Selleks, et lahendada vane probleemi, lähme maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuuse juurde. Hobused. Liikluskorraldust remondi ajal reguleerivad me põhimõtteliselt kaks dokumenti, üks on tee seisundinõuded ja teiseks on liikluskorraldus teede ajal. Need kaks dokumenti reguleerivad kogu kogu tegevust, need mitte nii, et teemeister vaatab lakke või taevasse ütelda tänasuk ilm, et täna sajab vihma tänapäeval ja homme on ilus ilm, paneme siis 50 või 70 võrreldes teiste riikidega igas riigis regulatsioon erinev. Ja, ja nüüd see põhiprobleem on selles, et sellest kirjast aru saan, et ta käib teeremont, eks ole. Teele pannakse uus asfalt peale, et siis justkui võiks sõita 90-ga, eks ole, noh vaatame seda, mis teie seisundinõuded ütlevad selle asfaldi peal joonetama, esiteks teiseks märgid väljastada, kolmandaks peavad seal mõned tähispostid teeservast siis edasi teepeenralt peavad olema korda tehtud park, piirded pandud ja nii edasi, kui neid ei ole, siis tee seisundinõuded ütlevad, et ei vasta nõuetele ehk liiklejale tuleb anda informatsiooni sellest ja kehtestada selline ohutu. Siin jah, siin on muidugi näiteks võrdlus seal Lätiga, lätlased ei kasuta nii ranget regulatsiooni, no ilmselt nende ruum on natuke võib-olla teine, neil tekib, tekiks sellisel juhul, kui kui seal noh, jätame selle musta Musta värvikatte, siis nagu öeldakse mingi tähistuseta ja laseme oktoobrikuu sees vihmaga pimedas sõita, keegi sõidab ennast nagu öeldakse vastu puud surnuks, et siis tekib ju vastutuse küsimus, kes vastutab, ei vasta nõuetele. Jah, mõnikord võib polemiseerida sellega, et kas mitte kasutada soovitatavalt kiirust, soovitatav kiirus on selline. Selline asi, et temaga on tähendada see, et kui kui juhile on see situatsioon selgesti tajutav, siis, siis ta võtab selle soovituse nagu soovitusena, eks ole, järgib sega. Samas puudub seal juriidiline regulatsioon, selles naftaomanik. Võib öelda, et hea soovitus oli küll, aga see, see võib-olla ei olnud aru saada edasi. Me oleme need jah, viimasel ajal kaalunud, et võib-olla peaks, sõltuvalt ajast ma mõtlen seda, kui objekt on suvel, eks ole, üks on valge tööd või siis sügisel nagu nagu praegu, et võiks kaaluda seda, et, et kui meil on midagi nendest tähistatavast, kas telge on maha tõmmatud, et siis võiks kaaluda tõesti, et võiks seda kiirust tõsta. Aga samas on näiteks teepeenra kõrvaltee, et siis siis seda küll teha teha ja tõenäoliselt ei võida, et jah, et siin on küsimus selles, et on märk üleval, et kusagil tehakse tööd. Ja, ja hetkel võib-olla seal mingit tööd ei käi, siis noh, selge see liikuva iseloomuga veel on, on see tõesti probleem, et peab märki nihutama, sellega võib tekkida probleeme, teisest küljest jah, et probleem, kui seal teetöölised võib-olla seal väikest lõuna lõuna Lõuna-veerand tundi päevad, et kas siis pean märgid maha võtta, korrektne, muidu poleks seda. Siin on üks aga siis kui siis autojuht sellelt uuelt teelt kõrvalteele ja keerab tavapäraselt kõrvalteelt uuesti tagasi sellele uuele asfaltteele ja seal ei ole seda märki, et kiirusepiirang on siis teoreetiliselt võib kütt 90-ga edasi juhust, kui tõesti kõrvalteelt tulija, nagu ta samalt sõidab, siis noh. Vabandage väga seal metsas, nagu öeldakse, metsapeatuse teeb ja sealt tagasi tuleb, siis siis on ta sellest teadlik. Reeglina ikkagi sellised suuremad teed, kus, kus tõesti liiklus tuleb, on need märgid ka korratud, seda nõutud. Meie liikluseeskiri tegelikult ju ei nõua väljaspool asulat iga ristmiku järel selle piiranguga kordamist. Ja, ja selle piirang ei lõppe ära ristmikuga väikeselt metsateega, mis, mis tegelikult ristmiku moodustas. See küsimus ongi nii reguleeritud, et seal ei peamärgi kord. Teine moment on tõesti, et võib-olla seal külavahe teel täna võiks sõita viimased 90-ga, eks ole, see on täiesti õige, ainult et otsustame, et ega selle külavahe tee peal siis ei saa ikkagi nii kiiresti sõita, see sõltub liiklusest. Külavahe tee seisundinõuded on tunduvalt noh, nagu rahvakeeles lahjemad kui võrreldes seal suure teiega, kus on ikkagi küllalt ranged tingimused, jooned tõmmatud nii edasi ja nii edasi. Adeele reeglina pole seal jooni ega, ega ka tähisposti ei paigaldata liikluse küsimus, liikluse suurus määrab ikkagi tee tema tema seisuga korra ja seisunditasemel, et seal on oma siiski selge korrelatsioon. Aga hetkel, nüüd, kui on selline olukord, kus ta keerab metsateel, siis sina uue asfaldiga teele ja ta ei näe neid märke või, või mis iganes või ei ole teadlikult ja ta ületab seal kiirust, siis trahvi saab ju ikkagist. Ka politsei peab asja selgeks tegema, kas see konkreetne juht pidi seda märki nägema või või, või ta ei näinud või, või ta lihtsalt ei pannud seda tähele.