad sündmused nagu abielud, sünnid veelgi rõõmsamaks. Muistne hümn, ütles nende kohta. Te, teete kõik armsaks ja kenaks. Tänu teile liigutab luule inimeste südameid. Teie abiga saavad inimesed ilusaks, targaks ja vapraks. Graatsiat olid võluv Claya eurosiine, kes kaitses luuletajaid ning Daleya, kes jumaldas muusikat. Kuulame Shakti, Flyybala kraatsijad. Nii nagu Apollonil olid kaaslasteks muusad ja kraatsejad olid kaaslased ka veini- ja viljakusjumala alationüümsusel. Neid kärarikkaid ja lõbusaid saateid nimetati saatoriteks. Mõnedel olid sarved ja soku jalad, mõnel jälle hobusesaba. Käes kandsid nad luuderohuga põimitud keppe nagu Dianüüdoski. Nad tagusid vasktaldrikuid, puhusid vilepille, laulsid ja vihtusid metsikut tantsu koos metsanööpidega. Neile järgnes eesel, kellel koormaks veinilähkrid, kust kogu seltskond üksteise terviseks jõi. Kuulame François Kuperääni pala sokujalgsed saatorid. Üheks meelisteemaks hilisemas kunstilise draamas on Medeia müüt. Medeia oli kolhise kuninga Arjeetes võlukunsti tundev tütar kes armastusest ja sani vastu aitas tal toime tulla ülesannetega, mis seati Kuldvillaku saamise tingimusteks. Pärast villaku röövimist põgenes Medeia koos Argonautidega. Kuid siis hakkasid toimuma veretööd, kus Medeia tappis oma venna absirtlase oma mehe, Jaansoni, oma lapsed ja veel paljusid teisi, kellega ta kokku puutus. Kuulame Shakti, Flyybala, Medeia. Jean-Baptiste portree kambateoste väljaannet kroonib pala nimega Jupiter mis on samas ka kamba repertuaari raskeimaks ja huvitavamaks teoseks üldse. Pala seadis klavessiini le Jean baptisti poeg Shandatist antuaal. Forkere. Jupiter ei olnud roomlastele mitte ainult peajumal, vaid ka ilmastikujumal. Pala lõpus on kindlasti kujutatud müristamise ja välgu, Jupiteri. Saate lõpetab Shan on riid Angel vääri Armyydabassa kalja mis seal klavessiinitöötlus lüli samanimelisest muusikalisest tragöödiast. Kõik tänases saates kuuldud klavessiinipalad esitas Bob Fan, asperen.