Tere, mina olen Olavi pihlamägi ja alanud on tund kurioossete lugudega, mille seas on sünnipäevalugusid kui lahkumisi ning saate teises pooles on mul hea võimalus koos stuudiokülalisega meenutada sündmusi, mis võib kasutada väga trafaretselt väljendit muutsid maailma, täpsemalt muusikamaailma, kuhu oma esimese singliga sisenesid neli liverpooli noormeest. Jah, need olid biitlid, kes viie aastakümne eest esimese singelplaadi valmis said. Enne biitleid aga tänased sünnipäeva lapsed maailmamuusikute perest. Mustanahaline lauljanna Klooria Keinor tähistab täna oma 60 kolmandat sünnipäeva. Kui püüda teda paigutada pildile, siis on tema osaks olla ikoon, täpsemalt geiikoon ja seda täiesti ootamatult. Kui väike kloori armastas maast madalast laulda ja muusikast oli nende suhteliselt vaene kodu tulvil, polnud tema tee disco särasse väga sujuv. Glooria tahtis lauda koos oma isameesansambliga, kes New Yorgi ööklubides esines. Kuid kampa võeti vaid noorem vend, Tartul, kellest hiljem sai glooria tuurimänedžer. Seni läks noore neiu tee tavalist rada kirikukoorist kooli, koori siis oma ansambel. Ning 1974. aastal sai ta võimaluse plaadistada diskolugu nõrgensee kud maid, mis võitis populaarsuse diskosaalides. Kuid klooriast veel esimese suurusjärgu tähte ei teinud. Tulid uued laulud ja juba julgeti glooria nimes kasutada sõna diskokuninganna. Tõeliseks diskokuningannaks tegi glooria Aga laul, aga kui ilus vaev, mis salvestati 1979. aasta oktoobris. Tegelikult oli laul plaanitud singelplaadi teepoolele mis tähendas lihtsalt kohatäidet, sest hitiks pidi saama A pool. Läks aga hoopis teisiti bee poole laulust, kus neiu põeb mahajätmise valu püüdes sellest üle olla ja ikka edasi elada, sai megahitt. Diskoajastut peab paratamatult seostama Pariisi ja New Yorgi Key klubidega, kus see sündis ning seepärast oligi suhteliselt loogiline, et geid oma hümni nende klubide tantsu repertuaarist leidsid. Miks just glooria lauluke šarway selleks sai, pole keegi suutnud seletada. Lihtsalt nii läks. Ma ise arvan, et ehk oli selles laulus lootust jääda ellu plahvatuslikult levimas Aitzis kannatust talumaks oma seksuaalse orientatsiooni tõttu ühiskonna pilkeid. Pealkirja võiks tõlkida mitut moodi. Ma jään ellu, ma elan selle üle, ma kannatan välja mad talud. Loo autorid, predi Bern ja Tiina fekaaris hoidsid laulu vaid glooria häälel. Ei mingeid taustakoore ega üle laulmisi, ainult ehe glooria, Keinor ja saade. Kuigi kloorijat võib veel tänagi aeg-ajalt lavadel kohata, käid temaga lahutamatult kaasas tema kuulsaim laul, mida kohe ka kuulame. Kui lauljannast küsiti, kas see juba ei tüüta, vastas ta. Miks see peaks? Seda teavad vähemalt kõik alates lastest kuni paukudega. Glooria Keinor tähistab täna oma 60 kolmandat sünnipäeva. Temast kaks aastat noorem on teine kuulus naislaulja Kristiine Ellenhainud ehk lihtsalt Chrissy Hainud. Mõlemad naised on ameeriklanna ad glooria tänaseni seal elamas. Chrissy on oma elukohaks valinud aga Euroopa, täpsemalt Londoni. Täna 60 esimest sünnipäeva tähistav laulja, helilooja ja kitarrist on väga kireva elulooga millest mõned faktid teieni tuua. Oma nooruses ei olnud Krissi eriline seltskonnalõvi. Pigem eelistas ta olla omaette ja käis meelsasti kontserditel ning erilisi sõpru polnud Dale'i poistega neidude seas. Teda huvitas müstika ja siis neelas ta hipiliikumine. 