Oleme taaskord Carolaga tulnud autoregistrikeskuses järgmist kuulaja probleemi lahendama. Me kõnnime praegu eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri kabinetti. Seekord siis tahetakse teada, mida peaks tegema siis, kui on väike avarii. Noh, kõigepealt, kui avarii toimus, kindlasti see on liiklus väga tihe, palju auto see on, siis tuleks selle sündmuskoha ohutus kindlustada, et autol on olemas siis ohutuled. Ja, ja kui on võib-olla niisugune kuskil kurvi taga või siis kindluse mõttes tuleks ohukolmnurka panna, piisab ohutuledest, siis on teistele autodele juhtidele märgatav, et seal on toimunud mingi sündmus, õnnetus ja siis kindlasti vestluse teel siis küsida ütleme, süüdlased siis tema isikut tõendava dokumendi ja juhiluba ja, ja fikseerida kõik need asjad kirjalikult. Juhul kui ei ole nüüd võib-olla seda blanketti, siis piisab ka tavalisest valgest lehest, kuhu võiks joonistada või teha väike skeem liiklus vahetusest ja sellele paberilehele siis kindlasti süüdlane kirjutab siis, et tema on tõesti süüdi liiklusõnnetuses ja tõendab seda oma allkirjaga ja siis pöörduda kas esimene esimesel võimalusel siis ütleme, see puudutab süüdlase poolt, et tema peaks nüüd, kuna tema põhjustaja tema peaks siis pöörduma kindlasti esimesel võimalusel siis Kindlustus asutuse poole. Põhiliselt see on see, et kõigepealt tuleb siis see olukord fikseerida paberi peale kirja panna, ära allkirjastada mõlemalt poolt, siis täpselt nii ja kindlasti teha ka sinna skeem, et oleks näha ja võib-olla panna ka see tänav või tee, kus see toimus ja, ja võib-olla mõni ristmik, et, et oleks selgelt näha, võib-olla seal ja üks asi on veel kindlasti, mis oleks vaja ka mõne tunnistaja kaasamine, äkki keegi nägi pealt, äkki keegi on nõus ütlema, tema on tõesti süüdivat, mis siis juhtub, kui teine pool ringi mõtleb. Ja, ja äkki ütleb, et tema ei olegi süüdi, siis oleks hea, kui oleks tunnistajad ka kaasatud sellesse tagi kaasautojuhid on võib-olla hea meelega aitavad ja panevad oma andmed ka, et mina nägin pealt, tema tõepoolest põhjustas õnnetuse, see oleks väga oluline moment, siis, siis need ülejäänud asjad lahenevad kergemini. Kumb on õigem käitumine, kui avarii toimub ja kaks autot on vigastada saanud ja nüüd ootavad politseid, kas see, et nad tõmbavad või sõidavad tee äärde niimoodi, et teised liiklejad sellepärast ei kannatakse tund aega hiljaks ei jääks või see, et nad jäävad sinna koha peale ja ei liiguta mitte midagi ning kõik asjad on täpselt nii nagu päris. Kui on olukord need ebaselge ja, ja teatud põhjustel näiteks vihmane ilm või, või lumi või et no siis on mõttekas jätta autod ikkagi sündmuskohal ei ole, olenemata sellest, et võib tekkida ummikud ja teised juhid on väga vihased. Aga kui on ebaselge olukord, siis sõidukite ütleme, asukoht, avarii toimumise hetkel on väga oluline, et süüdlase selgitamisel. Kui on need võimalik, ütleme teha asfaldile võib-olla sõidukite kohad märkida ja, ja tõesti olukord tundub selgem olema, et siis on, siis on loomulikult mõtekas tõmmata kõrvale kõik, sõltub Pariis, milline see avarii on, kas on võimalik, aga ka üldiselt kuni politsei, kui nüüd politsei kohale kutsutakse, siis kuni politsei saabumiseni ikka sõidukid jätta kohale, et see oleks nagu minupoolne soovitus. Et politsei fikseerib, siis tal on lihtsam fikseerida seda olukorda milliste liiklusõnnetuste puhul ei maksaks politsei kohale kutsuda kindlasti, kus inimesed vigastada ei saa ja teiseks, kus on väike pleki mõlkimine ja juhid on üksmeelel süüdlase osas, et lihtsalt ei ole mõtet, et kui on erimeelsused, siis kindlasti politsei ja kui on keegi saab viga või kasvõi lööb oma pea ära või või saab põrutada, siis on loomulikult ka vajalik ikkagi politsei kohale kutsuda. Teatavasti jääb ju alati see süüdilist tagant sisse sõidab, kas on ka mingi erand olemas, selle kohta ma ei oska öelda, aga, aga kindlasti, kui niimoodi teoreetiliselt arutleda, võib-olla üks moment, külgus, näiteks ees sõitev juht reastub ringi ja kohe pidurdab. Et reastub taga sõitvale juhile sõidurajale kohe ees pidurdab ja, ja sellepärast ongi nõue, et ümberastumisel tuleb näidata vähemalt kolm sekundit, suuna tulle taga sõitev juht teaks selleks ette valmistada ka meie liikluses. Kahjuks seda nõuet ei täideta. Pannakse suunatuli lülitatakse sisse koos manöövri sooritamise käia taga sõitvad juhid, kes hea meelega annaks neile teed ja nad oleks nõus seda tegema, aga kuna nad ei suuda, sellepärast pikki vahe on liiga liiga väike ja seda me kohtame iga päev liikluses. Et siin on, tähendab see suunatule näitamine, see on väga oluline oluline asi liikluses.