Nõnda mängis 35 aastane Aarne domeerus oma kvartetiga Richard Rogersi pala väike hotell ülejäänud kolm muusikut poliitpianist Jan Johanson kontrabassist Georg riidel ja trummar Williams Šepse. 20. detsembril saab anne Tom neerus kaks korda vanemaks ja kui kaks korda 35 on 70, siis seitsmekümneseks. Esinedes aga mõne aasta eest taas kord Tallinnas võisime veenduda, et tema mäng pole praegu vähem särav kui 1967. aastal. Siis astus ta oma ansambliga Kalevi spordihallis mitme 1000 pealise vaimustatud kuulajaskonnaga. Käesolevas saates teeme väikese läbilõike Aarne domineeruse karjäärist ja jätkame veel ühe palaga tema kvartetti. See on Chimineks ju täpselt nagu sina. Üsna lühike lookene on ebaharilikku ülesehitusega pärast neljasadat, millist sissejuhatust alustab Joann Johanson kohe oma improviseeritud soolot ja alles seejärel laseb anne doneerus, kuuldad teemat, sedagi kaunis vabalt tõlgitsedes ja minnes sellelt üle improsatsioonile. Järgneb väike vaidlus Johansoni ja domineeruse vahel, kus viimane sõna jääb Tomnerusele. Ma ei oska öelda, kui suur on täpselt anne domineeruse plaadistuste Arv, kuid hariniku laossoni koostatud Rootsi džässidiskograafias võtab see enda alla 13 lehekülge, alates 1949. aastal plaadistatud kahest palast ja lõppedes 1980. aastal. Igatahes võibane domineeruse mängu kuulata väga paljudelt plaatidelt ja tema nimi on esimesi, mis tulevad keelele, kui kõneleme Rootsi Tšassist. Anne domineerus sündis niisiis 20. detsembril 1924. aastal Stockholmis. Tema talente ei jäänud kauaks vaka alla. Juba kuueteistaastaselt sai ta solisti auhinna ajakirja orkester surnalen bändide võistlusel. Ta mängis tollal trummar UV tšelli 11 mehelise orkestris ja sai auhinna mitte saksofonistiga, vaid klannetistina. Kunagi ammu kuulsin teda Stockholmi džässilokaalis. Ben mis tegutseb endises pandimajas ja kuna ta mängis tol õhtul palju palu klarnetit ei suutnudki otsustada, kumba pilli mängib ta paremini. Kas altsaksofoni klarnetit? Küllap vist on ta mõlemal võrdselt hea. Kahjuks on ta plaatidel suuresti eelistanud saksofoni, kuid väikese näite dema klarnetimängus pakub hari Arnoldi pala pühendust George'ile plaadistatud big bändiga autori katusel. Pealkirjas mainitud George on ameerika kriitik George diis saemon. Peale domineeruse soleerivad veel pianist Bengt halberi ja tenorsaksofonist Bjarne nireem. Olles juba selle suurepärase kollektiivi juures, mis äratas 50.-te aastate lõpus ülemaailmset tähelepanu. Kuulakem veel, Henry Salvadori ja Johnsi pala Keskööpäike ei lähe üldse looja, see on algusest lõpuni Aarne domineeruse soolopala. Ja seda esitas domineeris oma sexteetiga ka Tallinna festivalil 27 aasta eest. Nüüd veel mõned nopped anne domineerimise muusikuteelt. 1949. aastal esines ta Pariisi džässilaadal. Nii nimetasid pariislased oma festivali ja sealt sai alguse laiem rahvusvaheline tunnustus Rootsit sässile. Samal aastal tegi doneerus esimesed heliülesvõtted oma grupiga. Aga aastal 1951 kuni 1968 juhatas ta oma orkestrit, kus eri aegadel mängisid mitmed silmapaistvad Rootsi muusikud. Jan Johansson, laas Külliin Grüne Gustasson, Georg riidel ja teised. Järgnev pala Jan Johanssoni, 10. august on pärit ühelt selle orkestri plaadilt ja siin on solistid, tenorsaksofonist, peaneni Reem ja trumpetist posse pruuberi. Mainitud kuupäevad aga pole muud sündmust, kui sel päeval sai Jaan Johansonile pala valmis. Sassi pala pealkirjaks on pandud hotellitoa number autori koera nimi, telefoninumber, tänava nimi ja muud esimesena pähe tulevad siin siis pala sünnipäev. 