22 aastaselt sõitis ta oma kogutud raha eest Ameerikast Londonisse, kus töötas lühikest aega arhitektuuribüroos ning hiljem sai tööd tol ajal alles kuulsust koguvas viivem vestuudi moepoes. See oli põnev paik, kus käis koos väga kirju seltskond. Kuna krissil ei olnud Inglismaal ametlikku tööluba, tegi ta ühele seitsmeteistkümne aastasele uljale noorukile ettepaneku fiktiivseks abieluks. See kõht kles ja keeldus lõpuks. Mõne aasta pärast hakati sellest noorest mehest Sid vihjusest hoopis kõvema häälega rääkima sest koos sõpradega panid nad kokku tänaseks legendaarse punkbändi Sex Pistols. Kuna tööluba polnud, pidi Chrissy Inglismaalt lahkuma ja ta suundus Pariisi. Seal sõbrunes ta kohaliku ansambli Frenschis trummariga ning sai ühel õhtul ootamatult asendada ansambli lauljanna, et see juhtus kuulsas varieteeteatris olümpia. Küll oleks nüüd hea öelda ja siis see kõik algaski. Ei alanud, aga ühtki. Chrissy suundus tagasi Londonisse, kus ta elas kokku mitmete muusikaringkonna tuntud tegijatega. Ja alles 1978. aastal õnnestus tal kokku panna oma ansambel. Nimest tähendust otsida, siis võib see olla kas pretendendid või ka teesklejat. Igal juhul on kriisi Hain, selle meestepundi naisliidrina vaimustab olnud. Ehkki tal on olnud mitmeid kõrvalprojekte, peab Chrissy oma elutööks siiski seda ansamblit. Kuigi toimekas naine on olnud sõbrannaks. Paljudele on tema elus ka kolm ametlikku abielu. Esimene Ansambli The King's liikme rei Davisega ja sealt sündis ka tütar. Teine tütar sündis abielust ansambli Simple Mainz solisti Chimkeriga ja poeg on abielust kunstnik Lukobrjevaga. Täna on Krissi taas vallaline ning elab Londonis. Tal on oma elamine ka USA-s oma sünnilinnas akronis, kus tema oma on üks populaarsemaid taimetoidurestorane. Pole vist vaja lisada, et naine ise on terve elu olnud taimetoitlane. Ja selle kireva elukäiguga muusiku sünnipäeval kõla kui tema kõige kuulsam laul aastast 1994. Alshend palju. Sünnipäevadega on tänasel päeval ka kurbi lahkumisi. Üks neist on seotud kummaliselt kuulsa muusiku trummar kis muuniga. Saabunud oma Londoni koju mitmepäevasel Pummelungilt biiti poiss Paul McCartney juurest oli kiis päris läbi ja tahtis vaid magada. Kuid tema kolmas järjekordne mannekeeni naine tahtis mehele üht-teist ühiselu reeglitest meelde tuletada. Ja arvatavalt tegi ta seda kõrgendatud toonil, mille peale niigi pohmakas hinge vaagub trummar peotäie rahusteid ja unetablette miski kallal uputas. See juhtus täna 34 aasta eest. Muide, kas panite tähele, et 1978. aasta on tänases saates kuidagi eriline? Sel aastal laulis glooria Keinor oma superhiti teine sünnipäevalaps, Chrissy, Hain, see lõpuks kokku oma ansambli pretenders. Jõgi Smuul lahkus taevastele radadele. Kism unistan ikka pisut rääkida ka, sest tegemist oli briti muusikaloos silmapaistva trummariga keda tema pöörast iseloomutrikkide pärast kardeti ja imetleti. Pöörane moon oli tema hüüdnimi ja pööraseid asju oskas supertrummar korraldada küll. Kas teil tuleks pähe hotellist lahkudes oma numbritoa WC pott õhku lasta? Ärge ehmatage, kuid sellega sai kiisk pidevalt hakkama. Ta oli tõeline büromaal, kes katsetas erinevaid lõhkamisviise. Ma ei hakka tema sellealaseid oskusi detailselt kirjeldama kuid teada on fakt, et ta maksis oma pürotehniliste katsetuste eest hotellidele ligi pool miljonit