Tere eetris portaale tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Sõltumata, kui imeliseks mõni tehnoloogia osutub ja kui palju see mõjutab inimeste elu iseloomustab valdkonnas juhtivat üpriski ettearvatav elukaar. Kõik algab uue ja esialgu võõra ilmumisest avalikku teadvusesse. Oma eluga harjunud ja uut võõristavalt märkavad suhteliselt kiiresti, et nad on ajast maha jäänud, kuna tundub, nagu kõik teised on juba ammu asunud uutesse kasutama. Enamasti on tegemist siiski. Eksliku mulje, aga, mis samal ajal iseloomustab kiire kasvu perioodiga kaasnevat segadust. Esialgsele kiirele kasvule järgneb sektoris domineeriva positsiooni saavutamine. Siis saabub küpse arenguetapp, millele järgneb kergem või raskem. Küllastatuse seisund. Sisaldab. Kaarekujule vastava langusaeg mõne jaoks kiirem, teistel aeglasem sõltub, mida vana on inimeste käitumises muutnud ja mida uut asemele, kellele pakutakse. Olukorda jälgitakse küllaltki tähelepanelikult, aga ka murelikult, sest turul on mängus suured rahad. Need tuleks siis langeval turult juhtida uue tõusja peetavasse vankrisse. Kuigi ka langeva turu olukorrast saab hästi teenida. Aga selleks peab. Teegiat muutma. Võimalik, et olemegi nüüd tunnistamas meie ajastu ühe märgilise tehnoloogia tipu möödumist jalanguse algust. Olgu esialgu viktoriiniküsimuse vihjena avalikkusele nimeliselt vähem tuntud ettevõte Kolku korrigeeritud majandusnäitajad milles ennustatakse küllaltki püsivat müügitulude langust. Põhjuseks tuuakse. Kolm g ja nelige kolmanda ja neljanda põlvkonna nutitelefonide müügi ülemaailmset pidurdumist. Kvalcom on maailma juhtivtelefonide protsessorite valmistaja. Omades turust umbes 40 protsenti. Järgneva ettevõtte käes on umbes 20 protsenti turust. See viimane valmistab raudvara vaid enda müüdavatele õunalogoga telefonidele. Enamus androidi tark. Kvara kasutavatest telefonivalmistajate, Samsungi stel geeni kasutavad Kolkumi loodud protsessoreid ja muud kaasnevad kiibistiku. Seega käib jutt nutitelefonide ostmise tipu möödumisest. Lisaks protsessorite müügi langusele korrigeeris müügina tõsi, maailma suurim telefonide valmistaja Samsung. Seda hoolimata headest majandusnäitajatest. See on ka teema, mille juurde tuleme veel kord tagasi. Juhul ennustab telefonide tootja, et aasta võrdluses nähakse edaspidi telefonide müügiarvudes langust. Apple'i puhul räägiti kuluaarides samuti, et nende uus X-põlvkonna lipulaev seilab tormisel merel ja kogub pigem kriitikat, kui innustab end ostma. Hiljutisel kvartaliaruande ülevaate esinemisel kinnitusega Apple'i juht Tim Cook, et neil läheb Aifonicsi nüüd väga hästi ja mudelit ostetakse rohkem kui firmat. Teisi telefone. Apple'i jaoks on see uudis oluline, kuna suur osa firma käibest ja suurem osa kasumist saadakse just telefonide ärist. Ometi ei lükka Apple'i head uudised ümber telefonide müügi seiskumise sõnumit. Aastaga vähenes maailmas müüdavate telefonide arv paar protsenti. Euroopas langes nutitelefonide müük aastases võrdluses koguni seitse protsenti. Samsungi käes on maailmatelefonide turust kõige suurem lõik, müües iga neljanda, kui teisel kohal olev Apple müüb umbes iga seitsmenda telefoni. Seega paistab, et igalühel on juba nutitelefon olemas. Peamine põhjus uue ostmiseks on olemasoleva asendamine. Seega muutub majandusmudeli iseloomu kasvu turuskus rahuldatakse telefonita tarbijate vajadusi ning domineerima hakkab olemasolevaid seadmeid välja vahetada. Turu olukord. Eriti arenenud riikides. Sellises olukorras on tarbija valmis liikuma mudelite vahel ja oluliseks muutub brändilojaalsuse kujundamine. Apple'i kasutajad on. Teistest oluliselt lojaalsemad, mistõttu võib oodata klientide muuseumises intensiivsema perioodi saabumist, sest masinavärk Vajab uute telefonide ostmist üheks rahakogumisilminguks on varasemast kallimate telefonidega kauplemine. Samsungi ja Apple'i edu klientidelt raha välja Melitamisel seostetaksegi kuute tuhandeeuroste telefonide turule toomisega. Suure tõenäosusega näeme siis peagi veelgi kallimate imetelefonide turustamist. Nähtuse pöördküljel kame sagedamini kohtlema sõpru, kellel on mitu aastat vana telefon koos jutuga, miks see on hea? Seega iga asi, mis tõuseb, peab ju langema. Nutitelefonid pole sellest reeglist vabastatud. Vahetasid need välja senised taskutelefonid. Seetõttu on huvitav väljakutse mõelda välja järgmise tehnoloogia võimalikud kontuurid. Mõteldes, ära lase end mõjutada olemasoleva intensiivis tuvasta reklaamist, mis püüab siin tulevikku meelitada, ostas lihtsalt järgmise ja natukene kallima telefoni.