Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Raamatukogudes saab raamatuid, raamatutest omakorda saab midagi teada. Raamatuid on inimeste kirjutatud ja peegeldavad nende maailma. 21. sajandivahetuse paiku tulid mõned taanlased mõttele, et raamatukogust võiks saada ka päris inimesi. Selle asemel, et lugeda, on, võiks ju suhelda sündise esimene Human Library millest sai peagi rahvusvaheline liikumine. Tänaseks pakutakse mõnes inimeseks olemise valdkonnas pädeva eksemplari laenutamise võimalust juba 60. riigis. Inimest, kes on ülekaaluline, seksuaalvähemuse esindaja, võõramaalane autist või lihtsalt bussijuht saab informatiivse eesmärgil tarbida kohapeal. Antud näitest võib üldistuse korrast esile tuua. Meie võime näha eseme või isikud, aga omaette kaupa või teenust. Siin ei tasu mõelda halvustavalt ega alavääristavalt vaid hoopiski võtmes, et sel moel märkame pakendist ja selle käitlemisest eraldiseisvalt väärtust. Samamoodi suhtume raamatutesse. Meid ei huvita tolmused, lehedega räsitud kaas vaid lugu võimu, hüve, mida lugedes saame. Mine tea, kas Amazoni asutaja Ta mõtles samamoodi, kui tema alustas internetis raamatute müügiga. Äri alguses olid raamatut laos seisvat paberist ja kartongist esemed, kuna selline oli ainsa arusaam raamatu olemusest. Toona ei paistnud Amazoni tegevus eristuvat tavapärastest raamatupoodidest muu kui ekraani kaudu toimuva ostu-müügitehingu näol. Kuid see samm peitis olulist murrangut müüjale, ei pidanud raamatut olema. Ta müüs lubadust. Tänu sellele polnud vaja teha liigseid kulutusi laopinnale vaid sai vajaliku tellimuse täita kirjastaja või isegi konkurendi laost raamatuid vastavalt tellimusele hankides järgmiseks kaotada. Samas on sellegi sammu ja muutis raamatut elektrooniliseks failiks millest vastavalt tellimusele trükis raamatust küsitud eksemplari. Loomuliku arenguga asus ettevõtte müüma ka raamatute digitaalseid koopiaid tänu millele sai pakkuda konkurentsitult suurimat valikut ja hoida transpordikulud miinimumist. Tõhus müügisüsteem haaras endasse üha suurema kaubavaliku samal ajal laastudest tuhandete traditsiooniliste poepidajate ärisid. Muudatusi valust tingitud pahameeles süüdistavad ühed Amazoni äri südametuses ning Ponopulismis, kui viimane heidab süüdistajatele ette lootusetut ana moodsust. Tõenäoliselt peaks aga mõlemad vaatama hoopiski halastamatu kliendi poole, kes tahab alati rohkem ja odavamalt tagata kulud talle, seda ükskõik kuidas. Mis toob meid nende Amazoni järgmiste ohvrite teema juurde. Ka siin on oluline näha soovitavat hüve eraldi sele pakendamiseste käitlemisest. Inimestel on palju soove. Kui näiteks raamatutest soovitakse saada teiste inimeste kogemusi, osutaks jumala Lairuri, et seda võib saada kapakendatunand päris inimestesse. Samuti soovivad inimesed, et nende kodud oleks puhtad. Kui ise ei korista, võiks seda teha keegi teine. Enamasti pöördutakse selleks puhastusteenust pakkuva ettevõtte poole ja USA-s hinnatakse taolist kodude hooldamise äriaastaseks turu mahuks umbes 16 miljardit USA dollarit. Aga miks peaks võrdlema erinevate firmade puhastusteenuseid, kui sellegi võiks osta ühest kohast kas või koos raamatut ja kohviubadega. Suure võimsa firmana saab Amazon kontrollida, keda ta teenust pakkuma lubab. Firma saab koorida endale parimate num ainukordselt pikale ja tõhusale letile mille taga seisab miljoneid kliente. Klientidele meeldib ettevõtte garantii ja soodne hind. Seega õnnestub omasonil vanamoodsatest ettevõtetest isoleerida puhastusteenuse pakkujad sarnaselt Uberi taksoteenusele, ilma et firma peaks neile midagi garanteerima ega ise midagi omama. Kodust startijatel teenusepakkujatel oleks raske jääda väiksematesse madalama tõhususega investeeringute koormusega ettevõtetesse, kuna nende kaudu oleksid teenuse hind kallim. Amazon, vaid sarnaselt raamatute trükkimisele, optimeerida neid Cap puhastustöödeks vajaliku taristu ja hoida ikkagi hinna odavana. Amazon asus seega müüma puhastusteenust nagu raamatuid. Kui tellimus on olemas, leiab ta pikast pakkujate järjekordsest küsitud koristajad tulevikus. Samas on ka kodude üle võtta. Test tarnib juba täna sinna kõiki eluks vajalikke kaupu ja omab paljudel juhtudel õigust välisukse avamiseks, et tellitud kaup võimalikult kiiresti tööpäeva ajal kodudesse laiali vedada. Järgmiseks hoiab sama ettevõtte kodud puhtana ja lõpuks pakubki lihtsalt elamise teenust. Sest see on ju ainukene põhjus, miks maailma sünnitakse koduja asjade omamine seda ei ole. Ning tulevikus saad Amazonist siis endale ka pere vastavalt soovitud suurusele. Kui kuninganna Elizabethi nõudlus kasvab.