dollarit valurahaks. Ja lisaks sellele ei majutanud mitmed rahvusvahelised hotellikettide Kiši ega tema ansamblikaaslasi. Üldse olevatki olnud ringreiside suurimaks mureks hotellide leidmine, kes oleks nõus neid vastu võtma. Kui juhuslikult tualetid terveks jäid, siis kuulasid ansambli liikmed oma tubades nii valjult muusikat, et suutsid naabreid ärritada. Teada on üks juhtum, kui ansambel saabus lennuväljale, et järjekordselt turneed koju tagasi pöörduda. Äkki palus kiis autojuhil end tagasi hotelli sõidutada. Seal haaras ta oma toast teleka, avas akna ja viskas selle hotelli basseini ning sõitis seepeale rahunenud lennuväljale tagasi, kus bändikaaslastele teatas. Näed, äärepealt oleks unustanud. Keys muuni eluloos on märgitud, et ta tegi ükspuha mida kui ta teadis enda ümber olevat piisavalt palju inimesi, kes poleks tahtnud, et ta seda teeks. Kuigi Kiismuuni elu oli täis imelikke juhtumisi alkoholi ja mõnuaineid olid ometi suurepärane trummar, kes muusikalukku läheb ansambliga huul. Kuigi üldlevinud legendi põhjal arvatakse, et selle ansambli pillimehed 11 lausa vihkasid. Ja siis vaatamata ebakõladele suutsite teha suurepärast muusikat nad olid paljuski Novaatorlikud. Nende mõju on ulatunud üle mitme põlvkonna. Meenutagem kas või rokkooperis tituleeritud Tommyt. 1964. aastal võeti nimeks hu ja nende üks kuulsamaid laule on peaaegu legendiks saanud May Generation. Kust on pärit lauluread. Ma loodan, et suren enne, kui vanaks jään. Me mõtlesime seda tõsiselt, väitsid muusikud ajakirjanikele. Lootsime, et teeme ära vanemale generatsioonile, Rockeritele, plaadi ostjatele ja iseendile. Selles viimases saatis meid kõige suurem edu. Me tahtsime surra lennuõnnetuses või killuvate tibide poolt tükkideks rebituna. Selline oli laulu minu põlvkond lugu, mida nüüd kuulamegi. Nii laulis ansambel huum, kelle trummar Smuul leiti surnuna tema kasutuses olevas korteris täna 34 aasta eest. Ansambel huu tegutseb vahelduva eduga tänaseni. Ja huvitav on vahest fakt, et tänane tuuri trummar on Huus. Saks taki. Ringo Starr, poeg tema esimesest abielust. Palju kärakat omal ajal kiis Ringo kõrist alla nuputasid, teab vaid jumal taevas. Kuid mõnevõrra sümboolne on see küll, et isa lahkunud sõbra kohal on nüüd poeg. Aga Ringost tuleb juttu tänases saates. Veel. Kurioosseks läheb meie lugu aga veelgi enam. Sest sellest samast korterist Melchiori linnaosas leiti surnuna neli aastat enne kiis muuni surma. Veel üks tähelepanu väärne muusik, kes Eliot ehk makes. Muide, mõlemad muusikud olid oma surma ajal vaid 30 kaheaastased. Ja peab lisama, et korter, kus nad oma elude lõpetasid, ei olnud nende oma vaid nad laenasid seda ühelt teiselt muusikult Harri Nilsonit, kes vahepeal Ameerikas elades seda välja üüris. Kui kiis moon oli erakordne oma pöörasuse poolest siis käis Elliott oma mõõtmetelt. Parimatel aegadel kaalus ta 135 kilo. Soolokarjääri alustades võttis ta küll 45 küll alla, kuid see mõjutas tema häält ning tegi nõrgaks. Ja seepärast soovitasid arstid mõnevõrra kosuda. Kuuldavasti olevat oma nõrkuse peletamiseks ka enne esinemist heroiini tarbinud. Kuulsaks sai kässeljotaga USA ansambli mamasena papas liikmena. Mis oli selline tore kaks pluss kaks ansambel kus ansambli juht John Phillips oli Avirus Michelliga ja kes Elliotile meeldis tänni Doherty. Kuid abieluni asi ei läinud. Abielus oli käsk koguni kaks korda. Esimene abikaasa oli tema eelmise bändikaaslane, kellega ta olevat abiellunud vaid seetõttu, et meest päästa Vietnami sõjast. Ja see olevatki olnud platooniline abielu. Teine käsi. Abikaasa oli sinivereline Bavaria Parun kellega kooselu lõppes paari kuuga. 