Ringkäiku alustati teatri peadirektori Paul Himma ja ehitusdirektori Toivo eriti juhtimisel lavalt, kust suunduti publiku saali. Sealt jätkamegi dokumentaalsalvestusega. Ja tegelikult nüüd, kui see teisele rõdule sai tellingud pandud, siis oli ka esimest korda tõenäoliselt pärast 40 seitsmendat aastat, kui keegi käega katsuda seda laemaali. Ja siis siis selgus, et need, kes ütles, et kui see kinnistu meile üle anti, mis asi see oli 98 kevad, siis ei olnud, noh, seal oli igasugune hunnik pabereid käis sellega ja meil on kohustused, kahju. Muinsuskaitse järgi, selle maja. Ma ei hakka nii ümber käia nagu, nagu peab siis seal ei olnud mingit viidet sellele, et see maal oleks väga halvas olukorras või noh, millestki keegi ei teadnud õieti noh, nii et see oli, selles mõttes oli meile see, no me teadsime, et mingid probleemid võivad temaga olla, aga ta nüüd suisa nüüd mõne koha pealt all hakkab kukkuma. Sest maal on nüüd 91 ruutmeetrit. Ja, ja ta on selles žanris fei stiilis suurim teos, mis Eestis on seotud krohvipealsed kruntvärve krunti palun siis tempera kanda maalitud ja kohati on sissekruntvärvikiht lahti ja kohati on, kas krohv lahti, ma saan aru, tuleb meil kinnistada, et noh, et siin järsku kuskil keset etendust kellegi kaela kukkusid mingi tükk seal on vaja lihtsalt ka praktiliselt restaureerida kinnistada ja kui sa pead sinna selle koha peal tööle, liimi vahele, mis nad teevad seal kõik. Aga noh, see on ka nii hirmuäratavalt kaua lõppenud, sest seda ei saa nüüd enne teha, kui meil on siin kõik mustad tehtud, siis saab panna, sest muidu ei ole tolme peale. Nii et ta on, see on nüüd üks hetke peavalu. Nii ajalises mõttes kui ka rahalises mõttes on ta kuulu muidugi, miks? Rahalises mõttes sellepärast et on sisse arvestatud ja seal 200000 arvavad eksperdid, et on selle restaureerimise hind. Põhieesmärk sellel asjal on see, et, et saalis annaks õhku ventilatsioon, tuleb korda teha, sest me lähme alla fuajeesse, seal tuli vana põrata väljadena. Ainuke ruum, mis me võime öelda, et me nagu restaureerime seisuga 1913 on fuajega viima vuntsisaalis oli kuskil kaheksa, kaks kaheksa neli niimoodi nagu toolid välja. Esimene etendus. 15 detsember on siin esinemise esimene etendusel Toscana. Sealt need vanad, kas augud need lähevad lahti, siis seal on tegelikult seal sambad nagu peidus. Eks ole, noh, kas siin Allamegi marmor näha seda teatud skandaalset siin nahata, selline natoonema moreen. Samasugune, vaat kui kontserdisaali poolelt sisse tuleb niuke yleval musta tuleb samasugune, see on ainuke ruumis, me saame tõesti nagu tehase. Muinsuskaitse tahab, oma maja, alustas, ta oli nagu üsna niukene. Kuidas öelda, jõuline. Niuke ehmatav meil on, sellist olukorda ei olnud, ei ole aastal 47, kuus-seitse oli viimati ja ma loodan, et teist sama palju kui on üks kord päevas. Ehk see on selle maja puhul on ju kõik, kogu see õnnetus ongi selles, et sa kunagi mingit seina lahti võttes või midagi sa ei tea, mis seal taga on, mis probleemid seal tulevad, kuidas see töömahte mõjutab, see 10. pikendab. Selles mõttes selles mõttes on suhteliselt keeruline. Aga ma saan aru, Paul himad, selle renoveerimise remonditöödega erilisi valulisi probleeme ei ole, peale nüüd selle laemaali, mille olukord oli kõikidele uudised Meil üldiselt on toimiv struktuur aastaid olnud ja meil on ka teatud renoveerimiskogemuse siin olemas ja Meil on nii haldus- kui ehitusjuht Toivo erilt kui, kui