10. august. Ühel möödanikku vajunud Tallinna džässifestivalil, mis nelja aasta eest oli publikuhuvi keskmes tuua anne, domineerus, rüne Gustaf son, saksofon ja kitarr. Leidsin neilt kahelt ka paar pala, milles domineeris, mängib klarnetit ja järgnev on nende ühislooming pealkirjaga Sapristi. Miks sellele meeleolukale bluusile pandi pealkirjaks just prantsuskeelne vandesõna eesti keeles umbes 1000 ja tuline? Jääb meeste oma teada. Omasekstetija septetiga salvestas Aarne domineerus palju oma heade sõprade riidele ja Jan Johanssoni muusikat. 1965. aastal ilmus plaat, mille ühel poolel oli riideli pikem oopus, teisel Johansoni süüt pealkirjaga mobiil. Kuulakem viimasest üht osa. Aarne domineeruse mängust on leitud Charlie Parkeri liig konitsejatsiooni hootšessi mõjutusi järgnev pala Geog riideli suitsuvine viitabki otsesi klissandeerivale mängulaadile. Siin mängib doneeruses ekstetis klaverit Vink, halberi. Jan Johanson oli siis juba teinud oma saatusliku novembri õhtuse autosõidu, mis röövis rootsi Tšassilt, aga miks mitte kogu Euroopas ässilt ühe särava pianisti ja helilooja. Peale domineeruse kuuleme suitsuvines ka klaas Rosentaali mängimas. Flöödisoolot. Koreograafia Schuberti tellimusel kirjutasid Jaan Juhanson ja Georg riidel džässi balletiliikumised, mis Aarne domineeruse ansambliga plaadistati. Ballett koosnes üksikutest numbritest järgneval riideli dinosaurus, kus esiplaanil on Jan Allanit trompet ja need on needuse altsaksofon. Jan Johanssoni 10.-ks surma-aastapäevaks ilmus topeltalbum, milles on Johansoni komponeeritud ja mängitud muusikat. Seal on Jan Johanssoni eelarvamusteta ballaad, mida ta mängib koos anne domeeruse, õõne Gustassoni, Georg riidellija igil, Juhanseniga pea kogu bana, Andoneeruse improvisatsioon. Aarne Tom neerus pole tegutsenud mitte ainult džässorkestrite ja ansamblitega, teda on kutsutud ka muudesse kollektiividesse. Noor Ungari pianisti ja helilooja Peeter tot, kes pärast 1956. aasta sündmusi jõudis Rootsi on loonud ja plaadistanud üsna palju muusikat ajaviiteorkestriga, mida ta ise ka juhatas. Mõnes palas on solistina mänginud Aarne Tom neerus. Üks neist oli algselt laul ja kandis pealkirja mine ära. Kui äsjakuuldud pala kaldus džässis popmuusika poole, siis järgnev, kuues miniatuur Georg riidele süüdist peegeldused hoidub tee teisele poolele kammermuusika pärusmaale. Ane Tomuleerus mängib siin puhkpillikvintetti saatelt klarnetit. Aastal 1967 kuni 1978 tegutses Aarne doneeruse juhtimisel Rootsi raadio džässigrupp mis astus varasema bigbändi asemele. Tavaliselt oli see umbes tosinast muusikust koosnev kollektiiv, kuid suurenes vajaduse korral jällegi bigbändiks, nagu näiteks siis, kui plaadistati albumit Jan Johanssoni muusikast. See oli juba pärast autori surma. Valisin sealt üsnagi huvitava pala austusavalduse Adolf Saxile niisiis mehele, kes konstrueeris nüüd juba 150 aasta Eesti esimese saksofoni andes sellele pillile ka oma nine solist selles palas on loomulikult anne domineerus. Ja lõpetuseks koos südamlike õnnesoovidega eelolevaks juubelisünnipäevaks neerus koos trompetis Sweet Rodney pianist Bengt halveri, Contra passistreid Mitchelli ja trummar ET seik Pennyga märkige med reet Rodney mängis Charlie Parkeriga pärast seda, kui mainis Davise geni. Toorem olid üksteise järel lahkunud ning Rodney sai üheks Parkeri lähedasemaks sõbraks. See kvintett tegi albumi retood nii muusikast ja usun, et viimane oli tulemuse üle siiralt õnnelik. Tippklassi muusikud pakuvad tippklassi muusikat. Tänane lõpupala on niisiis mainitud albumi avapala. Kaardi kodu. Jaak lühemalt Yard oli üks Charlie Parkeri nimesid.