1967. aastal sündis tütar õuel Vanessa, kelle isa ei teata. Kuigi Mamas papas oli populaarne ja mõnus bänd lahkus, kes sellest 1967. aastal kui John Phillips, kes kunagi ei tahtnud kässi ansambli liikmeks tema suurte gabariitide tõttu tegi ühel ametlikul vastuvõtul käsi aadressil solvava märkuse, kes marssis saalist välja ja lõpetas koostöö. Kuigi ansambli teine naisliige jäi tema sõbrannaks kuni elu lõpuni. Kuulame nüüd seda ilusa nimega ansamblit. Mamadan tabas ja nende ilmselt kuulsamalt pala Mandei Mandei. Pärast ansamblist Mamadan tapas lahkumist alustas käs LJ soolokarjääri ja oli suhteliselt edukas talu ilu seal ta oli musikaalne kuid laval oligi tema suurkogu just selleks, mis ta meelde jättis. Olles Londonis esinemas, elas ta Harry Nilsson korteris ja pärast edukat kontserti pöördus sinna koos kaaslastega ööbima. Enne magama jäämist olevat helistanud veel oma sõbrannale Michel Phillipsile ja öelnud, et publik võttis teda Auatsioonidega vastu. Ta oli väga rahul. 29. juuli hommikul 1974 leiti käsuma voodist surnuna. Arstid kinnitasid. Surm saabus südame seiskumise tõttu. Kuid on liikvel ka teine versioon, kus mamma käsk olevat lämbunud oma voodis singivõileiba süües. Toast leiti küll poolik singivõileib, kuid lämbumine see polnud. Pärast lauljanna surma võttis tema õde käsi seitsmeaastase tütre õueni enda kasvatada. Kõlagu selle koguka lauljanna mälestuseks. Tema üks edukamaid soololaule riime liidul rihmuffmy. Kui ühes Londoni korteris on nelja-aastase vaheajaga surnud kaks silmapaistvat muusikut siis peaks rääkima ka selle korteriomanikust Harrynilssonist muusikust, kes terve oma elu pendeldas Ameerika ja Inglismaa vahel ning seepärast oma Londoni elamist ka sõpradele välja üüris. Harry Edward Nilsson. Kolmas sündis 15. juunil 1941 pruugrinis Rootsit tsirkus artistidelt peres. Isa jättis peatselt pere ja elu koos poolõdede-vendadega polnud kerge. Teenime hakkas Harri varakult. Tema esimene muusikaline töö oli 19 aastaselt helilooja Scott tööneri juures, kellele ta oli promosinglite sisse laulja. Iga laulu eest maksis helilooja noormehele viis dollarit. Kui noort meest sattus kuulama Little Richard, ütles ta, et ei usu valget meest nii suurepäraselt laulda. Peagi hakkasid ka Harje enda lood tasapisi lauljateni jõudma. Muide, härjon muusikat, kes pole soolokontsertidega kunagi publiku ees esinenud. Ikka on ta olnud kas mõne lauluga, koondkontserditel või lihtsalt külalisesineja. Ometi oli ta paljudele muusikutele lähedaseks sõbraks. Näiteks kolisin John Lennon 1963. aastal, mil ta mõnda aega Yokoonast lahus elas just Los Angelesse Harry Nilsson juurde, kus nad üritasid muusikat teha. Kuid kuri kuulseteksaid, nende ühised joomatuurid, mille käigus neid korduvalt populaarsetest klubidest restoranidest välja tõsteti. Kui lugeda Yoko Ono mälestusi siseleiate Nilsson aadressil küll ühtegi head sõna. Just Harry olevat olnud süüdil Lennoni moraalses allakäigus mille naine lõppude lõpuks suutis peatada. Lennoni mõrv vapustas Nilsonit tüli tugevalt. Ta oli kaotanud hea sõbra, mõttekaaslase ning ka toreda seltskonnakaaslase. Kui Nilsson 1970.