Ma ei tea, kuidas teile Paavo Järvi Aga ma arvan, et enamuses eestlastes muusikasõpradele mõjub palsamiga niisugune termin nagu grammi seltskond ERSO, RAM ja ellerhein. Kuidas sellesse Grammy auhinda näiteks Ameerika mandril suhtutakse, kuidas suhtuvad sellesse teised maailmaorkestrid, keda te dirigeerite ja kes Olfaktist teadlik? Gramm iseenesest on selline imelik, natukene imelik tseremoonia autos olnud, sest ta tegelikult on põhiliselt rokkmuusikat austav grammi või tseremoonia ja see popmuusikas on üldse kergem, sest me teame täpselt, miks keegi võidab. Võidavad ainult sellepärast, et kes on müünud, hakkan plaate klassikalises muusikas, selline. Selline sportlik hindamine, kes on parem, kes on halvema natukene raskem, sest et et see on niivõrd subjektiivne ja mis mõjub läänes, aga hästi on see fakt, et kõik, isegi need, kes ei tunne klassikalist muusikat ja kes ei tunne huvi klassikalisest muusikast teavad, grammisid popusega olla. Ja kui sa ütled, et Me oleme Grammy võitja, siis on kõik, vaatad sa tagasi, see üllatunud ja väga aukartlikult päev otsa. Iseenesest on minule salati natukene koomiline, kuna see nimi on, on nüüd selle autasude saamine on mulle tundub natukene, mitte päris, mitte päris tõsine. Aga see fakt, et me tegime selle ise Eestis oma jõududega, oma orkestri, oma kooridega, eesti helises eesti dirigent, see on minu jaoks kõige tähtsam saavutus, selles ei ole seda kõige sümboolselt kõige tähtsam moment, sellepärast et ei olnud mingeid välisprodutsente ja mingisugust välis välisabi ja see tähendab seda, et me oleme väga suutelised. Hästi. Majundasime tegema muusikat siin, siin Eestis mitte ainult Eesti muusikat välismaal. Kohalikud eesti muusikud Eestis on võimalik, on, on suhteliselt tegema väga kõrge tähtusel millist muusikat ja seda hinnatakse, mis on tähtis, et oleks repertuaari strateegia, mis on, mis on natukene originaal alles, on võib-olla kui, kui, kui, kui tavalistel orkestritele maailmas ja leida selliseid huvitavaid variante, näiteks Sibeliuse kontaadid, mis on tuntud helilooja vähem tuntumad teosed mis on esitatud väga hästi-hästi välja antud. Ja see pakkus huvi Lääne publikule. Ma tuletasin seda grammi fakti meelde lihtsalt sel lihtsal põhjusel, et eile alustasite te siin Estonia kontserdisaalis sellesama seltskonnaga ERSO, RAM ja ellerhein uue teose salvestuste kriigi, perkõndi, salvestuste viitšinglassikule. Ma millegipärast ei usu, kuulates teie eelnevat juttu, et te nüüd jälle uut Grammy'd silme, kes näete, aga kuidas üldse näiteks niisugused salvestuse ettepanekud siia Eestisse jõuavad, on seal taga. Teie isiksuse võlu on seal taga konkreetselt teie käsi või, või, või kuidas see ikka nii lihtsalt ei ole? Ah ükskõik kust tellime. Ei, muidugi ei ole see suured firmad nagu köhisin, mis ligidalt? Ai, üks osa, nendel on oma artistide nimekiri. Oma nimi ei oma eksklusiivseid artiste. Mina olen sellel vöödioni nimekirjas, kuna me oleme nende plaadi teinud juba viimased 10 aastat. Kui vanasti me tegime neid plaat, ütleme Stochadele, Marikutega ja ja Birminghami orkestriga ja r-i, alles hiljuti tegime Pariisis preisi radioorkestriga siis ma mõtlesin, miks mitte pakkuda. On võimeline sama hästi muusikat tegema, ainult tuleb leida õige repertuaar ja õige põhjus, miks seda, miks mingeid repertuaari teha Eestis ja just näiteks kui teha. Ühesõnaga tahate Prantsusmaal, siis on esimene küsimus, miks Prantsusmaal, mis on Sibelasega tegemist Prantsusmaal ja nii edasi. Aga Sibeliuse, Eesti on sinuga side Sibeliuse ja Eesti skoor näiteks Eesti Ellerheina koor ja ja dirigent, kelle nimi on Paavo Järvi, Richard niikuinii soomlane siis on, siis on juba mingisugune seene kui ikka selle asja juures ja tänu sellele, et meil on esimene plaat, mis oli Arvo Pärdi plaadi mis oli loba edukast laadsel nimeline summa, teine plaat oli neitsi vangitornis, mis ta Sibeliuse ooper, mida ka kunagi ei ole tehtud peale 10 aastat või 15, tabati, isa tegi ükskord selle Göteborgi, kes on ainult kaks plaati, on sellest ka eestiorkestriga, siis me tegime Pärdi plaadi, mis nüüd tuli välja alles, mille nimi on Pro, et contra saanud kõik huvitavad, eriti mulle meeldib meie aed, laste kantaat, mis on esimest korda