Tere eetris on portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port. Nokk kinni, saba lahti ja seejärel vastupidi, kõik teavad pikiga võitleva linnulugu ja selle õpetlikku sõnumit. Midagi lähedast leiab aset teiseski pigises keskkonnas ehk linnatänavatel. Esialgu võinuks ju arvata, et klientide vajadusi ja sõidukite võimalusi vahendava Teabeliikluse tõhusamalt reguleerimisele rajatud sõiduteenus muudab linnatransporti paremaks. Nüüd on aga aeg valida, kas tähistab saba või siis nokka sest ühe kalli probleemi lahendamine põhjustab teistsugust häda. Isegi on kallis, mis kardetavalt tähendab klientidele pigisse jäämist. Esmalt siis hea ootusest. Kui keskmiselt viibib sõidukis aritmeetiliselt 1,1 inimest siis Uberi poolt maailmale tutvustatud transporditeenuse mudelis saab paljut pooltühjalt tiirutava auto, Täita, taksot või ühistransporti ootavate klientidega. Huber ja teised analoogse teenuse tarnijad jagasid ümber osa siis taksojuhtide teenistusest jättes välja tülika töösuhtesõiduteenusepakkujatega potsistkümnest kant. Töökorralduse uuendusest lõikasid kasu sõiduteenuse kasutuse kasvust. Ning teenisid modernse teenusepõhise majanduse edendamise läbi sotsiaalset kapitali klientidele sõjaga osaks paindlikum ja mõnikord taksodest odavam transporditeenus. Ainult sõitise muutub üha aeglasemaks. Põhjus ei ole sõidukijuhtide kehvemas sõiduoskuses, vaid nende arvus. Mees USA suurlinnas on autode liikumiskiirus tipptunnil langenud mõne aastaga 20 protsenti. Uus ärimudel meelitas teedele taksodega võrreldes kordades rohkem kliente, otsivaid sõidukeid. New Yorgis hinnatakse taoliste sõidukite arvuks umbes 68000 mida on ligi viis korda rohkem kuulsatest kollastest taksodest. Umbes pooled päevasest tööajast kirjutavad aga need autod potentsiaalsete klientide otsingul mööda kesklinna tänavaid. Arusaadavalt suureneb taoliste sõidukite tihedus ajal ja kohtades, kus leidub enim kliente ehk tipptundidel ja tulemuseks Kas on rohkem ummikuid ning järjest aeglasem teenus? Olukord sünnitab nõiaringi, kuna aeglasem liiklus vähendab ühistranspordi atraktiivsust peatusesse jõudmiseks, peab vaeva nägema, lisaks peab arvestama jäigema sõidugraafikuga. Pakutavad sõiduriistad liiguvad veelgi aeglasemalt ja lõpuks ähvardavad liiklusummikud ka nende tõhusust. Seetõttu tunduv ameeriklastele Uberi või lifti tellimine atraktiivsem seal endale aru andmata liiklust veelgi rohkem unistades. Kuna reisijad liiguvad suurematest sõidukitest väiksematesse. Täiendavalt kasvatab see reiside arvu, mida siis Omalt poolt paisutab, kasvanud mugavus, kui inimesed on hakanud tegema sõita, mida taksode ja busside domineerimisel. Poleks tehtud ja reiside arvu suurenemist võib pidada liikluskoormuse kasvu sünonüümiks. Liiklus hommikutega saatis linn kauba peale veel ka halvenema keskkonna, saastatud õhu ning müra. Hetkel teadaolevalt probleem süveneb, kuna head lahendust pole leiutatud. Esialgu pakutavad ideed, klient ilmselt pigist ei päästa. Pallidangas aeguse ja kalliduse vahel. Õigemini polegi millegi vahel valida. Näiteks on paljudes suuremates linnades liiklusummikute vähendamiseks rakendatud maksusüsteemi. Seda nimetatakse kas kesklinna teede või sagedasti otsesemalt ummikute maksuks. Seega, kui tahad jõuda punktist A punkti B saad valida linnakeskuse ümbert kulgeva pikema ja eeldatavalt aeglasema tee. Kuna tasu võetakse läbitud tee põhjalt maksad siis rohkem täita, kui see siis nõndanimetatud saba kinni. Korda Juulaga kui palud sõita läbi keskuse kulgevat lühemat teed pidi, maksad rohkem. Ummiku lõivu, kuid tõenäoliselt kulub ikkagi rohkesti aega, kui sama taktika valijaid on palju. Järelikult kinni. Ühe võimalusena näevad Uberi-laadse teenusepakkujad koostööd ühistranspordiga. Nende ülesandeks jääks inimeste toimetamine perifeeriasse, ühistranspordi peatustesse ja sealt edasi kulgeks sõit busside ja trammidega. Linnasüdamikku. Tei päästakseigi liiklejaid pigist sest arvestage, et vaid mõne aasta pärast tulevad teedele isejuhtivad autod. Neid saavad endale lubada varasemast palju suurem hulk inimesi, kuna ei nõua juhtimisoskust. Nende hind peaks samuti olema taskukohasem. Kuna tõenäoliselt nõuab autotööstus ellujäämine müügimahtude kasvu. Seda eriti üleminekul vanadelt sõidukitel tuultele. Ja kuna sõidukis viibijad juhtima ei pea ja neis on kiire internetiside, saab autodes veeta aega, kas tööd tehes õppides. Kui meelt lahutades ja siis vist ollaksegi tõelises pigis. Kui kogulin istub ühises istus ummikus.