-te aastate alguses kurikuulsa korteri number 12 Merferis ostis siis selleks, et olla biitlite Apple'i stuudio lähedal mitte kaugel oli ka Playboy klubi ning populaarne Trumpi diskoteeki ning Ärikeskus. Pärast kahte surmajuhtumit oma korteris müüs Harri selle Keys moni bändikaaslasele piituvusendile ja kolis lõplikult Los Angelesse. Sealt aastal 1994 52 aastaselt ka südameinfarkti suri. Harry Nilsson oli kolm korda abielus. Tal oli seitse last. Neist kuus viimase naisega, kellega elas oma surmani. Taastus viimast korda publiku ette esimesel septembril 1992. aastal. Seega 20 aasta eest. Las Vegases olles külaliseks Ringo Stari Ostaar bändi kontserdil ja laulis ta oma kõige kuulsamat lugu. Võidavad kiu, mille lõppedes läks neile liigutuses Ringo Harryt kallistama. Muide, laul, mis arvatakse olevat Harry Nilsson enda kirjutatud, pärineb hoopis Ameergia helilooja älhami sulest ja sai Harri poolt sisse lauldud 1971. aastal. Oleme oma kurioossete lugudega nüüd jõudnud nii kaugele, et on aeg tutvustada meie tänast stuudiokülalist kultuuriministeeriumi meediaosakonna juhataja Peeter Sookruusi meest, kes pikka aega oli Eesti raadio juhiks. Kuid olulisem on täna see, et Peeter on suur muusikasõber ja temaga kohtudes on talle alati mõni üllatus varuks. Mõne nädala eest küsis Peeter minust, kas sa tead, et möödus 50 aastat hetkest, mil biitlid biit pesti, Ringo Stari vastu välja vahetasid. Tunnistan ausalt, et siis ma selle peale ei mõelnudki. Täna aga on sellest põhjust rääkida küll. Kui äriNissani esines elus viimast korda Ringo Starr bändiga ja Ringo poegisak lööb trumme Huus ning biitlite nimed ristusid mitmes kurioosses loos siis miks mitte neist täna rääkida? Peeter, kas 50 aastat sellest, kui biitlid oma esimesed salvestused tegid ja oktoobris 50 aastat tagasi tuli välja nende esimene singelplaat? See on ikkagi tähis. See on kindlasti tähis, sellepärast et see on üldse 62. aasta läbi lõikena vaadates paljude bändide jaoks selline murranguhetk või siis sellise stardi kus alustasid ju Rolling Stones, Beach Boys bänd nii palju, aga biitlite jaoks oli see selline uue tõusu algus sellepärast tegelikult esimest korda biitlite nime all esinesid juba Hamburgis, 60. aastal ja 60 aasta lõpus, detsembris Liverpoolis, Casbahi klubis aga 62 suvi, kui biit pest sai ootamatult teada, ta enam ei ole ansambli liige Brian Epstein pilte mänedžer, seda 16. augustil teatas juba kahe päeva pärast. 18. mängis Ringo Starr biitlite trumme. See lõi sellise uue alguse. Meil on muidugi selles mõttes hea rääkida, et meie põlvkond saab seda asja praegu vaadata ühelt poolt retrospektiivis, teisalt Me jälgisime seda nii-öelda reaalajas. Kui see toimus meie ajal, kui me olime teismelised koolipoisid ja elasime kõik selle kaasa. Ja see pööre, et Riho staar asendas piid pesti, andis tiitlitele uut jõudu ja viis nagu mõneti kõrgemale tasemele. Ma arvan, et iga tõeliselt südames biitmuusikasõbramekaks on Liverpool. Mina ei ole sinna sattunud, ma tean, et sina oled seal olnud mitu korda ma olen käinud kolmel korral ja viimati nüüd sellel suvel koos abikaasa Mallega, mõtlesime, võtame ette ja käime sellise selles mõttes muusikasõbra palverännaku kaveri. Klubi on ilmselt mitu korda läbi käidud ja olen istunud igal