rahvusvahelisel turul, mis väga naljakas. Ja siis on Sibeliuse skandaalid ja nüüd on Berginud, niiet kriid, Sibelius, Pärt, me püüame seda repertuaari natukene laiendada, võib-olla teha mingi Tubina plaat, kui, kui on see võimalik või võib-olla leida midagi veel Eesti repertuaarist, võib-olla või Skandinaavia põhjarepertuaarist, mida ei ole veel tehtud ja mida ei ole võib-olla hästi tehtud või mille on meil võimalik ennast hästi näidata. Nii et see on alati mitmest väiksest osast ühe suure kokku paneme. Aga see plaadimaailm on selline. Reisin klassiks on muidugi teie jaoks igapäevane termin ja, ja ma usun, et eesti muusikud teavad ka seda nime üpris hästi, aga tavakuulajal ei pruugi see üldse mitte midagi öelda. Öelge, milline roll on, viitsin käsikul ühtse maailma muusika tulp. Mögin on, on üks huvitav firma selles mõttes, et, et kõik hakkas ühest firmast peale, mis minu üldine rekord. Rekord teeb plaate Janet Jacksoni aeglast Rolling Stones idee ja, ja kõik on roki ja popi peal oma varanduse ja oma oma oma nime teinud. Mees omab ka lennufirmad, ütlesin, mis on tuntud lennufirma ja ta kuskil 80.-te aastate algusest ostis ta, et klassikaline muusika on hea äri, kuna see tundus olevat küllaltki populaarne. Plaadid müüsid hästi ja ta tegi omale toidin klassiks, mis on selline klassikaline muusika, selline üks osa oma firmast ja muidugi ega ta klassikamuusika ei ole suurem asi äri sellistele ärimeestele seal rohkem selline hobi. Ta nägi, et eriti plaadid ei müü. Siis ta müüs osa maha hiiemäele. Mis on see emi ema ja, ja see on üks kõige suurematest Vladimir vaadata üldse maailmas. Või ju selle strateegia on võib-olla natukene huvitavam, kui nad ei tee kõike seda labast standardset repertuaari, mida teeb see email oma artistidega. Nii et selles mõttes meil on samuti kahest parim variant, kuna see on ühe suure firma huvitavam osa. Te alustasite eile proovisin ERSO ja RAM ja ellerheinaga, tänaseks on teil nüüd juba esimene proovi vaheajal praegu käes selleks ajaks, kui me seda lindistame. Kuidas olete te meie muusikutega rahul? Siiamaani on väga palju tulnud märkusi teha. Ma olen rahul alati meie muusikutega, märkused tulevad alati palju teha, tuleb alati nõuda. Ja inimesed peavad teadma, et ükskõik kui hästi midagi tee alati on võimalik paremini teha. Kui keegi on endal natukenegi rahul, siis, siis tähendab, et midagi on valesti. Me peame kogu aeg olema väga enesekriitilised teiste kriitika peale vaatama, nii objektiivsed ja natukene distantsiga. Sest see on, see on ju midagi muud. Aga enesekriitika olema kõige tähtsam poliitikas. Aga kui hästi arenenud ja meie orkestrile ja sotsialistidel on selline hea sest nende plaadid ja meil koos koostöökogemusele plaadid tegemisega, nüüd me teame täpselt nüüd, kuidas see protsess käib ja mis selleks on vaja ja kuidas on vaja ette valmistada, nii et see on selline meeskond, mis on, mis on juba varem mitu korda samas samas situatsioonis ja hästi välja tulnud, nii et meil on praegu natukene kergem, kui oli varem kuna see plaadistamine, ta on üks keeruline töö ja ta on väga detailne töö ja iga väike moment iga väikese Oloidiga väike, isegi ütleme viga kõik, kõik on kogu aeg kuulda ja mikrofonid on väga objektiivsed ja natukene jumalad objektiivselt. Nii et selleks, et, et lõpptulemus oleks väga hea, on, on, on, on vaja individuaalset tööd, mitte ainult tulla tööle, aga kodus teha tööd ja see on üldiselt kõige alus isiklik ette valmistuda. Mitu päeva antakse teile aega peakõndi linti saamiseks. Meil on nädal aega, alati on, ma ei tea, kes on meie meie meeskonna liige ja, ja kes on ideaalselt oma tööd teinud viimase nelja plaadirahvana ainult vanemad juba ja see on tõesti olnud, on erakordne. Millal plaat müüki peaks jõudma, millal Eesti muusikasõbrad võiksid hakata seda juba plaadipoodidest nõutama? Beer kündi kuskil alles järgmisel hooajal. Aga kas varem nimetatutest midagi on juba meie müügilettidele ka jõudnud? Eriti meeldib Arvo Pärdi, meie Arvo Pärdi teine plaat, mille nimi on pro ja contra. Ja see on see plaat, mis nüüd alles tuli väljas. See on meie viimane plaati, ta saab erakordselt head kriitikat ja väga huvitav muusika. Seal on kõik Arvo Pärdi tähtsamad teosed.