Toomas tüdruku ja projektijuhid, kes on alati võtavad projektijuhid lisakski, said, nii et selles mõttes võib öelda ma siin ei näe nagu probleem ja ma näen just probleeme selles võimalikke potentsiaalseid probleeme selles, mis ma ka ütlesin, et kui tuleb mingi ootamatus. Sest kõige hullem on see, et meil on järgmise hooajaks on 100. hooaeg, meil on piletid müügis, detsembrikuupiletid müüdud ja kui nüüd selgub mingi selline õnnetus, mis et ma pean rahvale öeldud teate, et kuu aega hiljem toimuma või ütleme siis, siis ma ei tea, noh siis ma ei tahaks seda üldse kommenteerida, seda olukorda. Et see eeldab, et meil on siin igavest. Ta on üks pea peakoosolek ja mitmeid väiksemaid koosolekud ehitajate projekteerida, kes kogu aeg tuleb ka projektis teha väikseid muudatusi, kogu aeg, olukorrad muutuvad ja ja see eeldab sellist väga head meeskonnatööd, et noh, et ükski tund ei tohi minna kaotsi. Ja paraku me näeme praegu, nagu ma ütlesingi, et muidugi raha on ka oluline laemaali puhul, aga, aga kõige hullem on see, et isegi kui sul isegi rahasid aega sai osta ja sellepärast, et kuidas neid ühitada selle lahemaal teiste saali töödega, nii et ta ei sõidaks sisse nendele tähtada, sellise laeva oli probleeme, aga noh, siin annaksin tutvustav, loodame, et siin muid selliseid probleeme välja ei tule, kuigi ka näiteks seesama siin, kui budget võttis üles seda tsementi, siis pidi Bobcat läbi põranda peaaegu kutsunud, siis selgus, et altpoolt oli laki lahti võetud, et seal rehkudki ütlemine sillusaid jäi midagi, sellesisulised nagu keegi oleks alt üles telliskive, vajutad lage, kuidas üldse siiamaani püsti püsis. Vot sellised asjad on siin igapäevased, asjad on siiamaani armastusega, armastusega jah, armastus on teda ilmselt koos hoidnud. Kuidagi selline idealistlik jutt ei kõlba kuhugi, aga summa ei oska muud seletust sellele. Linnapea härra Tõnis Palts, kas see situatsioon on teie jaoks praegu ehmatav? Me oleme ennemgi saanud Estonia skulptuuri sokke, aga see, mis me, see kultuurisokk on neid tõeline kultuurišokk ja ma arvan, et see ehituskultuurišokk, nad püüavad sellest vanast majast tõesti viljandi uuesti teha. Ja teiseks tõesti sooviks sooviks edu, et meil tuleks veel kord skulptuuri sokk siis kui see on valmis saadud ja esietendust vaatamas 15. detsembril, mida lubatakse meile, siin on nagu loomulikult väikesi rahalisi muresi ja ja jooksvaid töö mures, aga jutt oli sellest laemaalist siis mu enda arvamus on, et, et nüüd märgina ma küll teen kõik selleks, et Tallinna linn ka siia remonti paneks väikese väikese käe alla ja ma usun, et kui me riigiga koos seda laemaali väikest puudujäävat osa hakkame hakkame raha otsima, siis riigikogu koos Ma kenasti lahendaksime ära ja ma hea meelega näeksime, et Tallinna linn märgina paneks oma kultuuritemplisse oma linnas asuvasse kultuuritemplisse käe alla. Härra Palts, ma arvan, et kõik tallinlased teevad teile selle eest ainult sügava kummarduse ja mäletavad teid elu lõpuni hea sõnaga, aitäh teile. Aga aitäh kõigile tallinlastele ja aitäh kõigepealt ehitajatele. Tähtsin Estonia kollektiivile, et on nii palju teinud, on, ja tegelikult nendele inimestele, kes Estoniat armastavad, nad võiksid siiski peasid ukse vahelt salaja mõningast sisse pista kasvõi siia fuajees Jofuajee ruumi ja siis nad tegelikult mõistavad seda maja maja ajalugu palju paremini kui niisama siin käies. Mulje oli igal juhul see väga õpetlik tähendada.