õhtul 2005, kui ma käisin esimest korda 2008, jaga Nilk olime viis päeva. Aga minu jaoks seekord oli mitu sellist tähist, mis seda sõitu ilmestasid. Üks oli see, et olime just ristinud selle selleks ajaks kui juuni keskel tähistati tee Liverpoolis kuulsas klubis Polme Katri seitsmendat sünnipäeva. Olime ka sellele kontsertshowl, kus siis kaverbänd klapitlus, kes septembri lõpus ka Tallinnasse tuleb. Ta tegi väga hea esituse ja pooli õnnitleti seal väga mitmel moel. Kaheksandaks küll kohal ei olnud, aga peale saati tervitusi. Aga käisime ka selles kohas, kus tegelikult kõik algas enne käverneid biitlid. Püsivalt esinesid Casbahi kohviklubi lihtsalt Kasparov Liverpooli äärelinnas. Kus siis on biit pesti perekonna elamu, kus 60. aastal seisneski detsembril esimest korda Liverpoolis ansambel stabiilsuse nimel nad esinesid paberitest tulunud Hamburgist tagasi ja kus 60. aastal toimetas selline hea haldjas biitlite nagu ema ja hoolitsev, selline perenaine moonabestbest, ema, kes seda maja pidase, kes rajas sinna 59. aastal avas selle noorteklubi, kus siis said väga paljud tollased Liverpooli ansamblid mängida püsiv koht, kus nad õhtuti mängisid seal Schibiid sellesse ühtsesse, seal erroristame, hariltrans, pritsme, kes pidi see kaamera Dakotas, biitlid ja teised. Ja piltidel oli see nagu selline staape peakorteri ja see on selles mõttes uhke maja. Et ta pikka aega oli suletud, kui Piitest ei olnud muusikaga tegevus, oli kuskil paarkümmend aastat, kuni kaheksandast kuni 88.-ni jälle ta oli kuskil veerandsada aastat oli pest ametnik, ta töötas Liverpooli ametis, oleks neljandal aastal, pani ameti maha ja hakka selle muusika aktiivsemalt tegelema oma ansambliga ja siis nüüd on see jälle vot see on Liverpoolis samuti kultuurimälestisena kaitse all, kasvõi kohviklubi ja sinna saab sellise ettetellitud väga hea ekskursiooni korraldada, mis on selles mõttes haruldane, et seal on neid kohti paikkumise piltidega seotud hoitud ehedamal kujul alates need laed ja seinad, mis on biitlite poolt värvitud täis joonistati täis joonistatud ja lõpetades selle kohaga, kus siis Jon kraapinud noaga oma nime kuskile seina klaveri taha, mille eest ta sai monopessilt riielda ja nii edasi kohtuda legendaarsete inimestega. Legendaarset inimestega ma tahaks küsida, sa biit testist räägid sellise soojusega, nagu see oleks seda elus näinud. Ja nüüd ma võin juba öelda, et olen näinud, kui ma 2008 käisin ise omal käel, leidsin rajad üles, kas Bachi kohviklubisse ses mõttes paparatso, käisime ümber maja tegin pilti ja olin sellises ärevuses, kas ma seda kohta on siis nüüd ma seekord olin targem seda sõitu ette valmistada. Tellisingi, sellise eraldi ekskursiooni ja selle üks kõrgelt kindlasti oli see, kui Piitesti poolvend vints Roopest, kes kabitest ansamblis mängib, muide, neljas pinali poeg ja vana peast juba väga sümpaatne härrasmees. Kui tema ütles, et lähme korraks kõrvaltuppa, ütleme ühe kiire tere, mõtlesin noh, et väga tore, et lähme, ütleme kiire, tere. Kõrvaltoas oli kaks aastat pits mänginud trummari Ta liige biit pest, kes siis tutvustas parajasti ühe suure firma Rolls-Royce'i juhtidele sedasama kasvu pärast liitus meiega, rääkisime juttu, too oli erakordselt meeldiv kohtumine, rääkisime sellest, tema ansambel siiamaani tegutseb, käib tuuridel ja tõesti, meil on esinemisi olnud meid ja sellest kutsume tänase augusti lõpul oli seal jällegi selline kontsert, kus siis rahvast oli koos ka nii-öelda laugustile, kus siis meenutati just 50 aasta möödumist nendest aegadest, kui see kõik toimus, mitte niivõrd muretsedes nostalgiliselt nuttes, et näed, et mind aeti biitlite ansamblist minema prantslane poolt vaid just seda, et need karastus, mis biitlid sai 60. aasta alguses Hamburgis, Liverpoolis, nendesse keldrites mängides, see oli asendamatu ja südant hiljem hinnanud oma intervjuudes raamatut Spolmekaatne ja John Lennoni kõvasti, et seal nad nagu karastusid. Ja siis ma sain ka aru, et see kuvand, mis paljudel on, ütleme, tekkinud näiteks võrdlus Rolling Stones, sellised korralikud, paipoisid viksida, viisakad Rolling Stones on sellised rämedalt niuksed, paha poisid. See on tegelikult hiljem Brian Epsteini poolt vormitud teadlikult, et vastanduda teistele ja pildid oleks nagu tsiviliseeritud ja korralikumad tegelikult alguses nad olid ikka küllalt sellised. Ma ei taha öelda metsikud, aga üle annetud poisikesed küll nendega palju probleeme. Aga need esimesed mänedžeri, talle, Williams, kes seal tegeles ja maa vestlevad, nendega sageli hädas. Jah, aga ma tahaksin, et jõuda selle esimese singli lammi do juurde, sest meil on võimalus mängida varianti, kus kindlalt bit peston trummidel ja pärast siis seda ametlikku biitlite versiooni milles peaks olema Ringo Starr, aga Ühelt variandil võib-olla, et on ka tegemist endi Vaidiga stuudio muusikaga, kes selle siis mängisin. Aga miks on siis sinu arvates see põhjus, miks biit pest sunniti lahkuma? Kutset mitte vabatahtlikult ja sellest võiks rääkida, võiks pikalt ja sellest on kirjutanud raamatuid ja nagu teada, kes viitsib Youtube'is seigelda, siis Piipeskib siiamaani aeg-ajalt esinemas ja räägib sellest, sest tema käest küsitakse, siis on siiamaani ministeerium ja ta ise mulle rääkis ja tema vend rääkis, et see on siiamaani lahendamata müsteerium. Talle põhjuseid ei öeldud. Ja seda kindlasti oodatakse palju üle põhjustada ka mitmed üks oli see, et tõenäoliselt George Martin, kes biitlid 62. aasta juunis kuulases esimese stuudio salvestuse proovisalvestuse tegi vihjesed pesti trumme ei ole piisavalt jõuline. Samal ajal biit pesti. Üks selline lause, millega ta ennast tutvustab, on see Piipest, on mees, kes tõi piidi biitlites sellise rütmi ja tugeva rütmitaju. Aga Ühed ütlevad jah, et ta oli nagu, võib-olla mitte kõige erksam trummar, teine on siin mitmeid isiklikke põhjuseid oli see, et D John Lennoni Paul McCartney olid nagu kadedad, et piitmestori nagu ilusam silutum poiss ja oli tüdrukute hulgas soositud ja isegi see on fakt, et siis kui toimus see vahetus 62. aasta augustis siis vaene ühel kohal isegi kergelt vastu astu, nägus ja silm oli ta hulk aega sinine, sellepärast et raha skandeerisid biit. Forever Rõngo never. Ja see muutus oli väga valuline. Paljudele. Üks versioon on veel see, et Pitest oli selline korralikum ja kombekam ja vaiksema loomuga. Et ta ei pidanud piisavalt jõuliselt kaasa neid pidusid, jah, mida, kus oli siis ka mingeid narkootilisi aineid, võib olla kasutusel, aga ta kõvasti alkoholi ja ei olnud selline raju peopidaja, kui üks põhjus on veel see. Ta ei võtnud üle seda soengut, mille biitlitega Hamburgist tutvunud Klosoormanni aastalt. Kirchner soovitasid selline ühtlaselt lõigatud kausi sulanud pikad juuksed, tema ei hakka oma sellise kõrgema soengu poole. Et ta oli nagu eriline. Aga mitu korda Liverpoolis käinuna võid sa kinnitada ühte minu nihukest sisemist tundmust, et selles linnas on peaaegu igaüks kunagi tiitlitega kokku puutunud ja nad püüavad seda efektselt, et ka müüa, sest et noh, ikkagi meieealised noh, on ju kusagilt ikkagi võib-olla kokku puutunud kellegagi, kes tundis kunagi biitleid. Jah, neid on päris palju, võib öelda nii, et see on võimas tööstus, on võimas. Selline meelelahutus ja nostalgiatööstus, mis töötab suurepäraselt, seal käib inimesi üle maailma. Aga neid inimesi, kes tulevad aeg-ajalt välja tegelikult nemad olid esimese biitlite tõusu juures palju, kui me rääkisime Caven klubist, siis ma olen päris kindel, et selles klubis esineb päris palju biitlite kaver bände ja see on nüüd tõepoolest fakte Nokia kontserdisaalis 28. septembril. Üks selline bänd The kaver biitors ka esineb. Ega sa juhuslikult seda bändi näinud ei ole ja nägin ja kuulsin ka, aga ma ei tohi reklaamisega teha. Ütleme, reklaamid ei räägi. Me räägime muusikast. Kevad on klubis on niimoodi, et seal igav tund või paari tunni tagant kuskil pärastlõunast ajast alates esinevad esinejad näiteks punastas, kuulata seal ühte britti parimat. Ilus kirutakse, pead, telles, hästi sümpaatne esitus, seal on võimas süsteem, nädalas tuleb 140 150 esinemissoov üle maailma, biitlite kaver, bändid, kes selle mässpeedi muusikat teevad ja seal on peaaegu iga laupäev, kui nad ei ole just tuuli, siis ka pidus esineb. See on väga hea šovnat esinenud täpselt sellises riietuses, sellisest maneeridega selliste pillidega ja ka nende hääl on sarnane nagu biitlid. Ja mis seal on erinevaid esinejaid, kes on juba 10 ja rohkem aastat olnud seal atraktiivsed, kelle peale inimesed tulevad, kevad on, klubis on ütleme, seal on kolm esinemiskohtadele kuulusse, võlvialune keldrisaal, siis on see ehitis, kus on, kus on suurem kui paarsada inimest ja siis on üle tee, on paha, mille ees on John Lennoni kuju, kus ta esinetakse. Maydeostreidel kevadine vastas on teatavasti see nii-öelda aumüür, vahusein, kus on siis sajad telliskivid nende ansamblite, esinejate nimedega, kes on käbern klubis esinenud ka. Ja seal on kõigi esinejate nimed ansamblite nimede, biitlite puhul on seal siis personaalselt nimeks John, poolsi ots, Ringo biit ja stju Sartes, kes kahjuks noorelt suri lahkus, nii et see on selline vahva koht, aga igal juhul see õhustik on nagu eriline ja seal kõiki neid esinejad nähes, kes võimalikult ehedalt püüavad keegi seda teha on selles mõttes sellel õhustikul eriti suur roll. Sellel. Selle tajumine on omaette asi. Tänapäeval esinevad seal kõik Inglismaa kuulsamad esinejad, paremad esinejad peavad auasjaks kord kõgevnes esineda, et saada omanimeline. Seda võib täitsa uskuda, et see on ikkagi niuke kultuskoht. Ma olen seal esinenud, see tähendab lisab ühe tärni sinu pagunitele juurde. Me rääkisime biit festist, me rääkisime sellest, et tal on praegu oma bänd ja see bänd on Inglismaal tuntud ja teatud ja eks kindlasti aitas kaasa ka kunagine biitlite oreool ja sellelt bändilt üks müsse pidi stiilis laul on, millega on sobilik seekordsed kurioossed lood ka lõpetada. Mina, Olavi Pihlamägi, tänane oma stuudiokülalist Peeter Sookruusi ja ütlen teile kuulmiseni.